Kenneth's Recensie Topic

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Re: Kenneth's Recensie Topic

Bericht door sickboy1984 » 24 aug 2012 12:13

Heel Chuck Norris zn rol in een grote knipoog naar het verleden.

Echt heerlijk.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 24 aug 2012 19:06

Decepticon schreef:Mooie recensie Kenneth, respect!

Ik ben het in grote lijnen met je eens. Zoveel epic-heid (is dat wel een woord? :D )!
Ik vind het ook heel erg jammer dat Jet Li dit keer zo´n kleine rol had, Maar de actie scene die hij bracht, was bruut en om je vingers bij af te likken. Waarschijnlijk had Li andere grotere verplichtingen voor een Chinese film.
Ik had geen binding met Liam´s personage, maar dat is omdat hij er als rookie zo kort in zat, maar zijn momenten vond ik goed aanvoelen in de film en leuk om te zien.
JCVD speelde imo ook echt een verdomd goede schurk. Die scene dat hij bij Billy dat mes door zijn hart trapt, is erg bruut, dat had niet verwacht. Leuk om die verwijzing te zien van zijn achternaam Vilain voor schurk, net zoals in deel 1 het eiland Vilena.
De komische noot van Gunnar, kwam door inbreng van Dolph zelf, hij vond zijn rol ook te vlak. Idd jammer dat hij nu minder aan bod kwam en grotendels aan schiten was ipv vechten. Maar zijn interactie met Yin is om te lachen.
Net zoals alle one-liners van iedereen, metname van Schwarzenegger, echt geweldig!!! Al die knipogen naar het verleden, samen met JCVD, brengt idd nog meer nostalgie, dan deel 1.
Scott Adkins als Hector, heeft idd goede chemie met Vilain. Die scene in het begin met Lee Christmas, gruwelijk, daar was de spanning om te snijden!! Hector kwam heel erg dreigend en intimiderend over. Ik dacht echt, holy shit, als dit maar goed gaat. Scheelde niet veel, of dat was knokken. Zijn gevecht met Christmas vind ik dan ook de mooiste scene van de film.
De rol Chuck Norris viel mij dan weer tegen, ik had eigenlijk een grotere rol verwacht, maar wat hij bacht, is leuk. Ook met de nodige humor en knipogen. Zijn kleine rol brengt mij weer bij dat gedoe rond de rating. Daar heeft hij bij zo´n kleine rol, eigenlijk helemaal niks over te eisen. Gelukkig is de film gewoon weer 16+.

Je zegt dat het originele script anders was, dat Sly het vliegtuig met Vilain er in, neer schiet en dat Maggie Vilain uiteindelijk neer schiet. Is dat wel zo? Want daar zet ik grote vraagtekens bij. Want sinds bekend werd, dat JCVD de schurk zou spelen, verwachtte ik en ik denk de hele wereld, een battle tussen Sly en JCVD.
En dat gevecht was gruwelijk vet en idd echt filmgeschiedenis. Sly´s Rocky stijl van vechten kwam idd naar voren in het upclose vechten. Volgens mij vergeet je nog een one-liner van JCVD tijdens dat gevecht. Volgens mij zegt Vilain tegen Barney, als hij neergeslagen wordt door Barney: Are you talking to me?
Het gevecht had van mij ook wel wat langer mogen duren, maar top gechoreografeerd! Zo ook alle gevechten.

Topfilm, een actiefilm zoals ze horen te zijn, maar imo steekt hij niet met kop en teen boven zijn voorganger uit. Sterker nog, ik vind deel 1 toch beter. Deel 2 heeft wel een beter scenario, maar vind ik dan weer niet beter uitgewerkt. En al die one-liners zijn geweldig, maar dat maakt de/een film ook niet beter. Deel 1 bevat ook genoeg humor. De bad guys zijn idd wel veel beter.
Maar de reden dat deel 1 mij meer adrenaline gaf, kwam omdat het de 1e langverwachte film vol actiehelden was en door de grote eindbattle scene, in die tunnels. Zenuwslopende opbouw van muziek en steeds hardere gevechten, met als glacing on the cake, de team-up van Yin en Christmas tegen The Brit.
Maar ik ga over 2 weken nog een keer naar TE2 :T en ik kijk nu al uit naar TE3! Ik hoop dat Gunnar en Yin weer wat meer te knokken krijgen!
Ik herken je kijk en reactie op de film een beetje van een maat van ik die ook mee ging gaan kijken en die ook Martial Art met ik doet. Net zoals ik weet dat jij ook echt van adrenaline volle gevechten houd deed hij dat ook en ik volg jullie daarin dat in deel 1 die opbouw en die spanning daarmee zeer goed wordt opgebouwd. Ik vond dat er een goed evenwicht tussen gevechten en schietactie/explosies zat maar het laatste neemt inderdaad wat de bovenhand omdat de type karakters dien aanbod komen in de film dat nu eenmaal liever doen.

Ik snap ook je punt dat ze misschien wat meer bij het originele team moeten blijven, ik denk dat ze dat ook beter weer wat meer doen in deel 3 want als je kijkt naar die beginscène, met het originele team en idd de chemie van allemaal, ook van Li en Dolph dat is om je vingers van af te likken. Omdat ze nu veel van buitenafgaande rollen had, was dat ietsje anders.

Het was misschien omdat ik mij wel verwachte dat de explosies en schietactie de hoofdzaak ging krijgen omdat Stallone dat echt graag heeft en natuurlijk heel veel te zeggen heeft. Ik vind het totaal niet mis omdat het echt wel een formule is die WERKT op het grote scherm en van uitstekende kwaliteit zijn. Trouwens, noem me eens 1 gevechtscène in de film waar je van vond dat hij wat ondermaats was ik vond geen een en het is echt gevarieerd en iedereen hun vechtkwaliteiten worden goed in de verf gezet. De variatia aan martial art acteurs is zo groot en daar werd op een mooie manier van gebruik gemaakt. Das mijn mening! :T

bobocad
Regisseur
Regisseur

Re:

Bericht door bobocad » 24 aug 2012 20:10

GREAT martial art fan schreef:The Expendables 2:

Afbeelding
Zo jij durft. Een nogal zeer uitgebreide recensie die mij wat minuutjes kost om dat spul eens door te spitten.
Top van je :T :+ Dit soort lange uitgebreide recensies kom ik niet zo gauw tegen op internet (wel op het gedrukte papier tijdschriften e.d.).

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: Re:

Bericht door GREAT martial art fan » 24 aug 2012 23:25

bobocad schreef:
GREAT martial art fan schreef:The Expendables 2:

Afbeelding
Zo jij durft. Een nogal zeer uitgebreide recensie die mij wat minuutjes kost om dat spul eens door te spitten.
Top van je :T :+ Dit soort lange uitgebreide recensies kom ik niet zo gauw tegen op internet (wel op het gedrukte papier tijdschriften e.d.).
Hmmm, is dat nou een compliment :D Tjah, het zat diep in me en moest eruit! :+

Ik heb er trouwens weer helemaal zin in gekregen om weer wat meer recensies te schrijven, maar veel minder gedetailleerd pfff, want het was toch wel een beetje vermoeiend. :P Wordt tijd dat ik het JCVD Topic weer wat up to date houd en dit topic hier ook, maar dus meer recensies straight to the point!

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 25 aug 2012 10:44

GREAT martial art fan schreef:Het was misschien omdat ik mij wel verwachte dat de explosies en schietactie de hoofdzaak ging krijgen omdat Stallone dat echt graag heeft en natuurlijk heel veel te zeggen heeft. Ik vind het totaal niet mis omdat het echt wel een formule is die WERKT op het grote scherm en van uitstekende kwaliteit zijn. Trouwens, noem me eens 1 gevechtscène in de film waar je van vond dat hij wat ondermaats was ik vond geen een en het is echt gevarieerd en iedereen hun vechtkwaliteiten worden goed in de verf gezet. De variatia aan martial art acteurs is zo groot en daar werd op een mooie manier van gebruik gemaakt. Das mijn mening! :T
Ik vond ook geen enkele gevechtscene ondermaats hoor, alles was top. Ik had eigenlijk nog wel een roundhousekick van Norris willen zien.
Maar de formule van deze film(s) werkt idd echt goed. Ik miste nu eigenlijk een beetje een carchase, zoals in deel 1 met Barney en Yin in die pick-up. Niet dat de film een kopie van deel 1 moet zijn en dat er altijd een carchase in moet zitten, want dat is uiteraard ook inspiratieloos. Maar zoiets had ik graag nog willen zien, dat past zo goed in een film als deze, lekker raggen met opgefokte auto's.
Ik hoop en ga er van uit, dat we in deel 3 weer wat meer van Jet Li komen te zien.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 25 aug 2012 11:22

Decepticon schreef:
GREAT martial art fan schreef:Het was misschien omdat ik mij wel verwachte dat de explosies en schietactie de hoofdzaak ging krijgen omdat Stallone dat echt graag heeft en natuurlijk heel veel te zeggen heeft. Ik vind het totaal niet mis omdat het echt wel een formule is die WERKT op het grote scherm en van uitstekende kwaliteit zijn. Trouwens, noem me eens 1 gevechtscène in de film waar je van vond dat hij wat ondermaats was ik vond geen een en het is echt gevarieerd en iedereen hun vechtkwaliteiten worden goed in de verf gezet. De variatia aan martial art acteurs is zo groot en daar werd op een mooie manier van gebruik gemaakt. Das mijn mening! :T
Ik vond ook geen enkele gevechtscene ondermaats hoor, alles was top. Ik had eigenlijk nog wel een roundhousekick van Norris willen zien.
Maar de formule van deze film(s) werkt idd echt goed. Ik miste nu eigenlijk een beetje een carchase, zoals in deel 1 met Barney en Yin in die pick-up. Niet dat de film een kopie van deel 1 moet zijn en dat er altijd een carchase in moet zitten, want dat is uiteraard ook inspiratieloos. Maar zoiets had ik graag nog willen zien, dat past zo goed in een film als deze, lekker raggen met opgefokte auto's.
Ik hoop en ga er van uit, dat we in deel 3 weer wat meer van Jet Li komen te zien.
Ben het met je eens, een roundhouse kick van Chuck ging wel op zijn plaats zijn, zijn trademark he. Net zoals Sly zijn rocky moment heeft gehad en JCVD zijn helikopter kick had, en Arnie weer lekker stond te blazen met een mega gun.

Ik hoop echt ook dat Jet Li weer wat meer aanbod zal komen en hij liet verstaan in een interview dat hij de samenwerking met Sly en het team echt wel weer zag zitten. Misschien dat hij op dat moment echt bezig was met andere projecten waar hij een grotere (hoofd)rol in speelt. Het interview waar hij dat subtiel laat merken is hier:

Al dacht ik dat het ook nog in een ander interview was.

Van de Carchase, ja je hebt gelijk, het past zeker in de film, maar in het begin van de film als ze die basis binnenvallen heb je het element van de zware legerauto's toch zeker ook.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 17 nov 2012 19:19

"Thanks for the dadaist peptalk, I feel much more abstract now."

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 10 jan 2013 12:39

Ed Crane schreef:"Thanks for the dadaist peptalk, I feel much more abstract now."
Graag gedaan :D

Plaats reactie