The Town

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
McMurphy
Regisseur
Regisseur

The Town

Bericht door McMurphy » 19 sep 2010 18:53

De nieuwste film van Ben Affleck met een topcast en lovende recensies! (RT 93%)

Afbeelding

Synopsis:
Doug MacRay (Ben Affleck) was born and raised in Charlestown, a blue-collar neighborhood in Boston, where crime is a part of life. Charlestown is the world's capital for carjacking, kidnappings, and armed robberies. The tricks of the criminal trade are passed down from father to son. Doug is the brains and ruthless leader of a gang of bank robbers who have been able to get out clean after each bank robbery. But Doug knows that his luck will not last forever, and he is looking for one last big heist that will give him the chance to leave the town in his rear-view mirror. But no one will let him, especially, his right-hand man "Jem" James Coughlin (Jeremy Renner); because he believes that it would be a personal betrayal to him, and he is not going to allow that. In a recent bank job, Doug forced the bank manager Claire (Rebecca Hall) to open the safe, and then took her hostage as leverage for the getaway, and eventually setting her free unharmed. Doug knows that he should leave Claire alone, but she only lives four blocks from him, and he can handle it, but he begins to fall for her. Their romantic involvement is about to take them down a perilous path.

NL release: 28 oktober 2010

http://www.imdb.com/title/tt0840361/
http://www.rottentomatoes.com/m/the_town/

Mark
Regisseur
Regisseur

Re: The Town

Bericht door Mark » 19 sep 2010 19:15

zag ik vandaag heel even voorbij komen bij Hollywood Buzz, lijkt me wel een coole film. Denk dat ie nog beter wordt als ik die trailer niet ga kijken... lukt me toch niet :)

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 19 sep 2010 19:31

Gone Baby Gone vond ik een van de hoogtepunten van 2008 en zodoende kijk ik reikhalzend uit naar deze film. De mooie cast, de opwindende trailer, de indrukwekkende RT-score en mijn bezoek aan Boston ongeveer een jaar geleden versterken mijn enthousiasme en doen mij zowaar vergeten dat ik Ben Affleck ooit als het grote non-talent van Hollywood beschouwde.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 19 sep 2010 21:55

Helemaal mee eens Thiver, Gone Baby Gone vond ik ook een geweldig regiedebuut voor Affleck _O_.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 19 sep 2010 22:33

Affleck als non-talent van Hollywood, dat is toch weer een totaal kansloze opmerking yo.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 19 sep 2010 23:37

Mark schreef:Affleck als non-talent van Hollywood, dat is toch weer een totaal kansloze opmerking yo.
Goed, dat is misschien ook wel wat sterk uitgedrukt. Laat ik het dan zo stellen dat ik Ben Affleck beschouw(de) als een acteur waar niemand écht op zit te wachten. Als het aankomt op acteren is Affleck niet bijzonder getalenteerd, hij ziet er vrij alledaags uit, hij heeft geen noemenswaardig gevoel van humor of een interessant imago, maar mijn voornaamste bezwaar is dat ik bij geen enkele van zijn rollen het gevoel krijg dat hij dé uitgelezen kandidaat ervoor was. Zelfs als het een keer geen complete miscast is, bekruipt de gedachte me dat er volop acteurs waren van zijn generatie die meer van de rol hadden gemaakt. Maar ik durf wel eerlijk te stellen dat Affleck in zijn rollen ongeveer net zo vaak overeind is gebleven als dat hij onderuit is gegaan: geen slechte verhouding. Het wordt alleen nooit hoger dan een zesje. Overigens vind ik Affleck best een prettige en boeiende persoonlijkheid in interviews of tijdens een audiocommentaar, veel charismatischer in ieder geval dan wat zijn rollen suggereren. Nog een goede reden om uit te kijken naar The Town: bij Gone Baby Gone wist Affleck zijn cast op hoog niveau te laten acteren... misschien krijgt hij dat nu bij zichzelf ook voor elkaar.

Rem
Regisseur
Regisseur

Re:

Bericht door Rem » 20 sep 2010 16:29

Thiver schreef:
Mark schreef:Affleck als non-talent van Hollywood, dat is toch weer een totaal kansloze opmerking yo.
Het wordt alleen nooit hoger dan een zesje.
Heb je Changing Lanes wel eens gezien? Daarin vond ik hem namelijk erg goed. Voor de rest vind ik hem ook niet echt een groot talent.

Mark
Regisseur
Regisseur

Re: Re:

Bericht door Mark » 20 sep 2010 17:28

Rem schreef:
Thiver schreef:
Het wordt alleen nooit hoger dan een zesje.
Heb je Changing Lanes wel eens gezien? Daarin vond ik hem namelijk erg goed. Voor de rest vind ik hem ook niet echt een groot talent.
Boiler Room, Surviving Christmas en Dogma zijn toch wel mijn favo Affleck films he. Daarin doet ie het toch gewoon geniaal :T

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 20 sep 2010 19:01

Mark schreef:Boiler Room, Surviving Christmas en Dogma zijn toch wel mijn favo Affleck films he. Daarin doet ie het toch gewoon geniaal :T
Surviving Christmas :( .........Good Will Hunting _O_

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 20 sep 2010 19:10

McMurphy schreef:
Mark schreef:Boiler Room, Surviving Christmas en Dogma zijn toch wel mijn favo Affleck films he. Daarin doet ie het toch gewoon geniaal :T
Surviving Christmas :( .........Good Will Hunting _O_
Ben natuurlijk geen wetenschapper maar volgens mij heb ik een patroon ontdekt! Mensen zonder al te veel humor vinden Ben Affleck meestal niet veel aan!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 21 sep 2010 00:19

:B:

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 21 sep 2010 16:52

:+

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 21 sep 2010 19:06

Rem schreef:Heb je Changing Lanes wel eens gezien? Daarin vond ik hem namelijk erg goed.
Zeker. Prima film, prima rol. Al helpt het natuurlijk enorm dat Affleck hier met erg goed materiaal mag werken.

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 21 sep 2010 22:09

Buiten zijn rollen in Kevin Smith-films vind ik ook niet veel aan Affleck, maar Gone Baby Gone wist mij te verbazen. Ga The Town dus ook zeker in de bioscoop gaan zien.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re:

Bericht door ash_ » 22 sep 2010 09:38

Thiver schreef:
Rem schreef:Heb je Changing Lanes wel eens gezien? Daarin vond ik hem namelijk erg goed.
Zeker. Prima film, prima rol. Al helpt het natuurlijk enorm dat Affleck hier met erg goed materiaal mag werken.
Dat geldt natuurlijk voor iedere acteur.

Ben Affleck is geen geweldig acteur maar zeker ook geen slechte. Naar mijn bescheiden mening is de haat tegen hem vooral gevoed door zijn relatie met Jennifer Lopez en de in dezelfde periode gemaakte serie aan slechte films waarin hij de hoofdrol had (Gigli, Paycheck, Surviving Christmas, Jersey Girl). Zowel daarvoor als daarna heeft hij naar mijn idee als acteur een heel redelijk CV opgebouwd.

Plaats reactie