The Hobbit (2010)

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

The Hobbit (2010)

Bericht door PascalE » 25 apr 2008 09:41

Misschien wat vroeg maar ik las vandaag dat het eindelijk 100% zeker is dat Guillermo del Toro (Hellboy, Pan's Labyrinth etc.) de film gaat regisseren. Ik heb er zelf nu al behoorlijke verwachtingen van, het enige boek (ja ik moet me schamen) van Tolkien dat ik gelezen heb.

The Hobbit (2010)

Director:Guillermo del Toro

Writer:J.R.R. Tolkien (novel)

Genre:Adventure / Fantasy

Plot Outline:Bilbo Baggins, a Hobbit, journeys to the Lonely Mountain accompanied by a group of dwarves to reclaim a treasure taken from them by the dragon Smaug.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 25 apr 2008 09:45

Ben benieuwd..

Guillermo del Toro is er wel een hele goede voor natuurlijk.
Doet Peter Jackson eigenlijk nog mee op 1 of andere manier? Daar was toch ook eerst sprake van?

Oh en ga je schamen :)

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 25 apr 2008 09:55

shateandar schreef: Doet Peter Jackson eigenlijk nog mee op 1 of andere manier? Daar was toch ook eerst sprake van?
Als executive producer werkt hij aan de film mee.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 25 apr 2008 10:40

Ik ben erg benieuwd wat Guillermo del Toro ervan maakt, al vraag ik me af hoeveel vrijheid hij heeft om zijn eigen stijl door te voeren.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 25 apr 2008 11:08

Ik hoop alle vrijheid, als ze een echt vervolg (of eigenlijk een prequel natuurlijk) van de LotR films willen in dezelfde stijl, dan moeten ze het gewoon helemaal aan Peter Jackson overlaten.

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 25 apr 2008 12:10

Ik heb hier wel wat hoop in, aangezien er met Del Toro wel een frisse wind doorheen Tolkiens wereld zal waaien. En niet die afvallucht die Jackson heeft achtergelaten (sorry, ik kan het niet laten :P). Waar ik mij meer zorgen over maak, is het "vervolg" op de Hobbit dat op geen vaste narratieve structuur en dus slechts op wat aantekeningen steunt. Als ze daar in Hollywood zelf dingen gaan toevoegen aan het verhaal ga ik wellicht lichtjes overkoken.

Arcanya
Bijrol
Bijrol

Bericht door Arcanya » 25 apr 2008 13:05

Nou... "wat aantekeningen"... daar kun je nog heel wat boeken mee vullen hoor volgens mij, iets waar zijn zoon Christopher al behoorlijk wat aan heeft gedaan, zoals onder andere dit.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 25 apr 2008 13:16

Hmm, ik vind het toch een slecht idee, ze moeten het gewoon bij alleen de Hobbit houden

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 25 apr 2008 15:54

Ian McKellen speelt ook weer mee als t goed is :)

Nog maar 2 jaartjes slapen...

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 25 apr 2008 15:59

Ik vond de Hobbit niet erg boeiend. Veel liever dat del Toro de zo lang beloofde "Mountains of Madness" eindelijk eens van de grond krijgt.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 25 apr 2008 16:25

Of 3993. Of Tarzan.

Arcanya
Bijrol
Bijrol

Bericht door Arcanya » 25 apr 2008 17:58

TheOneRing.net had alvast een interview met de man. Aantal interessante uitspraken. En Ian McKellen en Andy Serkis lijken in ieder geval weer van de partij te zijn.

http://www.theonering.net/torwp/2008/04 ... bit-films/

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 25 apr 2008 21:46

Arcanya schreef:Nou... "wat aantekeningen"... daar kun je nog heel wat boeken mee vullen hoor volgens mij, iets waar zijn zoon Christopher al behoorlijk wat aan heeft gedaan, zoals onder andere dit.
Tuurlijk kan je daar heel wat boeken mee vullen, maar een film heeft toch altijd een vast lineair verhaal nodig. Ik denk niet dat ze allerlei losse scènes gaan verfilmen zonder direct onderling verband. Bij Lord Of The Rings en The Hobbit zie je duidelijk waar het heengaat, bij die jaren tussen beide is dat al heel wat moeilijker. Daarom vrees ik ook dat ze zelf dingen gaan uitvinden om alles aan elkaar te binden...

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 26 mei 2008 09:04

Link naar boeiende internet chat met Jackson en Del Toro:
http://www.wetanz.com/holics/index.php? ... tid=2#more

Legend
Filmster
Filmster

Bericht door Legend » 30 mei 2008 09:37

Er kan nog eens roet in het eten worden gegooid omdat de zoon van Tolkien zich er mee aan het bemoeien is:
Christopher Tolkien, de 83-jarige zoon van schrijver J.R.R. Tolkien, probeert het maken van de film The Hobbit en de aangekondigde sequel tegen te houden. Volgens IESB.net was Tolkien junior er al op tegen dat de Lord of the Rings films werden gemaakt. Nu vraagt hij om "één laatste kruistocht" in de langlopende strijd waarin hij met de producenten van LOTR in de rechtszaal verwikkeld is.

Op 6 juni zal Christopher Tolkien aan de rechter van Californië vragen om de filmrechten voor The Hobbit en de sequel te beëindigen. Toen New Line Cinema de rechten van zijn vader kocht, was overeengekomen dat 7,5 procent van de opbrengst Tolkien of de nabestaanden ging. Tolkien junior beweert dat de maatschappij zo'n vier miljard euro heeft verdiend aan de LOTR-trilogie en de erven Tolkien nog 120 miljoen euro schuldig is. De advocaten van Tolkien beschuldigen New Line van een 'creatieve boekhouding'. Warner Bros. eigenaar van New Line, weigerde hierop commentaar te geven.

Regisseur Guillermo del Toro en producent Peter Jackson hebben ondertussen aangekondigd dat de productie volgens planning door zal gaan. Over enkele weken begint de bouw van de set. Del Toro en Jackson hebben onthuld dat Sir Ian Holm zal optreden als verteller en Viggo Mortensen zal wederom de rol van Aragorn spelen (hoewel Aragorn niet voorkomt in het oorspronkelijke boek The Hobbit). De tweede film, die in één adem wordt opgenomen na The Hobbit, zal The Silmarillion worden.

Tenminste... als Christopher Tolkien z'n zin niet krijgt.

Tijdens een chat met Guillermo del Toro en Peter Jackson vertelden de twee dat ze al een specifiek iemand op het oog hadden om de jonge Bilbo te spelen. Maar wie die mysterieuze acteur is...

De IMDB bericht in ieder geval over het gerucht dat het zou gaan om James McAvoy (Atonement). Aangezien in hetzelfde bericht ook Jack Black en Daniel Radcliffe (Harry Potter) worden genoemd is het "nieuws" om met een flinke korrel zout te nemen, maar wie weet.

Tijdens de chat kwam ook naar voren dat de tweede film, die over de tijd tussen The Hobbit en de Lord of the Rings-trilogie zal gaan, niet de hele periode van zestig jaar zal beslaan, maar zich zal concentreren op een korte periode daarin.

Plaats reactie