Star Wars 7-9

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 02 nov 2012 00:38

Welke vraag? In mijn reactie staat nergens een vraagteken. Het enige wat ik bedoel te zeggen is dat iedereen hier qua delen zowaar verder op de zaken vooruitloopt dan Disney momenteel waarschijnlijk doet.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re:

Bericht door Ed Crane » 02 nov 2012 01:18

Deze vraag:
Thiver schreef:Ook als de film net zo slecht presteert als John Carter?
Maar ik bedoel m'n antwoord natuurlijk als grapje. Dat Disney meteen een trilogie plant is op zich niet vreemd en niks nieuws. Lucas deed het ook met zijn prequel trilogie, de films incl. prequels zijn nog steeds extreem populair en alleen al de merchandise haalt het geld op. Ook The Hobbit werd in drie tegelijk aangekondigd (en gemaakt), als vervolg op LotR, die ook meteen alle drie werden gegreenlit. LotR en The Hobbit waren natuurlijk nóg meer back-2-back qua productie dan dat de nieuwe Star Wars trilogie zal zijn denk ik - bij de nieuwe Star Wars films zullen de opnames van de vorige films vast ongeveer meer na de release van de vorige plaatsvinden - maar ook in dit geval zal zo de drie films in één keer plannen veel geld uitsparen. Met Marvel hebben ze ook meerdere films tegelijk gepland. Als het echt fout zou gaan hebben ze wel een probleempje ja, maar een grotere sure bet dan Star Wars bestaat denk ik niet.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 02 nov 2012 01:27

Ed Crane schreef:Deze vraag:
Thiver schreef:Ook als de film net zo slecht presteert als John Carter?
Oh, heb je het daar nog over. Ik was alweer een halve pagina verder. ;)
Ed Crane schreef:Maar ik bedoel m'n antwoord natuurlijk als grapje.
Dat begrijp ik natuurlijk, wel. :) Maar als mensen mij gaan vragen naar mijn thuisplaneet, schiet ik soms nogal in de verdediging. :oops:
Ed Crane schreef:Ook The Hobbit werd in drie tegelijk aangekondigd (en gemaakt), als vervolg op LotR, die ook meteen alle drie werden gegreenlit.
Hier moet ik je toch even corrigeren. The Hobbit zou eigenlijk in twee delen worden gemaakt. Uiteindelijk kwam het plan het verhaal uit te smeren over een extra film. En hoewel een groot gedeelte van de derde film al gefilmd is, hebben de makers extra budget gekregen voor de aanvullende opnamen die toch nodig zullen zijn.
Ed Crane schreef:Als het echt fout zou gaan hebben ze wel een probleempje ja...
Dat laatste is precies wat ik bedoel. Je kunt plannen zoveel je wilt, mag als de opbrengsten tegenvallen gaat alle toekomstmuziek direct overboord.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re: Star Wars 7-9

Bericht door Ed Crane » 02 nov 2012 01:38

En daarmee zijn we full circle: dat is zo puur hypothetisch, dat heeft geen enkel raakvlak met de realiteit ;)

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 02 nov 2012 01:47

Mijn op de vorige pagina geplaatste link spreekt anders toch wel degelijk over deel 7, 8 en 9.

Dat is niet uit de op zaken vooruitlopende lucht gegrepen... :P

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re:

Bericht door Colonel_Kurz » 02 nov 2012 01:53

Thiver schreef:Maar als mensen mij gaan vragen naar mijn thuisplaneet, schiet ik soms nogal in de verdediging. :oops:
Daar moeten die insecten dan ook met hun tengels vanaf blijven.

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re:

Bericht door FilmMaster » 02 nov 2012 11:05

Thiver schreef:
FilmMaster schreef:
Dr. Strangelove schreef:Graag topictitel aanpassen.[/b].
We verwelkomen een betweter.
HIer nog een. :B: Disney heeft weliswaar een zevende Star Wars-films aangekondigd (die we overigens al hebben gehad met de Clone Wars-film) maar over deel 8 en 9 is niets gezegd.
Wel

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 02 nov 2012 11:53

Colonel_Kurz schreef:Daar moeten die insecten dan ook met hun tengels vanaf blijven.
:D

bobocad
Regisseur
Regisseur

Re:

Bericht door bobocad » 02 nov 2012 22:35

Thiver schreef:Naast de reeds genoemde titels waarvan een sequel gepland stond maar nooit is gemaakt, is er bijvoorbeeld ook Prince Caspian, de tweede Narnia-film. Deze deed het qua opbrengst echt niet slecht, maar blijkbaar voor Disney niet goed genoeg om verder te willen met de serie.
The Chronicles of Narnia was trouwens niet geheel van Disney. Het was een co productie met Walden Media.
Waarom Disney niet verder ging met Narnia was dat Prince Caspian over het budget heen was. Het koste Disney veel meer dan was gedacht. De marketing was helemaal een drama, zo'n 175 miljoen dollar is er wereldwijd besteed om deze film te promoten. Daar hebben ze bij Disney een spijt van. Daarnaast had Disney ook een zakelijke conflict met Walden Media. Prince Caspian had concurrentie van Iron Man en Indiana Jones.

Met Star Wars is sowieso een andere situatie dan met Narnia. Lucasfilm (incl ILM) is tenslotte van Disney.
All in the house of the mouse.

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 04 nov 2012 10:32

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 28 nov 2012 15:23

Regisseur voor nieuwe Star Wars is bekend, althans dat wordt beweerd :wink:
Regisseur Matthew Vaughn zou de felbegeerde baan van Star Wars-regisseur hebben binnengesleept. Acteur Jason Flemyng bleek iets te loslippig op de rode loper van de misdaadkomedie Seven Psychopaths. "Matt en ik hebben al negen films samen gemaakt, ik denk wel dat ik een telefoontje krijg voor Star Wars", zegt hij tegen de Britse filmsite Heyuguys.
Na de vraag of Vaughn interesse heeft om de nieuwe Star Wars-film te regisseren, reageert Flemyng geschrokken en stamelt hij dat Vaughn zeker wil. "Ik bedoel dat denk ik." De acteur uit X-Men: First Class lijkt zijn mond voorbij te hebben gepraat.
Bron: metronieuws die http://www.heyuguys.co.uk/seven-psychop ... nterviews/ als bron heeft gebruikt.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 28 nov 2012 22:13

Zou ik geen verkeerde keuze vinden, hij heeft nog geen slechte film gemaakt en heeft bewezen dat hij goed uit de voeten kan met actie en fantasy. Misschien kan hij die vervelende franchise wel leuk maken.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 29 nov 2012 22:57

Ik vond Vaughn verrassend genoeg de zwakke schakel in X-men: First Class (script en acteurkeuze vond ik wel goed). Zijn regie was bij Kick-Ass dan wel weer bijzonder goed. Afwachten dus.

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 01 dec 2012 09:47

Costigan
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Costigan » 01 dec 2012 13:57

David Fincher zou ik een uitstekende keuze vinden. Hij heeft geen slechte film gemaakt, en zijn donkere aanpak kan Star Wars alleen maar helpen denk ik. Favreau heb ik mijn twijfels bij, Iron Man was tof, deel 2 dan weer een heel stuk minder.

Plaats reactie