Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
Seba1991
Bijrol
Bijrol

Bericht door Seba1991 » 08 dec 2009 06:39

McMurphy schreef:Afbeelding

Synopsis
The story's protagonist, Jake Sully (Sam Worthington), is a former Marine who was wounded in combat on Earth and paralyzed from the waist down. He is selected to participate in the Avatar program, which will enable him to walk again. Jake travels to Pandora, a lush jungle-covered extraterrestrial moon filled with incredible life forms, some beautiful, many terrifying. Pandora is also home to the Navi, a sentient humanoid race that is physically stronger than humans, although considered primitive. Standing three meters tall, with tails and sparkling blue skin, the Navi live in harmony with their unspoiled world. As humans encroach deeper into Pandora's forests in search of valuable minerals, the Navi unleash formidable warrior abilities to defend their threatened existence. Jake has unwittingly been recruited to become part of this experiment. Since humans are unable to breathe the air on Pandora, they have created genetically-bred human-Navi hybrids known as "Avatars" . The Avatars are living, breathing bodies that are controlled by a human "driver" through a technology that links the driver's mind to the Avatar body. On Pandora, through his Avatar body, Jake can walk . He is sent deep into Pandora's jungles as a scout for the soldiers who will follow, and encounters many of Pandora's beauties and dangers. He also meets a young Navi female, Neytiri, whose beauty is matched only by her ferocity in battle. Over time, Jake integrates himself into Neytiri's clan, and begins to fall in love with her. As a result, Jake finds himself caught between the military-industrial forces of Earth, and the Navi, forcing him to choose sides in an epic battle that will decide the fate of an entire world.

Movie Site

IMDB

Premiere: Woensdag 16 December 2009

Ok gisteren heb ik voor de 16de met een paar vrienden mijn ticket gereserveerd voor de 3D versie van Avatar hier in Metropolis in Antwerpen ^^

Wie gaat Avatar zien hier? Heb je hoge verwachtingen, denk je dat het een flop wordt?

Ik kijk er al zeker naar uit :) :T

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 08 dec 2009 08:38

Vanaf 16 december krijgt Cinestar Enschede de premiere van Avatar en van hun eerste 3D voorstelling. Daardoor hoef ik niet naar de andere kant van het land om em in 3D te bekijken dus ik ga er waarschijnlijk de 16e direct naar toe :).

De trailer wist me eigenlijk niet geheel te overtuigen maar desondanks zijn de verwachtingen toch wel erg hoog gespannen door alle reclame en commotie.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 08 dec 2009 09:57

Ik weet bij god niet waar de film nu over gaat, en ook van de trailer kreeg ik het niet warm, maar een film met zo'n budget...Ik ga hem wel zien :)

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 08 dec 2009 10:22

Ik kon er ook weinig op uitmaken, het budget, de regisseur en de langlopende verwachten zijn dan ook de reden dat ik hem zonder meer ga bekijken :).

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 08 dec 2009 10:28

Volgens mij kan het twee kanten op met deze film. Het wordt of een ongelofelijke sof, of het wordt de Star Wars van deze tijd.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Wie gaat (niet?) Avatar zien?

Bericht door Silenzio » 08 dec 2009 11:11

Seba1991 schreef:Ok gisteren heb ik voor de 16de met een paar vrienden mijn ticket gereserveerd voor de 3D versie van Avatar hier in Metropolis in Antwerpen ^^

Wie gaat Avatar zien hier? Heb je hoge verwachtingen, denk je dat het een flop wordt?

Hoe zit het nu bij ons in België? We hebben géén Imax, maar wat is de kwaliteit van Kinepolis op het vlak van 3D films?

Zit er aan te denken om ofwel naar de Imax in Glasgow te gaan of naar die in Rotterdam.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 08 dec 2009 11:45

Ik vond de trailer eerlijk gezegd nogal standaard, ik werd er niet enorm enthousiast van. Toch denk ik dat ik hem wel ga kijken, big-budget sci-fi is in de bios altijd leuk.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 08 dec 2009 12:16

Voor mij is het een beetje de ultieme 3D test. Of 3D een volwaardig medium wordt of niet, zal toch veel van deze film afhangen denk ik.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 08 dec 2009 12:18

Ik vond de trailer ook niet super. Maar toch ga ik de film wel zien weet alleen niet hoe , wanneer en waar :)

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 08 dec 2009 12:24

Silenzio schreef:Voor mij is het een beetje de ultieme 3D test. Of 3D een volwaardig medium wordt of niet, zal toch veel van deze film afhangen denk ik.
Inderdaad. En het is de nieuwe hype, waardoor ik toch erg nieuwsgierig ben.

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 08 dec 2009 15:18

Voor mij is het simpel: Cameron + sci-fi + action (+ Sigourney) = Awesomeness. Het kan natuurlijk flink tegenvallen, maar ik kijk er al een tijdje enorm naar uit.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 08 dec 2009 15:28

Ik ga de film om 20.00 uur zien in de MustSee te Delft... wat ze bij de MustSee hebben geregeld betreft deze 3D film:

3D-films simuleren hoe wij met onze ogen in drie dimensies zien, namelijk met iets van elkaar verschillende beelden voor het linker- en het rechteroog. De films worden met een digitale projector vertoond, die de beelden voor elk oog apart en om en om projecteert. Dit gebeurt met een snelheid die driemaal hoger ligt dan bij gewone films, met als resultaat dat iedere beweging beter tot zijn recht komt.

Het 3D-systeem dat MustSee hiervoor heeft gekozen, werkt op basis van gepolariseerd licht. Hierbij wordt het beeld dat voor het linkeroog bedoeld is net iets anders verwerkt, dan dat voor het rechteroog. Dit gebeurt door middel van een electronisch aangestuurd filter, dat in de lichtbundel wordt geplaatst.

De speciale 3D-bril laat voor elk oog alleen het licht door, wat op dat moment voor dat oog bedoeld is. De 3D-ervaring is zoveel mogelijk bruikbaar gemaakt voor alle omstandigheden: ook als u uw hoofd schuin houdt, blijft de illusie intact.

Ook het projectiescherm maakt een belangrijk onderdeel uit van het 3D-systeem. Om 3D-films te vertonen hebben wij een speciaal 'silver screen' geïnstalleerd dat nodig is om de polarisatie van het licht te weerkaatsen.

Ik ben echt WAANZINNIG benieuwd!!

Seba1991
Bijrol
Bijrol

Re: Wie gaat (niet?) Avatar zien?

Bericht door Seba1991 » 08 dec 2009 19:43

Silenzio schreef:
Seba1991 schreef:Ok gisteren heb ik voor de 16de met een paar vrienden mijn ticket gereserveerd voor de 3D versie van Avatar hier in Metropolis in Antwerpen ^^

Hoe zit het nu bij ons in België? We hebben géén Imax, maar wat is de kwaliteit van Kinepolis op het vlak van 3D films?

Zit er aan te denken om ofwel naar de Imax in Glasgow te gaan of naar die in Rotterdam.
geen idee man , het is mijn eertse keer da ik een film in 3D ga zien :p

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 08 dec 2009 19:58

James Cameron regisseerde. Lijkt me dus evident.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 08 dec 2009 21:58

Ik ga Avatar natuurlijk ook kijken, zal je vertellen waarom.

Vroeger heb ik gevochten in Vietnam, ik was daar een gewone soldaat die daar midden in de nacht door regen en wind de vijand moest... mjah, vermoorden. Ik zal het maar gewoon zeggen zoals het is, we moesten ze dood maken, het maakte niet uit hoe. Na Vietnam is het met de wereld helemaal de verkeerde kant op gegaan, er is veel onduidelijkheid gekomen. Toen was het nog simpel, je kon zo zien wie er goed was en wie de badguy was, tegenwoordig niet meer. Kom je bijvoorbeeld in een willekeurig Afrikaans land waar oorlog is, je kan niet meer zien wie nou de goeie en wie de slechte zijn. Soms word ik nog wel eens midden in de nacht wakker met het zweet op me kop, de beelden van dode Amerikanen nog op me netvlies. Heel erg lastig, want was een dode Amerikaan nou goed, of slecht? Ik weet het niet meer...

Daarom ga ik Avatar kijken, gewoon omdat het daar duidelijk is wie de goeie en wie de slechte zijn.

Plaats reactie