Inglourious Basterds

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 13 mei 2009 22:02

benieuwd hoe de meningen zijn in Cannes, na de vertoning.

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 13 mei 2009 23:25

Uit Cannes:

Afbeelding

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 15 mei 2009 22:51

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 17 mei 2009 07:52

Best aardig om te zien dat het tegenwoordig tóch nog kan, een film waarin volop gerookt wordt.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 17 mei 2009 10:25

Dat is toch 'toegestaan' als het in de tijd waar de film zich afspeelt normaal was?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 25 mei 2009 10:01

Nu ik de soundtrack tracklist nog eens bekeken heb, moet ik wel zeggen: alweer Il Mercenario en Death Rides a Horse?

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 25 mei 2009 10:28

De eerste prijs is in ieder geval binnen!
GvA.be schreef:Nog een kleine verrassing was de prijs voor de beste acteur aan Christopher Waltz die een jodenhatende nazi speelde in de oorlogskomedie Inglourious Basterds van Tarantino. Iedereen was het erover eens dat hij de film stal van hoofdacteur Brad Pitt. Tarantino had de vrij onbekende acteur gecast vanwege zijn literaire capaciteiten én omdat hij Duitser was (oorspronkelijk was de rol bedoeld voor Leonardo DiCaprio).

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 25 mei 2009 14:26

Ach ja, "verrassing", ik hoor van alle kanten dat hij enorm goed is in Inglorious Basterds en zelfs een oscarnominatie verdiend (als dat het hoogste is wat je kunt bereiken). En sinds Der Spiegel deze film enorm de grond in heeft geboord maak ik me al helemaal geen zorgen meer: het moét wel een goede film zijn.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 25 mei 2009 14:38

Ed Crane schreef:En sinds Der Spiegel deze film enorm de grond in heeft geboord maak ik me al helemaal geen zorgen meer: het moét wel een goede film zijn.
Hoezo?

Klefbeer
Filmster
Filmster

Bericht door Klefbeer » 03 jun 2009 09:38

Heeft iemand hier deze al gezien?

Eerlijk gezegd heb ik bescheiden verwachtingen van deze film. Tarantino's "trucje" lijkt voor mij een beetje te zijn uitgewerkt. Sowieso vond ik z'n films die het voornamelijk van de dialoog moesten hebben (Pulp Fiction) ook meteen z'n mindere.

Kill Bill was wat mij betreft toch wel z'n beste werk. Ook was ik erg gecharmeerd van het o.a. door hem geschreven Natural Born Killers, maar daarin sta ik geloof ik helemaal alleen (zelfs Tarantino zelf is het niet met me eens).

mercapto
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door mercapto » 03 jun 2009 21:36

Ik vind alles behalve Kill Bill 1 & 2 wel goed.
Hij wil te graag en probeert teveel zichzelf te zijn en komt daardoor juist nep over op me.

Trek een oude naam uit de motteballen, zet er een hedendaagse naam bij, een paar mooie supportrollen en een budget bestaande uit een appel en een ei. En geen recycle acteurs!
Hmm, ik haat filmmakers met een muze, werkt mij te beperkend.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 03 jun 2009 21:41

mercapto schreef:Trek een oude naam uit de motteballen, [..] En geen recycle acteurs!
:-?

Herie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Herie » 03 jun 2009 23:06

mercapto schreef: Hmm, ik haat filmmakers met een muze, werkt mij te beperkend.
haat is een krachtige term

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 11 jun 2009 20:27

Sandro schreef:
Ed Crane schreef:En sinds Der Spiegel deze film enorm de grond in heeft geboord maak ik me al helemaal geen zorgen meer: het moét wel een goede film zijn.
Hoezo?
Ik bedoel het zo dat Der Spiegel, als Duits blad dat veelal politiek/ ideologisch kritisch is maar tegelijkertijd onderdeel/ 'spreekbuis' is van een samenleving die erg veel moeite heeft met het nazi-verleden, en als gevolg daarvan met verschillende manieren van verbeelden ervan, één van de bladen is waar ik het minst waarde aan hecht voor een recensie voor een film als Inglourious Basterds. Ik verwacht niet anders dan dat ze die film de grond inboren.

Degenen aan wie ik meer waarde hecht, vinden het over het algemeen een interessante, goede tot erg goede film, zij het soms wat rommelig. Tarantino heeft de film erg gerushed om op tijd een cut af te krijgen en gaat nu waarschijnlijk weer terug naar de montagetafel om met de editor verder te monteren op een meer optimale cut te krijgen. Hopelijk een cut die volgens hen de beste film oplevert, en niet zoals de Weinsteins nu ongetwijfeld willen de meest commerciele cut.

Maar goed, uiteraard eerst zien, dan geloven. Misschien vind ik het een tegenvallende rommel. Tot nu toe vind ik alle films van Tarantino goed, maar op een schaal van Death Proof tot Pulp Fiction hoop ik dat het iets meer uitslaat naar de tweede pool...

MoviePaper
Figurant
Figurant

Bericht door MoviePaper » 21 jun 2009 13:28

Ik verwacht dat het een goede film is want reservoir dogs vond ik ook super en pulpfiction maar death proof vond ik idd helemaal geen bal aan dus hopen dat deze death proof achter zich laat.

Plaats reactie