Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 dec 2009 16:50

Maar wat heeft die opmerking over het budget daarmee te maken?

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 17 dec 2009 17:10

Colonel_Kurz schreef:Maar wat heeft die opmerking over het budget daarmee te maken?
Dat deze twee mannen totaal anders met films bezig zijn. Koolhoven probeert het maximale uit een miniem budget te halen, terwijl Cameron daar geen rekening mee hoeft te houden. Dat maakt het dus voor mij zo, dat Koolhoven als regisseur niet echt kan beoordelen of deze film niet goed is.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 dec 2009 19:12

Want? Wat heeft dat met een goed script te maken? Hoeft Cameron geen goed script te hebben omdat hij een groot budget heeft?

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 17 dec 2009 19:13

Titanic was ook indrukwekkend als productie

(dus we zullen nog wel zien of het goed overeind blijft, mocht het verhaal een zwakker punt blijekn te zijn)

Anyway, we gaan toch sowieso kijken. En liever vroeger dan later.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 17 dec 2009 19:52

Colonel_Kurz schreef:Want? Wat heeft dat met een goed script te maken? Hoeft Cameron geen goed script te hebben omdat hij een groot budget heeft?
Nee dat niet, maar het is helemaal niet niet wat hij wil bereiken met deze film. Daarom klinkt het op mij als gezeur als hij het dan over het verhaal gaat hebben, hoe matig dat wel niet is.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 17 dec 2009 21:25

remCOLLATERAL schreef:
Colonel_Kurz schreef:Maar wat heeft die opmerking over het budget daarmee te maken?
Dat deze twee mannen totaal anders met films bezig zijn. Koolhoven probeert het maximale uit een miniem budget te halen, terwijl Cameron daar geen rekening mee hoeft te houden. Dat maakt het dus voor mij zo, dat Koolhoven als regisseur niet echt kan beoordelen of deze film niet goed is.
Wat een onzin :-? . Dit meen je toch niet serieus mag ik hopen?
Regisseur=Regisseur. Cameron heeft echt niet altijd met zo ontiegelijk veel budget kunnen werken. Shit waarom ga ik hier uberhaupt serieus op in :o

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 17 dec 2009 22:50

Kyrill schreef:Wat een onzin :-? . Dit meen je toch niet serieus mag ik hopen? Regisseur=Regisseur. Cameron heeft echt niet altijd met zo ontiegelijk veel budget kunnen werken. Shit waarom ga ik hier uberhaupt serieus op in :o
Nee dat ie niet altijd met zoveel budget werkt, beweer ik dan ook niet, maar bij avatar wel. Even naar oorlogswinter en avatar te kijken als voorbeeld.. denk toch Cameron minder op de kleintjes hoeft te letten en zich meer druk maakt om special effects dan verhaal. Special effects en actie zijn de kapstok... Koolhoven moet wel op de kleintjes letten, met een uitstekend resultaat, maar in die film mist toch net die ene grootse scene. De weinige maar goed en spannend uitgewerkte actiescenes zijn daar in dienst van het verhaal. Ik heb het idee dat bij avatar niet de bedoeling is. Maar op dit moment, afijn dat had ik er bij moeten zeggen, zijn deze mannen toch echt wel anders bezig met het maken van films. Vandaar dus mijn lichte 'kritiek' op Koolhoven: Hij zou moeten weten wat een film tot doel heeft, en zich daar op richten in het vormen van zijn mening.. ik vind het dan een beetje kinderachtig om een negatieve mening over een film in de media te brengen over het verhaal, zonder een totaalbeeld voor de toekomstige kijker te scheppen. Maar goed dat is dan weer mijn mening.. :P

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 17 dec 2009 23:12

remCOLLATERAL schreef:
Colonel_Kurz schreef:Want? Wat heeft dat met een goed script te maken? Hoeft Cameron geen goed script te hebben omdat hij een groot budget heeft?
Nee dat niet, maar het is helemaal niet niet wat hij wil bereiken met deze film. Daarom klinkt het op mij als gezeur als hij het dan over het verhaal gaat hebben, hoe matig dat wel niet is.
Op dit en je vorige stukje: Dus als je als je een bepaald doel hebt dan mag niemand je bekritiseren op andere aspecten... Met andere woorden als je je doel goed bereikt hebt heb je een goede film gemaakt? Dat is onzin, ik snap wel dat Cameron vooral iets revolutionairs wilde doen met de huidige mogelijkheden van digitale media, maar dat wil niet zeggen dat andere aspecten niet in orde hoeven zijn. Kijk naar The Matrix, voor die tijd top notch grafische effecten en een verhaal + personages die je op zn minst prikkelen, laat staan dat het verhaal voor vele filosofische vragen zorgt. Of een film als Iron Man, grafisch veel spektakel (natuurlijk minder baanbrekend tegenwoordig) met kleurrijke personages en volwassen humor.

Overigens, ik heb Avatar nog niet gezien maar het ging me even om je 'kritiek' tegen van Koolhoven.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 dec 2009 23:24

Dus omdat je een groot budget hebt, geef je meer om special effects dan om verhaal en is kritiek op dat verhaal niet geldig meer?

Cameron geeft zelf al aan dat een goed verhaal (of in ieder geval sterke personages) de basis zijn van zijn actiefilms, en dat is ook waarom drie van zijn films tot de beste actiefilms aller tijden behoren. Omdat het boeit wat er op het scherm gebeurd, doordat je naar meer dan alleen maar effecten zit te kijken. Verwar Cameron niet met Michael Bay. Overigens heb ik sinds Terminator 2 geen film meer van Cameron gezien, dus het kan dat ik een vertekend beeld van de man heb. Maar goed, dat maakt allemaal niets uit voor deze discussie, die begonnen is met de belachelijke notie dat omdat Koolhoven een bepaald soort film zou maken, hij geen goed oordeel zou kunnen vellen over een ander soort film. En dat je klaagt over het feit dat hij geen totaalbeeld van de film zou geven, terwijl je al aangeeft zelf niet eens te weten wat hij precies gezegd heeft, vind ik ook vreemd.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 17 dec 2009 23:56

Oke, toegegeven die opmerking over honderdste deel, was slechts ter illustratie van hoe groot de verschillen zijn. Dat het uiterst polariserend over komt, kan ik nu ik het nog zo eens teruglees, ook wel begrijpen. Het was iid niet bedoeld tegen de regisseurs kwaliteiten van Koolhoven, die zijn namelijk voor Nederlandse begrippen prima.
nog even kort op de vorige reacties @PascalE: dat van de revolutionaire technoligie vind ik ook idd zo, maar als ik naar the matrix kijk en in mijn omgeving zijn toch de actiescenes het meest bijgebleven :wink: Dat er goede personages nodig zijn is dan ook zeker zo, maar daarom kan het verhaal nog wel simpel zijn.
@curz: Dat Koolhoven bepaalde films zou maken heb ik niet gezegd, afijn het allemaal, de eerste post, wel enigzins anti-koolhoven kan hebben geleken. :T

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 18 dec 2009 12:50

remCOLLATERAL schreef:
Kyrill schreef:Wat een onzin :-? . Dit meen je toch niet serieus mag ik hopen? Regisseur=Regisseur. Cameron heeft echt niet altijd met zo ontiegelijk veel budget kunnen werken. Shit waarom ga ik hier uberhaupt serieus op in :o
Nee dat ie niet altijd met zoveel budget werkt, beweer ik dan ook niet, maar bij avatar wel. Even naar oorlogswinter en avatar te kijken als voorbeeld.. denk toch Cameron minder op de kleintjes hoeft te letten en zich meer druk maakt om special effects dan verhaal. Special effects en actie zijn de kapstok... Koolhoven moet wel op de kleintjes letten, met een uitstekend resultaat, maar in die film mist toch net die ene grootse scene. De weinige maar goed en spannend uitgewerkte actiescenes zijn daar in dienst van het verhaal. Ik heb het idee dat bij avatar niet de bedoeling is. Maar op dit moment, afijn dat had ik er bij moeten zeggen, zijn deze mannen toch echt wel anders bezig met het maken van films. Vandaar dus mijn lichte 'kritiek' op Koolhoven: Hij zou moeten weten wat een film tot doel heeft, en zich daar op richten in het vormen van zijn mening.. ik vind het dan een beetje kinderachtig om een negatieve mening over een film in de media te brengen over het verhaal, zonder een totaalbeeld voor de toekomstige kijker te scheppen. Maar goed dat is dan weer mijn mening.. :P
A) Cameron heeft een bijna onbeperkt budget dus dan moet het verhaal JUIST beter kunnen dan het nu is
B) Koolhoven heeft 100% gelijk. Het verhaal is voor een film waar 12/13 jaar aan gewerkt is ronduit zwak te noemen zacht uitgedrukt
C) Als Koolhoven dit niet als regisseur beoordeeld dan is het wel als film critici , hij heeft vaker zijn mening gegeven over films in De Wereld Draait Door.

Chrischzz
Filmster
Filmster

Bericht door Chrischzz » 18 dec 2009 14:55

Kyrill schreef: A) Cameron heeft een bijna onbeperkt budget dus dan moet het verhaal JUIST beter kunnen dan het nu is
B) Koolhoven heeft 100% gelijk. Het verhaal is voor een film waar 12/13 jaar aan gewerkt is ronduit zwak te noemen zacht uitgedrukt
C) Als Koolhoven dit niet als regisseur beoordeeld dan is het wel als film critici , hij heeft vaker zijn mening gegeven over films in De Wereld Draait Door.
Inderdaad..
Anders zijn 2012, RotF en StarWars 1,2 en 3 alle drie ook fantastische films..

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 18 dec 2009 21:56

Verhaal op zich vind ik niet zooo belangrijk. Als de combinatie van verhaal en karakters maar interessant genoeg is dat het je bezig houdt.
Star Wars die vaak genoemd wordt qua impact als Avatar had nou ook niet zo'n geweldig verhaal. Sowieso de hele reeks niet. Denk dat verhaaltechnisch de nieuwe reeks ingewikkelder is qua politiek en intriges dan de originele trilogie. Maar het waren juist de karakters in dat grote Star Wars-universum die je bijblijven en geïnteresseerd houden.

Kijk maar naar E.T. Ook een film met een simpel dun verhaaltje, maar prachtig uitgewerkt door de muziek, karakters, enz.

De meeste (drama)films hebben niet zo'n boeiende plot, maar het is de karakterontwikkeling, acteerwerk en eventueel de vertelstructuur die de kracht creëren.

Brothers: Simpel relatiedriehoek-verhaaltje, maar wel een verdomd sterke film. Vooral door het acteerwerk en de opbouw.

Kortom: Als ik morgen naar Avatar ga in Ede wil ik 2 & een half uur genieten van de film, omdat hij mij die hele tijd geboeid houd. Het verhaal (Dances With Wolves in Space) maakt me niet uit. (Vind The Last Samurai ook een degelijke film.) Het gaat mij om hóe hij dát verhaal brengt met zijn actie, humor, personages en drama.

Ik denk dat me dat weinig moeite gaat kosten.

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 19 dec 2009 18:44

Deze film is echt niets voor mij.

dineke
Bijrol
Bijrol

Bericht door dineke » 20 dec 2009 11:21

toen we over de helft heen waren ging de film me wat vervelen, de beelden nietzo maar wek het verhaal...ik wilde graag naar huis maar heb hem netjes afgekeken....het was voor mij een goede film,superbeelden maar een zwak verhaal.

Plaats reactie