I Am Legend

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 06 mar 2008 21:26

Hier staat het nog wel. Stukken beter inderdaad, maar nog steeds niet zo sterk als het boek (die hele vrouw had er van mij niet bij gehoeven).

Remy2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Remy2 » 06 mar 2008 21:30

http://www.slashfilm.com/2008/03/05/i-a ... ve-ending/

Hier is een werkende link, begrijp er alleen geen zak meer van :p. Misschien moet ik het boek maar eens lezen dan.

Oeps, de kolonel was me voor.

Lastwish
Filmster
Filmster

Bericht door Lastwish » 07 mar 2008 08:42

Als ik dit einde in de bios had gezien was het mij iets te zoetsappig geweest. Dat Will Smith zich uiteindelijk op blies was een geweldige climax.

::DFC::Nohands[NL]
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door ::DFC::Nohands[NL] » 07 mar 2008 08:55

Ik weet het niet hoor, maar dat filmpje dat je via mijn linkje kan kijken werkt toch ook goed/nog? :-? O+

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 07 mar 2008 10:11

Al ligt het alternatieve einde inderdaad dichter bij het boek, vind ik toch het gebruikte einde beter. Al is het alleen al vanwege de close ups van de gemuteerden, waarvan de special effects echt abominabel zijn.

*spoiler*

en dat eind goed al goed einde, waarbij ze als een walgelijk gelukkig gezinnetje door Amerika toeren bracht me ook bijna aan het kotsen. Nee, laat Will Smith zichzelf maar lekker opblazen, stukken beter.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 07 mar 2008 16:52

Een gelukkig gezinnetje? Ja, ze vertrekken uit New York maar veel meer dan een open einde is het niet. Van geluk lijkt me in de verste verten geen sprake. Bovendien

Dan was het oorspronkelijke einde vele malen vreselijker. Het ging mij daarbij ook niet om het feit dat Smith zichzelf opblies maar die laatste scene waarin die vrouw en dat kind het kamp met overlevenden bereiken. Dat vond ik een veel happier einde en dat is mijns inziens volkomen misplaatst. Het voelt eraan geplakt en daardoor volkomen overbodig. *Dat* was pas "walgelijk". Duidelijk door de studio opgelegd.

Overigens vond ik de special effects in dit alternatieve einde echt niet beroerder dan in de theatrical cut.

Big Red
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Big Red » 07 mar 2008 17:12

ash_ schreef:Dan was het oorspronkelijke einde vele malen vreselijker. (...) mijns inziens volkomen misplaatst. Het voelt eraan geplakt en daardoor volkomen overbodig. Duidelijk door de studio opgelegd.
My thoughts exactly...

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 07 mar 2008 17:29

Ik doelde voornamelijk op het elkaar aankijken.

En ik vind de special effects ook niet slechter, maar net zo slecht, alleen meer in beeld.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 12 mar 2008 18:40

Het enige wat me even te makkelijk gaat bij het alternatieve eind is dat ie niet even dat bloed bij dat wijf neemt. Dat was toch zijn nieuwe levenswerk ofzo... Ja, en ook natuurlijk dat ie dat wijf niet ff neemt :)

Plaats reactie