De verhaallijn van deel drie gaat allicht wel een stukje verder gaan dan het boek The Hobbit zelf. Eigenlijk weten we hoe deel drie gaat aflopen omdat we LOTR hebben gezien.Aston schreef:Ja, alleen dan zie ik nooit hoe het helemaal afloopt (deel 2 en 3).Maar ik weet het wel natuurlijk want ik heb het boek gelezen.
Doomsday Films
Re: Doomsday Films
Re: Doomsday Films
Ik krijg een deja-vu gevoel.
Het is uiteraard een andere film cyclus
Hoe een kleine jongen 1 van de grote schurken wordt van het universum. Uiteindelijk is het zijn zoon die hem verlost van The Dark Side.
Het is uiteraard een andere film cyclus

Hoe een kleine jongen 1 van de grote schurken wordt van het universum. Uiteindelijk is het zijn zoon die hem verlost van The Dark Side.
Re: Doomsday Films
The future is a thing of the past.
Plot
Op de hele aarde zijn er al ruim 18 jaar geen kinderen meer geboren.
In het jaar 2027 is de mensheid gedoemd om een langzame dood te sterven, zonder kinderen zal het ras immers in honderd jaar tijd verdwenen zijn.
Sociale structuren en de macht van overheden beginnen langzaamaan uiteen te vallen.
Bomaanslagen en andere gewelddadige acties zijn aan de orde van de dag.
Hun beste kans is het bereiken van een wetenschappelijk schip dat een toevluchtsoord biedt voor vluchtelingen.
Kee's baby en de expertise van de wetenschappers zijn waarschijnlijk de laatste kans van de mensheid om te overleven, maar daarvoor moeten zij en Theo zien te overleven in een chaotische wereld vol geweld en tegenslagen.
Geen kinderen, geen mensheid. Simpel en onvermijdelijk.
Persoonlijke beoordeling
Eén van de meer subtielere (en betere) films uit het genre.
Geen grote rampen, geen aliens, robots of ander gespuis, maar een persoonlijke reis van een jonge moeder en haar beschermer in een wereld die op het punt staat in pure chaos ten onder te gaan. Vooral de harde manier waarop er met illegale vluchtelingen wordt omgegaan vind ik persoonlijk erg realistisch als je rekening houdt met de omstandigheden.
Doomsday gehalte:



Re: Doomsday Films
Jaja, niet bijzonder goed, maar moet toch ergens mee beginnen 

Vorige week weer eens gezien en dat beviel weer prima. Het viel mij nu pas op hoe sterk in het eerste kwartier de dystopische wereld geschetst zonder dat daarvoor gebruik wordt gemaakt van openingstekst, voice over of audience avatars. Gewoon een nieuwsbericht vertonen waarin alles wat van belang is, aan de orde komt.
- Goedheiligman
- Bijrol
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 05 dec 2012 22:56
- Locatie: Spanje
Re: Doomsday Films
Mooie film, maar wat een vreselijk toekomstbeeld. Zonder kinderen zou ik zomaar zonder werk komen te zitten, en als kleine zelfstandige hoef je dan met het huidige kabinet echt nergens op te rekenen. The horror, the horror.
Re: Doomsday Films
In 1998 werden we getrakteerd op een tweetal films die in mijn ogen voor altijd met elkaar verbonden zullen blijven. In mei werd de aarde bedreigd door een grote komeet in het redelijk lowbudget Deep Impact. Twee maanden later was er alweer gevaar vanuit de ruimte, ditmaal door een asteroïde in Michael Bay's actiespektakel Armageddon.
Oceans rise. Cities fall. Hope survives.
Plot
De komeet is een jaar eerder ontdekt door de jonge Leo Biederman (Elijah Woods) en de Amerikaanse regering staat op het punt om alle informatie vrij te geven aan het grote publiek. In het afgelopen jaar hebben ze verschillende plannen gemaakt om de aanstaande ramp te voorkomen, alsmede een back-up plan in het onwaarschijnlijke geval dat al hun acties niet lukken.
Er is een bijrol voor de astronauten die hun leven wagen om de mensheid te redden, maar het verhaal centreert zich voornamelijk rondom Lerner, Biederman en de mensen in hun directe omgeving en hoe zij naarmate de tijd vordert met de naderende ramp omgaan.

For Love. For Honor. For Mankind.
Plot
Om dit te bewerkstelligen schakelen ze de hulp in van Harry Stamper (Bruce Willis) en zijn doorgewinterde boorteam. Het zootje ongeregeld moet binnen korte tijd de basis astronauten training ondergaan alvorens samen met een aantal echte astronauten in twee spaceshuttles richting de asteroïde te vliegen. Het uiteindelijke plan is om te landen en tot 800 meter diep te graven, de bom erin te laten zakken en dan op afstand tot ontploffing laten brengen. Uiteraard gaat niet alles volgens plan.

Persoonlijke beoordeling
Voor mij zullen deze twee films voor altijd met elkaar verbonden blijven, omdat ze zo kort na elkaar over nagenoeg hetzelfde onderwerp in de bioscoop verschenen. Maar naast het onderwerp en het feit dat beide films wetenschappelijk niet bepaald accuraat zijn, zijn het toch twee heel verschillende films.
Deep Impact probeert zich meer te focussen op het menselijk drama, hoe mensen reageren tijdens een globale ramp. Het probleem is echter dat je nooit echt mee gaat leven met de nogal saaie en slecht uitgewerkte personages. Vooral de rol van Téa Leone gaat helemaal nergens over. De dreiging van de komeet is echter wel voelbaar wanneer het ene na het andere plan niet werkt en de komeet steeds dichterbij komt. De CGI van de inslag vind ik nog steeds één van de mooiste die ik heb gezien in een film.
Armageddon gooit het over een hele andere boeg, met Bay aan het roer en een cast vol grote namen (plus een twee keer zo hoog budget als Deep Impact) gaan ze vol voor de actie, met hier en daar de nodige humor en een poging tot een tranentrekkend momentje. De film heeft alles wat een goede blockbuster nodig heeft en het is dan ook geen verrassing dat het qua omzet veel beter heeft gescoord als de concurrent. Maar als het gaat om het 'Doomsday' gehalte verliest het toch wel degelijk van Deep Impact.
Oceans rise. Cities fall. Hope survives.
Plot
De komeet is een jaar eerder ontdekt door de jonge Leo Biederman (Elijah Woods) en de Amerikaanse regering staat op het punt om alle informatie vrij te geven aan het grote publiek. In het afgelopen jaar hebben ze verschillende plannen gemaakt om de aanstaande ramp te voorkomen, alsmede een back-up plan in het onwaarschijnlijke geval dat al hun acties niet lukken.
Er is een bijrol voor de astronauten die hun leven wagen om de mensheid te redden, maar het verhaal centreert zich voornamelijk rondom Lerner, Biederman en de mensen in hun directe omgeving en hoe zij naarmate de tijd vordert met de naderende ramp omgaan.




For Love. For Honor. For Mankind.
Plot
Om dit te bewerkstelligen schakelen ze de hulp in van Harry Stamper (Bruce Willis) en zijn doorgewinterde boorteam. Het zootje ongeregeld moet binnen korte tijd de basis astronauten training ondergaan alvorens samen met een aantal echte astronauten in twee spaceshuttles richting de asteroïde te vliegen. Het uiteindelijke plan is om te landen en tot 800 meter diep te graven, de bom erin te laten zakken en dan op afstand tot ontploffing laten brengen. Uiteraard gaat niet alles volgens plan.



Persoonlijke beoordeling
Voor mij zullen deze twee films voor altijd met elkaar verbonden blijven, omdat ze zo kort na elkaar over nagenoeg hetzelfde onderwerp in de bioscoop verschenen. Maar naast het onderwerp en het feit dat beide films wetenschappelijk niet bepaald accuraat zijn, zijn het toch twee heel verschillende films.
Deep Impact probeert zich meer te focussen op het menselijk drama, hoe mensen reageren tijdens een globale ramp. Het probleem is echter dat je nooit echt mee gaat leven met de nogal saaie en slecht uitgewerkte personages. Vooral de rol van Téa Leone gaat helemaal nergens over. De dreiging van de komeet is echter wel voelbaar wanneer het ene na het andere plan niet werkt en de komeet steeds dichterbij komt. De CGI van de inslag vind ik nog steeds één van de mooiste die ik heb gezien in een film.
Armageddon gooit het over een hele andere boeg, met Bay aan het roer en een cast vol grote namen (plus een twee keer zo hoog budget als Deep Impact) gaan ze vol voor de actie, met hier en daar de nodige humor en een poging tot een tranentrekkend momentje. De film heeft alles wat een goede blockbuster nodig heeft en het is dan ook geen verrassing dat het qua omzet veel beter heeft gescoord als de concurrent. Maar als het gaat om het 'Doomsday' gehalte verliest het toch wel degelijk van Deep Impact.
- Touchwood
- Walk of Fame
- Berichten: 13529
- Lid geworden op: 19 nov 2005 01:34
- Locatie: Tinseltown in the Rain
Re: Doomsday Films
Goed dat je het hier ook weer oppakt !
O ja, Brucie met z'n boorteam in Armageddon, zo ongeveer om de andere dag te vinden in de programmering.
(en altijd goed voor een shot bij WTM)




O ja, Brucie met z'n boorteam in Armageddon, zo ongeveer om de andere dag te vinden in de programmering.




Re: Doomsday Films
Kijk, dat is dus het probleem dat deze twee films zo snel achter elkaar zijn uitgekomen, die twee plaatjes van WTM zijn overduidelijk van Deep Impact, duh!
En ik kon natuurlijk moeilijk een mooi plaatje over dit topic in m'n signature proppen en hier dan niets nieuws neerzetten
En ik kon natuurlijk moeilijk een mooi plaatje over dit topic in m'n signature proppen en hier dan niets nieuws neerzetten

Re: Doomsday Films
Wel leuk altijd, zo´n vergelijking. Heb Deep Impact nog niet gezien, Armageddon wel en die is inderdaad vermakelijk. Veel actie én humor. D´r zijn nog wel meer van die films, die ze toen tegelijk uitbrachten toch? Volcano moest toen geloof ik ook concurreren met soortgelijk materiaal.
Re: Doomsday Films
Hmm... Ik weet wel dat Disney/Pixar en Dreamworks in het verleden een aantal dezelfde soort films tegelijk uitbrachten, maar zou verder uit m'n hoofd niet echt films op kunnen noemen, behalve dan dat Asylum vaak die nepfilms tegelijk uitbrengt..
Ik zal eens zoeken op internet
Edit: Je had gelijk Rem, Volcano en Dante's Peak... En als je Hier kijkt (ook bij de comments), nog veel meer ook. Toch grappig dat ze niet altijd allemaal blijven hangen.
Ik zal eens zoeken op internet

Edit: Je had gelijk Rem, Volcano en Dante's Peak... En als je Hier kijkt (ook bij de comments), nog veel meer ook. Toch grappig dat ze niet altijd allemaal blijven hangen.
Re: Doomsday Films
Op zich wel apart eigenlijk, ik snap wel dat als een bepaalde reeks films het goed doet, dat er dan binnen een paar jaar meerdere soortgelijke films uitkomen... Neem bijvoorbeeld een Harry Potter, of een Twilight en al hun kloontjes de laatste tijd.
Maar zo snel achter elkaar, betekent dat ze allebei al bezig waren met hetzelfde onderwerp tegelijkertijd, bedrijfsspionage?
Maar zo snel achter elkaar, betekent dat ze allebei al bezig waren met hetzelfde onderwerp tegelijkertijd, bedrijfsspionage?

Re: Doomsday Films
Dante´s Peak was het inderdaad! Vermakelijk filmpje, net zoals Volcano toen ook nog best te pruimen was. Van die voorbeelden bij de link is vooral het vlak na elkaar uitkomen van The Illusionist en The Prestige me bijgebleven. Wel grappige vergelijkingen!
@Thiver: de vergelijking tussen The Raid en Dredd vind ik niet echt in het rijtje passen eigenlijk.
@Thiver: de vergelijking tussen The Raid en Dredd vind ik niet echt in het rijtje passen eigenlijk.