Star Wars 7-9

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: Star Wars 7-9

Bericht door FilmMaster » 29 jan 2013 13:23

ik hoop dat abrams wel de nieuwe films in lijn houdt met de eerste 6.Dus niet ineens ander kleurgebruik en lensflares.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 29 jan 2013 13:37

Ik hoop dat de troopers nu wel schiettraining krijgen. En dat we niet weer een afgezaagde achtervolgingsscène krijgen.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 29 jan 2013 13:49

FilmMaster schreef:ik hoop dat abrams wel de nieuwe films in lijn houdt met de eerste 6.Dus niet ineens ander kleurgebruik en lensflares.
Het kleurgebruik van I t/m III is sowieso al anders dan IV t/m VI. :wink:

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 29 jan 2013 14:53

Blood 'n guts wil ik zien en een verhaal dat er echt toe doet.

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 29 jan 2013 19:09

bobocad schreef:
FilmMaster schreef:ik hoop dat abrams wel de nieuwe films in lijn houdt met de eerste 6.Dus niet ineens ander kleurgebruik en lensflares.
Vind je?
Ik wil in iedergeval niet het kleurgebruik van Star trek terugzien in starwars

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 29 jan 2013 20:48

FilmMaster schreef:
bobocad schreef:
Vind je?
Nee, das een feit.
Het was ook 1 van de reden waarom Lucas met Episode IV is begonnen. Al in de 1e scene is dat al heel duidelijk te zien!
De meest voorkomende kleuren in Episode IV zijn geen kleuren. Wat veel makkelijker te filmen was ivm matte paintings, motion control. Er moest zelf rekening worden gehouden met chroma key dat minder gevanceerd was dan nu.

Star Wars is meer dan alleen maar "kleurige" lightsabers :D

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 01 feb 2013 18:23

Dit filmpje geeft allicht wel wat stof voor een deel VII :wink::

Steve-O
Filmster
Filmster

Bericht door Steve-O » 16 apr 2013 13:26

Ik vraag me af in hoeverre ze terug gaan grijpen naar het ouderlijk design en de Empire. Zullen we echt weer Stormtroopers zien? Lijkt me erg lastig om opeens zoveel mogelijk nieuws te moeten bedenken. De tweede trilogie had nog iets om naartoe te werken, vooral episode III, dit moet zelf voor uit gaan werken.
Lijkt me dan weer wel handig om nog deels op een planeet ze zijn die ook in de originele films voorkwam.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 16 apr 2013 13:41

Vraag het me allemaal af... De vorige trilogie was vooral om iets rond te maken natuurlijk.
Heel benieuwd wat ze nu uit de hoge hoed gaan toveren.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 16 apr 2013 13:49

Een hoop dingen die ze kunnen verkopen als speelgoed.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 16 apr 2013 13:56

Steve-O schreef:Zullen we echt weer Stormtroopers zien?
Dat lijkt mij niet. Het Keizerrijk is toch gevallen?
Steve-O schreef:Lijkt me erg lastig om opeens zoveel mogelijk nieuws te moeten bedenken.
Films maken is dan ook geen eenvoudige bezigheid. ;) Maar waar de originele trilogie volledig vanuit het niets werd bedacht (de gebruikelijke inspiratiebronnen als John Carter of Mars en Flash Gordon even niet meegeteld), zijn er in dit geval tientallen boeken geschreven over de periode na Return of the Jedi waaruit kan worden geput.

Steve-O
Filmster
Filmster

Re:

Bericht door Steve-O » 16 apr 2013 16:52

Ja het Keizerrijk is gevallen maar dat betekent toch niet dat alles daarvan opeens paf poef weg is? Misschien zien we wel een gecrashte Imperial Star Destroyer op een planeet. Maar dat is natuurlijk totaal anders dan ik eerst voorstelde. Ik denk dat invloeden van 't Keizerrijk deel7 wel halen..
Wat die boeken betreft, dat klopt maar ik vraag me af hoezeer ze zich daaraan vast zullen klampen. Dat het misschien over de kinderen van Han en Leia gaat zie ik wel zitten. Aangezien de originele trilogie over de kinderen van Anakin en Padme gingen en de prequel trilogie over hun, dan deze over de kinderen van Han en Leia. Dan is er in ieder geval een draad weetjewel.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 16 apr 2013 22:39

Steve-O schreef:Ja het Keizerrijk is gevallen maar dat betekent toch niet dat alles daarvan opeens paf poef weg is?
Als er meer dan dertig jaar zijn verstreken, denk ik niet dat je kunt spreken van 'paf poef'. ;)
Steve-O schreef:Misschien zien we wel een gecrashte Imperial Star Destroyer op een planeet. Maar dat is natuurlijk totaal anders dan ik eerst voorstelde.
Inderdaad. Nu ik erover nadenk zijn in de originele trilogie vrij weinig sporen te vinden van de Clone Wars. Maar goed, op dat punt wist George Lucas natuurlijk nog helemaal niet wat dat precies inhield....

Steve-O
Filmster
Filmster

Bericht door Steve-O » 16 apr 2013 22:48

Ja dat is waar, maar Luke had wel heel even de Clone Wars genoemd, in A New Hope als ik het me goed herinner.

Enfin, al jaren geen Star Wars films meer gehad en de prequel trilogie was nou niet bepaald zo fantastisch als de originele trilogie. Ik hoop dat JJ met deel 7 flink wat nieuws kan brengen en er een groots spektakel van maakt. Ik denk dan sowieso aan IMAX :D

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 16 apr 2013 23:39

Steve-O schreef:Ja dat is waar, maar Luke had wel heel even de Clone Wars genoemd, in A New Hope als ik het me goed herinner.
Inderdaad, in een dialoog met Obi-Wan Kenobi wordt duidelijk dat hij in de Clone Wars heeft gevochten met Lukes vader (of Vader ;)). Wat die oorlog was wordt in de verdere trilogie echter nooit benoemt, noch zien we er sporen van. Ik hoop overigens dat de nieuwe films niet te veel naar de oude zullen teruggrijpen. Meer dan dertig jaar na dato lijkt me dat niet echt gepast.

Plaats reactie