I Am Legend

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 24 dec 2007 10:39

Geniale film? Ik zou het maar bij 28 Days Later houden. I Am Legend is een domme film met vervelende twists en als grootste minpunt Will Smith. Ook jammer van de slechte special effects.

spacey
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door spacey » 24 dec 2007 11:22

Ik vond er ook niks geniaals aan. De film is voorspelbaar, de special effects zijn slecht en het einde is helemaal bagger. Skippen deze film...

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 24 dec 2007 11:42

spacey schreef:Ik vond er ook niks geniaals aan. De film is voorspelbaar, de special effects zijn slecht en het einde is helemaal bagger. Skippen deze film...
Die mutants zijn totaal niet eng meer als je ze eenmaal hebt gezien. Ze hebben nog het meest weg van Lurch klonen.

Lastwish
Filmster
Filmster

Bericht door Lastwish » 24 dec 2007 11:47

spacey schreef:Ik vond er ook niks geniaals aan. De film is voorspelbaar, de special effects zijn slecht en het einde is helemaal bagger. Skippen deze film...
Goed als jij het zag aankomen dat Will Smith zich op zou blazen aan het einde van de film, dan was het voor jou allemaal inderdaad voorspelbaar. Voor mij was dat echter een geweldige twist waardoor het verhaal wat serieuzer werd.
Geniale film? Ik zou het maar bij 28 Days Later houden. I Am Legend is een domme film met vervelende twists en als grootste minpunt Will Smith. Ook jammer van de slechte special effects.
Door het dieper in gaan op de psyche van de mens staat I am Legend op dit gebied ver boven het kaliber van 28 days later. Danny Boyle maakte van 28 days meer een horror film zoals Romero dat deed met Dawn of the Dead en niet een psychologisch drama met horror elementen. Dus ondanks dat de films uiterlijk op elkaar lijken staan ze inhoudelijk toch erg ver van elkaar af.

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 24 dec 2007 12:18

Lastwish schreef:
Door het dieper in gaan op de psyche van de mens staat I am Legend op dit gebied ver boven het kaliber van 28 days later. Danny Boyle maakte van 28 days meer een horror film zoals Romero dat deed met Dawn of the Dead en niet een psychologisch drama met horror elementen. Dus ondanks dat de films uiterlijk op elkaar lijken staan ze inhoudelijk toch erg ver van elkaar af.
Inderdaad, mij lijkt het verkeerd om deze film te gaan vergelijken met de 28 days/weeks films of andere zombiefilms. Dit verhaal heeft een heel andere uitgangspunt dan die films.

Nu goed, zonder de Patton-factor had ik me waarschijnlijk ook eerder verveeld.

spacey
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door spacey » 24 dec 2007 12:42

Lastwish schreef:
Goed als jij het zag aankomen dat Will Smith zich op zou blazen aan het einde van de film, dan was het voor jou allemaal inderdaad voorspelbaar. Voor mij was dat echter een geweldige twist waardoor het verhaal wat serieuzer werd.
Uiteraard zag ik dat niet aankomen, maar dat hij een tegenmiddel zou uitvinden zag je van mijlen ver aankomen.

De film begon veelbelovend, maar de spanning zakte totaal weg nadat de eerste mutanten in beeld waren verschenen. Jammer, want spanning was juist wat deze film nodig had.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 24 dec 2007 13:27

28 Days Later een ordinaire horrorfilm en I Am Legend psycholgisch diepgaand? Right. De I Am Legend die ik zag had wat psychologie van de koude grond en een belachelijk verhaaltje vol makkelijke plottwists - bijvoorbeeld wanneer de hond opeens een donker gebouw in rent of Smith die in een val trapt als het schemert.

Klefbeer
Filmster
Filmster

Bericht door Klefbeer » 26 dec 2007 14:28

Och, beide films zijn toch wel oké op hun eigen manier? 28 days kon mij ook meer bekoren. Maar I Am Legend had imho ook wel wat, in elk geval gave special effects.

lapescadora
Figurant
Figurant

Bericht door lapescadora » 04 jan 2008 21:38

Net terug van i'm legend. Ik vond het wel een heftige film. Het neerzetten van de eenzaamheid van Will smith heeft mij geraakt. De andere films waar hier over gesproken worden ken ik niet. Persoonlijk vond dit een spannende film! Was tijdens de film erg benieuwd hoe het nu allemaal zo gekomen was. De aanblik van dat compleet lege New York vond ik ook erg indrukwekkend.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 05 jan 2008 00:22

Ik heb een hekel aan Russel Crowe.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 05 jan 2008 13:28

Meszahline schreef:Ik heb een hekel aan Russel Crowe.
En wat heeft dat met I am Legend te maken?

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 05 jan 2008 15:03

Verkeerde topic :D

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 05 jan 2008 15:09

Kyrill schreef:
Verkeerde topic :D
Juiste topic, verkeerde persoon :D

Fish
Bijrol
Bijrol

Bericht door Fish » 06 jan 2008 17:19

lapescadora schreef:Net terug van i'm legend. Ik vond het wel een heftige film. Het neerzetten van de eenzaamheid van Will smith heeft mij geraakt. De andere films waar hier over gesproken worden ken ik niet. Persoonlijk vond dit een spannende film! Was tijdens de film erg benieuwd hoe het nu allemaal zo gekomen was. De aanblik van dat compleet lege New York vond ik ook erg indrukwekkend.
Ben ik het enigszins mee eens. Ik vind het een vette film en trouwens die mutanten lijken echt op gollum (Smeagol van LOTR). 7.5/10

Roi
Filmster
Filmster

Bericht door Roi » 07 jan 2008 21:31

Nee de CGI van LOTR was 10x beter. Die monsters zager er ècht slecht/nep uit!

Plaats reactie