The Dark Knight

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 11 aug 2008 19:08

Dr. Strangelove schreef:
Het zal mij in grote trekken aan mijn reet roesten of ik een hondedrol op het trottoir van Gotham City kan zien liggen of niet.
Dat heeft toch niet zozeer te maken met de ervaring die IMAX zou moeten opwekken ?
Jawel. Het heeft wel degelijk met IMAX te maken. En ik praat hierover de technische kant van het IMAX verhaal. IMAX beeld en geluid is beter dan 35mm. Maar als je dat een reet zal roesten, ga dan gewoon naar de normale bioscoop :wink:
Dr. Strangelove schreef: Ik had toch het idee dat je met Imax het gevoel moest krijgen dat je mééging met een duikvlucht naar beneden. Dat je maag je dat gevoel gaf op basis van de beelden. Is dat mijn misvormde herinnering of ben ik gewoon geen Imax waard ?
Waarschijnlijk ben je in de war met een 3D film. :-? Zoals je gemerkt hebt is TDK niet in IMAX 3D.
Overgens een deel van Harry Potter and the Half-Blood Prince is te bewonderen in IMAX 3D.

Ook een leuk weetje. De zaal in Pathé Arena is omgebouwd tot een kleine IMAX zaaltje. Tuurlijk het heeft wel de IMAX kwaliteit, hetzij op een kleinere schaal.

Wil je nog een grotere IMAX ervaring (met of zonder 3D) ga dan naar BFI IMAX Londen. Dat is een echte IMAX bioscoop. Het doek is 20 meter hoog/ 26 meter wijd. 11.600-watt surround-sound. You know the works. :wink:

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 11 aug 2008 20:43

Nee, ik heb het niet over 3D.
Over 3D gesproken, die Spiderman attractie in Universal Studios, Florida is wel cool ! Een combinatie rollercoaster en Imax. Big Fun, Man !

Als ik nu op IMAX dot com ga kijken dan start geheel automatisch een the Dark Night filmpje op... en daarin verklaart men:
"from a tecnical standpoint imax is the absolute highest resolution you can achieve..",
"of unsurpassed quality",
"It's just larger than life",
"really knocks you out of your seat",
"You get an incredibly immersive experience",
"Extraordinary experience in the cinema",
"something special, you're on a incredible roller coaster".

Okayeeeeeh ! :Z
If that's all it is, suck on it !

Ik vind dat gezeik over resolutie niet zo interessant. Daar wordt een film niet goed van. Ietsjes beter hooguit.
Ik verwachtte dus inderdaad een min of meer roller coaster experience..
Maar ik bleef stabiel op de grond.
But, but, that is just mine two faced dime...
Afbeelding
HIT ME !

Nog even gekeken bij Imax Den Haag:
"Omniversum is een grootbeeldfilmtheater. De films worden door een geavanceerde techniek op een enorm projectiescherm geprojecteerd. Het scherm heeft de vorm van een halve bol dat om het publiek heen staat en is zo groot als anderhalf voetbalveld. Overal om je heen ziet u het beeld van de film dat wordt ondersteund door een subliem geluidssysteem. Rondom Spectaculair dus!"
"IMAX maakt gebruik van het grootste filmframe: 10 keer groter dan een 35 mm frame en 3 keer groter dan 70 mm. De formule is simpel: hoe groter het filmframe, des te beter de beeldkwaliteit op grootbeeld. De afwijkende grootte van het IMAX-filmframe, in combinatie met de unieke IMAX-projectie vormt de sleutel tot de buitengewone scherpte en helderheid van de Omnimaxfilms.

De films in Omniversum gaan in tegenstelling tot bioscoopfilms, horizontaal door de unieke IMAX-projector. Elk filmbeeldje is 10 keer zo groot als dat van een bioscoopfilm en wordt 500 keer (!) vergroot om het op de reuzenkoepel te projecteren. Dit filmformaat is het IMAX formaat. De film wordt geprojecteerd door een fish eye lens m.b.v. een 15.000 Watt Xenon lamp, die watergekoeld is. De lamp is zo krachtig dat deze vanaf de maan te zien is. De film gaat met een snelheid van 100 meter per minuut door de projector. Een film van 3 kwartier heeft dan ook een lengte van 4,5 km. en een gewicht van 100 kg.

Om een Omniversum film te maken, maakt men gebruik van speciale IMAX camera's. In een camera gaat een filmmagazijn van maar 3 minuten. Het maken van een IMAX film is een tijdrovend project. Gemiddeld is men wel 2 jaar bezig met een film en lopen de productiekosten op tot wel 12 miljoen euro. Maar het levert de bezoekers aan de IMAX theaters wereldwijd elke keer weer een bijzondere ervaring!"

Door het speciale filmformaat en de bijzondere projectietechniek is de film een sensatie; je zit als het ware zelf in de cockpit en voert de stunts zelf uit! Een sterke maag is gewenst.

Die halve bol heeft Pathé dus niet... Dat bedoel ik...
Wáár de fuck is de reuzenkoepel ?
Wáárom de motherfucking fuck blijft mijn maag waar die is tijdens Pathé TDK ? HUH ?

Afijn:
Overigensch gaan we binnenkort in Tilburgh nog 's in zo enen ouderwetsche groote zaal van Tilburgh's Must See theater.
's Kijken hoe oubollig TDK dan wordt... :wink:
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 11 aug 2008 21:07, 6 keer totaal gewijzigd.

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 11 aug 2008 20:48

En dáár gaat 'ie.

Meteen naar nummer 3 toe. En jawel hoor, Shawshank op #1.

Stok
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Stok » 11 aug 2008 21:59

lykathea schreef:En dáár gaat 'ie.

Oh nee de wereld stort in!

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 11 aug 2008 22:03

Wat origineel man!

Iemand moet 't nieuws brengen, dus doe ik 't maar.

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 12 aug 2008 07:06

Huh? Hoe kan dat nou weer? The Godfather lag toch boven The Shawshank??? :-?

I_am_Batman
Bijrol
Bijrol

Bericht door I_am_Batman » 12 aug 2008 08:05

The Dark Knight Tops 4th Straight Weekend!
Source: ComingSoon.net, Box Office Mojo August 10, 2008

ComingSoon.net has posted the box office estimates, which show that The Dark Knight once again won the weekend!

Despite two more wide releases having entered theaters on Wednesday, The Dark Knight topped the box office for a fourth straight weekend, adding an estimated $26 million for a massive domestic total of $441.5 million. If the estimate holds, then the Christopher Nolan-directed film has surpassed Shrek 2 ($441.226 million) to climb to the third spot on the all-time domestic blockbuster list, trailing just Star Wars Episode IV: A New Hope ($460.998 million) and Titanic ($600.788 million). Warner Bros. Pictures said it expects "Dark Knight" to end up with about $520 million domestically. The movie cost $185 million to make.

Internationally, The Dark Knight added $35.1 million at 7,000 theaters and has pushed its overseas total to $263 million for a worldwide total of $704.5 million.

http://www.superherohype.com/news/batma ... hp?id=7581

:T

Big Red
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Big Red » 12 aug 2008 08:44

ASHWIN102 schreef:

Dat komt doordat de TDK-fanboys massaal 1-tjes zijn gaan geven aan The Godfather om hun favo bovenaan te krijgen... :Z

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 12 aug 2008 11:55

Dr. Strangelove schreef:Die halve bol heeft Pathé dus niet... Dat bedoel ik...
Wáár de fuck is de reuzenkoepel ?
Wáárom de motherfucking fuck blijft mijn maag waar die is tijdens Pathé TDK ? HUH ?
Oh jee. Ik zou maar je geld terug vragen dan. Want je bent belazerd. Er is geen koepel te vinden. Met als resultaat dat je geen wonderfull IMAX incredible roller coaster experience hebt ontvangen. Dat kan nie hé
Dr. Strangelove schreef: Afijn:
Overigensch gaan we binnenkort in Tilburgh nog 's in zo enen ouderwetsche groote zaal van Tilburgh's Must See theater.
's Kijken hoe oubollig TDK dan wordt... :wink:
Oud. Ja. Het is immiddels geen nieuwe film meer.
Bollig. Nee. Ook daar is geen koepel te vinden.

Stok
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Stok » 12 aug 2008 13:05

Big Red schreef:
ASHWIN102 schreef:

Dat komt doordat de TDK-fanboys massaal 1-tjes zijn gaan geven aan The Godfather om hun favo bovenaan te krijgen... :Z
En de Godfather fanboys zullen TDK wel het cijfer hebben gegeven dat het verdient zeker ;)

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 12 aug 2008 13:13

Het slaat sowieso nergens meer op natuurlijk, als mensen expres lage cijfers gaan geven aan bepaalde films om hun film maar hoger te krijgen, dat verneukt het toch al vertekende beeld wat de IMDB 250 afgeeft.

Maar goed, dat weet iedereen toch al :)

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 12 aug 2008 14:09

shateandar schreef:Het slaat sowieso nergens meer op natuurlijk, als mensen expres lage cijfers gaan geven aan bepaalde films om hun film maar hoger te krijgen, dat verneukt het toch al vertekende beeld wat de IMDB 250 afgeeft.
Inderdaad best zielig. Geef gewoon een film wat je ervan vindt. Beide films een 1 geven is wel heel erg drastisch en niet maatgevend.

Aan de andere kant ben ik wel blij dat The Shawshank op nummer 1 staat! :T

Typisch een geval van twee honden die vechten om een bot en de derde loopt ermee weg.

ExCaL^
Bijrol
Bijrol

Bericht door ExCaL^ » 12 aug 2008 14:56

ASHWIN102 schreef:Typisch een geval van twee honden die vechten om een bot en de derde loopt ermee weg.
Hahaha

Hedwig
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Hedwig » 12 aug 2008 15:53

En als je er van maakt "als twee honden vechten om een been, gaat de derde ermee heen", dan rijmt het nog eens ook ;-)

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 12 aug 2008 15:59

Of je maakt er van, als twee honden vechten om een bot, dan lacht de derde zich rot. :Y

Plaats reactie