Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Deniro
Filmster
Filmster

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides

Bericht door Deniro » 29 dec 2010 11:51

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (18 mei 2011)
Regie: Rob Marshall
Cast: Johnny Depp, Penelope Cruz, Geoffrey Rush, Ian McShane

19 mei draait Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides in de bioscopen. Het verhaal is hier en daar al een beetje bekend.
Jack kruist opnieuw de weg met een mysterieuze vrouw die hij ooit eerder heeft ontmoet. Jack wordt verliefd, maar al snel blijkt dat de bedoelingen van de mysterieuze vrouw niet betrouwbaar zijn. Ze dwingt Jack aan boord te gaan van het schip van piraat Blackbeard.'The pirate all pirates fear'. Samen gaan zij op zoek naar The Fountain of Youth.
Laatst gewijzigd door Deniro op 03 mei 2011 14:48, 7 keer totaal gewijzigd.

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Re: Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides

Bericht door TheMajor » 29 dec 2010 15:36

Ik vond het prachtige films, maar 3 was wel genoeg. Maar ik denk dat het economisch gezien wel een goed plan is om het uit te melken.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 29 dec 2010 16:01

Wel, Pirates is altijd wel een goede reeks geweest waar vele mensen erg veel van houden. Natuurlijk was de eerste nieuw en spectaculair, etc. zoals altijd. Maar de 2de opkomende vervolgen sluitten daar altijd goed bij aan en er was altijd een goede speling tussen actie, comedy, verhaal en leuke personages. Natuurlijk is het succes van Pirates altijd erg afhankelijk geweest van Captain Jack Sparrow. Daarom denk ik dat het erg veel van belang is dat ze blijven focussen op hem en hem zeker kunnen vasthouden. Nu met Orlando en Keira er ook al uit denk ik dat dit deel een beetje de underdog zal worden. Daarom denk ik ook dat ze niet verder moeten gaan met de reeks, tenzij deze weer een gigantisch succes word en de mensen nog verder willen gaan. het zal dus afwachten worden en kijken hoe de film is en het publiek reageert. :)

Mlima
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Mlima » 29 dec 2010 17:42

Persoonlijk ben ik niet zo bang dat Depp aan de Piraten-cliché blijft hangen. Hij heeft genoeg andere rollen gespeeld om dat beeld te ontzenuwen.
Voor de rest mogen de piraten piraten blijven, het Walt Disney verhaal is niet het mijne.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 29 dec 2010 18:03

Mlima schreef:Voor de rest mogen de piraten piraten blijven, het Walt Disney verhaal is niet het mijne.
Ehm...? Kun je dat toelichten? Bedoel je hiermee dat Pirates of the Caribbean geen accuraat beeld neerzet van piraterij? :}

Mlima
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Mlima » 29 dec 2010 22:37

Thiver schreef:
Mlima schreef:Voor de rest mogen de piraten piraten blijven, het Walt Disney verhaal is niet het mijne.
Ehm...? Kun je dat toelichten? Bedoel je hiermee dat Pirates of the Caribbean geen accuraat beeld neerzet van piraterij? :}
De piraterij begon in de 16e eeuw toen de internationale handel een behoorlijke omvang begon te krijgen. En nee, Walt Disney c.s. maakt er een lolletje van, best vermakelijk dat zeerovertje spelen, maar vraag de slachtoffers van de Somalische piraten naar hun bevindingen en dan hoor je wel iets anders.
Johnny Depp speelt een uiterst vermakelijke rol als Jack Sparrow, en niemand zal hem dat kwalijk nemen, maar de vergeten werkelijkheid was lang zo lollig niet. Onder piraterij versta ik ook het vervoer van slaven uit West- en Oost Afrika die massaal naar Het Caribische gebied en de Zuidelijke staten van Amerika werden getransporteerd, 2000 mannen, vrouwen en kinderen in scheepjes van 40 meter lengte, zonder voldoende water en sanitaire voorzieningen - 40% van de slaven stierf onderweg.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 30 dec 2010 01:22

Mlima schreef:Onder piraterij versta ik ook het vervoer van slaven uit West- en Oost Afrika die massaal naar Het Caribische gebied en de Zuidelijke staten van Amerika werden getransporteerd, 2000 mannen, vrouwen en kinderen in scheepjes van 40 meter lengte, zonder voldoende water en sanitaire voorzieningen - 40% van de slaven stierf onderweg.
Slavenhandel die volgens de Europese wetgeving volledig verantwoord en zelfs in naam van regeringen werd gevoerd valt toch niet echt onder piraterij. :} En dat deze fantasy avonturen met Depp niet waarheidsgetrouw zijn, met al die zeemonsters, levende doden en wat niet al, tja...

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 30 dec 2010 02:22

Mlima schreef:
Thiver schreef:
De piraterij begon in de 16e eeuw toen de internationale handel een behoorlijke omvang begon te krijgen. En nee, Walt Disney c.s. maakt er een lolletje van, best vermakelijk dat zeerovertje spelen, maar vraag de slachtoffers van de Somalische piraten naar hun bevindingen en dan hoor je wel iets anders.
Johnny Depp speelt een uiterst vermakelijke rol als Jack Sparrow, en niemand zal hem dat kwalijk nemen, maar de vergeten werkelijkheid was lang zo lollig niet. Onder piraterij versta ik ook het vervoer van slaven uit West- en Oost Afrika die massaal naar Het Caribische gebied en de Zuidelijke staten van Amerika werden getransporteerd, 2000 mannen, vrouwen en kinderen in scheepjes van 40 meter lengte, zonder voldoende water en sanitaire voorzieningen - 40% van de slaven stierf onderweg.
Je hebt toch niet met dit in het achterhoofd naar deze film gekeken..... :|

Dat je dat bij een realistische film over piraten doet, ja, maar niet bij deze reeks. Avonturenfilms over piraten zijn echte jongensverhalen. Net als bij de cowboys en ridder versies. De geromantiseerde en stoere kant.

Je gaat bij de mooie winterse schilderijen over de eind 18e eeuw ook niet denken: Ze hadden geen sanitaire voorzieningen, stonken en O, wat was men arm...

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 30 dec 2010 10:31

akketa schreef:Dat je dat bij een realistische film over piraten doet, ja, maar niet bij deze reeks. Avonturenfilms over piraten zijn echte jongensverhalen. Net als bij de cowboys en ridder versies. De geromantiseerde en stoere kant.
My point exactly. Een van de schrijvers zei het ooit al heel treffend: 'Pirates of the Caribbean is een piratenfilm, geen film over piraten.'

vincentboink
Figurant
Figurant

Bericht door vincentboink » 30 dec 2010 12:44

Ik denk juist dat disney het gewoon blijft uitmelken. Deel 1 was goed, deel ietsje slechter maar nog steeds vermakelijk, en omdat deel 2 zo'n open einde had moest er een deel 3 komen. Door deel 3 een open einde te geven makten ze wel mogelijkheden voor eventuele sequels. Maars als Orlande Bloom en Keira Knightley niet mee doen lijkt mij er weinag aan. Misschien wel leuk om te downloaden een keer.

Mlima
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Mlima » 30 dec 2010 13:04

Thiver vroeg mij of Pirates dan geen juist beeld gaf van de piraterij destijds, hetgeen ik hem in een antwoord uitlegde waarom niet. Je moet natuurlijk wel de zaken in hun oorspronkelijke verband blijven zien, want het is juist om die reden dat ik niet naar dergelijke W-D films kijk. Het overgeromantiseerde verhaal zoals alleen Hollywood dat kan. Waar aan de andere kant films zoals Dead Calm ineens niet meer zo onwerkelijk lijken te zijn maar pure realiteit.

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 30 dec 2010 13:17

Thiver vroeg dat niet serieus...

Maar dan blijven er weinig films over, want bijna elke film pakt er onwaarheden bij om het meer schwung te geven. Het is nooit echt accuraat.

Ik zie, trouwens, ook niet waarom een film als Dead Calm niet realistisch zou zijn. Als de natuurwetten zo goed als intact blijven en er worden eigenlijk geen tijdfouten gemaakt, waarom zou het dan niet realistisch kunnen zijn?

Dit zeg je niet direct, maar wordt in het algemeen ook vaak als reden genoemd:
Dat personages in de ogen van de kijker domme/verkeerde keuzes maken, maakt het niet minder realistisch. Dat je in je veilige stoel rationeler en slimmer kan denken dan het karakter in een benarde situatie staat daar los van.

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 30 dec 2010 14:14

De nieuwe trailer brengt trouwens wel weer de oude sfeer terug en Keira & Orlando worden niet gemist.

http://www.imdb.com/video/imdb/vi161323033/

Mlima
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Mlima » 30 dec 2010 14:33

@ akketa

Dead Calm deed - destijds - in mijn (zeilers)kringen nogal wat stof opwaaien omdat veel lui zich afvroegen of dat een realistisch gegeven was.
We zijn nu bijna 22 jaar verder en niemand, zeker niet in de kringen van de zeezeilers, zal zich die vraag nog stellen, integendeel, piraterij is een alledaags gebeuren met dit verschil dat er in de 17e, 18e en zelfs 19e eeuw er keihard tegen werd opgetreden. Dat maakte het behoorlijk riskant om piraat te zijn, want je bungelde aan de hoogste ra als je gegrepen werd.
In de 18e en 19e eeuw waren het vooral de Britten die op de Franse en Amerikaanse kapers joegen in verband met de hoge prijsgelden die de Admiraliteit uitbetaald. Toen het Verdrag van Brussel van kracht werd, verplaatsten de Britse Admiraliteit haar interesse naar de slavenschepen die vanuit Oost en West Afrika naar het Amerikaanse continent voeren. Ook de piraten in het Caribische gebied aasden op de slavenschepen in verband met de hoge waarde van de menselijk lading. Een en ander houdt wel degelijk verband met elkaar.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 31 dec 2010 11:05

Wat een achterlijkheid om potc te vergelijken met echt piraten...

De film hoef ik eigenlijk niet te zien, maar zal dat waarschijnlijk toch wel weer doen.
Deel 1 was goed, deel 2 en 3 al veel minder.

En misschien ben ik de enige, die rol van jack sparrow op het einde alleen nog maar heel vervelend vond.

Trouwens, ik heb hard kunnen lachen om de piraten in somalie.

Afbeelding

Plaats reactie