The Hobbit (2010)

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 30 mei 2008 12:08

De tweede film, die in één adem wordt opgenomen na The Hobbit, zal The Silmarillion worden.
Yeah right :) De film zal hooguit gebaseerd wordt op sommige episodes uit The Silmarillion.

Opvallend wel dat de zoon van Tolkien zich al zo verzette tegen het maken van de LOTR trilogie, aangezien familieleden van hem cameo's hebben in die reeks. Als het verhaal van het geld klopt, dan is dat natuurlijk wel een reden om te gaan procederen.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 30 mei 2008 12:14

ash_ schreef:
De tweede film, die in één adem wordt opgenomen na The Hobbit, zal The Silmarillion worden.
Yeah right :) De film zal hooguit gebaseerd wordt op sommige episodes uit The Silmarillion.
Inderdaad, want als je dat boek goed wilt verfilmen, heb je volgens mij ook aan drie films niet genoeg.

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 30 mei 2008 13:32

The Silmarillion valt gewoon niet te verfilmen en god beware ons als ze het ooit proberen. Ze hebben zo onderhand wel al genoeg geprutst met Tolkien. The Hobbit heb ik nog ietwat vertrouwen in, maar dat komt alleen door Del Toro en aangezien Jackson er zich nog steeds mee bemoeit, zijn de verwachtingen behoorlijk laag. Die tweede film mag Christopher Tolkien gerust tegenhouden en als het hem met de eerste lukt, zal ik er niet wakker van liggen.

Het hoeft niet gezegd dat Tolkien mijn favoriete schrijver is en ik wou maar dat ze hem met rust lieten. Ze slachtten de Harry Potter-boeken (met uitzondering van 3) al af, dus het fantasy-genre behoeft niet meer Hollywood-slachtoffers.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 04 jun 2008 17:11

ben erg benieuwd wat guilermo del toro ervan maakt. Ik denk zelf niet dat het in de buurt komt van Lord of the Rings.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 04 jun 2008 17:23

Hoeft ook niet, want het is een heel nieuw project.
LotR was zo'n zeldzame film die (in mijn ogen in ieder geval) een heel genre weer nieuw leven heeft ingeblazen en dat kom je niet snel tegen... De eerste Spiderman voor Superhelden films, Jurassic Park vind ik ook een voorbeeld, een trendsetter qua special effects en CGI.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 04 jun 2008 18:33

Feoreunn schreef:The Hobbit heb ik nog ietwat vertrouwen in, maar dat komt alleen door Del Toro en aangezien Jackson er zich nog steeds mee bemoeit, zijn de verwachtingen behoorlijk laag.
Huh?
Hoe moet ik dit formuleren? Vertrouwen in The Hobbit/Del Toro, lage verwachtingen The Hobbit/Jackson of wat anders.
shateandar schreef:De eerste Spiderman voor Superhelden films,
Even terzijde. Het is de eerste X-Men (uit 2000) wat het deed voor de Marvel superhelden films. :wink: Niet kwa geld, maar kwaliteit van de comicverfilmingen.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 04 jun 2008 18:37

Hmm, X-Men... Spiderman... same difference ;)

Neh je hebt wel gelijk dat X-Men de eerste was zie ik net.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 jun 2008 22:40

Technisch gezien was het succes van Blade dan toch echt enkele jaren daarvoor de eerste succesvolle Marvel verfilming.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 04 jun 2008 22:42

Ja, maar Blade heeft er toen niet voor gezorgd dat er ineens Superhelden films overal om ons heen opkomen als paddestoelen :)

Legend
Filmster
Filmster

Bericht door Legend » 05 jun 2008 13:52

De 86-jarige Christopher Lee is geïnteresseerd om terug te keren als Saruman in Guillermo del Toro's The Hobbit en/of de geplande sequel. Dat zei hij in een interview met het Brits-Australisch filmmagazine Empire.

Hoewel de boosaardige tovenaar niet voorkomt in de Lord of the Rings-prequel, zou er in beide films voldoende ruimte overblijven om Saruman op één of andere manier weer ten tonele te voeren. "Ik zou het interessant vinden om te zien hoe de transformatie van goed naar kwaad gebeurt, en ja, ik zou natuurlijk terugkeren in de rol mocht ik gevraagd worden," aldus Lee.

Het volledige interview kan u hier nalezen.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 06 jun 2008 19:50

shateandar schreef:Hoeft ook niet, want het is een heel nieuw project.
LotR was zo'n zeldzame film die (in mijn ogen in ieder geval) een heel genre weer nieuw leven heeft ingeblazen
Vind ik ook ja.
Ik denk dat ik de verwachitngen voor mezelf niet te hoog maak want in vergelijking met zon film als Lord of the Rings kan het alleen maar tegenvalllen.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 06 jun 2008 20:48

Zouden ze de kinderachtige momenten uit het boek ook verfilmen, zoals het gekibbel van de trollen?

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 06 jun 2008 22:16

Lumière schreef:Zouden ze de kinderachtige momenten uit het boek ook verfilmen, zoals het gekibbel van de trollen?
Het boek is toch voor een stuk een sprookje en van toon veel luchtiger dan Lord Of The Rings, dus hopelijk komt dat op film ook over. Maar dan niet in een Harry Potter-manier liefst.

El_Mariachi
Bijrol
Bijrol

Bericht door El_Mariachi » 07 jun 2008 08:05

Feoreunn schreef:Het hoeft niet gezegd dat Tolkien mijn favoriete schrijver is en ik wou maar dat ze hem met rust lieten. Ze slachtten de Harry Potter-boeken (met uitzondering van 3) al af, dus het fantasy-genre behoeft niet meer Hollywood-slachtoffers.
"Hollywood" is hier overdrachtelijk bedoeld? Harry Potter wordt in Engeland gemaakt en The Lord of the Rings in Nieuw-Zeeland (zoals je allang weet, maar ik wou 't even aanstippen).

Wat betreft de vrees dat het kinderachtig wordt... Als we naar El Laberinto del Fauno kijken blijkt dat Del Toro een goede balans weet te maken. Alles wordt gezien vanuit het perspectief van het meisje Ofelia. Ik denk dat die trollen behoorlijk grimmig overkomen, zelfs al zouden ze kibbelen (ik verwacht meer wat heen-en-weer gegrom, maar we zullen zien).

Wat mij betreft zijn de eerste geluiden vrij gunstig. McKellen wil de puntmuts weer opzetten, Serkis heeft altijd zin om in grijze pyjama rond te rennen, Shore gaat de muziek doen en Jackson produceert. Als Lee nu inderdaad Saruman kan spelen (don't die on us, count D!) en er een goede jonge Bilbo gevonden kan worden, wordt dit mogelijk een prima Lord of the Rings 0. (Nu ik dat zo schrijf... ze zullen 'm toch wel gewoon The Hobbit noemen en niet The Lord of the Rings: The Hobbit ofzo hè?)

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 07 jun 2008 09:36

Ow ja, even vergeten wat Harry Potter betreft (O+). Wat ik wou zeggen is dat op vijf films er ook maar eentje uit de HP-reeks scoort, dus van daar zullen de fantasy-kleppers ook niet komen.

Wat Christopher Lee betreft: Ja, hij was goed als Saruman. Eén van de weinige dingen die ik goed vond aan de LOTR-trilogie is het solide acteerwerk van vrijwel iedereen. Maar Saruman heeft gewoon geen rol en ze zouden hem er gewoon instoppen om fans van de LOTR-trilogie wat te behagen. Tuurlijk was hij ook ergens actief in Midden-Aarde rond de tijd van The Hobbit, maar niet in het verhaal zelf. Als ze hem al gebruiken zou het in die vervloekte sequel zijn en daar ben ik al helemaal tegen. Als Del Toro echt een nieuwe visie op Tolkien wil doorvoeren, waarom dan per se wanhopig teruggrijpen naar Jacksons trilogie? McKellen en Serkis zijn logische overnames, maar Lee en bijvoorbeeld Mortensen zouden gewoon onnodige toevoegingen zijn. En daar heb ik er al genoeg van gezien in de LOTR-trilogie (Elfen in Helm's Deep iemand?).

Plaats reactie