Kenneth's Recensie Topic

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: Kenneth's Recensie Topic

Bericht door GREAT martial art fan » 25 okt 2010 13:05

Aston schreef:Top, ik zet hem op mijn lijstje. :T Die eindscene kende ik al ergens van, waarschijnlijk van RT best fight-scènes ever.
Ook erg bedankt. Ja ik zeg het, de beste Chuck Norris film voor mij. Hij zit in mijn persoonlijke top 10 hoor. :T

Nog een vraagje:

Waar vind tje die lijst terug van beste gevecht scènes op Rotten Tamotoes zeker?

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 25 okt 2010 13:11

PascalE schreef:Die ga ik zeker checken.
Haha oké, erg goed. :T

Heb je dit filmpje al gezien?

Schitterende scène uit de film hoor! _O_
_________________________________________________________________________________________________________________

Weet je wat ook de max vondt toen ik het leesde op imdb. Echt zot

Oorspronkelijk als Bruce Lee nog ging geleefd hebben dan ging hij het deel van Carradine aangeboden kregen en ging dat de rematch van de 2 geweest zijn en ging Norris winnen. Gellukig is het niet zo. Ik zou Bruce nooit willen een gevecht zien verliezen lol. :D

Wel geschift e. De film ging zeker nog veel beter geworden zijn e.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 25 okt 2010 13:31

GREAT martial art fan schreef: Waar vind tje die lijst terug van beste gevecht scènes op Rotten Tamotoes zeker?
http://www.rottentomatoes.com/m/forbidd ... enes-ever/

Ik zie hem er trouwens niet bijstaan. Dat heb ik m ergens anders gezien. Vast op You-Tube ergens ooit. :8

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 25 okt 2010 13:51

Aston schreef:
GREAT martial art fan schreef: Waar vind tje die lijst terug van beste gevecht scènes op Rotten Tamotoes zeker?
http://www.rottentomatoes.com/m/forbidd ... enes-ever/

Ik zie hem er trouwens niet bijstaan. Dat heb ik m ergens anders gezien. Vast op You-Tube ergens ooit. :8
Waarschijnlijk. Toch bedankt voor de link. Ik vindt het persoonlijk niet zo'n goede lijst hoor, sorry. Er zitten een paar toppers in, maar ik had er meer van verwacht. Het zijn wellicht meer onvergetelijke gevechtscènes en niet echt de beste vechtscènes anders zouden we wel een paar keer Bruce lee zien voorbij gaan. Maar goed. Thx

stuntmanMike
Bijrol
Bijrol

Bericht door stuntmanMike » 29 jan 2011 11:09

Goede recensie van absoluut de beste Chuck Norris-film! (en dat zeg ik als liefhebber van z'n films :))
Erg fraaie poster heeft Lone wolf mn quade ook trouwens...

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 15 mar 2011 20:47

stuntmanMike schreef:Goede recensie van absoluut de beste Chuck Norris-film! (en dat zeg ik als liefhebber van z'n films :))
Erg fraaie poster heeft Lone wolf mn quade ook trouwens...
Aha, sorry voor de late reactie. Ik had het nooit gezien. Hallo, bedankt voor de mening.

Ja inderdaad chique filmposter e. Ben je zelf een echte Norris fan ook? Welke films naast Lone Wolf Mcquade vindt je ook goed of vermakkelijk? Ik zou graag er wwat over praten met je. :T

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 23 aug 2012 15:34

The Expendables 2:

Afbeelding

Spoiler alert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inleiding:

In eerste instantie voor ik deze recensie begon te schrijven was het niet zo eenvoudig om ze op zo'n goed mogelijke manier te schrijven, de grote vraag bij mij was hoe ik mijn gevoel op een goede manier kan expresseren in deze tekst. Ik kan je alvast zeggen dat dit een avond was waar ik dit hele jaar al lang naar uitkeek, net zoals het eerste deel, al ben ik er bij deze nog meer in op gegaan door alle interviews, alle nieuwe weetjes zo vlug mogelijk te volgen, daarom had ik het erg moeilijk om deze laatste week weer wat afstand van Filmtotaal en het forum te nemen omdat jullie hem al een week eerder konden zien. Dat vond ik toch wel erg teleurstellend, daar mag ik eerlijk in zijn. Maar goed genoeg over mijn gevoelens rond deze gebeurtenis over naar de film. :D

Algemene info:

De cast:

* Sylvester Stallone - Barney Ross
* Arnold Schwarzenegger - Trench
* Bruce Willis - Mr. Church
* Jean Claude Van Damme - Jean Villain
* Jason Statham - Lee Christmas
* Chuck Norris - Booker
* Jet Li - Yin Yang
* Dolph Lundgren - Gunnar Jensen
* Randy Couture - Toll Road
* Terry Crews - Hale Ceaser
* Liam Hemsworth - Billy 'The Kid'
* Nan Yu - Maggie Chang
* Scott Adkins - Hector

Regisseur: Simon West
Speelduur: 103 minuten
Release datum (België): 22 Augustus 2012

De cast is nu natuurlijk op en top met nog wat grotere rollen voor Arnie, Bruce en met Chuck Norris erbij. Ook zijn de karakters aan de andere zijde van de film door Van Damme en Adkins daar te zetten veel beter dan de badguys in de eerste. Waar Austin nog prima stand hield in de eerste was Roberts toch wel een beetje teleurstellend. De film is er dus uiteraard nog op vooruit gegaan, waar iedereen natuurlijk mee akkoord is. Alleen is het erg jammer dat Jet Li zo weinig in de film te zien is, hij kwam nochtans uitstekend over in de ellenlange begin actiescène in de film die direct een schitterende toon voor de film zette! :)

Het Verhaal:

De louche CIA agent Church (Bruce Willis) stuurt de Expendables, een groep huurlingen, opnieuw op een gevaarlijke missie. De groep moet een vermist pakketje zien terug te krijgen bij het agentschap. Het pakketje is echter in Gazak, een door oorlog verscheurd Oost-Europees land. De missie loopt in het honderd wanneer blijkt dat een andere groep huurlingen, de Sangunaires, dezelfde opdracht probeert uit te voeren.

Tjah, het verhaal komt vaak op hetzelfde neer en hier is er ook weer niet veel moeite gedaan om iets anders in het verhaal te brengen, ze willen gewoon ten aller tijde de actie boven het verhaal laten spreken. Leuk is ook, dat iedereen zich makkelijk los laten lopen door de film en dat ze zich totaal niet meer serieus nemen en er gewoon veel grappige dialogen bij schrijven. Schitterend gedaan trouwens door de schrijvers (waarvan Mr. Stallone natuurlijk 1 is)! :T

Mijn Eigen Mening:

Het geheel - De samenhang van de film:

Ik zal eens beginnen met een zeer belangrijk deel van de recensie om direct de toon te zetten van wat ik van de film vond ... EPISCH gewoonweg. Misschien heb ik me in de recensie van het vorige deel me teveel laten naslepen door de adrenaline en het moment dat ik hem in de cinema gezien had waardoor ik nu wat dingen ga zeggen waar ik op terug zal komen. Ik doe dit om duidelijk te kunnen aantonen dat deze film op die specifieke vlakken een sterke verbetering was. Het eerste wat zeer opvallend is en dat ook in de recensie op filmtotaal zelf duidelijk word vermeld is dat Stallone inderdaad een zeer goede keuze heeft gemaakt om West de regie te laten doen. Ik denk dat hij in het eerste deel teveel zelf wilde doen, teveel hooi op zijn vork nemen en dat het eerste deel daardoor op vlak van verfilming en locaties hier en daar wat moet onderdoen voor dit deel.

Om even verder te gaan op het technische aspect van de film, de productie bespreek ik nu even de muziek. de muziek is net als in het eerste deel erg passend, het zorgt voor een uitstekende inleving in de bioscoop van de actiescènes en soms ook voor een legendarisch moment. Dat moment is natuurlijk wanneer Chuck Norris zich toont op het grote scherm, schitterend voorkomen! en geweldig passend Western geluidje (die verwijst natuurlijk naar Walker texas ranger en Lone Wolf Mcquade - puur klasse werk van Chuck!) Het is een bioscoop moment dat ik nooit meer van mijn leven zal vergeten. _O_

Ik heb echter wel een kleine opmerking en dat is, dat bij de emotionele scènes in de film en bij het begin van de actie soms dezelfde achtergrond geluiden worden gebruikt zoals in het eerste deel. Dat vind ik wat jammer, maar het is me misschien opgevallen omdat ik het eerste deel ook al heel veel keren gezien heb en je dan meer begint oog te hebben op die details. Of was dat jullie ook duidelijk opgevallen? of eerder toevallig of in het gehele niet?

Verder moet ik West ook echt 'credit' geven dat de actiescènes echt goed belicht waren, duidelij ken overzichtig waren, minder close ups, echte stunt, echte actiesterren! Onbewust geeft dat de mensen een betere cinema film gegeven dan het eerste deel omdat dat nu eenmaal in de bioscoop erg belangrijk is. voor het gevoel en de inleving van de mensen. een inleving zoals ik die nog nooit eerder had. :T

Het geheel van de film is gewoon zo geweldig goed gedaan zeg! wie nu kan zeggen achter deze film zich verveelt te hebben, dan kan ik daar echt niet inkomen omdat deze film je onmogelijk kan vervelen bij je eerste zit in de cinema. Het zit bomvol actie en als er geen actie is dan zijn er gewoon geweldige dialogen en one liners waarbij je zo'n opgewekt en enthousiast gevoel bij krijgt. hij overtreft qua dialogen ver de eerste en de chemie tussen de personages kan gewoon niet beter vind ik. Straks zal ik hier nog dieper in detail over gaan. _O_

Eigen mening van de personages:

We kennen natuurlijk al heel wat personages uit de eerste film maar eindelijk speelt dat alleen maar in hun voordeel. Doordat we ze al goed kennen hoeven ze daar niet zoveel aandacht meer aan te besteden en kunnen ze zich volledig focussen op hoe ze deze personages weer met wat schitterende actiescènes te voorzien. Toch zal ik ieder personage eerder kort ofwel wat meer in detail bespreken naar gelang de belangrijkheid van de rol in de film:

Barney Ross:

Afbeelding

Ik begin niet zonder reden Sly's personage als eerste te bespreken. Ik doe dit omdat ik nogmaals zwaar wil benadrukken dat zonder deze man hier er misschien nooit zo'n legendarische actiereeks van films ging ontstaan zijn. Ongeloofelijk veel respect dus nogmaals voor de grote Mr. Stallone - A true legend and great person! en nogmaals mijn innige deelneming vanwege zijn overleden zoon :N

Barney zet zoals in de eerste film zijn rol perfect verder en ik vind toch wel (hoewel velen dat niet vinden, af te lezen van de andere recensies) dat de emotie/drama/acteerwerk van Barney in de film toch wel een waarde heeft voor mij. Ik ga natuurlijk niet zeggen dat het zo indrukwekkend is zoals vele andere topfilms zoals Patch Adams, Shawshank Redemption, The Green Mile, Forrest Gump, enzovoort. Maar ik vind de band die tussen Billy en Barney heerst zonder al te veel dialogen en woordenwisseling toch wel sterk en ik was toch wel wat aangegrepen bij de dood van Billy (dat is ook vanwege mijn inleving en de toch wel originele en onverwachtse manier hoe Jean hem vermoordt). Ook al is dit misschien niet bij andere personen zo, ik spreek volledig vanuit mijn ervaring en mijn gevoel bij de film.

Wat ik ook erg sterk vindt aan Barney's personage is: Mocht je The Expendable filmreeks herbeginnen, zou je het dan niet raar vinden als Barney niet meer de leider zou zijn van de groep. Wel ik kan me dat niet meer inbeelden. Hij is een geboren leider, dat zie je ook in zijn interviews/zijn persoonlijkheid en daarom vind ik deze rol perfect voor hem. Hier is het zelfs nog een grotere groep, ook meer onverwachtse plotwendingen waar hij zich natuurlijk moet bij aanpassen en ik denk dat hij dat uitstekend gedaan heeft. Ook weer omdat hij niet meer de volledige regie in handen had en daardoor zich meer kon focussen op zijn personage.

Opnieuw is er ook weer belang gehecht aan de chemie (chemistry) tussen Barney en Christmas en dat zorht toch weer voor heel wat vonken als het aankomt op het actievlak. Barney kan zo goed samenwerken en iedereen van het team aanvullen (ook in het eerste deel) en de anderen doen dat natuurlijk ook voor elkaar en dan zorgen ze er toch nog eens voor dat ook Barney zijn moment van glorie heeft (iets wat hij in de eerste film iets minder had) en waar alle ogen op hem en jean Villain zijn gericht en dat is natuurlijk the final Showdown tussen hun. Straks daar meer over bij het stukje (Badguys - Jean Villain).

Als besluit rond ik graag af met een legendarische one-liner van barney in de film (zoals hij er natuurlijk wel meer had ) en door te zeggen dat Mr. Stallone hier echt het beste uit zichzelf haalt en dit niet beter kan spelen dan dit. Dit is zeker Rambo en Rocky waardig. Ik schrijf bij deze Barney Ross samen bij de 2 vorige hier in het lijstje van meest legendarische en beste rollen uit Sly zijn carrière! _O_

Lee Christmas: What's the plan?
Barney Ross: Track 'em, find 'em, kill 'em. (Het verhaal in 1 zin verwoord) :T

Oh toch nog eentje om erover te geraken :D

(Na een actiescène in een dorp dat onder druk word gezet door de Sangunaires, komt er nog 1 kerel af met een geweer en staan ze allemaal op een rij)
Barney Ross: One More!
(Iedereen begint hem aan flarden te schieten met hun geweer dat ze vast hebben, achteraf:)
Barney Ross: Rest In Pieces! :D

Trench

Afbeelding

De andere ster in de film is natuurlijk Arnie. Zijn natuurlijke charisma, zijn fantastische one-liners en zijn actiescènes zijn natuurlijk geweldig op het grote scherm en hij krijgt direct het publiek mee, maar als we moeten kritisch zijn, zag hij er toch nog niet 100% uit. Daarom zie je hem ook niet zoveel fysieke gevechten doen. Maar ik denk dat, dat met tijd wel weer zal verbeteren in bijvoorbeeld The Tomb. We kunnen besluiten van Trench dat hij er stond op de momenten dat hij er moest staan en dat hij toch weer schitterende indruk heeft achter gelaten met zijn One-Liners, zijn Arnie momenten :) we wisten allemaal dat het fysieke aspect waarschijnlijk wel wat minder ging zijn, mar wat verwacht je ook. Arnie was top en nu betekent hij tenminste iets in de film, in tegenstelling tot het eerste deel. Wat wel een goede basis legde voor dit deel en voor zijn rol.

Trench: My shoe is bigger than this car!
Church: Shoot something!

(Het Expendable team en de lokale bevolking zitten ingesloten in een grot waarvan de ingang op instorten is gevallen, hun enige hulp arriveert met een gigantische machine die rotsen verpletterd en ingang maakt en de legendarische woorden:)

Trench: I'm back! _O_

Mr. Church

Afbeelding

Mr. church zien we opnieuw net zoals in het eerste deel vrij beperkt in de film, de scène waarin hij Stallone (of probeert) op een dreiegende toon te dwingen om de missie te doen vind ik eindelijk 1 van de mindere uit de film. Hij komt een beetje houterig over, toch maakt hij dat wel goed bij de eindscène, waar iedereen toch echt aan te pas komt he! Hij komt een beetje hetzelfde over als Trench in de film al vind ik dat hij toch wat in zijn schaduw blijft staan. Toch is hij een belangrrijk connectie punt in de film en maakt hij het goed met de one liner:

Trench: I'll be back.
Church: You're always back. This time, I'll be back.
[leaves]
Trench: Yippee-ki-yay :D

Booker

Afbeelding

Waar Mr. Church me iets teleurstelt doet deze man dat zeker niet! Dit is de man die maar 2 momenten heeft in de film maar ze toch nu al kan omzetten in 2 legendarische momenten in de actiefilm geschiedenis. Chuck is echt perfect in deze film en de verwijzingen met de muziek en de dialogen naar zijn oude topfilms en Walker Texas ranger vind ik gewoonweg schitterend gedaan. Ik kan me bijna geen betere intro inbeelden als degene dat ze voor Chuck bedacht hebben!

Zoals jullie al gezegd hadden, Chuck voelt zich goed in de film om komt sterk naar boven in de actiescènes, hij is het zeker nog niet verleert en dat zie je zo in een oogwenk. je kan dit zeker niet een cameo noemen dit is gewoon een kleine rol, maar geniaal zonder twijfel. Ik heb het altijd wat jammer gevonden dat Chuck wegging van de filmwereld met The Cutter, een film die eindelijk niet zo bekend is geraakt en weinig aandacht heeft getrokken (ondanks dat het een goede film was) en dat daarmee de filmcarrière van deze legende was afgerond, met deze rol vind ik dit een veel geschiktere afsluiter en ik heb ook al opgevangen dat hij niet meer zal willen meedoen in TE3. Jammer maar ik respecteer de keuze van de beste man! Chuck je was top! _O_

Barney Ross: I heard you got bit by a King Cobra.
Booker: Yeah, and after five long painful days, the cobra died.

En eindelijk krijgen we ook eens een fact te horen van Chuck himself op het grote scherm! heerlijk toch en wat een top moment!

Lee Christmas

Afbeelding

Lee Christmas, het volgende personage waar ik met vol lof over spreek. Zoals ik al eerder vermeld had in deze recensie, de chemie tussen Christmas en Barney word prima verder gezet. Statham is opnieuw op zijn best en dat zie je op alle vlakken. Ik vind dat hij qua actie weer op en top was en zich heel gevarieerd liet meten, dat is echt wel een klasse apart. Hij is terug top met zijn messen, handen, geweren, voertuigen alles wat hij in zijn handen krijgt bekomt een dodelijk wapen, het is echt een plezier om hem bezig te zien. Ook de final scène van Christmas tegen Hector is om je vingers van af te likken. Technisch is het een hoogstandje en er zit heel wat vaart in de scène. qua gevechtstijl zijn ze erg op elkaar ingespeeld en hebben ze veel gelijkaardige bewegingen en daarom wist ik dat dit al een hoogstandje ging worden. Ook de sfeer en de slash mentaal tussen de 2 is heerlijk om te zien en geeft in de cinema ook een meerwaarde.

Lee Christmas: You can't beat a classic :D

Andere scènes dat voor mij van Statham eruit sprongen waren degene in de kerk, zeer goed gechoreografeerd opnieuw, zeer variërend en ook wat goede knife defense moves van Statham. Ook een uitstekend gevoel van timing en wanneer hij welke techniek moet doen. The One liner bij dit gevecht is natuurlijk:

Lee Christmas: I now pronounce you man and knife - :D Dat is ook echt een aparte manier van door het leven te gaan, maar eentje waarvan ik hou! _O_

De laatste scène dat ik zeker nog wil bespreken met Barney en Christmas is de barscène. Wat hebben wij ons daar kapot gelachen zeg. En heel de bioscoop eindelijk. Het is een erg korte scène maar opnieuw de sfeer en de woorden speling tussen Barney en Christmas is om je vingers van af te likken. De one liner hier is ook echt kapot lachen:

Barney: Let's see if we can beat some intell out of these guys
Lee christmas: Sounds good to me!
Barney: Let's start with the midget! _O_

Gunnar Jensen:

Afbeelding

Gunnar komt niet zoveel naar voor in het tweede deel en vind ik iets minder goed dan in de eerste. in het eerste deel had hij echt wel een interessant personage en bij deze is dat ook wel zo op momenten maar zeker niet heel de film door zoals in het eerste deel. Het start goed voor hem in de eerste scène waar ik hem ook het meest aanwezig voel, maar in de rest van de film komt hij minder aanbod en is hij meer een aanvulling voor de film wat ik wel wat jammer vind. Zijn taak was duidelijk om de humoristische noot erin te houden en daar is hij wel duidelijk in geslaagd. Ik zeg niet dat hij niet goed was in de film, want hij is 1 van de schakels die zorgt voor aanvullende actie in de scènes maar hij had toch wel veel meer mogen vechten naar mijn mening. De film nam wel de bovenhand van schiet/explosie actie dan van Martial Art en dat verklaart waarom we dat minder aanbod zien komen bij Gunnar. Toch wel weer top gedaan van Dolph! Ook weer een zeer passende rol voor hem, opnieuw dank aan Mr. Stallone.

Gunnar: Watch your head, insect!
Yang: Shut Up, Gunnar!
Gunnar: Hahaha
Gunnar (few seconds later, after he drived his car into a building) - You gotta love it!!!

En wat een inleving van Gunnar _O_

Yin Yang

Afbeelding

Yin Yang (Jet Li) zien we jammer genoeg niet veel in de film. Dat vind ik eindelijk echt heel jammer want de lange beginscène waar hij wel voortdurend in te zien is, is echt verdomd goed zeg. Er zit echt vaart in die scène en je krijgt echt alles, van voertuigen die alles vernielen, naar explosies, schieten, helikopters en flitsende martial art bewegingen van Li. Zeker ook weer 1 van de technische hoogstandjes in de film. Maar we weten wel dat Li en Statham dat als de beste kunnen. het is dus erg jammer dat we hem maar alleen in het begin zien, want je wil echt meer zien na die eerste actiescène van hem. toch ben ik blij dat hij niet degene is die sterft (wat ik lang wel dacht) en dat hij in een interview heeft vermeld dat hij toch wel weer met al deze sterren en Mr. Stallone wil samen werken en dus openstaat voor deel 3! :D

Hale Ceaser: let's go Yang!
Gunnar: Did you win?
Yang: Of Course, i win!

Toll Road

Afbeelding

Toll road, the great fighter kwam net zoals Gunnar minder aanbod dan in deel 1. Het komt gewoon omdat Trench, Mr. Church grotere rollen had. Chuck Norris een rol had. De focus ook meer op Van Damme met momenten lag en omdat er ook nieuwe personages werden geintroduceerd dat daar andere rollen een beetje in verhouding met deel 1 onder lijden. Gunnar en Toll Road zijn daar de 2 grootste voorbeelden van. Toch bracht Toll Road weer wat stevige actiescènes en dit is gewoon het type team en rol die bij hem past. Hij kan zich zo makkelijk aanpassen van wapens naar gevecht en je wil geen gevecht aangaan met deze man, dat is duidelijk!

Hale Ceaser

Afbeelding

Waar Toll en Gunnar minder te zien waren vond ik dat Hale nu juist wel meer te zien was. Dat komt waarschijnlijk omdat hij in het eerste deel minder screentime had en we hem alleen maar in het begin en in het einde van het eerste deel te zien krijgen. ik vind het alleszins een pluspunt dat hij meer aanwezig was, want waar dat Gunnar grappig overkomt met zijn gedrag en reacties op bepaalde dingen doet Hale dat natuurlijk met zijn mond. Het is uiteindelijk ook hetgeen dat Terry Crews het beste kan en ze hebben daar ten volle van gebruik gemaakt. Ook hij zorgt voor een hoger humor gehalte in de film dat zeker werkt en past natuurlijk ook in het team doorde stoerheid (macho lichaam) dat hij uitstraalt. Prima gedaan Terry!

Hale Caesar: [to Trench] If I don't get this back, I'll terminate your ass.

Billy 'The Kid'

Afbeelding

Dan gaan we nu over naar de 2 nieuwe personages van het team en dat is Billy en Maggie. Ik moet zeggen dat ik direct onder de indruk was hoe snel ik aanvoelde dat er een sterke band tussen Barney en Billy was, het komt soms uit sutiele momenten en woorden maar toch voel je dat al rap. Je zag dat hij erg gemotiveerd was en dat Barney echt zijn mentor was, zeer indrukwekkend stukje sniperwerk van hem in de eerste scène. Ook de manier hoe op die berg klimde, met welke 'attitude'! gewoon nice.

Ondanks ik direct een band, klik voelde met het personage van Liam, zijn er misschien wel velen die dat niet hadden en daarom vinden sommigen dat ze iemand anders hadden moeten kiezen die sterfde van het team, iemand die ook al in het eerste deel zat. Toch had ik daar geen problemen mee en ik vind dat vanaf dat moment de haat door Stallone naar Van Damme oe goed in beeld werd gebracht zodat het echt goed opgebouwd werd voor de climax op het einde. Prima rol dus voor Liam. Deze zin was waarschijnlijk wel de diepste zin van Stallone uit heel de film en mocht er ook wel zijn vond ik:

Barney: Why do the good die early and the evil live longer? (straight from the heart)

Maggie Chang

Afbeelding

Maggie haar personage staat al direct dicht bij Barney.Het is duidelijk dat de 2 nieuwe, jongere personages bij de film belangrijk waren om wat meer waarde aan Barney zijn rol toe te geven. Barney is zoals je wel kunt verwachten eerst wat scpetisch tegenover Maggie als ze mee komt vanwege voor oordelen dat ze een vrouw is en niet behoort in dit vak, maar al snel maakt ze een sterke indruk op Barney los, als ze zeer veel weet over de lokale vijand, omgeving, high tech stuff en ze zichzelf nog prima kan verdedigen ook nog. Prima rol dus van Yu Nan maar ook eerder aanvullend en dus niet zo speciaal.

De badguy(s):

Jean Villain

Afbeelding

Naast Stallone, Arnie, Willis en Norris keken we natuurlijk ook ontzettend uit naar het karakter van de badguy die vertolkt word door onze enige echte Muscles from brussels, Jean Claude Van Damme. Ik denk dat hij er echt goed aan gedaan heeft om in eerste instantie zoals hij vertelde bij zijn vele interviews afstand te nemen van de crew en zich in te leven in de rol. Want in de film haatte hij dus echt hun en stelden ze niks voor voor hem. En dat nam Jean Claude heel serieus en dat heeft wel een goed effect op de film.

Nog een pluspunt dat ik heb is de chemie tussen Jean en Hector zoals je die eindelijk hebt tussen Barney en Christmas en dan zie je ook dat het dat duo is die de show steelt in 2 spetterende final fights op het einde van de film.

Ook de kill door Van Damme op Liam komt zeer intens en origineel en koelbloedig over op het grote scherm. We kunnen dus echt wel besluiten dat Van Damme zeer goed in zijn karakter zat en een veel indrukwekkendere tegenstander was voor het Expendable team dan dan in het eerste deel. het enigste wat ik daardoor jammer vind is dat van Damme niet wat meer screentime had want dat verdiende hij wel en als je over nadenkt zie je hem niet zoveel in de film hoor. Oke dan nu overgaan naar de bespreking van het eindgevecht: :T

Een van de grootste momenten (al dan niet de grootste) waar iedereen naar uitkeek van voor de film en tijdens de film is natuurlijk the ultimate clash tussen Stallone en Van Damme. Ik wil in eerste instantie zeggen dat, als het niet aan Van Damme ging gelegen hebben dat dit er nooit ging gekomen zijn! Uitermate veel dank aan Mr. Van Damme dus! want origineel was in het script verwerkt dat Sly gewoon het vliegtuig met plutonium waar van damme in zat neer haalde en dat Maggie ofzo hem ging neerschieten. Maar op aanvraag van Van Damme wilde hij een gevechtscène, een titanen strijd en Stallone aanvaarde dat en zei van Van Damme het gevecht mocht ontwikkelen, choreograferen. het gevecht barst los met een schietscène en is al schitterend opgebouwd van punt 1. De spanning is uitermate te snijden en dan beginnen ze met hun effectieve gevecht. Stallone maakt goed gebruik van zijn clinches en worpen, wat ik hem al eerder in The Expendables movies heb zien doen en weet dat Van Damme daar minder op getraind is, ook zitten er goede Rocky momenten in verwerkt. op dichte afstand lijkt Mr. Stallone dus zeker de bovenhand te hebben, Echter kan Van Damme zeer goed recupereren en schopt hij Mr. Stallone mijn zijn fantastische helikopter (360) schop regelrecht de grond in. Schitterend gedaan door Van Damme en fantastisch dat hij dat op zo'n leeftijd nog zo goed kan. ook de inleving van beide krijgers is fantastisch. iedereen was zelfs nog meer onder de indruk als hij Stallone een tweede keer met die schop keihard de grond in schopt. na die schop neemt Van Damme weer wat de boven hand al had dat inderdaad wel wat langer mogen duren. Daarna gaan we naar het andere platform en eindigt het gevecht bijna. prima einde trouwens als vond ik wel dat het gevecht wel wat langer mocht duren en als we geheel realistisch mogen zijn, dat Mr. Van Damme - Mr. Stallone wel zou verslaan in een echt gevecht, maar daar draait het in de film natuurlijk niet om. Het is dus zoals verwacht een echt topgevecht geworden en zal ook als eeuwig in de actie geschiedenis gegrift staan! _O_

one Liner in voordeel van Van Damme:

Jean Villain: Over so soon!!! (When Jean Villain roudhouse kicked Barney in the face and he felt down)
Jean Villain: I want my money's worth
Jean Villain: Common get up!
Barney: coming right up!
Jean Villain: GOING BACK DOWN!!! (after again, an awesome kick in the face)

Afbeelding

One-liner in voordeel van Sly:

Barney: Get up, Villain - Get Up!
Barney: and turn around, turn around sheep
Villain: Now what!
Barney: His name was Billy! (Villain gets stabbed and dies)

Trouwens ook credit voor Sly voor de spinning back kick tegen Van Damme vlak voor hij sterft. In ieder deel doet hij een techniek dat me verbaast (zoals de braziliaanse Jiu Jitsu armbar in het eerste deel aan Steve Austin). :T

Hector

Afbeelding

Zoals ik al zei was er een goede chemie tussen Hector en Villain en ook Hector komt 'ruthless' over. Ik hou vooral van de goede opbouw van in het begin van de film tussen Hector en christmas en dan de ultieme slash tussen die 2 ook. Deze quote reflecteerd dat wel:

Hector: [looks at Lee Christmas] Pick it up.
Lee Christmas: Not a chance.
Hector: Pick it up and hand it to me nicely.

Het gevecht zelf is ook heel erg goed zoals ik al eerder besproken heb bij Lee Christmas zijn personage. Het enigste wat ik er nog aan toe te voegen heb is dat Hector een heel erg goede combinatie had om met zijn mes om te gaan en zijn kicks. heerlijk momentum gehaald uit de rotatie en de snelheid waarbij hij ze uitvoert. Het ging zeer goed af op cinema en hij was heel erg 'commited' naar het gevecht toe. Statham was meer verdedigend en afwachtend tot het goede moment en ook meer direct waardoor hij de bovenhand nam. Top gevecht echt waar! :)

Afbeelding

Besluit:

En dan komen we eindelijk toe aan het besluit van de film. We kunnen zeggen dat hij met kop en teen uitsteekt voor zijn voorganger. De grootste verschillen zijn dat hij groter opgezet is, meer personages, meer actie, meer explosies door het grotere budget uiteraard. De actie is beter uitgebalanceerd, de dialogen zijn ook grappig maar zijn er meer dan in de eerste net zoals the One-liners en het is allemaal beter verfilmd, de editing is wat beter. De focus van Barney zijn rol is beter en de badguys zijn veel beter dan deel 1. Dit is een absoluut genot voor iedere actie liefhebber en zelfs nog meer dan dat. Thanks to all the legends!!!! _O_

Laatst gewijzigd door GREAT martial art fan op 23 aug 2012 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 23 aug 2012 17:48

Holy crap wat een recensie! Of is dit toevallig een online versie van het boek 'The Expendables en wat ik er van vind'? :8 Wat het ook mag zijn, respect. _O_ Ik ga deze recensie niet in 1 keer lezen, daar is hij toch net wat te groot voor. 8) Maar ik ga hem zeker helemaal lezen! Ik zie in ieder geval dat je enthousiast bent. :T Wat ik ook stiekem wel verwacht had hoor met JCVD en Chuck Norris. 8)

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 23 aug 2012 18:54

Ik vraag me af wat langer duurt, de film kijken of de recensie lezen :P

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 23 aug 2012 22:19

Mooi verwoord hoor.

Voor mij was vooral de humor en de knipogen naar het verleden het wat deze film zoveel beter maakt dan het eerste deel.

Ik ben het op bijna alle punten met je eens, behalve over de emotionele scenes, die kwamen bij mij niet over.
Maar ik heb echt niet vaak zo genoten in de bios zeg.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 23 aug 2012 22:42

Aston schreef:Holy crap wat een recensie! Of is dit toevallig een online versie van het boek 'The Expendables en wat ik er van vind'? :8 Wat het ook mag zijn, respect. _O_ Ik ga deze recensie niet in 1 keer lezen, daar is hij toch net wat te groot voor. 8) Maar ik ga hem zeker helemaal lezen! Ik zie in ieder geval dat je enthousiast bent. :T Wat ik ook stiekem wel verwacht had hoor met JCVD en Chuck Norris. 8)
Ja dit was een 'heilig' moment voor me. :) Het is een zeer grote recensie inderdaad. Het besluit stukje reflecteerd al vrij goed wat ik van de film vond maar natuurlijk niet in detail. Daarvoor lees je best de rest. :D

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 23 aug 2012 22:44

Vleeshaak schreef:Ik vraag me af wat langer duurt, de film kijken of de recensie lezen :P
Hahaha dat weet ik niet, wat ik je wel kan vermelden is dat deze recensie schrijven zeker 3 keer zolang duurt als de film zelf. :P maar daar had ik totaal geen problemen bij. Ik moest expressief zijn door dit te schrijven en nu heb ik het ook vast gelegd voor altijd, net zoals mijn andere recensies. Die kunnen dan allemaal later in mijn 'memoires' met heel wat ander stuff ook :P

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 23 aug 2012 22:47

sickboy1984 schreef:Mooi verwoord hoor.

Voor mij was vooral de humor en de knipogen naar het verleden het wat deze film zoveel beter maakt dan het eerste deel.

Ik ben het op bijna alle punten met je eens, behalve over de emotionele scenes, die kwamen bij mij niet over.
Maar ik heb echt niet vaak zo genoten in de bios zeg.
Ook mooi verwoord van jou. Voor mij waren de flitsen naar hun top tijden ook echt geweldig en brachten die een ongelooflijke nostalgische waarde op. En van de emotionele scène, denk ik dat het er veel niet met mij eens zullen zijn, maar dat was gewoon puur mijn gevoel, mijn ervaring van de film.

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 24 aug 2012 00:04

Mooie recensie Kenneth, respect!

Ik ben het in grote lijnen met je eens. Zoveel epic-heid (is dat wel een woord? :D )!
Ik vind het ook heel erg jammer dat Jet Li dit keer zo´n kleine rol had, Maar de actie scene die hij bracht, was bruut en om je vingers bij af te likken. Waarschijnlijk had Li andere grotere verplichtingen voor een Chinese film.
Ik had geen binding met Liam´s personage, maar dat is omdat hij er als rookie zo kort in zat, maar zijn momenten vond ik goed aanvoelen in de film en leuk om te zien.
JCVD speelde imo ook echt een verdomd goede schurk. Die scene dat hij bij Billy dat mes door zijn hart trapt, is erg bruut, dat had niet verwacht. Leuk om die verwijzing te zien van zijn achternaam Vilain voor schurk, net zoals in deel 1 het eiland Vilena.
De komische noot van Gunnar, kwam door inbreng van Dolph zelf, hij vond zijn rol ook te vlak. Idd jammer dat hij nu minder aan bod kwam en grotendels aan schiten was ipv vechten. Maar zijn interactie met Yin is om te lachen.
Net zoals alle one-liners van iedereen, metname van Schwarzenegger, echt geweldig!!! Al die knipogen naar het verleden, samen met JCVD, brengt idd nog meer nostalgie, dan deel 1.
Scott Adkins als Hector, heeft idd goede chemie met Vilain. Die scene in het begin met Lee Christmas, gruwelijk, daar was de spanning om te snijden!! Hector kwam heel erg dreigend en intimiderend over. Ik dacht echt, holy shit, als dit maar goed gaat. Scheelde niet veel, of dat was knokken. Zijn gevecht met Christmas vind ik dan ook de mooiste scene van de film.
De rol Chuck Norris viel mij dan weer tegen, ik had eigenlijk een grotere rol verwacht, maar wat hij bacht, is leuk. Ook met de nodige humor en knipogen. Zijn kleine rol brengt mij weer bij dat gedoe rond de rating. Daar heeft hij bij zo´n kleine rol, eigenlijk helemaal niks over te eisen. Gelukkig is de film gewoon weer 16+.

Je zegt dat het originele script anders was, dat Sly het vliegtuig met Vilain er in, neer schiet en dat Maggie Vilain uiteindelijk neer schiet. Is dat wel zo? Want daar zet ik grote vraagtekens bij. Want sinds bekend werd, dat JCVD de schurk zou spelen, verwachtte ik en ik denk de hele wereld, een battle tussen Sly en JCVD.
En dat gevecht was gruwelijk vet en idd echt filmgeschiedenis. Sly´s Rocky stijl van vechten kwam idd naar voren in het upclose vechten. Volgens mij vergeet je nog een one-liner van JCVD tijdens dat gevecht. Volgens mij zegt Vilain tegen Barney, als hij neergeslagen wordt door Barney: Are you talking to me?
Het gevecht had van mij ook wel wat langer mogen duren, maar top gechoreografeerd! Zo ook alle gevechten.

Topfilm, een actiefilm zoals ze horen te zijn, maar imo steekt hij niet met kop en teen boven zijn voorganger uit. Sterker nog, ik vind deel 1 toch beter. Deel 2 heeft wel een beter scenario, maar vind ik dan weer niet beter uitgewerkt. En al die one-liners zijn geweldig, maar dat maakt de/een film ook niet beter. Deel 1 bevat ook genoeg humor. De bad guys zijn idd wel veel beter.
Maar de reden dat deel 1 mij meer adrenaline gaf, kwam omdat het de 1e langverwachte film vol actiehelden was en door de grote eindbattle scene, in die tunnels. Zenuwslopende opbouw van muziek en steeds hardere gevechten, met als glacing on the cake, de team-up van Yin en Christmas tegen The Brit.
Maar ik ga over 2 weken nog een keer naar TE2 :T en ik kijk nu al uit naar TE3! Ik hoop dat Gunnar en Yin weer wat meer te knokken krijgen!

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 24 aug 2012 00:49

sickboy1984 schreef:Mooi verwoord hoor.

Dus Chuck Norris had daar in zijn geheel geen invloed op!? Ik geloof je niet. 8)

Plaats reactie