Metropolis - Remake...?

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
Sidious
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Metropolis - Remake...?

Bericht door Sidious » 10 jan 2008 01:32

wel als ze dan toch bezig zijn om remakes te maken van oude klassiekers, dan is het toch weeral typisch dat ze met één van de beste klassiekers achterblijven.

iemand ooit al de film "METROPOLIS" gezien?

http://www.leninimports.com/metropolis.jpg

waarschijnlijk een domme vraag. maar er zijn geruchten dat ook van deze oude klassieker een remake word gemaakt. vooral nu de klassieker zelf DVD special edition heeft gekregen.

weet er iemand meer van?

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 10 jan 2008 11:51

Sidious schreef:weet er iemand meer van?
Ik kan de IMDb-pagina nog niet bekijken, maar de naam en het jaartal zeggen voldoende, lijkt me.

Calvero
Hoofdrol
Hoofdrol

Re: Metropolis - Remake...?

Bericht door Calvero » 10 jan 2008 12:37

Sidious schreef:iemand ooit al de film "METROPOLIS" gezien?
Ik heb 'm zo'n 4 of 5 jaar geleden gezien, maar ik kan me er eigenlijk niets meer van herinneren. Ik ga 'm wel herkijken als 'ie ooit op tv komt, maar ik denk dat Duke Nukem Forever eerder zal worden uitgebracht dan dat Metropolis op tv wordt uitgezonden.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 10 jan 2008 13:04

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 10 jan 2008 13:17

Calvero schreef:Ik ga 'm wel herkijken als 'ie ooit op tv komt, maar ik denk dat Duke Nukem Forever eerder zal worden uitgebracht dan dat Metropolis op tv wordt uitgezonden.
Is die game nu nog niet uit? De laatste keer dat ik een PU inkeek (waarschijnlijk al meer dan vijf jaar geleden) klaagde men er ook al over dat het zo lang duurde.

Saldiac
Bijrol
Bijrol

Bericht door Saldiac » 10 jan 2008 21:27

Thiver schreef:
Calvero schreef:Ik ga 'm wel herkijken als 'ie ooit op tv komt, maar ik denk dat Duke Nukem Forever eerder zal worden uitgebracht dan dat Metropolis op tv wordt uitgezonden.
Is die game nu nog niet uit? De laatste keer dat ik een PU inkeek (waarschijnlijk al meer dan vijf jaar geleden) klaagde men er ook al over dat het zo lang duurde.
Duke Nukem Forever is al sinds 1996 aan het uitkomen. Zo'n beetje de "Chinese democracy" onder de games. :D

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 10 jan 2008 21:38

Saldiac schreef:Duke Nukem Forever is al sinds 1996 aan het uitkomen. Zo'n beetje de "Chinese democracy" onder de games. :D
Maar Chinese Democracy heb ik al wel in de winkel zien liggen. In China...
(ik heb er nog steeds spijt van dat ik hem niet meteen gekocht heb...)

bobocad
Regisseur
Regisseur

Re: Metropolis - Remake...?

Bericht door bobocad » 04 jul 2008 17:53

Calvero schreef:
Sidious schreef:iemand ooit al de film "METROPOLIS" gezien?
Ik heb 'm zo'n 4 of 5 jaar geleden gezien, maar ik kan me er eigenlijk niets meer van herinneren. Ik ga 'm wel herkijken als 'ie ooit op tv komt, maar ik denk dat Duke Nukem Forever eerder zal worden uitgebracht dan dat Metropolis op tv wordt uitgezonden.
Waarom Metropolis (her)kijken op de TV.

Volgend jaar komt een Blu-ray S.E. en een DVD S.E. uit van een bijna complete kopie. Je weet wel in Argentinië is een verloren gewaand fragment teruggevonden. Dat fragment wordt teruggezet in de komende Blu-ray/DVD. Dat is door de site van The Digital Bits bevestigd.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 02 aug 2008 14:03

Metropolis, één van mijn favoriete films, is zo enorm aan zijn tijd gebonden qua ideologie en verbeelding, dat ik een remake niet nodig vindt. Eigenlijk is er al een remake gemaakt, de Japanse anime Metropolis uit 2001 (die weliswaar op een manga is gebaseerd, maar dat is zo losjes en de film lijkt zo op de oorspronkelijke Metropolis dat je toch wel van een onofficiele remake kunt spreken). Er kan wel een nieuwe versie worden gemaakt, maar eigenlijk bestaan er al remakes/ eigentijdse versies van metropolis: Blade Runner, The Fifth Element en dus de Metropolis anime. En eigenlijk alle andere (utopische/ anti-utopische) science fiction films die zich in een enorme futuristische stad afspelen.

Plaats reactie