The Hobbit, the trilogy

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
clubsport
Bijrol
Bijrol

Re: The Hobbit, the trilogy

Bericht door clubsport » 30 dec 2013 22:13

Ben afgelopen weekend geweest en ondanks dat ik me prima vermaakt heb heb ik toch ook wat gemengde gevoelens overgehouden na afloop .
De sterke scenes waren naar mijn mening de scenes waar de spanning hoog opliep zoals :SMAUG die langzaam tevoorschijn komt uit de berg van munten , ook de scene in de rüine en de confrontatie tussen GANDALF en SAURON vond ik sterk uitgewerkt .
Daartegenover staat een achtervolgingsscene met tonnen die ik tenenkrommend vond , verstoken van elke spanning met een ongeloofwaardige snelheid gedraaid met een LEGOLAS die met teveel speels gemak fluitend 80 orks neermaaid , voor mij werd het lachwekkend terwijl het toch spannend had moeten zijn .
Verder een goeie film maar er had meer ingezeten

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 31 dec 2013 10:29

Ik vond HFR echt de moeite waard...
Ik hoop enkel dat dat m'n persoonlijke mening niet heeft beïnvloed over het 2e deel.
Want ik vond het namelijk een zeer leuk deel en vele beter dan deeltje 1.
In deel1 sprong het van de éne hindernis in de ander en hier heb je tenminste wat adempauzes :)
Legolas maakte het natuurlijk niet spannend,maar het was gewoon zalig om te zien hoe hij sommige orks tegen de grond legde.
De
Spoiler
cliffhanger
was gewoon te zalig :o

KingDurin
Bijrol
Bijrol

Bericht door KingDurin » 15 dec 2014 17:27

Nu ik de gehele trilogie gezien heb kan ik zeggen dat het Tolkien waardig is :D
De films werden steeds beter en qua sfeer ga je ook steeds meer richting de LOTR stemming.

Het is een goede verfilming van het boek (en andere naslagwerken) en de meeste toegevoegde verhaallijnen en personages zijn goed erin verwerkt. Alleen de 'verhouding' tussen Tauriel en Fili (of was het Kili?) lijkt wel gedwongen erdoorheen gejaagd.
Er is fantastisch acteerwerk( Beter als LOTR) door een top cast.

Ik heb er nu van genoten en volgend jaar word het dan maar tijd maar een middle-earth marathon (dan ben je weer de nodige uurtjes achter de tv te vinden :) )

Nu kunnen we alleen nog maar hopen dat er geen slechte remake komt!

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 15 dec 2014 19:01

KingDurin schreef:Beter als LOTR
Beter dan!
Maar ben het met je eens, het acteerwerk in The Hobbit is echt veel beter!

KingDurin
Bijrol
Bijrol

Bericht door KingDurin » 15 dec 2014 19:13

Haha sorry, volgende keer toch nog maar effe de grammatica nakijken :D

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 15 dec 2014 20:06

Ik heb de derde Hobbit nog niet gezien, maar ik vind het acteerwerk tot nu toe toch echt niet beter dan in LOTR. Al die dwergen worden ook niet echt uitgediept.

KingDurin
Bijrol
Bijrol

Bericht door KingDurin » 15 dec 2014 21:13

Ik weet niet of je het apart bedoelde maar het uitdiepen van een personage heeft niks met het acteerwerk te maken.
Als je het als aparte opmerking bedoelde ben ik het met je eens dat ze niet erg uitgediepd zijn.

MAAR ik vind weldegelijk dat het er beter acteerwerk inzit (BV het verschil tussen Frodo en Bilbo die toch in hun films het belangrijkste personage zijn, daar vind ik martin freeman overtuigender en 'echter' overkomen dan Elijah Wood)

Maar dat is mijn mening, daar mag je het zeker mee oneens zijn (of hopelijk verander je van mening na het zien van het derde deel :D)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 15 dec 2014 21:27

KingDurin schreef:Ik weet niet of je het apart bedoelde maar het uitdiepen van een personage heeft niks met het acteerwerk te maken.
Nou, waarom niet? Een acteur kan bijvoorbeeld met lichaamstaal of bepaalde gebaren een innerlijk leven overbrengen (of in ieder geval de suggestie wekken) dat niet per se op papier staat, en zo wel degelijk een personage uitdiepen. Vice versa kan er heel wat op papier staan maar als de acteur daar helemaal niks van kan overbrengen heeft hij of zij ook invloed op de uitdieping van het personage. Dat overbrengen en die suggestie is natuurlijk ook afhankelijk van montage, camerawerk en regie en andere zaken, maar dat is weer een ander verhaal.

KingDurin
Bijrol
Bijrol

Bericht door KingDurin » 15 dec 2014 21:30

Als je het zo zegt kan het idd ook ja :D

Ik had met 'het uitdiepen van een personage' gedacht aan hoe hij in het verhaal wordt uitgediept (zijn eigen tekst en wat er over hem verteld wordt etcetera) en niet zozeer aan het uitdiepen door het anders over te brengen.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 16 dec 2014 14:38

Heb alleen deel 1 gezien... en FotR staat op 1 in m'n alltime list.

Na het zien van the Hobbit was ik best wel teleurgesteld. Enorme tegenvaller. Daar waar LotR perfect de sfeer van het boek vertaald naar film mislukt dat bij the Hobbit faliekant.

The Hobbit is een kinderboek (geschreven door Tolkien om voor te lezen aan zijn kinderen), de scene met Radagast op zijn slee past daar nog wel in. En tuurlijk mag er wat spanning inzitten maar Jackson pakt het verkeerd aan en wisselt het kinderlijke af met afgehakte hoofden. Daardoor werd de film enorm onevenwichtig, totaal geen goede balans.
Van de ene kant snap ik dat Jackson meer de LotR stijl wilde voor de filmkijkers, als boeklezer een teleurstelling. Ik was graag met de kinderen naar een leuke fantasy film gegaan in de bioscoop.

En qua acteerwerk was er geen verschil met LotR. Freeman wordt vaak wat meer gewaardeerd dan Wood in hun hoofdrollen maar dat vond ik zelf niet zo.

Wat in LotR wel weer veel beter was was het feit dat er meer met figuranten werd gewerkt. Hobbit is meer CGI en dat zie je en dat is jammer.

Peter Jackson vond maken The Hobbit makkelijker dan Lord of the Rings | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Met name de vechtscènes waren makkelijker te maken. "De computers zijn nu veel geavanceerder dan tien jaar geleden. Bij Lord of the Rings moest ik mensen instructies geven over hoe ze dood moesten neervallen", zegt Jackson. "Maar nu kan ik het gewoon met de computer doen. Dat maakt het allemaal zoveel makkelijker."
"Met CGI kun je zoveel dingen doen", zegt Jackson. "Nu hoef ik me niet bezig te houden met al die figuranten, maar meer met de cinematografie. Zo heb ik meer het overzicht. Technologie maakt het makkelijker en geeft je zoveel meer mogelijkheden."
En daar zit Jackson zo enorm fout. Naar mijn mening dan.

GerritMacFred
Figurant
Figurant

Bericht door GerritMacFred » 23 dec 2014 22:29

Ben enorm teleurgesteld in de allerlaatste Hobbit film. Ik heb zelden zo'n slechte film gezien. Deze recensent is het trouwens gelukkig met me eens: [externe link verwijderd door mod.]

Ik dacht even dat ik de enige was toen ik de IMDB score zag. Serieus, ik ben echt fan van de LOTR, maar de Hobbit is echt een blamage.
Laatst gewijzigd door Touchwood op 23 dec 2014 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: zelfpromotie -al is het dan filmgerelateerd- mag wel wat subtieler. Gebruik hiervoor zo nodig het onderschrift.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 23 dec 2014 23:48

Hij kan er erg van genieten als anderen over recensenten in de derde op persoon.
Dus alsof ze dat niet zelf zijn.

Net als Gollem houdt hij er ook van.
PRECIOUSSSS !

Plaats reactie