Jurassic Park 4

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
bobocad
Regisseur
Regisseur

Re: Jurassic Park 4

Bericht door bobocad » 11 sep 2012 09:32

Ed Crane schreef:Kom op zeg, je kunt argumenteren wat je wilt, maar er is maar één wezenlijk argument dat alles beslecht: DINOSAURUSSEN OP EEN BIOSCOOPSCHERM. Zo. Zelfs als ie zo zwak is als deel 3 wordt dat dus weer een tripje naar de bios :P
Nee, nee, nee. Dino's op een grote bioscoopscherm is voor mij alleen voorbestemd voor een nieuw JP verhaal. Ik wil Jurassic Park 4! De bioscoop is voor mij als magische filmplekje waar ik nieuwe dingen wilt zien. En mocht JP4 (alsnog) in de bioscoop komen, dan zal ik de JP trilogy thuis opnieuw gaan bekijken. O+

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 12 jan 2013 03:39

bobocad schreef:
Ed Crane schreef:Kom op zeg, je kunt argumenteren wat je wilt, maar er is maar één wezenlijk argument dat alles beslecht: DINOSAURUSSEN OP EEN BIOSCOOPSCHERM. Zo. Zelfs als ie zo zwak is als deel 3 wordt dat dus weer een tripje naar de bios :P
Nee, nee, nee. Dino's op een grote bioscoopscherm is voor mij alleen voorbestemd voor een nieuw JP verhaal. Ik wil Jurassic Park 4! De bioscoop is voor mij als magische filmplekje waar ik nieuwe dingen wilt zien. En mocht JP4 (alsnog) in de bioscoop komen, dan zal ik de JP trilogy thuis opnieuw gaan bekijken. O+
Ik krijg toch nog mijn zin. Een nieuwe JP film. 13 juni 2014 wordt de Amerikaanse releasedatum van deel 4 in 3D (uiteraard). Dus juni/juli 2014 zal ik dan toch DINOSAURUSSEN ZIEN OP EEN BIOSCOOPSCHERM. :+

Helaas is Robopocalypse eerder het slachtoffer geworden. :cry: Spielberg wilt zich graag bezig houden denk ik. Dan maar JP4 zal hij wel gedacht hebben. Even Variety erbj halen :wink:
As of right now Steven Spielberg is only on as a producer with Frank Marshall and plot details are being kept under wraps as Rick Jaffa and Amanda Silver pen the script.

Spielberg recently announced his plans to delay production on the sci-fi epic "Robopocalypse" feeling that the film needed to be re-thought out. Spielberg has not committed to another film but given that "Jurassic Park 4" is now on the fast track, its not out of the question that he would step back into the directors chair.
JP1 3D in de bios...hell no! :| JP4 3D in de bios oh yeah! :+

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 11 sep 2013 12:48

FOK! schreef:De vierde Jurassic Park heeft een titel: Jurassic World. Dat laat producent Universal Studios weten. Ook is bekendgemaakt dat de film op 12 juni 2015 in 3D in de bioscoop verschijnt. Colin Trevorrow, bekend van Safety Not Guaranteed, voert de regie en Steven Spielberg gaat coproduceren.

De première stond eerder gepland voor volgend jaar juni, zo liet Universal in januari weten. Het was voor het eerst in jaren dat een concrete datum voor de langverwachte vervolgfilm werd genoemd. In mei werd de datum echter alweer opgeschort.

Universal liet toen weten dat de makers zo meer tijd hadden om de talloze speciale effecten te kunnen maken. Inmiddels lijkt ook de drukke agenda van Trevorrow, die nog altijd bezig is het scenario van de film te herschrijven, een bepalende factor.

Het is nog gissen waar Jurassic World over moet gaan. Ook is de cast nog niet ingevuld, hoewel Bryce Dallas Howard en David Oyelowo in mei nog tot de favorieten behoorden.

De eerste Jurassic Park uit 1993, onder regie van Spielberg, was een fenomeen. Met baanbrekende speciale effecten waren dinosauriërs nog nooit zo levensecht in beeld gebracht. Het verschijnen van een vervolg, weer van Spielberg, was dan ook geen verrassing. Joe Johnston nam de regie van deel drie op zich. De drie films leverden wereldwijd ruim 1,9 miljard dollar op.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Jurassic World

Bericht door Creeper » 18 nov 2014 15:32

Afbeelding

Ik weet dat er al een Jurassic Park 4 topic is, maar die is al zo oud en de titel is ook anders. Dus het leek me niet verkeerd om een vers topic aan te maken.

Het lijkt er nu toch echt op dat deze film net zo hard gehyped gaat worden als het laatste album van Daft Punk. Het maakt mij in ieder geval onwijs nieuwsgierig en ongeduldig, al die flarden informatie. De trailer komt 27 november eindelijk uit en ik lig er nu al wakker van, bij wijze van spreken. Jurassic Park staat nog altijd mooi op nummer 2 in mijn all time favourite film lijst. Ik ben al heel mijn leven (nu nog steeds) geobsedeerd door dinosauriërs en dat is mede door Jurassic Park veroorzaakt.

Maar goed, ik ben benieuwd of jullie naar dit nieuwe deel uitkijken, wat jullie verwachtingen zijn en al het andere wat jullie willen delen over deze film. Ik vind het zelf erg vet dat ze sterk lijken terug te grijpen op het eerste deel, ik vond de verwijzingen naar het stukgereden bord op de eerder uitgegeven foto bijvoorbeeld al erg vet. En hoewel we geen Alan Grant of Dr. Malcolm terugzien is Henry Wu wel weer van de partij. En wat denken we bijvoorbeeld van de nieuwe 'samengestelde' dino? Ik ben voor dat verhaalelement namelijk het meest huiverig.

Synopsis: Jurassic World speelt zich af op een volledig functioneel park op Isla Nublar. Dagelijks trekt het 20,000 bezoekers, die via een veerboot vanuit Costa Rica komen. Er zijn elementen van een natuurreservaat, safari, een dierentuin en een pretpark, een luxe resort met hotels, restaurants, een levendig nachtleven en een golfbaan. En uiteraard zijn er de nodige dinosaurussen. Alles lijkt in eerste instantie koek-en-ei, maar gaat vanzelfsprekend mis en dan is het aan de personages om zich te redden.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Jurassic World

Bericht door Creeper » 18 nov 2014 15:45

Airbender schreef:Wat is er met de film dat jullie er zo warm van worden?
Hmmm. Makkelijke vraag. De dino's natuurlijk. De geniale computereffecten. Het is toch adembenemend om te zien hoe fantastisch echt die beesten eruit zien in een film van ruim 20 jaar oud! Hetzelfde geldt voor de vervolgen, alleen is het verhaal van zowel The Lost World als deel 3 erg slap. Maar dat maakt weinig uit, de dinosauriërs maken het de moeite waard. Deze films spreken zo erg tot de verbeeldig en laten mij iets beleven waar ik alleen maar van zou kunnen dromen.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 18 nov 2014 15:49

Ik sluit me aan bij Airbender. Ik ben eigenlijk niet echt met Jurassic Park opgegroeid. Deel 1 vond ik op zich een vermakelijke film, het zit allemaal goed in mekaar. Meer dan dat was het voor mij niet. De vervolgen vond ik niet goed.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 18 nov 2014 16:00

Wat Creeper zegt. Dino's! En 20 jaar oud, maar nog steeds zo mooi en spannend. Bovendien was het de eerste film die ik als klein jochie in de bios zag :)

Dit kon trouwens wel makkelijk in het oude topic? Titel is makkelijk aan te passen door de mods :)

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 18 nov 2014 17:33

De dino's zijn inderdaad prachtig! Nu nog steeds!
Ik heb genoten van de eerste Jurassic Park, maar heb de tweede en de derde nog niet gezien. Ik had ook niet echt het gevoel dat vervolgen nodig waren.

Maargoed, als de film goed ontvangen word, dan ben ik zeker benieuwd naar Jurassic World. Het concept klinkt alvast heel vet. En de titel belooft het gebeuren naar een hogere schaal te trekken! Dus ik kijk er nog niet echt naar uit maar benieuwd ben ik wel.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 nov 2014 20:17

Remon schreef:Wat Creeper zegt. Dino's! En 20 jaar oud, maar nog steeds zo mooi en spannend. Bovendien was het de eerste film die ik als klein jochie in de bios zag :)

Dit kon trouwens wel makkelijk in het oude topic? Titel is makkelijk aan te passen door de mods :)
Done and done.

Ik weet niet hoe Airbender "opgroeien met" bedoelt, maar het zal allicht anders zijn geweest dan in de tijd dat ik net wat verder dan Disney films en kinderfilms ging kijken en die dino's mijn wereld kwamen binnendenderen. Dino's waar ik daarvoor als klein jochie al een fascinatie mee had, en die nu door Spielberg tot leven werden gebracht in plaats van in stoffige wetenschappelijke boeken zaten. Maar daarnaast is de manier waarop hij dat doet gewoon nog altijd zeer goed. Neem nou alleen al de manier waarop hij de komst van de T-rex aankondigt door dat glaasje water te laten trillen en de personages en de kijker langzaam erachter komen wat er gaat gebeuren, pure suspense van de Hitchcock school.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 01 feb 2015 11:06

Afbeelding

Ik word toch redelijk blij van het nieuws over de Idominus Rex, nu blijkt dat het een combinatie van enkel dino-DNA is (of in ieder geval niet ook van een zeekat en slang zoals eerder werd gespeculeerd).

Verder wel ontzettend lelijk promo-materiaal hoor:

Afbeelding

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 feb 2015 12:10

Zelfs conceptueel klopt er niets van. Welk pretpark zou daar nou mee adverteren?

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 02 feb 2015 22:03

Super Bowl spot vond ik toch wel erg tof hoor. :~

Plaats reactie