Man of Steel

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re: Re:

Bericht door Ed Crane » 20 jun 2013 11:53

Vleeshaak schreef:Nog steeds jammer dat ze dat script niet hebben verfilmt. Smith is een ontzettende fanboy en weet gigantisch veel van comics, leek mij de uitgelezen keuze om het script te schrijven. Hier Smith's versie van het verhaal:
Ja Kevin Smith kan altijd erg aanstekelijk vertellen, ik heb wel eens zo'n theatershow van'm gezien, en ik heb het script niet gelezen maar... ik moet zeggen dat ik vind dat hij op het eerste deel van Clerks na misschien, nooit meer dan op z'n best halfgeslaagde scripts heeft geschreven. Er zitten vaak aardige dingen in maar hij haalt er nooit uit wat er allemaal in zit. Superman is natuurlijk wel wat anders, maar toch... (en ik heb ook nog nooit een strip van hem gelezen).

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Man of Steel

Bericht door Vleeshaak » 20 jun 2013 13:19

Zijn "Evening With" shows heb ik allemaal thuis liggen, geweldige verhalen en wat dialogen betreft is er wat mij betreft geen betere schrijver (Nee, Tarantino ook niet).

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 20 jun 2013 14:32

Ed Crane schreef:En wees eerlijk, bij dat ze er dus uiteindelijk voor hebben gekozen zich niet aan het origineel te houden 8)
Ja, John Carter had al genoeg moeite zichzelf als een unieke film te presenteren door de vele ripoffs die door de jaren heen zijn gemaakt. Als het maken van enorme sprongen ook al eerder was gedaan, dan was er weinig overgebleven. Overigens: John Carter > Superman.
Ed Crane schreef:...ik moet zeggen dat ik vind dat hij op het eerste deel van Clerks na misschien, nooit meer dan op z'n best halfgeslaagde scripts heeft geschreven. Er zitten vaak aardige dingen in maar hij haalt er nooit uit wat er allemaal in zit.
Ook Chasing Amy niet?

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 26 jun 2013 19:39

Voor een groot Amerikaanse icoon had ik toch wel verwacht dat MOS voor een aantal weken op 1 in de Amerikaanse boxoffice zou gaan verblijven. Maar afgelopen weekend heeft Soeps moeten inleveren tov Pixar en Pitt "ooit gedoemde" zombie film.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 26 jun 2013 20:20

Zoiets had ik ook verwacht, maar in 10 dagen een wereldwijd bedrag van $400 miljoen pegels ook nog steeds knap :)

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 26 jun 2013 20:57

Soeps zal vast veel geld binnen harken (sowieso al met die sluikreclames) daar niet van. Maar ik krijg meer het idee/indruk dat Marvel's The Avengers en Iron Man 3 in de USA een grotere impact hebben dan Soeps. En dat voor een grote Amerikaanse icoon is dat toch eigenlijk wel een tegenvaller. Althans zo zie ik het.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 30 jun 2013 19:51

Hoe zijn de meningen hier over Man of Steel? Ik had hoge verwachtingen na de geweldige trailers, maar hij viel behoorlijk tegen...

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 01 jul 2013 12:52

Nolan heeft geen script gezien. Hij heeft samen met Goyer het basisconcept/ het verhaal bedacht, dat hebben ze gepitcht, toen kreeg Goyer de job en heeft die het script geschreven zonder Nolan.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 01 jul 2013 20:58

Nederlandse boxoffice analyse van afgelopen weekend.
Man of Steel (3D) eindigde de eerste volle week met een mooie 1,2 miljoen euro, maar het tweede weekend moest de film al direct zo'n 56% prijsgeven en genoegen nemen met de vierde plaats in de top twintig. Niet verwonderlijk voor wie de film heeft gezien. Alhoewel de film wereldwijd een groot succes is (inmiddels al meer dan 520 miljoen dollar in de boeken), blijkt het Nederlandse publiek er al snel genoeg van te hebben. De film is een lange en saaie zit en kan duidelijk niet rekenen op een goede mond-tot-mondreclame. Vandaar een omzet die dit weekend ongeveer de helft was van de ontvangsten in het eerste weekend (396.000 euro met 117 kopieën).

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 03 jul 2013 15:51

bobocad schreef:Nederlandse boxoffice analyse van afgelopen weekend.
Man of Steel (3D) eindigde de eerste volle week met een mooie 1,2 miljoen euro, maar het tweede weekend moest de film al direct zo'n 56% prijsgeven en genoegen nemen met de vierde plaats in de top twintig. Niet verwonderlijk voor wie de film heeft gezien. Alhoewel de film wereldwijd een groot succes is (inmiddels al meer dan 520 miljoen dollar in de boeken), blijkt het Nederlandse publiek er al snel genoeg van te hebben. De film is een lange en saaie zit en kan duidelijk niet rekenen op een goede mond-tot-mondreclame. Vandaar een omzet die dit weekend ongeveer de helft was van de ontvangsten in het eerste weekend (396.000 euro met 117 kopieën).
Heb de film nog niet gezien, ik las teveel negatieve reacties. Ik zie de film wel op dvd.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 03 jul 2013 20:20

De film is het zeker waard. Alleen het spektakel van de film is al een reden om de film op het witte doek te zien!

bobocad schreef:
Enfin. Het fanboy-geneuzel fenomeen.

Spoiler
Superman doodt Zod. Als ik mij niet vergis breekt Soeps zijn nek

Spoiler
Fans have complained at the extreme damage to Metropolis, and that Superman (Henry Cavill) seemingly ignores the deaths of hundreds as he fights General Zod (Michael Shannon).
Om hier eventjes op terug te komen:

1.
Spoiler
Ja, Soeps breekt Zod's nek, maar die schreeuw na deze actie is geen schreeuw van blijdschap.

2.
Spoiler
Die schade was juist lekker onverwachts en over de top. Wil je anders een alieninvasie van overpowered aliens zonder enige schade?

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 03 jul 2013 22:08

Hahaha, wie besteed er nou aandacht aan dit soort fanboygezeur. Dit is duidelijk om maar iets te zoeken:

Want:
1.
Spoiler
Ze vergeten dat Superman Zod en zijn hulpjes ook doodde in Superman II, hoor je ze niet over zeuren. En is nogal logisch dat hij Zod doodt, is gewoon (zelf)verdediging. Totaal gerechtvaardigd. Laat die 'oh ik mag niemand doden' maar lekker over aan het idiote Th Dark Knight Rises, gelukkig heeft Man Of Steel daar geen last van!

2.
Spoiler
Ehm? Hebben die lui wel op zitten letten?! Het is nogal duidelijk dat Zod de stad in de as legt met zijn machine, Superman niet. Hoe dom kun je zijn zeg.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 07 jul 2013 09:39

Ik merk inderdaad dat mensen vooral dat eerste punt nemen om de film de grond in te boren..

Hier is trouwens nog een zeer leuke easter egg uit de film:
Afbeelding

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 08 jul 2013 12:06

Eigenlijk heb ik wat anders te zeuren over MoS. :oops: Laat ik dat hier maar niet doen. :wink:

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 09 jul 2013 19:03

Om de woorden van young master Bilbo te lenen....
Bilbo schreef:Hier is trouwens nog een zeer leuke easter egg uit de film:
Afbeelding

Plaats reactie