Star Wars II - Attack of the Clones

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
saol
Bijrol
Bijrol

Bericht door saol » 13 mei 2002 15:41

Wat is jullie verwachting? Ik ben bang dat het weer erg gaat tegenvallen :sad: Deel I was voor mij ook een deceptie)

Goodfella
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Goodfella » 13 mei 2002 19:18

Ik heb veel positieve recensies gelezen en verwacht er dus veel van. De film zal zowiezo stukken beter zijn dan The Phantom Menace. Ik voorspel zelfs een plaats bij de 1e 50 films in de IMDb Top 250. :smile: [Aangezien de "freaks" met deze film helemaal aan hun trekken schijnen te komen en deze "freaks" in ruime mate op internet zijn vertegenwoordigd.]

plop
Bijrol
Bijrol

Bericht door plop » 16 mei 2002 14:24

critici hebben wederom veel te zeiken, maar vrijwel alle fans vinden epi2 tot nu toe veel beter dan epi1. en dat is wat boeit, toch?

Tako
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Tako » 18 mei 2002 15:44

Wie heeft hem al gezien...tell me :smile:

Ries
Figurant
Figurant

Bericht door Ries » 21 mei 2002 23:03

Nou, ik heb hem 2 keer gezien nu.
Ik was na het tegenvallende Episode I eigenlijk helemaal niet van plan hem in de bios te gaan kijken maar iedereen ging dus het leek me wel gezellig. Ik vond hem dus echt stukken beter dan deel 1. In deel 1 ergerde ik me nogal aan het hoge disney gehalte. Dat is in dit deel gelukkig veel minder. Mede doordat die iritante JarJar zijn kop aardig dicht houdt. De grappen zijn beter en C3PO en R2D2 zijn er weer bij. De romantische scenes (vooral de eerste helft v/d film)zijn behoorlijk slecht en te talrijk maar daar kom je wel doorheen. De film kent een paar onvergelijkbare actiescenes met "jawdropping effects" Grote held uit de film blijkt uiteindelijk Yoda, in een scene die alles goed maakt.
Zo goed zelfs dat ik de film de volgende dag nog een keer ben gaan kijken.
Vette aanrader dus.

Chili Palmer
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Chili Palmer » 24 mei 2002 15:27

Ben niet echt een starwars fan, maar deze wil ik toch wel zien, aangezien iedereen er wel positief over is:)

muse
Figurant
Figurant

Bericht door muse » 29 mei 2002 22:49

afschuwelijk, ik vond het echt een slechte film, het verhaal van de film hoort natuurlijk wel bij de serie van star wars, maar op sommige momenten leek het wel een roman.....en als het dan nog goed was, ála maar helaas. gelukkig maar senator amidala weer een hoop goed :smile:
maar desondanks was hij trouwens wel beter dan the phantom menace. maar zeker neit beter dan de ouwe star wars films!

Tako
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Tako » 07 jun 2002 10:26

SLECHTTTTT!!!! alle jesus, gisteren gezien, en dat krijgt een 8 op imdb! FF een paar punten.

1. Onbegrijpelijk verhaal en als ik het begrijp is het een slecht verhaal.
2. slecht geacteerd, vooral anakin is echt waardeloos gecast.
3. aantal keer waren de special effects (ja geloof ut of niet) gewoon slecht. Bijvoorbeeld Anakin die op een soort koe aan het berijden is. laat die scene's er dan lekker uit???
4. Gewoon slecht!

er waren natuurlijk ook dingen die er wel vet uitzagen maar zo indrukwekkend als alleen al de openingscene van LOTR is het nooit geworden.

plop
Bijrol
Bijrol

Bericht door plop » 07 jun 2002 23:46

"Onbegrijpelijk verhaal en als ik het begrijp is het een slecht verhaal."

onbegrijpelijk? je was dan zeker (in tegenstelling tot wat je beweert) zo onder de indruk van de visuals dat je niet lette op wat er gebeurde. Ik ben er heen geweest met niet-kenners en op een paar details na begrepen ze wat er gebeurde. En een wel-kenner ziet hoe ingenieus het in elkaar zit (het plan van de supreme chancellor dus).

"slecht geacteerd, vooral anakin is echt waardeloos gecast."

maar het valt niet te ontkennen dat hij in de loop van de film beter werd (of minder slecht, kies maar) ... en dat SW2 meer 'bruist' dan z'n voorganger.

"aantal keer waren de special effects (ja geloof ut of niet) gewoon slecht. Bijvoorbeeld Anakin die op een soort koe aan het berijden is. laat die scene's er dan lekker uit???"

opvallend dat je net de slechtste scene uit SW2 neemt en de beste uit LOTR. Maar ach, als je je realiseert dat SW2 voor een erg groot deel uit special effects bestaat en je pikt er net 3 seconden uit die niet zo geslaagd zijn, dan valt het eigenlijk nog best wel mee, toch? in elk geval is 'sommige' dan al een veel te groot woord.

er is genoeg kritiek op SW2 te verzinnen maar deze korte recensie is weinig geloofwaardig te noemen...

Tako
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Tako » 08 jun 2002 00:15

Op 2002-06-08 00:46, schreef plop:
"Onbegrijpelijk verhaal en als ik het begrijp is het een slecht verhaal."

onbegrijpelijk? je was dan zeker (in tegenstelling tot wat je beweert) zo onder de indruk van de visuals dat je niet lette op wat er gebeurde. Ik ben er heen geweest met niet-kenners en op een paar details na begrepen ze wat er gebeurde. En een wel-kenner ziet hoe ingenieus het in elkaar zit (het plan van de supreme chancellor dus).

"slecht geacteerd, vooral anakin is echt waardeloos gecast."

maar het valt niet te ontkennen dat hij in de loop van de film beter werd (of minder slecht, kies maar) ... en dat SW2 meer 'bruist' dan z'n voorganger.

"aantal keer waren de special effects (ja geloof ut of niet) gewoon slecht. Bijvoorbeeld Anakin die op een soort koe aan het berijden is. laat die scene's er dan lekker uit???"

opvallend dat je net de slechtste scene uit SW2 neemt en de beste uit LOTR. Maar ach, als je je realiseert dat SW2 voor een erg groot deel uit special effects bestaat en je pikt er net 3 seconden uit die niet zo geslaagd zijn, dan valt het eigenlijk nog best wel mee, toch? in elk geval is 'sommige' dan al een veel te groot woord.

er is genoeg kritiek op SW2 te verzinnen maar deze korte recensie is weinig geloofwaardig te noemen...
och jee, sorry hoor!!!...Deze recensie is zeer geloofwaardig omdat die namelijk mijn mening vertegenwoordigd! Mag ik tegenwoordig een film niet meer slecht vinden ofzo?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: tako op 2002-06-08 13:18 ]</font>

plop
Bijrol
Bijrol

Bericht door plop » 08 jun 2002 23:05

je hebt twee soorten meningen: meningen die puur een kwestie van smaak zijn en meningen die te beargumenteren zijn. in deze laatste categorie (waarin discussie mogelijk is) heb je onderbouwingen die ergens op slaan en je hebt onderbouwingen die nergens op slaan.
zodoende kraak ik niet jouw smaak af maar je beargumentering :wink:

Tako
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Tako » 09 jun 2002 02:41

Op 2002-06-09 00:05, schreef plop:
je hebt twee soorten meningen: meningen die puur een kwestie van smaak zijn en meningen die te beargumenteren zijn. in deze laatste categorie (waarin discussie mogelijk is) heb je onderbouwingen die ergens op slaan en je hebt onderbouwingen die nergens op slaan.
zodoende kraak ik niet jouw smaak af maar je beargumentering :wink:
oh...ok, dan is het goed :smile:

T2
Bijrol
Bijrol

Bericht door T2 » 12 jun 2002 10:02

Op 2002-06-07 11:26, schreef Tako:

1. Onbegrijpelijk verhaal en als ik het begrijp is het een slecht verhaal.
4. Gewoon slecht!
:lol:

Erg grappig. Ik ben zelf niet zo'n SW fan, of SF uberhaubt, for that matter. Maar zo'n film is meestal het best kijken in de bios en daarbij moet je hem toch een keer zien.
Wat mij erg stoorde (overigens ook in LOTR) was het gemak waarmee de SFX worden opgelost met een stukje tekenfilm uit de computer.
Ik zie liever golfjes die te snel bewegen omdat het miniatuur is in een film uit de 70er jaren, dan de beesten in LOTR of SW waarvan hun voeten sneller gaan dan ze voortbewegen. Ik krijg gewoon het gevoel dat ik naar een Disney film kijk terwijl het weer een van de duurste films aller tijden is.

plop
Bijrol
Bijrol

Bericht door plop » 12 jun 2002 19:25

Op 2002-06-12 11:02, schreef T2:

Erg grappig. Ik ben zelf niet zo'n SW fan, of SF uberhaubt, for that matter. Maar zo'n film is meestal het best kijken in de bios en daarbij moet je hem toch een keer zien.
Wat mij erg stoorde (overigens ook in LOTR) was het gemak waarmee de SFX worden opgelost met een stukje tekenfilm uit de computer.
Ik zie liever golfjes die te snel bewegen omdat het miniatuur is in een film uit de 70er jaren, dan de beesten in LOTR of SW waarvan hun voeten sneller gaan dan ze voortbewegen. Ik krijg gewoon het gevoel dat ik naar een Disney film kijk terwijl het weer een van de duurste films aller tijden is.
Daar zijn starwars en LOTR fantasy voor. het speelt zich af in een fantasiewereld en dus moeten erg veel decors, beesten, voertuigen etc. verzonnen worden. En op enkele minder geslaagde scenes na lukt dat gewoon goed met CGI. Dat je het als een tekenfilm afdoet is niet terecht want een tekenfilm kenmerkt zich m.i. door het zeer beperkte detail (niks is echt "textured" zeg maar), en dat detail hebben SW en LOTR gewoon wèl.
Dat de oudere SW films i.h.a. beter gevonden worden -met name SW5- komt niet doordat die betere special effects hebben maar door zaken als acteerwerk en originaliteit.

T2
Bijrol
Bijrol

Bericht door T2 » 03 jul 2002 08:35

Op 2002-06-12 20:25, schreef plop:

Daar zijn starwars en LOTR fantasy voor. het speelt zich af in een fantasiewereld en dus moeten erg veel decors, beesten, voertuigen etc. verzonnen worden. En op enkele minder geslaagde scenes na lukt dat gewoon goed met CGI. Dat je het als een tekenfilm afdoet is niet terecht want een tekenfilm kenmerkt zich m.i. door het zeer beperkte detail (niks is echt "textured" zeg maar), en dat detail hebben SW en LOTR gewoon wèl.
Dat de oudere SW films i.h.a. beter gevonden worden -met name SW5- komt niet doordat die betere special effects hebben maar door zaken als acteerwerk en originaliteit.
Toch gaat dan mijn voorkeur uit naar poppen of miniatuur, zoals in de oudere SW's en bijvoorbeeld Willow (toonbeld van fantasy?). Natuurlijk is het gaaf om met CGI dingen zoals in T2 mogelijk te maken, maar het moet niet de kant op gaan zoals the Crow, waar de overleden acteur maar even door de computer wordt aangevuld.

Plaats reactie