Prometheus

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
bobocad
Regisseur
Regisseur

The Chronicles of Prydain

Bericht door bobocad » 09 jul 2012 18:09

Oh jee. Mr. Ed praat over 1 van lievelings Disney filmpjes.
Ed Crane schreef:
MargotTenenbaum schreef:Dat is aan de orde van de dag, denk maar eens aan Disney en hoe ze elke keer allerlei DVDs onbeschikbaar maken.
Weet je hoe lang Disney me heeft laten wachten om Taran En De Toverketel/ The Black Cauldron, waar ik als jong Edje enorm door gefascineerd was, maar die ik nooit had kunnen zien omdat ik hem in de bios had gemist?! Is me tot een paar jaar geleden dus nooit gelukt. Voor zover ik weet is dat al die jaren bewust beleid van Disney geweest om Taran niet uit te brengen voor thuis, omdat de combinatie Disney en eng zombieleger een poos lang blijkbaar ineens not done was.
Ah Taran. Die heb ik nog in bioscoop Alhambra Weteringschans gezien. Toen Bobo een kleine Bobo was.
Bobo wou al te graag Taran zijn. Mooie zwaard, lekker Princess Eilonwy & de held uithangen :D
Ed Crane schreef:Voor zover ik weet is dat al die jaren bewust beleid van Disney geweest om Taran niet uit te brengen voor thuis, omdat de combinatie Disney en eng zombieleger een poos lang blijkbaar ineens not done was.
Gelukkig dat Disney als nog The Black Cauldron op VHS heeft uitgebracht. Ik heb UK Import versie van.
Later kwam de DVD, ook deze heb ik uit de UK gehaald. Maar ik miste wel de NL track. Vorig jaar heb Taran En De Toverketel Special Edition (= 25 jarige jubileum) DVD. Waarom geen Blu-ray :x
Ed Crane schreef:Tja, nu door alle digitale technologie Disney z'n eigen distributie niet meer volledig in de hand heeft, kan ik er makkelijk aankomen. Nu kunnen we beter naar Disney toegaan om ze te dwingen hun film eens wat edge te geven :T
Ik heb immers al de 4e versie. In afwezigheid van een Blu-ray uitgave heb ik een HD-rip met Engels/Nederlandse spraak en NL ot. :T

Persoonlijk hoop ik ooit dat The Chronicles of Prydain in life action wordt verfilmd. Met Jennifer Lawrence als Eilonwy & Scarlett Johansson als Achren. :~
Spoiler
Can a man dream
:D

bobocad
Regisseur
Regisseur

Re: Prometheus

Bericht door bobocad » 09 jul 2012 18:15

patrob schreef:Ik zat me vandaag ineens te bedenken dat:
Toch is de informatie die wij als kijker meekrijgen ook erg summier. Er zijn tig sites met allerlei theorieën over waarom doet de Engineers dit en waarom zo. Misschien dat de extended versie wat meer info geeft. Vooral het begin is anders, aangezien het bewijs al geleverd is mbt foto's.

http://www.igorslab.com/home/2012/6/23/ ... hotos.html

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 09 jul 2012 21:26

Spoiler
Het lijkt me gewoon erg onlogisch, dat zo'n hoogontwikkeld wezen na 2000 jaar slapen, wakker wordt gemaakt door z'n eigen creatie en dan zonder er verder al te lang bij stil te staan verder gaat met het uitvoeren van z'n snode plannen om het leven op aarde te vernietigen. Zelfs ET belde eerst nog even naar huis.

Spoiler
Ik denk dan ook dat z'n reactie eerder het gevolg was van de traumatiserende gebeurtenissen die voorafgingen aan zijn stasis slaap. Dat moet toch ook behoorlijk heftig geweest zijn.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 10 jul 2012 19:56

De vragen:

Eventuel antwoorden van de vorige vragen video:

Een bonusvideo van een wel erg leuk grietje :oops: die ook wat Prometheus spul gaat uitleggen aan ons kijkbuiskindertjes.

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 11 jul 2012 23:10

Altijd leuk als vrouwen films proberen uit te leggen, 8)

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 12 jul 2012 00:15

Ja, daar lachen we nou om, maar ik vind het een aandoenlijk meisje. Je moet effe 'in haar flow komen' om het maar even zo te zeggen, en dan zie je dat ze zich er nog in verdiept heeft ook, want ik ken de stukken en interviews die ze aanhaalt. Respect :T Want dat verwacht je vooroordelend niet van dat grietje. Wacht slecht van me.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 12 jul 2012 00:23

@bobocad:
Cool Taran verhaal :) Dat blijven toch de beste Disneys voor mij, de duistere. Pinocchio en Sneeuwwitje, dat segment uit Fantasia met die duivel... Ik had Taran uiteindelijk een aantal jaar geleden op vhs gekocht, ik dacht dat ie was uitgekomen tegelijk met een dvd-release, maar dan zal ik me wel vergissen. Anyway, Taran is vrij apart, binnen het 'oeuvre van Disney' een echte cultfilm :T

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 12 jul 2012 11:18

Heel even nog over Taran.
Ed Crane schreef:Anyway, Taran is vrij apart, binnen het 'oeuvre van Disney' een echte cultfilm :T
Top dat jij ook Taran geweldig vind. :T Disney heeft weliswaar een eigen draai aangegeven. De Disney versie is een samensmelting van Het Boek van Drie & De Zwarte Ketel. Meest herkenbare verandering was Princess Eilonwy. Blond ipv roodharig. In de boeken hield ze haar orb vast. In de film was de orb een eigen leven aan het leiden.

Stukje interview met de schrijver van De Avonturen van Taran.
What do you think about the Disney movie version of The Black Cauldron?
Lloyd Alexander: First, I have to say, there is no resemblance between the movie and the book. Having said that, the movie in itself, purely as a movie, I found to be very enjoyable. I had fun watching it. What I would hope is that anyone who sees the movie would certainly enjoy it, but I'd also hope that they'd actually read the book. The book is quite different. It's a very powerful, very moving story, and I think people would find a lot more depth in the book.
BTW: Het kan ook andersom. Ipv het duistere naar het vrolijke. Raponsje is op zich een duister sprookje. Disney heeft van Rapunzel een meer vrolijke versie van gemaakt.

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 14 jul 2012 03:11

Ed Crane schreef:Ja, daar lachen we nou om, maar ik vind het een aandoenlijk meisje. Je moet effe 'in haar flow komen' om het maar even zo te zeggen, en dan zie je dat ze zich er nog in verdiept heeft ook, want ik ken de stukken en interviews die ze aanhaalt. Respect :T Want dat verwacht je vooroordelend niet van dat grietje. Wacht slecht van me.
GRIETJE :x

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 17 jul 2012 23:10

Het is eindelijk gebeurd jongens, en ik heb er intens van genoten. Heerlijk!

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 18 jul 2012 12:25

Je bedoelt Prometheus?

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 18 jul 2012 12:38

Ed Crane schreef:Je bedoelt Prometheus?
Ik dacht ook even dat er off topic werd gegaan.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 18 jul 2012 14:02

:D

Maar als je intens genoten hebt dan kan dat toch moeilijk over Prometheus gaan.

Dus... dan moet ze het toch over iets anders hebben.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 18 jul 2012 17:14

MargotTenenbaum schreef:Het is eindelijk gebeurd jongens, en ik heb er intens van genoten. Heerlijk!
Dank je. Ik heb mijn best gedaan :D

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 18 jul 2012 19:39

Ja, wat deugt er allemaal niet aan dan, volgens jullie? Het is toch gewoon een vermakelijke science fiction film? Wacht, misschien moet ik eerst even teruglezen.. :T

Plaats reactie