The Hobbit, the trilogy

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re: Re:

Bericht door Ed Crane » 20 jun 2013 16:02

bobocad schreef:
Thiver schreef:
bobocad schreef:Ik durf, nou met een beetje voorzichtigheid, te stellen dat de extended cut van An Unexpected Journey offcieël is geworden. :Y
Dat was ie toch al wel een poosje? Toen An Unexpected Journey uitkwam, vertelde hij zelfs in een interview dat deze versie al helemaal klaar was.
Echter dat was later ontkracht door Warner Bros, ondanks het uitlekken van Blu-ray releases tbv de 90e verjaardag van Warner Bros. Pictures.

Tenslotte is Warner de uitgever en niet PJ himself.
Ik durf te wedden dat dat om marketingredenen was. Als je bij het uitkomen van een film zegt "maar later komt er nog een langere versie uit hoor" dan vreest Warner natuurlijk dat mensen een tripje naar de bios overslaan, kan ik me zo voorstellen.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: The Hobbit, the trilogy

Bericht door Vleeshaak » 20 jun 2013 16:05

Of ze kopen de eerste blu-ray?DVD niet. Aangezien de bioscoop een hele andere beleving biedt dan een thuisschijf, lijkt me een waarschijnlijker scenario

bobocad
Regisseur
Regisseur

Re: Re:

Bericht door bobocad » 20 jun 2013 16:14

Ed Crane schreef: Ik durf te wedden dat dat om marketingredenen was. Als je bij het uitkomen van een film zegt "maar later komt er nog een langere versie uit hoor" dan vreest Warner natuurlijk dat mensen een tripje naar de bios overslaan, kan ik me zo voorstellen.
Echter bij LOTR kondigen Warner/New Line wel vooraf al de extended versie voordat de theatrical cut op DVD verscheen.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 31 jul 2013 16:09

The Hobbit: An Unexpected Journey Extended Edition Blu-rays.

http://www.blu-ray.com/news/?id=11784
http://www.dvdactive.com/news/releases/ ... ition.html

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 12 aug 2013 11:31

Er is een foto van hele slechte kwaliteit van Beorn in menselijke vorm. Door de lage kwaliteit twijfel ik er nog aan of hij echt of nep is.
Afbeelding

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 01 okt 2013 14:08

Tijd voor een droge broek..

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 02 okt 2013 09:30

Moet je 'm ook niet meteen uit de wasmachine aantrekken maar eerst even laten drogen :wink:

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 02 okt 2013 10:15

Ik vrees eerder dat Bilbo's incontinentie weer opspeelt. :D

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re:

Bericht door Bilbo » 02 okt 2013 15:40

:oops:

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 09 dec 2013 15:29

Ik vraag me iets af. Overschatten veel mensen de voor hun hopelijk aanwezige klasse van een film als The Hobbit: The Desolation of Smaug niet een beetje? In mijn ogen wel, maar ik was dan ook niet bepaald onder de indruk van The Hobbit: An Unexpected Journey. Het was een mening die velen overigens deelden. Zo mag deze Hobbit trilogie (vooralsnog) niet in de schaduw staan van The Lord of the Rings Trilogy.

Vorig jaar rond deze tijd, zat ik er zelf ook helemaal klaar voor hoor. Ik had The Lord of the Rings nog even herkeken en zat bij de eerste de beste voorstelling in 3D HFR in de zaal. Maar wat mij overkwam was dramatisch. De film was niet zo slecht als het cijfer wat ik de film toen toebedeelde (4,6), maar de film was vooral een slaapverwekkende teleurstelling.

Zo modderde het verhaal maar wat aan en ondanks de super scherpe HFR (High Framerate) opnames, deed de overdaad aan CGI de film de nek om. Het leek net een videospelletje! Maar natuurlijk zijn er altijd fans die het om het hardst van de daken schreeuwen hoe geweldig het allemaal is, maar de nieuwe reeks is (vooralsnog) gewoon inferieur. Een herkijk enkele weken terug was voorbij niet heel veel beter, al sleepte ik er nog een voldoende uit (6,0), omdat ik nu met de juist verwachting ging kijken.

De cijfers van critici liegen er trouwens ook niet om. Laat ik de toch beste betrouwbare site Rotten Tomatoes er even bijpakken. De drie Lord of the Rings films weten respectievelijk 91%-96%-94% te scoren, wat natuurlijk uitstekend is. Als je dan het eerste deel van The Hobbit ernaast zet met 65%, is mijn punt aardig onderstreept. De eerste recensies van de tweede film geven weinig hoop op verbetering.

Maar wat doet bioscoopketen Pathé? Die verzet hun wekelijkse Sneak Preview, om liefhebbers een onderkomen te bieden voor een ware marathon die pakweg zes uur (!!!) gaat duren. The Hobbit is namelijk een grote (lees: dure) film, die terugverdiend moet worden. Dat waar ik dacht dat heel de eerste film alles al in meervoud had terugverdiend trouwens. Maar men loopt er vast weer warm voor, want men is benieuwd hoe het afloopt. Iets waar men niet achterkomt trouwens, want pas volgend jaar rond deze tijd zal het afsluitende deel verschijnen. Ik hoop persoonlijk dat veel mensen geschrokken zijn van de kwaliteit, of liever het gebrek daarvan, van de eerste film en de zalen leegblijven.

Ach, Pathé zal zich vast verschuilen achter het feit dat ze alleen maar bieden wat de mensen willen zien. Net of de vaste bezoekers van de Sneak Preview iets te kiezen hadden...

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 09 dec 2013 16:10

Axeqlusive schreef:Ik vraag me iets af. Overschatten veel mensen de voor hun hopelijk aanwezige klasse van een film als The Hobbit: The Desolation of Smaug niet een beetje?
Ik denk vooral dat veel mensen de klasse van de The Lord Of The Rings-trilogie overschatten. Ik vond bij The Hobbit de veelal lichtere, sprookjesachtige toon die af en toe duister en rauwer werd eigenlijk beter passen. En Freeman als Bilbo een heel stuk beter dan Wood als Frodo. Waar het vooral omgaat is dat we alles al lang eerder hebben gezien, en we met de eerste The Hobbit gewoon naar een remake van Fellowship zitten te kijken.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 09 dec 2013 17:14

Grotendeels eens met bovenstaande. The Lord of the Rings wist destijds indruk te maken met allerlei aspecten die we heden ten dage als standaard beschouwen. En dan kun je nog zo hard je best doen op de sets, kostuums, make-up en CGI; voor velen is het nieuwe er simpelweg vanaf. Overigens zou ik me van de programmering van Pathé niet al te veel aantrekken; hadden die destijds ook niet een volledige Twilight-marathon?

Steve-O
Filmster
Filmster

Bericht door Steve-O » 09 dec 2013 17:19

Mensen maken zich veel te druk door The Hobbit met LOTR te vergelijken, dat is helemaal niet nodig. De verhalen zijn verschillend van elkaar en zijn gemaakt zoals die zich verlenen. LOTR serieus, episch, duister, The Hobbit meer avonturistisch, humor en simpelere verhaallijnen zoals de boeken.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 09 dec 2013 17:27

Wel, door van The Hobbit een trilogie te maken dringt de vergelijking zich natuurlijk wel enigszins op, maar het verschil in toon zou geen kritiekpunt mogen zijn. Laten we in ieder geval wel even de komende twee films afwachten alvorens een definitief oordeel te vellen over deze trilogie.

Steve-O
Filmster
Filmster

Bericht door Steve-O » 11 dec 2013 22:12

Heb 'm gezien bij de Hobbit Night! Heb er enorm van genoten! Wat een film!

Film begint meteen met vaart en gaat zo een flink eind door in het verhaal. In de tweede helft van de film word er veel aandacht besteed aan Smaug natuurlijk, wat was hij gaaf! Maar ik denk dat de film er bij de Extended Edition op vooruit gaat omdat de extended scènes denk ik het meest in de eerste helft zullen zitten. Zo zal de film beter uitgebalanceerd zijn. Maar de film is eigenlijk op elk vak een vooruitgang op AUJ :Y

Hoogtepunten waren de spinnen, de barrels, Dol Guldur en Smaug. Ik had graag wat meer van Beorn willen zien maar, zoals eerder vermeldt, zal dat zeker wel in de EE zijn al dan niet in TABA :wink:

Trouwens, iemand hier die dit plaatje kan verkroppen naar 360x200 ? Bij voorbaat dank.
Afbeelding

Plaats reactie