The Hobbit, the trilogy
Re: The Hobbit, the trilogy
Het is alleen jammer dat ze perse karakters uit LotR erin proppen 

Legolas had er niet in hoeven zitten, maar aangezien hij toch de zoon is van Thranduil is het wel een logische aanvulling. Met de aanvulling van Radagast heb ik totaal geen probleem; hij is leuk ingevuld en past bij de verhaallijn die ze willen vertellen over de opkomst van Sauron (hoewel dit eigenlijk al veel eerder plaatsvondt dan het verhaal van De Hobbit).
Aan de CGI moet nog wat gesleuteld worden, maar daar heb je de post-productie-fase nog voor, en met de design van Smaug heb ik niet echt een probleem. Klassieke drakenlook, vindt 'm wel wat hebben.
Aan de CGI moet nog wat gesleuteld worden, maar daar heb je de post-productie-fase nog voor, en met de design van Smaug heb ik niet echt een probleem. Klassieke drakenlook, vindt 'm wel wat hebben.
Erg gave trailer! Heerlijk sfeervol! 

Ik geloof dat Tolkien er zelf wel eens naar gehint heeft dat Legolas bij deze gebeurtenissen aanwezig was. Overigens lijkt het erop dat we een andere kant van Legolas gaan zien. Hij lijkt hier een stuk roekelozer en minder betrokken bij het lot van Middle-Earth. Om zijn persoonlijkheid te sturen in een richting die meer correspondeert met wie hij in The Lord of the Rings is, denk ik dat het niet ondenkbaar is datBilbo schreef:Legolas had er niet in hoeven zitten, maar aangezien hij toch de zoon is van Thranduil is het wel een logische aanvulling.
Spoiler
Laatst gewijzigd door Thiver op 08 jan 2015 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- FilmMaster
- Oscar nominatie
Je bent niet de enigste,die draak ziet er ook uit als 1 die we al zovaak hebben gezien.Remon schreef:Ben ik trouwens de enige die nog niet blij wordt van Smaug?
Vind die LOTR toestanden echt teveel in herhaling vallen.
Semi-spoiler
Zeg dat, The Hobbit had exact dezelfde structuur als Fellowship als ik het me goed herinner: proloog, Hobitton, eerste stukje op reis, Rivendel, afdalen in grotten, confrontatie op heuvel/ in bos. Beetje jammer. Imax 3D HFR vond ik wel een erg coole ervaring, maakte wel wat goed.
Zeg dat, The Hobbit had exact dezelfde structuur als Fellowship als ik het me goed herinner: proloog, Hobitton, eerste stukje op reis, Rivendel, afdalen in grotten, confrontatie op heuvel/ in bos. Beetje jammer. Imax 3D HFR vond ik wel een erg coole ervaring, maakte wel wat goed.
Niet onterecht, maar dat is dan ook de vooral de handicap van het boek (dat gedurende de behandelde hoofdstukken inderdaad grotendeels hetzelfde traject aflegt als The Fellowship of the Ring). Gelukkig zien we in het volgende deel Bilbo en de dwergen in nog niet eerder vertoond gebied in conflict raken met nog niet eerder getoonde volkeren en wezens.Ed Crane schreef:Zeg dat, The Hobbit had exact dezelfde structuur als Fellowship als ik het me goed herinner: proloog, Hobitton, eerste stukje op reis, Rivendel, afdalen in grotten, confrontatie op heuvel/ in bos. Beetje jammer.
Jawel, maar toch. Eerst zouden het twee films worden en dan was de structuur toch anders geweest. Maar goed, zoals je zei, de volgende delen zullen wel anders zijn, al weet je nooit wat Jackson er allemaal aan heeft toegevoegd qua oude bekenden.
Ik durf, nou met een beetje voorzichtigheid, te stellen dat de extended cut van An Unexpected Journey offcieël is geworden.
Warner is bij MPAA langs geweest en het resultaat is hieronder geschreven.

Warner is bij MPAA langs geweest en het resultaat is hieronder geschreven.
Helaas geen R ratingTITLE:Hobbit: An Unexpected Journey Extended Cut, The (2013)
RATING:PG-13
REASON:Rated PG-13 for extended sequences of intense fantasy action violence, frightening images and fleeting nudity.
DISTRIBUTOR:Warner Bros. Pictures
ALTERNATE TITLES:Hobbit - An Unexpected Journey (Extended Cut), The
OTHER:Edited Version

Fleeting nudity?

Niet helemaal. Ik meen dat de eerste film nagenoeg hetzelfde zou zijn gebleven. Het is de tweede film die in tweeën zou zijn gesplitst.Ed Crane schreef:Eerst zouden het twee films worden en dan was de structuur toch anders geweest.
Vooralsnog verwacht ik alleen Legolas (al maken Saruman en Galadriel misschien een kleine opwachting) en daar kan ik heel goed mee leven: hij past in het verhaal en van alle personages uit The Lord of the Rings is hij toch wel degene die wat extra uitdieping mag krijgen.Ed Crane schreef:Maar goed, zoals je zei, de volgende delen zullen wel anders zijn, al weet je nooit wat Jackson er allemaal aan heeft toegevoegd qua oude bekenden.
Dat was ie toch al wel een poosje? Toen An Unexpected Journey uitkwam, vertelde Peter Jackson zelfs in een interview dat deze versie al helemaal klaar was.bobocad schreef:Ik durf, nou met een beetje voorzichtigheid, te stellen dat de extended cut van An Unexpected Journey offcieël is geworden.
Laatst gewijzigd door Thiver op 08 jan 2015 18:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Re:
Echter dat was later ontkracht door Warner Bros, ondanks het uitlekken van Blu-ray releases tbv de 90e verjaardag van Warner Bros. Pictures. Zie hieronder.Thiver schreef:Dat was ie toch al wel een poosje? Toen An Unexpected Journey uitkwam, vertelde hij zelfs in een interview dat deze versie al helemaal klaar was.bobocad schreef:Ik durf, nou met een beetje voorzichtigheid, te stellen dat de extended cut van An Unexpected Journey offcieël is geworden.

Tenslotte is Warner de uitgever en niet PJ himself.
Re:
Oh okay. Eigenlijk maakt dat het allemaal alleen nóg maar vreemder. Dan zou het dus sowieso voor de helft hetzefde als LotR zijn geweest.Thiver schreef:Niet helemaal. Ik meen dat de eerste film nagenoeg hetzelfde zou zijn gebleven. Het is de tweede film die in tweeën zou zijn gesplitst.Ed Crane schreef:Eerst zouden het twee films worden en dan was de structuur toch anders geweest.