The Incredible Hulk vs Hulk

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
JeXus
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: The Incredible Hulk vs Hulk

Bericht door JeXus » 19 jun 2008 11:26

Colonel_Kurz schreef:Kan er eerlijk gezegd niet zo veel meer van herinneren, behalve de soms absurde montage en camerastandpunten (wat is de bedoeling van het bewust breken met de 180 graden as?).
Het leek mij juist meer alsof Lee bewust de comic tot leven wilde brengen, split screen editing, rare standpunten, onmogelijke hoeken, noem maar op. Wat betreft het breken met de 180 graden as, dit is een van die film'regels' waar soms veel te veel waarde aan wordt gehecht, haast een soort vierde muur in theater waar in de vroeg-tot-midden 20e eeuw krampachtig aan werd vastgehouden en waarvan pas later werd ingezien dat het veel interessanter is om deze te doorbreken. Nu zeg ik niet dat deze 180 graden dan te pas en te onpas moeten worden doorbroken, maar hier bewust mee spelen kan zeker wel zijn voordelen hebben, of artistieke doeleinden ondersteunen.

Steadicam
Regisseur
Regisseur

Bericht door Steadicam » 19 jun 2008 18:30

Ik vond al die geniale scènewisselingen veruit het leukste van Hulk. Zoals de maan die vloeiend overgaat in een koplamp van een auto. Kon ik echt van genieten. :oops: Ik heb me overigens niet gestoord aan het psychologische drama, wel aan de cgi, want die was écht heel slecht. En de Hulk vind ik gewoon té onoverwinnelijk. Een superheld moet wel een beetje kwetsbaar zijn, anders is de lol er snel vanaf.

geertvdheide
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door geertvdheide » 19 jun 2008 21:51

De beide Hulk-films hebben dus hun gebreken, en het karakter Hulk vind ik om te beginnen al niet buister interessant. Hij is naar mijn mening te sterk, te eenzijdig, en bijna niet serieus te nemen. Hij wordt boos, transformeert, maakt wat dingen stuk, ontsnapt aan het leger. En hetzelfde liedje opnieuw.

Doe mij dan maar een Batman, Spider-Man of de X-Men.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: The Incredible Hulk vs Hulk

Bericht door Colonel_Kurz » 19 jun 2008 23:08

JeXus schreef:Wat betreft het breken met de 180 graden as, dit is een van die film'regels' waar soms veel te veel waarde aan wordt gehecht, haast een soort vierde muur in theater waar in de vroeg-tot-midden 20e eeuw krampachtig aan werd vastgehouden en waarvan pas later werd ingezien dat het veel interessanter is om deze te doorbreken.
Die regel heeft niks met theater te maken, en wordt zelden gebroken, omdat het doorbreken voor verwarring zorgt bij de meeste kijkers over de posities van de personages ten opzichte van elkaar en de ruimte.

Chrischzz
Filmster
Filmster

Bericht door Chrischzz » 20 jun 2008 11:13

De nieuwe Hulk heb ik nog niet mogen aanschouwen..

De oude Hulk dus wel en is naar mijn mening 1 van de betere Superhelden films..

Het probleem met Hulk is, dat men Hulk in een zin ziet met bruut geweld. Logish, want dat is gewoon zo. Ang Lee's Hulk daarintegen is eigenlijk niet zo. Want het verhaal van Ang Lee's Hulk vindt ik nog steeds erg goed. Daarbij ook nog goed geacteerd.. Wat jammer is, dat de film als actie spectakel werd geadverteerd ... En dat is, denk ik de grootste fout geweest van Universal en Marvel..

De actie scenes in Hulk waren er niet veel, maar juist wel goed.. Hoe Hulk afrekend met de tanks en de heli's is gwoon geweldig.. En dat op een mooie rustige manier...

Wat echter wel tegenviel, was het eind.. Waar vaders 1 werd met bliksem, steen en water.. Opzich goed in beeld gebracht, maar een beetje vaag als geheel.. Ze hadden veel meer kunnen doen met paps en zijn verworven krachten.

Het beeld wat ik bij de nieuwe Hulk heb is dat het daar echt draait om de effecten en de brute actie... Iets wat Marvel erg graag wilde en waar Norton dus aan onder geschikt is geraakt, want hij wilde, net als in de eerste film, de diepgang de boventoon laten zijn.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 20 jun 2008 16:09

Chrischzz schreef:
Daarbij ook nog goed geacteerd..
Dat vind ik ook. Eric Bana is uitstekend en ook Jennifer Connely is natuurlijk nooit iets mis mee. :T

Stok
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Stok » 20 jun 2008 17:05

Het gaat hier vooral om het verhaal, maar ik wil even zeggen dat ik de Hulk 2003 design een stuk beter vind.

Afbeelding

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 20 jun 2008 20:10

Stok schreef:Het gaat hier vooral om het verhaal, maar ik wil even zeggen dat ik de Hulk 2003 design een stuk beter vind.
Zoals ik de foto's zie, vind ik de nieuwe Hulk meer passen bij de ouderwetse Hulk zoals die vroeger in de serie was. De nieuwe Hulk is wel nieuw en was ook verfrissend, maar was ook daarmee totaal anders dan het origineel.

Ik vond de eerste Hulk niet super geweldig, alshoewel de special effects wel mooi waren gedaan. Ik ben benieuwd naar deel 2.

Chrischzz
Filmster
Filmster

Bericht door Chrischzz » 20 jun 2008 21:34

Moeilijk te beoordelen welke Hulk ( design ) nou beter is..

Het zijn namelijk twee totaal verschillende Hulken..

Hulk Lee is wat "dikker", terwijl Hulk Norton leniger en langer lijkt..
Bij Hulk Norton krijg ik meer het gevoel dat het een brute Hulk is.. Terwijl Hulk Lee er wat liever uitziet..

Maar goed.. ik heb Hulk Norton nog niet mogen zien..

Verschillende Hulken is in het Marvel universum overigens niet vreemd.. dus tja.. Wat dat betreft ..

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 21 jun 2008 09:44

Maar genoeg over onbelangrijke dingen zoals het verhaal, special effects, CGI of hoe de Hulk eruit ziet... de hoofdvraag is natuurlijk ..

Jennifer Connelly ... of Liv Tyler? :D

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 21 jun 2008 13:23

Connely, without a doubt. Al moet ik zeggen dat Tyler er in deze film wel op d'r best uit ziet (trailer wise dan)

Chrischzz
Filmster
Filmster

Bericht door Chrischzz » 23 jun 2008 09:17

shateandar schreef:Maar genoeg over onbelangrijke dingen zoals het verhaal, special effects, CGI of hoe de Hulk eruit ziet... de hoofdvraag is natuurlijk ..

Connelly..
Vindt ik veel leuker en is meer mijn type.. denk ik..

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 23 jun 2008 09:35

Ik ga ook voor Connelly trouwens hoor, Liv heb ik niet zoveel mee, ze kan alleen wel heel goed dramatisch kijken, dit doet ze dan ook in alle rollen die ik tot nu toe van haar gezien heb :)

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 23 jun 2008 17:29

Ik vond The Incredible Hulk duidelijk een knipoog geven naar de TV serie. Maar goed, The Hulk heeft geen onderbouwende verhaal nodig. Het is een monster dat gewoon sloopt.

Daarbij is het wel zonde om een groot acteur als Norton te gebruiken. Norton kan natuurlijk meer. Deze film is voor hem op acteergebied een makkie. Misschien had Norton beter gepast in Lee's Hulk versie.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 23 jun 2008 17:46

shateandar schreef:Maar genoeg over onbelangrijke dingen zoals het verhaal, special effects, CGI of hoe de Hulk eruit ziet... de hoofdvraag is natuurlijk ..

Jennifer Connelly :T

Plaats reactie