Ja Kevin Smith kan altijd erg aanstekelijk vertellen, ik heb wel eens zo'n theatershow van'm gezien, en ik heb het script niet gelezen maar... ik moet zeggen dat ik vind dat hij op het eerste deel van Clerks na misschien, nooit meer dan op z'n best halfgeslaagde scripts heeft geschreven. Er zitten vaak aardige dingen in maar hij haalt er nooit uit wat er allemaal in zit. Superman is natuurlijk wel wat anders, maar toch... (en ik heb ook nog nooit een strip van hem gelezen).Vleeshaak schreef:Nog steeds jammer dat ze dat script niet hebben verfilmt. Smith is een ontzettende fanboy en weet gigantisch veel van comics, leek mij de uitgelezen keuze om het script te schrijven. Hier Smith's versie van het verhaal:
Man of Steel
Re: Re:
- Vleeshaak
- Regisseur
- Contacteer:
Re: Man of Steel
Zijn "Evening With" shows heb ik allemaal thuis liggen, geweldige verhalen en wat dialogen betreft is er wat mij betreft geen betere schrijver (Nee, Tarantino ook niet).
Ja, John Carter had al genoeg moeite zichzelf als een unieke film te presenteren door de vele ripoffs die door de jaren heen zijn gemaakt. Als het maken van enorme sprongen ook al eerder was gedaan, dan was er weinig overgebleven. Overigens: John Carter > Superman.Ed Crane schreef:En wees eerlijk, bij dat ze er dus uiteindelijk voor hebben gekozen zich niet aan het origineel te houden
Ook Chasing Amy niet?Ed Crane schreef:...ik moet zeggen dat ik vind dat hij op het eerste deel van Clerks na misschien, nooit meer dan op z'n best halfgeslaagde scripts heeft geschreven. Er zitten vaak aardige dingen in maar hij haalt er nooit uit wat er allemaal in zit.
Voor een groot Amerikaanse icoon had ik toch wel verwacht dat MOS voor een aantal weken op 1 in de Amerikaanse boxoffice zou gaan verblijven. Maar afgelopen weekend heeft Soeps moeten inleveren tov Pixar en Pitt "ooit gedoemde" zombie film.
Zoiets had ik ook verwacht, maar in 10 dagen een wereldwijd bedrag van $400 miljoen pegels ook nog steeds knap 

Soeps zal vast veel geld binnen harken (sowieso al met die sluikreclames) daar niet van. Maar ik krijg meer het idee/indruk dat Marvel's The Avengers en Iron Man 3 in de USA een grotere impact hebben dan Soeps. En dat voor een grote Amerikaanse icoon is dat toch eigenlijk wel een tegenvaller. Althans zo zie ik het.
- PascalE
- Walk of Fame
- Contacteer:
Hoe zijn de meningen hier over Man of Steel? Ik had hoge verwachtingen na de geweldige trailers, maar hij viel behoorlijk tegen...
Nolan heeft geen script gezien. Hij heeft samen met Goyer het basisconcept/ het verhaal bedacht, dat hebben ze gepitcht, toen kreeg Goyer de job en heeft die het script geschreven zonder Nolan.
Nederlandse boxoffice analyse van afgelopen weekend.
Man of Steel (3D) eindigde de eerste volle week met een mooie 1,2 miljoen euro, maar het tweede weekend moest de film al direct zo'n 56% prijsgeven en genoegen nemen met de vierde plaats in de top twintig. Niet verwonderlijk voor wie de film heeft gezien. Alhoewel de film wereldwijd een groot succes is (inmiddels al meer dan 520 miljoen dollar in de boeken), blijkt het Nederlandse publiek er al snel genoeg van te hebben. De film is een lange en saaie zit en kan duidelijk niet rekenen op een goede mond-tot-mondreclame. Vandaar een omzet die dit weekend ongeveer de helft was van de ontvangsten in het eerste weekend (396.000 euro met 117 kopieën).
- FilmMaster
- Oscar nominatie
Heb de film nog niet gezien, ik las teveel negatieve reacties. Ik zie de film wel op dvd.bobocad schreef:Nederlandse boxoffice analyse van afgelopen weekend.
Man of Steel (3D) eindigde de eerste volle week met een mooie 1,2 miljoen euro, maar het tweede weekend moest de film al direct zo'n 56% prijsgeven en genoegen nemen met de vierde plaats in de top twintig. Niet verwonderlijk voor wie de film heeft gezien. Alhoewel de film wereldwijd een groot succes is (inmiddels al meer dan 520 miljoen dollar in de boeken), blijkt het Nederlandse publiek er al snel genoeg van te hebben. De film is een lange en saaie zit en kan duidelijk niet rekenen op een goede mond-tot-mondreclame. Vandaar een omzet die dit weekend ongeveer de helft was van de ontvangsten in het eerste weekend (396.000 euro met 117 kopieën).
De film is het zeker waard. Alleen het spektakel van de film is al een reden om de film op het witte doek te zien!
1.
2.
Om hier eventjes op terug te komen:bobocad schreef:
Enfin. Het fanboy-geneuzel fenomeen.
Spoiler
Spoiler
1.
Spoiler
2.
Spoiler
Hahaha, wie besteed er nou aandacht aan dit soort fanboygezeur. Dit is duidelijk om maar iets te zoeken:
Want:
1.
2.
Want:
1.
Spoiler
2.
Spoiler
Ik merk inderdaad dat mensen vooral dat eerste punt nemen om de film de grond in te boren..
Hier is trouwens nog een zeer leuke easter egg uit de film:

Hier is trouwens nog een zeer leuke easter egg uit de film:

Eigenlijk heb ik wat anders te zeuren over MoS.
Laat ik dat hier maar niet doen. 

Om de woorden van young master Bilbo te lenen....

Bilbo schreef:Hier is trouwens nog een zeer leuke easter egg uit de film: