No Country for Old Men

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Stok
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Stok » 14 feb 2008 19:13

bobocad schreef:Nah, ik wacht een maandje. Dan komt uit op DVD :T
Toch niet in Nederland mag ik aannemen?

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 15 feb 2008 12:25

De bioscoop ervaring van gister was anders onvergetelijk, 8,50 zeker waard. Tenzij je een ENORM scherm thuis hebt zou ik gewoon ee'n biosbezoekje wagen als ik jou was :wink: .

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 15 feb 2008 12:40

PascalE schreef:
De bioscoop ervaring van gister was anders onvergetelijk, 8,50 zeker waard. Tenzij je een ENORM scherm thuis hebt zou ik gewoon ee'n biosbezoekje wagen als ik jou was :wink: .
Ik heb een redelijke groot scherm. Toegegeven het kleinste bioscoopscherm van mijn plaatselijke bioscoop is nog een stuk groter. :wink:

Het probleem zit in het bioscoopaanbod. Er zijn teveel films die in feb/mrt uitkomen. Er moet dus een keuze worden gemaakt. Kiezen is nooit mijn sterkste vak geweest :x
Stok schreef:
Toch niet in Nederland mag ik aannemen?
Nope. US of A.
http://www.dvdactive.com/news/releases/ ... d-men.html

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 15 feb 2008 12:45

Met deze keuze zit je goed, tenminste als je de coen films al een klein beetje liggen dan zal het goed komen.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 16 feb 2008 21:11

Wat vinden we hier eigenlijk van het einde? En hoe heb je die geinterpreteerd?

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 16 feb 2008 22:30

dannyB schreef:Wat vinden we hier eigenlijk van het einde? En hoe heb je die geinterpreteerd?
Wat wil je interpreteren dan? De dromen?
We zijn zo gewend aan filmclichés, dat we die als realiteit zijn gaan zien. Als we dan een film zien die ons aan het eind met een "echte" realiteit confronteerd, zitten we allemaal verdwaasd voor ons uit te gapen als de zaallichten aangaan.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 17 feb 2008 15:09

hadiederk schreef:
dannyB schreef:Wat vinden we hier eigenlijk van het einde? En hoe heb je die geinterpreteerd?
We zijn zo gewend aan filmclichés, dat we die als realiteit zijn gaan zien. Als we dan een film zien die ons aan het eind met een "echte" realiteit confronteerd, zitten we allemaal verdwaasd voor ons uit te gapen als de zaallichten aangaan.
Wat wil je hier precies mee zeggen? (al denk ik dat ik weet wat je bedoelt)

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 17 feb 2008 21:02

PascalE schreef:
hadiederk schreef:
Wat wil je hier precies mee zeggen? (al denk ik dat ik weet wat je bedoelt)
Ik kan wel duidelijker zijn maar dan moet ik spoilen.
(Met een politieman die over z'n pensionering heen z'n laatste zaak afmaakt kun je qua film veel meer. Hier zijn talloze voorbeelden van, o.a. The Pledge en Se7en. In de praktijk zal dit niet zo gauw gebeuren.)

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 17 feb 2008 21:09

Ben je nu negatief of positief over het einde (ik had je dus denk ik toch verkeerd begrepen)? Vond je het einde juist realistisch of vind je dat ze het beter anders hadden kunnen doen?

Ikzelf kreeg het gevoel bij het einde dat 'ze' willen duidelijk maken dat het gewoon echt geen happy end is, en dat, net als in de droom van Tommy Lee Jones, je niet altijd achter de waarheid komt en dat je dus niet weet hoe het precies afloopt. De droom van Tommy Lee Jones kan je romantiseren maar ik denk dat het gewoon samenvat dat hij in een harde wereld leeft en er eigenlijk niet meer tegen kan.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 17 feb 2008 22:02

En het gaat voornamelijk over dat hij, of wie dan ook, het kwaad/geweld niet kan stoppen.

En of hadiederk tevreden was met het einde weet ik niet, ik weet wel dat hij de film nu al bombardeert heeft tot film van het jaar.

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 23 mar 2008 23:23

Het einde van de film viel me heel heel erg licht tegen, verder is het een grandioze film, die ik zkr voor een derde keer wil zien. :)

Plaats reactie