Kenneth's Recensie Topic

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Kenneth's Recensie Topic

Bericht door PascalE » 21 aug 2010 17:14

Beide gaaf :D

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 13 sep 2010 21:26

Het is nu bijna zeker dat The Expendables 2 er zal komen. Daar ben ik erg blij om en dat zie ik ook volledig zitten. Hopelijk komen er nog velen achter en wordt het op z'n minst een trilogie.

Wat vinden jullie daarvan?

Zie hier de link naar het artikerl op filmtotaal erover: http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=19039

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 13 sep 2010 21:36

Mooi om te horen, het commentaar eronder is weer :| , maar blijft ook leuk om te lezen.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 14 sep 2010 05:47

sickboy1984 schreef:Mooi om te horen, het commentaar eronder is weer :| , maar blijft ook leuk om te lezen.
Ja ik weet het. De meningen zijn hier en daar verdeelt.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 07 okt 2010 18:38

En zo gaat het nieuws verder met The Expendables, dit nieuws bericht vondt ik ook geweldig om te horen. Het kan wel nog een keer interessant worden. Nu hopen dat ze nog een paar grote actiesterren kunnen klitsen e, zoals Van Damme, Seagal, Snipes, Diesel en misschien wel Chuck Norris.

http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=18866

We zullen uiteindelijk wel moeten afwachten en kijken hoe Stallone het gaat flikken.

Verder ga ik een korte (voorlopige) opsomming noemen van de toekomstige recensies die zullen volgen in het topic:

1) The expendables dus
2) Lone Wolf Mcqaude (Deze is ook zeker)
3) Fearless (Hoogst waarschijnlijk)
4) .... (De verassende film ... remember!)

5) Ip Man
6) Ip Man 2

Voila dat is het voorlopig.

Verder kan ik wel zeggen dat de recensies er een tikkeltje anders zullen uitzien en dat ik nu meer een samengevatte recensie ga maken dat jullie echt kan overtuigen deze film te bekijken. Dit bespaart mij wat werk uit en zo blijft het toch nog interessant voor jullie.

Oké?

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 07 okt 2010 20:21

Ja, doe maar. Te lange recensies zijn leuk maar voor de recensist veel schrijfwerk en voor de lezer veel leeswerk dus ik ben voor. :T

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 07 okt 2010 21:54

Aston schreef:Ja, doe maar. Te lange recensies zijn leuk maar voor de recensist veel schrijfwerk en voor de lezer veel leeswerk dus ik ben voor. :T
Prima :)

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 10 okt 2010 11:50

Mensen, waar iedereen zei dat het onmogelijk was heb ik het geprobeerd. Jaja ik heb de bodycount proberen op te nemen van het volledige team inclusief Dolph als hij ... je weet het wel. Wel natuurlijk kan je het niet allemaal zien, maar ik heb het zo goed mogelijk proberen op te nemen en ik kom aan ...

242 _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Ik ben overigens wat info gaan opzoeken over alles van de The expendables 2 en ik heb mijn fantasie laten gaan. Jullie moeten dat echt ook doen, de gedachte is geniaal. Wat ik in gedachten had voor The expendables 2:

De 2 teams van Sly en Arnie:

1) Sylvester Stallone, Jason Statham, Jet Li, Dolph Lundgren en Dwayne 'The rock' Johnson
2 Arnold schwarzenegger, Steven Seagal, Jean-Claude Van Damme, Wesley Snipes en Vin Diesel

Zie je het al gebeuren, beiden teams worden ingehuurd om Bruce Willis en een volledig leger nog veel erger dan het eerste leger met 1 top bodyguard die bijvoorbeeld Chuck Norris of Mel Gibson kan zijn.

En dan de ultieme battles e:

Sly VS Arnie
Statham VS Seagal
Jet VS Van Damme
Dolph VS Snipes
The Rock VS Vin

En dan eventueel nog

Sly VS Willis
Dolph (of Jet) VS Chuck (of Mel)

Dat zou spektakel opleveren. Maar ja, ik zal maar blijven dromen zeker. :T

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 10 okt 2010 14:12

Goed idee! En dan huren we Michael Bay in voor de Explosies en de Heli's. :T

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 10 okt 2010 16:15

Aston schreef:Goed idee! En dan huren we Michael Bay in voor de Explosies en de Heli's. :T
Geniaal. :)

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 23 okt 2010 23:43

Lone Wolf Mcquade

Afbeelding

The 'Mad Dog' Criminal...The 'Lone Wolf' Lawman...The Ultimate Showdown.

- Speelduur: 107 minuten
- Release: 15 April 1983
- Regisseur: Steve Carter
- Cast: Chuck Norris, David Carradine, Barbara Carrera, Leon Isaac Kennedy, Robert Beltran, L.Q. Jones en Dana Kimmell.
_________________________________________________________________________________________________________________
Inleiding:

Voor vele mensen staat Lone Wolf Mcquade bekend als het hoogtepunt van Chuck Norris zijn carrière en ik kan hun daarin geen ongelijk geven. Vele mensen die niks van Chuck Norris kennen hebben toch wel van deze film gehoord. Ik mag daarom met trots zeggen dat dit mijn persoonlijke favoriete film is van onze 6-voudige wereldkampioen Karate Meester. _________________________________________________________________________________________________________________
Het verhaal:

McQuade is een keiharde Texas Ranger. Op zijn eigen manier staat hij in voor handhaving van orde en wet. Hij wordt daarvoor scheef bekeken door zijn chef die hem een stagiaire laat opleiden. Wanneer een konvooi legerauto's geladen met wapens gestolen wordt, gooien McQuade en zijn hulpje Kayo zich op de zaak. Ze worden uiteindelijk door de gangster gegrepen....
_________________________________________________________________________________________________________________
Korte bespreking van de hoofdrolspelers:

Chuck Norris:
Afbeelding

Chuck Norris speelt de keiharde, hardtrappende ranger Jim Mcquade. Hij staat bekend als de beste ranger van omstreken op actie en arrestatie vlak. Natuurlijk komt hij gedurende de film in contact met een meester crimineel Rawley Wilkes (gespeeld door David carradine) die overigens ook erg goed Martial Art kan. En dit maakt de film alleen maar interessanter

David carradine:
Afbeelding

Zoals ik hierboven al zei speelt Carradine de rol van de mad dog criminal Rawley Wilkes. Hij is een karate kampioen, maar bovendien een zeer meedogenloze moordenaar die het gemunt heeft op Mcquade. Zo nemen ze het logisch gezien op in een mega eindgevecht waar de lone wolf ranger het opneemt tegen de mad dog criminal!!
Kenneth's mening:
Wat we in deze recensies anders gaan doen dan die van bijvoorbeeld JCVD of Bruce Lee is dat we minder waarde en tijd verspillen aan het verhaal, de cast, en al die dingen. Want bij deze genre films is dat totaal van geen belang. Daarom gaan we ons echt verdiepen in de actie en alles zo goed mogelijk proberen samen te vatten. Om geen ellenlange recensies te veroorzaken.
________________________________________________________________________________________________________________
Hoe kan een Chuck Norris film nu niet beter beginnen dan met een megavette actiescène met de beste man himself. Zo is het dan ook bij Lone Wolf Mcquade. Ver weg het enige wat deze scène belangrijk maakt is duidelijkheid dat het brengt bij de film. Aan de eerste actiescène en het tijdstip ervan kan je al snel zien wat voor een film het zal zijn. Lone wolf Mcquade is daar een zeer mooi voorbeeld van.

Het bevindt zich heel vlug in de film waardoor je al kan denken dat de film grotendeels rond actiescènes zal draaien. Ook is het direct in een soort van woestijn (droog gebergte). Een ruwe omgeving, Texas dus. De muziek dat je hoort is ook de hoofdmuziek van de film (Morricone). En natuurlijk zien we direct dat Norris een keiharde onverslaanbare Texas ranger neerzet. Hij zet z’n reputatie dus direct vast in die ene scène en dat is hetgeen dat belangrijk is. Met dan nog een keer een echte badass die denkt dat hij alles is, is deze scène al direct erg geslaagd en legendarisch.

Afbeelding
________________________________________________________________________________________________________________
De 2de grote actiescène in de film is ook meteen de eerste confrontatie en ontmoeting van de lone wolf ranger en de mad dog criminal, Norris en Carradine dus. Het goede aan deze scène is dat je de spanning tussen de 2 letterlijk door je bloed voelt stromen en dat het zeer opbouwend is voor 'the ultimate showdown' op het einde. Verder zien we Mcquade natuurlijk weer vechten en maakt hij gebruik van klemmen, kicks, punches en worpen, erg variërend en dus ook weer erg leuk om te zien. Iets wat ook bijna altijd aanwezig is bij een actiescène in Lone Wolf Mcquade is de one-liners. Dit is de beste van deze scène:

Rawley Wilkes: The boys are just having a little fun.
J.J. McQuade: You wanna join the fun?
Een voorlaatste scène dat we gaan bespreken is als Mcquade met een heleboel agenten de werk en transport plaats van Wilkes wil afsluiten. Het loopt echter helemaal uit de hand en alles draait uit tot een chaotische schietscène. mcquade kan er een heleboel neerschieten en neer slaan maar wordt geraakt en wordt voor dood door Wilkes achter gelaten. Als gevolg zien we een legendarische scène in de film, waar mcquade letterlijk met zijn supertruck uit de grond rijdt en alle overige mannen uitschakelt. Geniaal gewoon. Ook hier een leuke one-liner:

Kayo: Don't die on me now, dammit. Dammit don't die on me now
Mcquade: Give me a beer, kid
Kayo: Yes sir

Afbeelding
Afbeelding
En dan komen we natuurlijk aan het hoogtepunt van de film en dat is de van omver blazende eind actiescène met het legendarische eindgevecht:

Zoals ik al zei, is Lone wolf Mcquade een zeer goede opbouwende film. Een film die dus letterlijk opbouwt naar het hoogtepunt van de film en dat is meestal op het einde. Ook hier is dit zo, je moet alleen maken dat deze scène erg goed is en dat is ze ook. De vele explosies, het schieten, het vechten en het wereld eindgevecht maken deze scène uitermate geslaagd. Begeleid door de muziek dat we heel de film door horen, maar alleen nog intenser en krachtiger net als de personages passen perfect en maken het mogelijk om je volledig in te leven in de scène. Genoeg gezeverd, we gaan over naar het eindgevecht:

Hier zien we dus de 2 top martial artisten het uiteindelijk tegen elkaar opnemen. een eerste leuk weetje is dat zowel Chuck als Carradine geen stuntmannen wilden gebruiken voor niks en dat ze dus alles zelf deden. In het gevecht zien we qua techniek niet zoveel verschil. Beiden doen gewone en roundhouse kicks, punches, feints (misleiding van de tegenstander), ellebogen, worpen, etc. Hetgeen wat de scène nog o zoveel beter maakt en ook verschilt in andere gevechten is dat je echt de ware kracht en inleving van Norris naar boven ziet komen, daardoor neemt hij ook de bovenhand en wint hij het gevecht met een paar stevige combinaties om hem achteraf nog eens op te blazen in een van zijn huisjes in zijn haciënda. De muziek, de omgeving, de inleving, de technieken, de kracht alles sluit samen aan en vormt 1 groot geheel en maakt dit gevecht een topper in het genre, dat nooit vergeten zal worden. Ook hier is er een geniale one-liner aan verbonden:

Rawley Wilkes: Welcome to my hacienda, Mr. McQuade. How nice of you to pay a social visit.

Afbeelding
Afbeelding
We kunnen natuurlijk niet eeuwig bij de actie blijven en daarom zet ik in dit blokje nog even de andere pluspunten van de film op een rijtje:

- De muziek is apart, maar erg passend en mooi om te horen. Perfect voor de film eindelijk.
- De film telt een paar erg leuke bijrollen zoals de rol van Dakota (brengt de humor en sfeer in de film), Kayo als de doorzettende maar nog onervaren partner van Mcquade en natuurlijk David carradine als meesterlijke badguy.
- De omgeving is ook uitstekend gedaan en zorgen samen met de muziek voor een goede inleving van de film.
- Ook het verhaal is iets complexer en beter dan we gewend zijn van Chuck Norris films. Op niveau van code Of Silence.

Afbeelding
Het besluit:

Als besluit kunnen we zeggen dat de mix van geniale muziek, schitterende actie en gevechten, toch wel uitstekende cast, inleefwerk en erg geschikte omgeving, Lone Wolf Mcquade een top jaren 80 actiefilm is. Een Must See voor iederen, Norris, Actie en zelf Western liefhebber!

Afbeelding

Imdb link: http://www.imdb.com/title/tt0085862/
Trailer:

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 24 okt 2010 23:30

Die ga ik zeker checken.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 24 okt 2010 23:45

Kenneth ik moet zeggen, dat dit je beste recensie tot nu toe is.

Deze film heb ik 1 keer gezien, maar gaat zeker erin voor een herkijk.

Hulde, niks dan hulde _O_

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 25 okt 2010 11:01

Top, ik zet hem op mijn lijstje. :T Die eindscene kende ik al ergens van, waarschijnlijk van RT best fight-scènes ever.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 25 okt 2010 13:03

sickboy1984 schreef:Kenneth ik moet zeggen, dat dit je beste recensie tot nu toe is.

Deze film heb ik 1 keer gezien, maar gaat zeker erin voor een herkijk.

Hulde, niks dan hulde _O_
Wow. Ik dacht juist dat iedereen het niks vondt lol. Omdat niemand er op reageerde en het is juist omgekeerd. Man wat verschoot ik toen ik je reactie leesde.

Bedankt hoor, echt waar.

Plaats reactie