Super 8

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Super 8

Bericht door PascalE » 02 jun 2011 01:41

BatMotor
Bijrol
Bijrol

Re: Super 8

Bericht door BatMotor » 06 jun 2011 10:56

3 en een half ster is nog net genoeg om naar de bios te gaan voor deze film.

Trouwens hier wat meer reviews
http://www.imdb.com/title/tt1650062/usercomments

Chrischzz
Filmster
Filmster

Bericht door Chrischzz » 12 jun 2011 07:18

http://www.aintitcool.com/node/49998

Mega spoiler.. iemand heeft uit geheugen de alien getekend..

Spoiler
Dusss... is dit een soort Cloverfield prequel?

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 12 jun 2011 11:26

Chrischzz schreef:
Spoiler
Dusss... is dit een soort Cloverfield prequel?
Spoiler
Ik moet zeggen dat die gedachte ook wel in me op kwam toen ik de film zag, en daar zal ongetwijfeld veel over gediscussieerd worden. Maar de film geeft buiten het uiterlijk geen enkele hint. Misschien dat een sequel van Cloverfield die link meer gaat leggen, maar tot het zover is geeft niks concrete aanleiding om dit te denken. Daarnaast is het onwaarschijnlijk gezien het einde van de film.

meuh
Bijrol
Bijrol

Bericht door meuh » 12 jun 2011 19:28

Toen ik de eerste trailer van Super 8 zag, keek ik erg uit naar deze film. De trailer had iets mysterieus...

Bij het zien van de volgende trailer, daalde m'n interesse. Super 8 lijkt precies 'The Goonies' meets 'Godzilla' :/ Ik ga zeker wel zien, maar verwacht er niet al te veel van.

Tonyboy
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Tonyboy » 13 jun 2011 14:42

Dit is toch een film waar ik zelf heel erg naar uit kijk :)

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 04 aug 2011 22:22

Afgelopen maandag in Hasselt, Belgie gezien:

Super 8
Dat Steven Spielberg de producent van dit project is druipt er aan alle kanten van af. Alles wat we in de jaren `70 en `80 films die hij produceerde en regisseerde (Close Encounters, E.T., The Goonies) zagen komt hier ook weer aan bot: een avontuurlijk verhaal vol avontuurlijke (jonge) mensen, veel humor (wat zorgt voor een Goonies 2011 gevoel) en strakke actie. Vooral voor dat laatste zit je bij JJ Abrams goed. Het is wat dat betreft een feest voor het oog en (vooral) oor.Speciaal woord van vermelding moet uitgaan naar de jonge cast, die samen geweldig presteert en eigenlijk geen hulp van de volwassenen nodig heeft om de film te dragen.

Het is jammer dat al dit in het tweede gedeelte wat inzakt, want als het niveau van het eerste deel de hele film lang was vast gehouden dan hadden we zonder twijfel de beste blockbuster van de zomer gehad.
Maar zoals het nu is, is het een ont-zet-tend vermakelijke film die doet waar blockbusters voor bedoeld zijn: je een onbezorgde, leuke film avond bezorgen.

8,8/10

krokele
Figurant
Figurant

Bericht door krokele » 13 aug 2011 03:56

Film speelt in de 70er jaren maar lijkt daarin ook te zijn gemaakt. Zeer zeer zwak

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 13 aug 2011 09:20

krokele schreef:Film speelt in de 70er jaren maar lijkt daarin ook te zijn gemaakt. Zeer zeer zwak
Ehh, sinds wanneer zijn alle films uit de jaren 70 zeer zwak? The Godfather 1 en 2, Jaws, Alien, Chinatown, One Flew over the cukoo's nest, Apocalypso Now, Taxi Driver, Star Wars, A Clockwork Orange, The Deer Hunter, enz. zijn allemaal in de jaren 70 gemaakt. En volgens zijn bij Super8 de special effects zelfs beter dan 40 jaar terug. Dus wat is je punt?

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 15 aug 2011 12:14

Aston schreef:
krokele schreef:Film speelt in de 70er jaren maar lijkt daarin ook te zijn gemaakt. Zeer zeer zwak
Ehh, sinds wanneer zijn alle films uit de jaren 70 zeer zwak? The Godfather 1 en 2, Jaws, Alien, Chinatown, One Flew over the cukoo's nest, Apocalypso Now, Taxi Driver, Star Wars, A Clockwork Orange, The Deer Hunter, enz. zijn allemaal in de jaren 70 gemaakt. En volgens zijn bij Super8 de special effects zelfs beter dan 40 jaar terug. Dus wat is je punt?
Vertel het 'm maar hoor!! Onderontwikkelde filmliefhebbers ook altijd, met hun ondoordachte opmerkingen!! :x :)

Ik ga aanstaande donderdag eindelijk naar Super 8, ben erg benieuwd!

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 15 aug 2011 12:25

Gister deze film gezien. Eerste gedeelte is erg sterk, maar het eind was helaas doorspekt met
Spoiler
sentimentele relaties
en een soft einde.
Spoiler
Com'mon. Een jochie dat die alien opeens van gedachten doet veranderen? Ik zat te hopen dat hij hem in één keer op ging eten.
Desondanks prima film met mooie effecten.

PS: Bij de aftiteling zie je nog het filmpje van de jongens, erg leuk om te zien.
Spoiler
Let ook op de naam op het papier: Romero Chemicals.

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 15 aug 2011 15:27

Deze week komt eindelijk Super 8 van J.J. Abrams in de Nederlandse bioscopen, een film die een hommage moet brengen aan de films die Steven Spielberg zo beroemd maakte, zoals ET en Close Encounters. Maar de film is afgelopen week ook verschenen in de nieuwsgroepen en torrentsites.

Op zich niet zo raar, omdat dit met elke film gebeurt. Maar het betreft hier een DVD-screener met als watermerk H. Stern. Een bron binnen de filmmaatschappij heeft bevestigd dat radio-dj Howard Stern inderdaad rond de VS-release in juni een screener heeft gekregen. Stern krijgt vaker screeners omdat hij er dan over kan praten in zijn programma.

Stern heeft zelf nog niet gereageerd. Super 8 gaat over een stel kinderen die een speelfilm maken met een super 8-camera en getuige zijn van een treincrash.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 01 sep 2011 17:27

Weet iemand het nummer van de aftiteling? Kan hem maar niet vinden online.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 01 sep 2011 18:05

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 01 sep 2011 21:39

Hee, dat zijn de mannen van 'Drive'. Geweldig nummer is dat ook.

Bedankt in ieder geval. Eigenlijk herken ik dit niet meer terug maar anyway, mooi nummertje is het zeker. :T

Plaats reactie