Spider-Man Reboot

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re: Spider-Man Reboot

Bericht door Ed Crane » 01 jul 2012 13:59

De film is vast een leuk spectakel, maar ik begrijp niet zo wat er zo geweldig is aan Spider-Man :-? Dan vind ik Superman nog interessanter :+

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 jul 2012 14:03

Peter Parker lijkt van de grote populaire superhelden het meest op de doelgroep. :P Maar misschien zit het 'm in dat als je hem vergelijkt met Batman en Superman, het goed doen voor hem veel meer een keuze is en een worsteling? Dat is in ieder geval waar Raimi nogal op inspeelde.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 01 jul 2012 14:16

Een worsteling ja, omdat hoj tussen het crimefighten in nog z'n highschool sweetheart moet schaken en z'n tante in bad moet doen en foto's moet maken voor een pulpkrant :P Nee wat het voor mij is, is denk ik dat het allemaal wat minder grootse maatschapijvisies heeft of zo. Het heeft niet zo veel te zeggen. En Spider-Man is natuurlijk een verkeerd gekozen naam, z'n ballen moeten immers nog indalen ;)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 jul 2012 14:20

Ed Crane schreef:Nee wat het voor mij is, is denk ik dat het allemaal wat minder grootse maatschapijvisies heeft of zo. Het heeft niet zo veel te zeggen.
En jij snapt niet waarom hij zo populair is? :P

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 01 jul 2012 14:46

...mysterie opgelost!

Wat ook zo saai is. Zo'n beetje alle villains zijn evil wetenschappers. Dat is echt zo jaren '30 (letterlijk, als je de geschiedenis van het superheldengenre kent). De meeste superheldenfranchizzzes zijn daar al een paar decennia voorbij. En nu ook bij deze nieuwe Spider-Man weer, huppa, een wetenschappelijk experiment dat gruwelijk uit de hand loopt.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 jul 2012 15:00

Ik kan me van de tekenfilmserie vagelijk een hoop buitenaardse wezens en andere dimensies herinneren, maar de hoofdschurken die het meest terugkeren zijn wel dat soort types ja. Meer omdat hij dat zelf ook wil worden en het vaak eerst een soort vaderfiguren zijn voor hem, denk ik, dan dat het om de wetenschap gaat. Vrij oedipaal allemaal dus.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 01 jul 2012 15:09

Batman en Superman ook, dat staat als een oedipaal boven water (slechtste grap ooit).

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 01 jul 2012 16:07

Geen idee of het waar is. Maar Sony wou van Tobey af als Peter. Omdat hij te oud werd. Hij werd pas 37.
IMHO, niet echt een goeie reden om zo snel een remake/reboot te maken. Al begrijp dat Sony vele dollars aan Marvel heeft gegeven voor het behoud van de filmrechten. Die zullen ze moeten terug verdienen.
[zo denk ik er nu over]
Dan nog hadden ze van The Amazing Spider-man een Spider-man 4 kunnen maken.
Connors was al te zien in de vorige delen en Andrew had gewoon Tobey kunnen aflossen.
En Emma Stone was/is al jaren een nep roodharige :wink:
[/zo denk ik er nu over]
Ed Crane schreef:Dan vind ik Superman nog interessanter :+
Yep, Men of Steel met aardig wat Dark Knight invloeden (lees: David S. Goyer & Christopher Nolan).
Dus ik vermoed dat het geen vervolg op Quest for Peace :wink:

Briljant om Amy Adams als Lois Lane te gaan casten. Briljant om General Zod terug te laten komen.
Wat dat betreft waren Terence Stamp en Gene Hackman (*) de showstelers van de vorige Supermans.

Ben wel benieuwd of Henry Cavill het waar kan maken als Clark. Alter ego Superman zal voor hem niet zo'n een probleem zijn. Reeve had een hele goeie balans tussen die 2. Ik weet dat er meerdere acteurs Superman/Kent hebben gespeeld. Voor mij blijft echter Reeve de Superman (oftewel het Swiebertje effect :wink: ).

(*) waarom maakt topacteur Gene geen nieuwe films meer :cry:

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 01 jul 2012 16:35

Ik weet eigenlijk niet in hoeverre Man of Steel naar de vorige films (lees: eerste twee delen) verwijst. Op het eerste deel met Reeve na zijn de films wat mij betreft niet zo heel boeiend, veels te camp worden ze. Die eerste is wat mij betreft wel okay vooral de eerste akte op krypton, als een soort kruising tussen het Griekse Olympus en een Noorse Fire and Ice mythe. Ik begrijp de lof voor Reeve wel, hij speelt het goed als een 'perfect goddelijk wezen', maar dan heb ik toch meer interesse in de kant die Man of Steel nu op lijkt te gaan: harder, als een soort Griekse strijders/ aristocratie. Ik hoop dat er veel Krypton in voorkomt, weet jij dat allicht Bobocad? In tegenstelling tot veel Snyderhaters ben ik juist benieuwd wat hij er mee doet.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 01 jul 2012 19:15

In Superman The 2000 Restoration Version zijn er toch aardig wat meer Krypton scens meen ik mij te herinneren. Wat Zack gaat met Krypton I dunno. Iig is Jor-El in de vorm van Russell Crowe te bewonderen. Dus er wordt wat mee gedaan. We gaan het zien in de zomer van 13. :+

En speaking of Snyderhaters. De volgende uitspraak gaan de Snyderhaters mij vast en zeker op de brandstapel als ik zeg....
Spoiler
[spoiler]
de remake van Dawn of the Dead director's cut (2004) vele malen beter is dan Romero's 1978 versie. B-)[/spoiler] Ik heb zelfs de DVD Premium Edition uit Japan laten halen. En dat doe ik niet zomaar voor elke film!

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 01 jul 2012 20:52

Maar heeft Snyders versie ook deze soundtrack?

Ben jij een snyderhater Ed? Ik dacht dat je juist wel positief was t.o.v. Sucker Punch. Ik ben zelf ook een beetje een Snyder fan, maar ik heb nog niet zoveel van hem gezien.

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 02 jul 2012 16:36

Jullie weten dat het sommige mensen ook geld oplevert als je met een PUC card naar deze film gaat, he? Ik zeg het maar even.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 02 jul 2012 16:42

Hoe dan?

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 02 jul 2012 16:44