Prometheus

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Prometheus

Bericht door PascalE » 18 sep 2012 16:11

Ed Crane schreef:als mensen het idiote Austin Powers-gehalte van The Dark Rises
Waar doel je op? Begrijp de vergelijking niet helemaal :-? .

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 18 sep 2012 16:31

Dit voert terug op een discussie die ik had met de tiener-Filmtotalers bij de frontpage. Zoals Kurz in feite zegt, het ware vakmanschap van Nolan mbt The Dark Night Rises is niet wat voor een goede film het is, maar hoe hij z'n film zo'n vaart geeft, je zo vaak te snel af is en je brein telkens bezig is te proberen die film enigszins bij te houden dat je al die fragmenten waartussen de film in sneltreinvaart heen en weer zwiept niet tot één coherent geheel kan maken. Je raakt het overzicht volledig kwijt zodat je niet inziet hoe belachelijk hetgeen is waar je naar zit te kijken. Want zou je dat wel kunnen, dan zou je inzien hoe de handelingen en logica van TDKR meer overeenkomt met een Austin Powers-film dan met de wat mij betreft zeer geslaagde eerste twee Batmanfilms.

Als je wil kan ik m'n analyse van TDKR reproduceren (wat korter en coherenter dit maal), maar dat doe ik alleen als jij itt de tieners van de Filmtotaal frontpage wél in staat bent van een afstand kritisch naar TDKR te kijken. Niet dat ik ook maar één reden heb te denken dat jij dat niet zou doen/ kunnen, dus ik bedoel dat zeker niet persoonlijk, maar ik kwam daar bij de frontpage (zoals ik wel verwachtte) van een koude kermis thuis omdat die lui bij de frontpage niet open staan voor kritiek op een Nolan-Batmanfilm (en als tieners weten zij nog niet hoe de grote mensen-wereld functioneert, en dus hoe belachelijk bepaalde dingen zijn). Dat gezegd hebbende, ik had het ook zeker wel asn mezelf te danken, omdat ik er daar wel weer lekker vol met gestrekt been in ging...

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 18 sep 2012 21:35

Ah, op de frontpage lees ik zelden de reacties van gebruikers. Maar ik kan me prima in jouw en Kurz' commentaar vinden, neemt niet weg dat ik genoten heb in de bioscoop, maar inderdaad vooral omdat ik geen kans kreeg om over fouten/onwaarschijnlijkheden na te denken. Het was meer dat ik je vergelijking met Austin Powers niet kon plaatsen, daar is alles toch zo bizar dat je er niet eens over wil nadenken, of zie ik het nu verkeerd?

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 18 sep 2012 21:45

Ed Crane schreef: Als je wil kan ik m'n analyse van TDKR reproduceren (wat korter en coherenter dit maal), maar dat doe ik alleen als jij itt de tieners van de Filmtotaal frontpage wél in staat bent van een afstand kritisch naar TDKR te kijken. Niet dat ik ook maar één reden heb te denken dat jij dat niet zou doen/ kunnen, dus ik bedoel dat zeker niet persoonlijk, maar ik kwam daar bij de frontpage (zoals ik wel verwachtte) van een koude kermis thuis omdat die lui bij de frontpage niet open staan voor kritiek op een Nolan-Batmanfilm (en als tieners weten zij nog niet hoe de grote mensen-wereld functioneert, en dus hoe belachelijk bepaalde dingen zijn). Dat gezegd hebbende, ik had het ook zeker wel asn mezelf te danken, omdat ik er daar wel weer lekker vol met gestrekt been in ging...
:8

Maar onderschat je eigen intelligentie ook niet. :+
patrob schreef:Ik las laatst ergens een leuke verhandeling met betrekking tot Prometheus, die toch wel veel op z'n plaats deed vallen voor mij. Uiteraard zaten er hier en daar nog wel wat vreemde wendingen in, maar met deze uitleg in m'n achterhoofd vond ik de film erg genietbaar bij een tweede kijkbeurt.

Hieronder de link, die ik jullie niet wil onthouden.

http://www.darkhorizons.com/features/16 ... ies-origin
Thanks!

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 18 sep 2012 22:36

Neuh, maar eigenlijk hoef je er alleen intelligent voor te zijn in zoverre dat je de fragmenten in elkaars context tot een geheel moet zetten, niet dat je er nou een heel diepzinnige analyse van hoeft te maken. Volgens mij is Nolan zélf ook helemaal het overzicht kwijt geraakt bij het maken van de film. Ik heb zelf ook wel redelijk van de film genoten in de bios, al was ik toch teleurgesteld om redenen die er niet meer toe deden toen ik de film even een klein beetje ging overdenken en toen als een kaartenhuis in elkaar zakte van absurdheid (een absurdisme dat je bij eerder bij Austin Powers verwacht, vandaar die verwijzing).

Spoilers voor Prometheus
Over die Prometheus-chart. Ik denk toch dat hij niet helemaal klopt. In ieder geval dat zwarte gezicht, niet die van de Engineers/ Space Jockeys, maar die andere. Ik neem aan dat dat die mutatie was die optrad bij die geoloog die in die soort zombie/ caveman veranderde, die ze bedoelen. In het Prometheus artbook, waarin de designers etc. spreken, wordt gezegd dat hij door aanraking met de zwarte vloeistof in het proces is van het muteren tot een Deacon, oftewel, die zwarte, variatie op de ons bekende alien aan het einde die uit het lichaam van de Engineer komt. Origineel hadden ze een duidelijkere tussenvorm ontworpen/ gemaakt, duidelijk meer alien, maar ze zeiden dat ze die acteur een goede screenpresence vonden hebben dat ze hem nog duidelijker mens lieten zijn. Ja leuk, maar zo ziet niemand dus meer dat hij in een Deacon aan het veranderen is O+

Maar goed, dat zou dus betekenen dat de lifecycle van de alien/ Deacon eerst simpeler is - {mens/ man + black goo = mutatie tot Deacon} - en later in de film via de impregnatie van Shaw en het ontstaan van die Space-inktvis de lifecycle gecompliceerder wordt of zo, de fase met de inktvis er tussen komt :-?

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 19 sep 2012 11:05

Nu vond ik die chart niet zo heel interessant. De uiteenzetting verder naar onderen daarentegen des te meer. Heb je die toevallig ook nog gelezen?

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 19 sep 2012 11:38

Ja die heb ik gelezen, maar ik had je verkeerd begrepen. Erg bedankt voor de link. Ik had wel andere stukjes van mensen gelezen over verwijzingen naar antieke beschavingen en religies, maar dit is veel coherenter, duidelijker en lijkt toch wel in de goede richting te zitten, allicht ook mbt een sequel. Dus dank ervoor!

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 27 sep 2012 20:04

Ik moet toegeven deze Blu-ray cover bevalt mij wel (beter dan de film zelf ;) )
Afbeelding

Al was deze poster ook goed geweest. Eindelijk ook niet helemaal omdat daar eigenlijk spoilers opstaan :wink: Maaja ik heb de film al gezien, dus voor mij maakt het niks meer uit.

In Duitsland (7 december) en in de UK (8 oktober) verschijnt ook de Prometheus to Alien: The Evolution (Limited Edition) op Blu-ray.
Afbeelding
http://www.amazon.co.uk/dp/B0091AUVRM
http://www.amazon.de/dp/B008SA5LPS

Wel zuur als je zo'n box koopt, terwijl er misschien een Prometheus D.C. van Scott komt.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 27 sep 2012 22:50

Supergeil maar inderdaad die DC. Grrr...

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 30 sep 2012 14:51

Als je die box koopt is Prometheus je blijkbaar veel waard, want zo'n set kost klauwen met geld, dus een Director's Cut er later bij kopen kan er dan ook nog wel bij. Wissel je de gewone cut uit die set om voor de DC, hoppa, klaar.

Ik heb overigens al 5 deleted scenes van Prometheus gezien, maar dat zijn de onbelangrijkste die bij elkaar ook maar iets van 10 minuten duren, dus die veranderen vrijwel niks aan de film.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 30 sep 2012 16:10

Ik ga die box heus niet kopen hoor. :P Tenzij hij voor minder dan 40 verkrijgbaar is.

Als ik koop, koop ik mischien de 3D versie ipv van de 2D. Ik heb geen 3D tv of speler maar er zit veel meer extra's bij voor een relatief bescheiden meerprijs en de cover is mooier.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 05 okt 2012 22:14

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 05 okt 2012 22:59

Yeah, Prometheus !

Look out guys, this movie is super vagina ! :D

Dat is toch precies wat ik zei na mijn bioscoopbezoekje...

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 12 okt 2012 10:09

Ik wil deze super vagina graag kopen maar ik weet gewoon niet welke ik moet kopen. Er zijn zo veel edities. Ik denk toch dat ik voor de 3D versie ga, ook al heb ik geen 3D. Een bonusdisc extra. Maar die Prometheus/Alien 1 t/m 5 lijkt me ook wel wat. Heb alleen Alien en Aliens op dvd. Moeilijk. :o

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 12 jan 2013 11:14

Ik vind 'Prometheus' een redelijke film, maar het eventuele meesterwerk dat sommige mensen dit vinden is het zeker niet!

Plaats reactie