I Am Legend
- Megalomaniac
- Regisseur
- Contacteer:
Goed als jij het zag aankomen dat Will Smith zich op zou blazen aan het einde van de film, dan was het voor jou allemaal inderdaad voorspelbaar. Voor mij was dat echter een geweldige twist waardoor het verhaal wat serieuzer werd.spacey schreef:Ik vond er ook niks geniaals aan. De film is voorspelbaar, de special effects zijn slecht en het einde is helemaal bagger. Skippen deze film...
Door het dieper in gaan op de psyche van de mens staat I am Legend op dit gebied ver boven het kaliber van 28 days later. Danny Boyle maakte van 28 days meer een horror film zoals Romero dat deed met Dawn of the Dead en niet een psychologisch drama met horror elementen. Dus ondanks dat de films uiterlijk op elkaar lijken staan ze inhoudelijk toch erg ver van elkaar af.Geniale film? Ik zou het maar bij 28 Days Later houden. I Am Legend is een domme film met vervelende twists en als grootste minpunt Will Smith. Ook jammer van de slechte special effects.
Inderdaad, mij lijkt het verkeerd om deze film te gaan vergelijken met de 28 days/weeks films of andere zombiefilms. Dit verhaal heeft een heel andere uitgangspunt dan die films.Lastwish schreef:Door het dieper in gaan op de psyche van de mens staat I am Legend op dit gebied ver boven het kaliber van 28 days later. Danny Boyle maakte van 28 days meer een horror film zoals Romero dat deed met Dawn of the Dead en niet een psychologisch drama met horror elementen. Dus ondanks dat de films uiterlijk op elkaar lijken staan ze inhoudelijk toch erg ver van elkaar af.Geniale film? Ik zou het maar bij 28 Days Later houden. I Am Legend is een domme film met vervelende twists en als grootste minpunt Will Smith. Ook jammer van de slechte special effects.
Nu goed, zonder de Patton-factor had ik me waarschijnlijk ook eerder verveeld.
Uiteraard zag ik dat niet aankomen, maar dat hij een tegenmiddel zou uitvinden zag je van mijlen ver aankomen.Lastwish schreef:Goed als jij het zag aankomen dat Will Smith zich op zou blazen aan het einde van de film, dan was het voor jou allemaal inderdaad voorspelbaar. Voor mij was dat echter een geweldige twist waardoor het verhaal wat serieuzer werd.spacey schreef:Ik vond er ook niks geniaals aan. De film is voorspelbaar, de special effects zijn slecht en het einde is helemaal bagger. Skippen deze film...
De film begon veelbelovend, maar de spanning zakte totaal weg nadat de eerste mutanten in beeld waren verschenen. Jammer, want spanning was juist wat deze film nodig had.
28 Days Later een ordinaire horrorfilm en I Am Legend psycholgisch diepgaand? Right. De I Am Legend die ik zag had wat psychologie van de koude grond en een belachelijk verhaaltje vol makkelijke plottwists - bijvoorbeeld wanneer de hond opeens een donker gebouw in rent of Smith die in een val trapt als het schemert.
-
- Figurant
Net terug van i'm legend. Ik vond het wel een heftige film. Het neerzetten van de eenzaamheid van Will smith heeft mij geraakt. De andere films waar hier over gesproken worden ken ik niet. Persoonlijk vond dit een spannende film! Was tijdens de film erg benieuwd hoe het nu allemaal zo gekomen was. De aanblik van dat compleet lege New York vond ik ook erg indrukwekkend.
- rrambuiter
- Regisseur
- Contacteer:
- WizardOfOss
- Walk of Fame
- Contacteer:
Ben ik het enigszins mee eens. Ik vind het een vette film en trouwens die mutanten lijken echt op gollum (Smeagol van LOTR). 7.5/10lapescadora schreef:Net terug van i'm legend. Ik vond het wel een heftige film. Het neerzetten van de eenzaamheid van Will smith heeft mij geraakt. De andere films waar hier over gesproken worden ken ik niet. Persoonlijk vond dit een spannende film! Was tijdens de film erg benieuwd hoe het nu allemaal zo gekomen was. De aanblik van dat compleet lege New York vond ik ook erg indrukwekkend.