Prometheus

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Re: Prometheus

Bericht door Dr. Strangelove » 18 sep 2012 11:25

Tja, ik heb gisteravond ook Prometheus nog een keer gekeken en wat verhaal betreft is het echt een gore, vergane dweil met grote gaten en slierten.

Eigenlijk te vreselijk om naar te kijken.
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 18 sep 2012 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 18 sep 2012 12:50

Nou, leg uit...

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 18 sep 2012 13:46

Nee, ik beperk me tot de opmerking dat ik van een gerafelde dweil geen Armani of Hema maatpak kan maken.

Mijn eerdere uitlatingen kan ik alleen maar bevestigen.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 18 sep 2012 14:24

Begrijp me niet verkeerd, ik vond'm ook flink tegenvallen, erg rommelig (hopelijk lost een extended cut de rommelige structuur enigszins op) en de logica van de film moet ik ook nog steeds uitwerken, om het maar even zo te zeggen... Maar ik blijf er bij, als mensen het idiote Austin Powers-gehalte van The Dark Rises opzij kunnen schuiven en van dié film kunnen genieten, waar komt dan ineens die weerzin tegen Prometheus vandaan?

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 18 sep 2012 14:50

Ed Crane schreef:Maar ik blijf er bij, als mensen het idiote Austin Powers-gehalte van The Dark Rises opzij kunnen schuiven en van dié film kunnen genieten, waar komt dan ineens die weerzin tegen Prometheus vandaan?
Hear, hear! _O_

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 sep 2012 14:53

Nou ja, zoals ik al zei, bij Prometheus was het tijdens het kijken al duidelijk, maar dankzij Batmans afleidingsmaneouvres duurde het daarbij wat langer. :P

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 18 sep 2012 14:57

Ik las laatst ergens een leuke verhandeling met betrekking tot Prometheus, die toch wel veel op z'n plaats deed vallen voor mij. Uiteraard zaten er hier en daar nog wel wat vreemde wendingen in, maar met deze uitleg in m'n achterhoofd vond ik de film erg genietbaar bij een tweede kijkbeurt.

Hieronder de link, die ik jullie niet wil onthouden.

http://www.darkhorizons.com/features/16 ... ies-origin

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 18 sep 2012 15:10

Colonel_Kurz schreef:Nou ja, zoals ik al zei, bij Prometheus was het tijdens het kijken al duidelijk, maar dankzij Batmans afleidingsmaneouvres duurde het daarbij wat langer. :P
Afbeelding

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 sep 2012 15:13

:D

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 18 sep 2012 15:16

Dus eigenlijk hebben we geen recht van klagen: Nolan had ons immers al gewaarschuwd. :P

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 18 sep 2012 15:27

Voor een gedeelte is het een kwestie van verwachtingen die (bij lange na) niet uitkomen.

Ik verwachtte een prequel op Alien (met die fantastische tag line In space no one can hear you scream) die zich richtte op dat intigerende schip en die reus van een Space Jockey.

In het begin lijkt Prometheus ook de promissie uit te voeren maar al snel gaat het al helemaal verkeerd als de bemanningsleden vrijwel zonder uitzondering niet met elkaar om kunnen gaan, geen enkel besef schijnen te hebben van hierarchie (en indien ze dit wel hebben er hun reet aan afvegen), compleet verschillende, geheime en opponerende doeleinden lijken te hebben.

Hun gedragingen op de maan/planeet waar ze landen getuigen ook van geen enkele professionaliteit of discipline.
En de ene idiote actie volgt razendsnel op de andere om vervolgens te eindigen met de nu vereenzaamde vrouwelijke held Shaw die nog steeds vast van plan lijkt te zijn de Engineers een diepte-interview af te nemen.

Dus waar je een film verwacht me een sterk concept en dito verhaal is dit een film die als een popcorn-pan in je gezicht begint te poppen en tot overmaat van ramp is het ook nog de zoete variant.

Waar je hoopt op een film die uit kan groeien tot nieuwe klassieker krijg je een losdradig en onlogisch actie-spektakel dat teleurstelt. Onnodige spektakels waarvan we er al zovéél van hebben.
Het lijkt mij ook compleet zinloos om te hopen op een luxe x-disk director's cut die wel een aantal interessante kwesties aan de orde stelt.

Wellicht dat Noomi Rapace haar boeiende littekens kan laten zien in het vervolg maar wat mij betreft is dit geesteskind van Ridley Scott in de Promo-pot gevallen en vervolgens gedumpt in het heelal waar het absolute nulpunt heerst.
Wellicht dat een magnetron in Prometheus II nuttige diensten kan verrichten. Naast het bereiden van nóg een portie zoete popcorn. :r

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re:

Bericht door Ed Crane » 18 sep 2012 15:33

Thiver schreef:
Colonel_Kurz schreef:Nou ja, zoals ik al zei, bij Prometheus was het tijdens het kijken al duidelijk, maar dankzij Batmans afleidingsmaneouvres duurde het daarbij wat langer. :P
Afbeelding
_O_

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 18 sep 2012 15:44

Ik denk - nu ik aan mijn waterpijp hang - dat je van Prinsjesdag, Beatrix, Rutte, Samsung, Sap en Prins Carnaval Roemer best een geslaagder duister SF-verhaal kan maken met de Theelichtjesgooier als monster en het Derde-Dinsdag-van-September-koffertje als mysterie.

Ik zeg: Carice, Hauer, Verhoeven, Wilders en Neelie Smit-Kroes !

En we noemen het: NederNeelie !
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 18 sep 2012 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 18 sep 2012 15:57

Even snel tussendoor dan... Als je écht aan je waterpijp hangt, waarom had je dan niet ff gewacht met het kijken van Prometheus, en deed je wat ik ergens hierboven had beschreven: neem het punt waarop die tattoo-dude geoloog als hij met die andere gast in de grot vast zit en uit het niets ineens aan een in z'n ruimtepak ingebouwde waterpijp begint te lurken (nogmaals, wtf? waarom heeft niemand het bij het afkraken van Prometheus nou juist niet over die ene bizariteit, of heb ik gewoon gehallucineerd en is het geen waterijp)... enfin, waarom heb je Prometheus dan niet gekeken met de pijp in de aanslag en nam je de scène waarin die gast aan z'n pijp begon te lurken als cue om zelf aan het lurken te slaan (zeg maar zoals de Intermission bij 2001:ASO een que was voor hipies om lsd te slikken voor de stargatesequence)? Misschien is Prometheus, althans, de tweede helft, bedoeld als stonermovie (een genre op zich) en blijkt ie dan briljant te zijn, valt dan alles ineens op z'n plaats...

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 18 sep 2012 16:07

Dr. Strangelove schreef:Ik zeg: Clarice, Hauer, Verhoeven, Wilders en Neelie Smit-Kroes !
Starling?

Plaats reactie