I Am Legend

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 08 jan 2008 12:16

I am Legend
Ik had er veel van verwacht, maar wat een tegenvaller bleek dit te zijn.
De lelijke mutanten die geen licht kunnen verdragen vond ik echt niet eng en werden dat ook nooit. Bovendien vond ik ze meer lelijk dan angstaanjagend.
Daarnaast vond ik ook veel zaken nogal voorspelbaar.
Neem daarbij de christelijke onderliggende boodschap en ik haak definitief af.
Duidelijk een gemiste kans als je het mij vraagt.

Mooi vond ik wel de indrukwekkende scenes in de lege straten van New York, dat zag er wel zeer goed uit.

Fish
Bijrol
Bijrol

Bericht door Fish » 08 jan 2008 18:31

Roi schreef:Nee de CGI van LOTR was 10x beter. Die monsters zager er ècht slecht/nep uit!
Ik zeg ook niet dat die dudes er beter uitzagen wel? Meestal als iets ergens op lijkt, is dat een compliment voor de eerste en een aanval op de andere ;)

Zombie
Filmster
Filmster

Bericht door Zombie » 12 jan 2008 21:55

De wezens in de film zijn geen zombies, maar vampiers :wink:

Ik vond het wel een leuke flim, het viel me absoluut niet tegen. Veel atmosfeer, veel schrik momenten, goed acteerwerk, geweldige vijanden. Dan heb je nog de verlaten NY. Ik was onder de indruk.

De film is grotendeels trouw aan het boek. In het boek gaan bepaalde dingen wel wat anders, maar het is ongeveer hetzelfde. Net als in de boek gaat het meer over de psyche van een persoon dan over de vampiers. Hoe gaat iemand met zijn geestelijke gezondheid om als hij als enige op de aarde overblijft? Anyway, je moet het boek echt lezen, het verteld het verhaal eigenlijk beter, met meer details. De hoofdpersoon heeft wel een andere achtergrond, maar dat maakt voor het verhaal helemaal niets uit. Lezen dus :T

Nog even over die christelijke boodschap, ik had er over gelezen, maar je moet wel goede fantasie hebben (of echte haat tegenover de christendom) om een echte boodschap in te zien. Alleen maar omdat iemand over God begint en ergens een klein kruisje hangt, wil het nog niet zeggen dat gelijk de hele film een religeuze boodschap uitdraagt.

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 14 jan 2008 12:50

Zombie schreef: Nog even over die christelijke boodschap, ik had er over gelezen, maar je moet wel goede fantasie hebben (of echte haat tegenover de christendom) om een echte boodschap in te zien. Alleen maar omdat iemand over God begint en ergens een klein kruisje hangt, wil het nog niet zeggen dat gelijk de hele film een religeuze boodschap uitdraagt.
Nounou, de film is gebaseerd op het boek en in het boek gaat het al over het idee dat de mens het noodlot tart door met zijn verregaande wetenschappelijke kennis op de stoel van God te gaan zitten.
In de film wordt het nogal algemeen gehouden, maar vooral tegen het einde wordt de boodschap wat explicieter uitgedragen.
Ofwel je bent er blind voor ofwel het stoort je gewoon niet, maar het zit hem echt niet alleen in het noemen van God en een kruisje aan de muur.

Roi
Filmster
Filmster

Bericht door Roi » 14 jan 2008 13:55

En aan dat kruisje en iemand die er over begint erger ik me al dood.

Zombie
Filmster
Filmster

Bericht door Zombie » 14 jan 2008 22:01

Ach, ik let er allemaal niet zo op. Ik ben een atheist, maar ik erger me niet als iemand over God begint ofzo. In dit soort films geeft het sommige (lees: sommige) mensen meer karakter. Ik let meer op het verhaal dan op enige religeuze boodschappen.

SaulKarath
Bijrol
Bijrol

Bericht door SaulKarath » 19 jan 2008 17:54

Psycho-M schreef:
Zombie schreef: Nog even over die christelijke boodschap, ik had er over gelezen, maar je moet wel goede fantasie hebben (of echte haat tegenover de christendom) om een echte boodschap in te zien. Alleen maar omdat iemand over God begint en ergens een klein kruisje hangt, wil het nog niet zeggen dat gelijk de hele film een religeuze boodschap uitdraagt.
Nounou, de film is gebaseerd op het boek en in het boek gaat het al over het idee dat de mens het noodlot tart door met zijn verregaande wetenschappelijke kennis op de stoel van God te gaan zitten.
In de film wordt het nogal algemeen gehouden, maar vooral tegen het einde wordt de boodschap wat explicieter uitgedragen.
Ofwel je bent er blind voor ofwel het stoort je gewoon niet, maar het zit hem echt niet alleen in het noemen van God en een kruisje aan de muur.
Klopt, er zit een hele 'diepere' boodschap/gedachte achter de relgieuze uitingen in deze film. Maar de film richt zich hier niet zo erg op. Daar ben ik zelf wel blij om, ondanks dat ik zelf christelijk ben. Ik denk dat het filmisch gewoon een groot rommeltje was geworden of een flop als ze zich daar meer op hadden gericht. Nu geeft het de film een klein beetje meer diepgang mee, voornamelijk aan de personages. Al vind ik het vlindertje wel een beetje cliché...

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 23 jan 2008 11:01

Roi schreef:Nee de CGI van LOTR was 10x beter. Die monsters zager er ècht slecht/nep uit!
Wanneer dan? De monsters uit LOTR waren vaak combinaties van CGI en acteurs/stuntmannen. En de meeste mensen vonden ze overtuigend genoeg.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 23 jan 2008 11:30

Darthmar schreef:
Wanneer dan? De monsters uit LOTR waren vaak combinaties van CGI en acteurs/stuntmannen. En de meeste mensen vonden ze overtuigend genoeg.
Ik denk dat Roi op de monsters in I am Legend doelt.

Overigens vond ik I am Legend goed meevallen. Nu valt een film vaak mee als de meesten er behoorlijk negatief over zijn. De eerste drie kwart van de film vond ik goed te pruimen en Will Smith behoorlijk ok. Het laatste kwart verzandt dan weer in cliches, toevalligheden en onwaarschijnlijkheden (Smith woont al drie jaar alleen in die stad en *nog* trapt hij in die val? en - nog erger - Smith wordt bijna gedood en *precies* op dat moment verschijnen er andere overlevenden). Ach, het is niet geweldig maar als geheel is het best vermakelijk.

::DFC::Nohands[NL]
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door ::DFC::Nohands[NL] » 06 mar 2008 11:23

Voor degene die hem nog NIET gezien hebben niet kijken!!!!!!!!!!!!

Dit is een alternatief einde van de film en is al stukken beter dan het orgineel en komt op de DVD te staan:

Must Watch: I Am Legend's Original Ending - This is Amazing

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 06 mar 2008 12:26

@ ash_ over die eerste 'toevalligheid'

het was toch een nieuwe val? Stond die pop immers niet bij de videotheek enkele dagen eerder? Ik dacht dat het een val was die door de wezens zelf gezet was, teken dat ze aan het bijleren waren en dat ze de vallen die Smith gebruikte nu konden kopiëren. Nog niet slim om er in te trappen, maar wel begrijpelijk dat Smith even niet weet wat er aan de hand is

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 06 mar 2008 18:41

Nee, het klopt dat het iets nieuws was waardoor hij even van slag zou kunnen zijn. Maar met al zijn ervaring zou hij moeten weten dat het gevaarlijk was.

Overigens is dat alternatieve einde inderdaad *veel* beter.

Big Red
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Big Red » 06 mar 2008 19:41

Geweldig, dat alternatieve einde! Waarom heeft de studio in vredesnaam besloten dat te vervangen door dat vreselijk slappe slot dat er nu aan gebreid zat??? Een paar pre-screenings waarbij het Amerikaanse publiek toch liever bleef geloven dat de bad guys simpelweg bad guys bleven en de held een heroische dood sterft, zonder dat ze na hoeven denken over de diepere betekenis??

Big Red
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Big Red » 06 mar 2008 20:28

Haha, Warner is druk bezig om alles van Youtube te laten verwijderen. Dus als je 'm nog wil zien, moet je snel zijn, vrees ik...

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 06 mar 2008 21:03

Het was een veel beter einde inderdaad. Maar nu is ie weg.

Plaats reactie