Sweeney Todd!

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 02 jan 2008 17:28

Saldiac schreef:Puike film. Johnny Depp's zang is niet veel beter dan Ewan McGregor in "Moulin Rouge" maar zeker acceptabel.
Dat vond ik heel erg meevallen hoor ;)

Saldiac
Bijrol
Bijrol

Bericht door Saldiac » 03 jan 2008 17:29

TheGodfather schreef:
Saldiac schreef:Puike film. Johnny Depp's zang is niet veel beter dan Ewan McGregor in "Moulin Rouge" maar zeker acceptabel.
Dat vond ik heel erg meevallen hoor ;)
Kan ook aan mij liggen maar aangezien Depp ook in een rockband heeft gezongen (nog zingt?) had ik meer van zijn zang verwacht.

Inmiddels vind ik het verhaal toch ietwat te eendimensionaal waar de 2 subplots er behoorlijk karig vanaf komen. Spoiler?
Klein voordeel hiervan is dat we Johanna maar 1 nummer horen zingen en met haar overmatig gebruik van vibrato mij aardig irriteerde.Spoiler?

Mierenneuken kan soms best lekker zijn. :P

Sidious
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Sidious » 10 jan 2008 01:41

ik hoop alleen dat deze film van Tim Burton niet weer over een vader complex gaat. ik weet niet of het iedereen wel al eens opgevallen is, maar bijna iedere film van tim burton heeft het hoofdpersonage wel een vader complex.

sleepy hollow - Ichabod Crane droomt constant van zijn vader.

Edward Scissorhand - hier hetzelfde, Edward droomt continue van zijn vader

Big Fish - een zoon die zijn vader minacht, omdat deze teveel fantasie heeft

Batman - de zoon die de dood van zijn vader en moeder niet kan verwerken.

Willy Wonka and the chocolat factory - opnieuw een zoon die zijn vader niet kan vergeten.

verras ons eens Tim Burton!

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 10 jan 2008 12:00

Mwoah, eigenlijk alleen bij Big Fish en Charlie and the Chocolate Factory vind ik de term vadercomplex gepast. Overigens zit er in Ed Wood, Mars Attacks! en Planet of the Apes nauwelijks een spoor van vader-zoon-banden.
Als je een regisseur met een echt "daddy issue" dan heb je aan Steven Spielberg een vrij goede.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 13 jan 2008 11:33

Saldiac schreef: Kan ook aan mij liggen maar aangezien Depp ook in een rockband heeft gezongen (nog zingt?) had ik meer van zijn zang verwacht.
Hij speelde daarin alleen gitaar, en zong af en toe wat woordjes harmonie, dus dat valt wel mee.
Saldiac schreef: Inmiddels vind ik het verhaal toch ietwat te eendimensionaal waar de 2 subplots er behoorlijk karig vanaf komen.
Yup, dat is het gevolg van de 3 uur durende musical verkorten tot een 2 uur durende film. Gelukkig zijn de 2 personages die er nu een stuk kariger van afkomen ook een stuk minder interessant dan de hoofdpersonen (hoewel dat natuurlijk ook een gevolg van dat inkorten kan zijn)

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 14 jan 2008 12:53

En Depp wint een Golden Globe voor zijn prestatie in deze film.
Ik heb Sweeney Todd nog niet gezien dus ik kan niet zeggen of het wel of niet terecht is, maar nu wordt het toch eens tijd dat ik deze film ga bekijken!

Lastwish
Filmster
Filmster

Bericht door Lastwish » 16 feb 2008 19:07

Ik ga er vanavond heen en hopelijk wordt mij dan eindelijk duidelijk of dit een herhaling is van Edward Scissorhands of meer neigt naar Cry Baby, of misschien wel meer lijkt op Sleepy Hollow.

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 16 feb 2008 20:36

Lastwish schreef:Ik ga er vanavond heen en hopelijk wordt mij dan eindelijk duidelijk of dit een herhaling is van Edward Scissorhands of meer neigt naar Cry Baby, of misschien wel meer lijkt op Sleepy Hollow.
Geeneen van de drie eigenlijk. Hij is schitterend op een verfrissende manier.

Lastwish
Filmster
Filmster

Bericht door Lastwish » 17 feb 2008 13:16

Eigenlijk had het wel de donkere sfeer die Sleepy Hollow ook heeft. Alleen dan inderdaad op een verfrissende en soms verassende manier neergezet. Vooral wanneer de achtergrond kleurrijker wordt en de gezichten van de personages dezelfde kleur behouden. Verder had het wel wat weg van de dreigende sfeer die in Edward Scissorhands niet echt een luguber gevolg had maar in Sweeney Todd juist wel. Van de zang ben ik niet zo gecharmeerd en dat was ook het geval bij Cry Baby. Al moet ik zeggen dat de zang in beide films het verhaal in een compleet ander daglicht zet.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 17 feb 2008 13:22

Wat ik er tot nu toe van gezien heb is het niet veel soeps eigenlijk..
het lijkt wel of die Tim Burton niet weet wat die wil..eerst probeert die dan een 'dreigende'sfeer te creeeren, vervolgens wordt die weer teniet gedaan daar dat gezellige gezing.

De paar keer dat ik dat wel goed in een film vond passen was in The Wiz bijv.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 feb 2008 13:49

Tja, het is maar hoe gezellig je zang over moord, doodslag en kannibalisme vindt...

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 17 feb 2008 14:02

Colonel_Kurz schreef:Tja, het is maar hoe gezellig je zang over moord, doodslag en kannibalisme vindt...
Het gaat niet om de tekst maar op de manier hoe het gebracht wordt.
Als het de bedoeling was een dreigende duistere sfeer te creeeren, doe je dat weer teniet door een vrolijke musical met dans te starten..of de tekst nou gaat over kannibalisme of over wat anders.
Daarbij vond ik depp niet echt overtuigend (het creeeren van die duistere sfeer)..waarschijnlijk moet het sprookjesgehalte hoog blijven, maar ik heb slechts een klein gedeelte op MTV gezien..de hele film moet ik nog eens kijken.
Een opera van Wagner zal ook niet snel gaan over het ontsluieren van de ochtendbloesem.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 17 feb 2008 14:32

Er word nauwelijks in gedanst en de muziek is niet bepaald vrolijk. Overigens was het wel een beetje mijn kritiek. De horrorliefhebbbers zullen niet al te blij zijn met al die liedjes, en voor de mensen die een musical verwachten is het wellicht te grimmig. Ik hou van beiden maar struikelde weer over de vlakke bijrollen, het wat voorspelbare script en het feit dat de film zichzelf te serieus lijkt te nemen, in ieder geval naar mijn smaak. Toch geen slechte film, maar niet het meesterwerk waarop ik hoopte.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 17 feb 2008 14:34

het bizarre wordt ermee aantrekkelijk gemaakt zodat het geschikt blijft voor een groot publiek misschien?
Ik ben zelf niet zo'n musical liefhebber maar in Moulin Rouge! bracht het de film tot een ongekende hoogte.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 17 feb 2008 14:37

gollum36 schreef:Er word nauwelijks in gedanst.
..dat gokte ik dan ook maar..ik verwachtte het wel maar wist het niet zeker. :wink:

Plaats reactie