Prometheus

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Prometheus

Bericht door MargotTenenbaum » 18 jul 2012 19:53

Inderdaad wel een leuke recensie van dat meisje!

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 18 jul 2012 19:55

De mooiste quote in dit topic vind ik tot nu toe die van Dr. Strangelove: een religieuze franchiser. My oh my. BRILJANT :D Hahahaha! Ik vond dat Scott wel een beetje opdringerig was met die kruizen om nekken en I choose to believe en bladiblabdlabla. I choose to believe too, maar zou ik dat aan hele massa's mensen opdringen door een een mooie actrice een kruis om haar nek te hangen? Vermoeiend.

dreamworks
Figurant
Figurant

Bericht door dreamworks » 02 aug 2012 19:56

En ja hoor...2014 of 2015 kunnen we de sequel verwachten genaamd: Paradise...

http://www.prometheus-movie.com/news/283

http://www.prometheus-movie.com/communi ... topic/9485

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 02 aug 2012 20:23

Ja goed nieuws hè, tenminste wat mij betreft. Kan het allemaal ff beter worden uitgewerkt. Dat Lindelof niet terugkeert lijkt me ook prima, het script rammelde in de tweede helft flink. Maar goed, eerst maar even wacht tot het groene licht er echt is en het echt op gang is gekomen.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 02 aug 2012 20:30

Ed Crane schreef:Ja goed nieuws hè, tenminste wat mij betreft. Kan het allemaal ff beter worden uitgewerkt. Dat Lindelof niet terugkeert lijkt me ook prima, het script rammelde in de tweede helft flink. Maar goed, eerst maar even wacht tot het groene licht er echt is en het echt op gang is gekomen.
Indien Prometheus 2 werkelijk gaat komen, dan hoop ook dat niet weer dezelfde scriptfouten worden gemaakt. Dat Lindelof niet mee zal gaan is wel goed nieuws. En eerlijk gezegd had ik te hoge verwachtingen van Lindelof. Immers de beste man heeft wel mee gewerkt aan 1 van de beste TV series ooit. Maar 6 seizoenen van een TV serie kan je niet in 1 film proppen. Dat had Lindelof wel geprobeerd. :N

Laat deel 2 maar komen. Prometheus verdient een herkansing. :+

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 02 aug 2012 23:21

Goed nieuws! Het script vertoonde inderdaad wat probleempjes maar toch een van de betere films in zijn genre, een leuk genre met helaas veel te weinig goede films.

Costigan
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Costigan » 03 aug 2012 01:23

Zeker goed nieuws, Prometheus was best vet. Ik vraag me alleen af of ze heel erg in deze verhaallijn blijven (voor een groot gedeelte natuurlijk wel, gezien het einde) of dat ze toch meer richting de Alien-kant opgaan. Zou allebei leuk zijn.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 03 aug 2012 09:24

Oh ja, Prometheus 2 gaat het alsnog helemaal worden. :n

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 17 aug 2012 01:56

Weet U het nog.
bobocad schreef: De extended cut van Prometheus wordt begin oktober verwacht.
Ridley Scott zie iets over een extended cut.

Later kwam ik de specs van de Blu-ray tegen.
bobocad schreef:Voor de liefhebbers.

De Franse Blu-ray versie is aangekondigd. Grote kans dat deze Blu-ray versie gelijk is aan de Benelux versie.
Vandaar dat ik de specs hier vermeld.

Wat opvalt er wordt in het persbericht geen woord over een extended version gerept. :-?
Misschien dat alleen de Amerikaanse Blu-ray dat wel gaat krijgen, en die zal vast niet regiovrij zijn.
De Prometheus Blu-ray ligt vanaf 3 oktober in de winkels (zowel in Nederland als in Frankrijk).
Het is nu helemaal duidelijk. Er komt geen extended cut uit in Oktober.
No Extended Cut for now

Prometheus, the long awaited epic by Ridley Scott, creator of Alien, had fans puzzled beforehand as to whether it's going to be an own movie or a prequel to the Alien franchise.

While the film was still in theaters, Ridley Scott confirmed that he's working on an Extended Cut that runs approx. 20 minutes longer. However, with the DVD and Blu-ray coming out soon, fans have to start hoping again since the first releases do not contain a longer cut of the movie. The announcements list enormous amounts of deleted scenes and other bonus materials, though. It's safe to say that the DVD, Blu-ray and Blu-ray 3D will only feature the R-Rated theatrical cut. At least for now.

It remains unclear what that means for the future. Scott likes to do Extended Cuts of his movies frequently, e.g. Robin Hood (2010), Alien or Kingdom of Heaven. The latter two got the prolonged version some time after the theatrical cut was already released. Let's hope that this strategy will be used for Prometheus, too.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 17 aug 2012 09:48

Ach mensjes, alsof 20 of zelfs 32 minuten extra beeldmateriaal Prometheus wel een goede bodem zouden geven ?
No way Jose, die kans is permanent verkeken. Opgeofferd aan de Goden van popcorn en cash.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 17 aug 2012 11:04

Natuurlijk Dr. Strangelove, die extra minuten zal de rest zodanig aanvullen en veranderen dat er een soort kettingreactie ontstaat en alles in een zodanig andere context komt te staan dat je denkt "Och ja! Natuurlijk! Nee maar dat is logisch! Instant classic! :wink:

Ik ben in ieder geval erg benieuwd. Hier nog titels en tijdsduur van de deleted scenes. Een extended cut gaat heus wel komen, zoals altijd is eerst de theatrical cut uitbrengen een manier om zo veel mogelijk in te cashen. M'n voorspelling: niet lang na het uitkomen van deze dvd/ bluray vind je via torrents een fanmade extended cut met de deleted scenes er door iemand zelf tussen geplakt.

00:02:31:16 (ARRIVAL OF THE ENGINEERS) (DELETED SCENE)
00:00:58:05 (T’IS THE SEASON) (DELETED SCENE)
00:00:42:08 (OUR FIRST ALIEN) (DELETED SCENE)
00:00:42:14 (SKIN) (DELETED SCENE)
00:01:22:01 (WE’RE NOT ALONE ANYMORE) (DELETED SCENE)
00:02:57:01 (STRANGE BEDFELLOWS) (DELETED SCENE)
00:01:25:04 (HOLLOWAY HUNGOVER) (DELETED SCENE)
00:00:23:12 (DAVID’S OBJECTIVE) (DELETED SCENE)
00:03:27:07 (JANEK FILLS VICKERS IN) (DELETED SCENE)
00:03:40:12 (A KING HAS HIS REIGN) (DELETED SCENE)
00:02:01:24 (FITFIELD ATTACKS) (DELETED SCENE)
00:04:06:06 (THE ENGINEER SPEAKS) (DELETED SCENE)
00:05:30:04 (FINAL BATTLE) (DELETED SCENE)
00:05:05:19 (PARADISE) (DELETED SCENE)

Zoals je ziet heeft Scott er rond het einde gewoon een fokking kwartier uitgeknipt, de hele climax zo lijkt wel :-?

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 21 aug 2012 18:14

Bah, zakkenvullers. :x

bolle
Figurant
Figurant

Bericht door bolle » 13 sep 2012 10:44

Slechte (Remake ? Aliens) film ,matig acteerwerk voorspelbaar verhaal wel een paar leuke effecten.Had er meer van verwacht.Kortom B film hooguit een 5 . :cry:

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 13 sep 2012 14:04

Ik moet toch echt nog even op de extended cut wachten totdat ik m'n uiteindelijke oordeel kan geven. Lijkt erop dat Scott er om de één of andere reden veel belangrijk materiaal heeft uitgeknipt. En ik snapte ook nooit waarom die gast met z'n pups en tattoo's halverwege de film ergens, vastzittende in die grot, een in z'n ruimtepak ingebouwde waterpijp tevoorschijn haalt - wtf? - maar ik ben er inmiddels van overtuigd dat dat Ridley Scotts cue is aan het publiek dat je op dat moment een joint moet opsteken.

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 18 sep 2012 09:40

ik heb Prometheus laatst gezien en vind het een uitstekende film.vooral op het vlak van de acteerprestaties,settings en de rest van de special effects.

en toch vind het verhaal best wel dun.

Plaats reactie