Interstellar (Christopher Nolan)

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Re: Interstellar (Christopher Nolan)

Bericht door JamesBond » 08 nov 2014 17:29

Maar dat zijn dan ook de mensen die elke Nolanfilm met hun boxers naar beneden kijken en alleen maar zitten te fappen :P Zo ver komt het hopelijk niet :D

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 08 nov 2014 17:36

JamesBond schreef:Situatie 1: Geef ik Interstellar een 10, dan ben ik een fanboy.
Situatie 2: Ben ik een fanboy, geef ik Interstellar een 10.
Dit zijn feitelijk 2 hele verschillende situaties.

Bij situatie 1 wordt je een fanboy, omdat je Interstellar een 10 geeft. Oorzaak, gevolg.
Situatie 2 is ook oorzaak, gevolg, maar ben je een fanboy, dus moet je genoodzaakt zijn om Interstellar een 10 te geven.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 08 nov 2014 17:40

Oké, excuses, mijn fout :)

benjamin
Filmster
Filmster

Bericht door benjamin » 08 nov 2014 17:43

Airbender schreef:Ook niet. Elk fanboy geeft een 10, maar niet elk mens die een 10 geeft is een fanboy. Dit is toch niet moeilijk te snappen?
Het verschil is duidelijk, maar brengt dat "niet elk mens die een 10 geeft is een fanboy" ons niet weer terug bij het begin. Want als ik mij niet vergis, merkte je toen op dat het meeviel met lovende recensies, "het zijn de Nolan fanboys die de film te snel een 10 geven". Als je die zin zo zegt en in reactie op die post, lijk je nogal te lijken insinueren dat de lovende recencies van fanboys afkomstig zijn terwijl dat lang niet de volledige waarheid is...
Airbender schreef:Er zijn een paar leden hier (ik noem geen namen) die maar met de stroom meegaan.
Euh, neen.

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 08 nov 2014 18:19

JamesBond schreef:Oké, excuses, mijn fout :)
\
Haha, het zij je vergeven hoor ;)
Ik had gewoon zin om er even wat theorie erin te gooien, even mijn Nederlands en begrijpend lezen voor mezelf testen.
Ja of ik hing gewoon de slimmerik uit :oops:
(zegt de jongste op het forum)

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 08 nov 2014 19:07

Ja, tot voor kort was ik Benjamin van het forum (al ben ik dat nog een soort fan aangezien mijn tweede naam Benjamin is, maar dat is weer een ander verhaal), maar nu is het tijd dat jij de fakkel overneemt :D
Airbender schreef: Ik had het niet over de professionele recensies (rottentomatoes en metacritic) maar de gewone filmkijkers (met name IMDb leden).
Ja, en toch bestaat de top 10 van de IMDB Top 250 uit de volgende films:

1. The Shawshank Redemption
2. The Godfather
3. The Godfather: Part II
4. The Dark Knight (deze wel overduidelijk door fanboys)
5. Pulp Fiction
6. The Good, The Bad And The Ugly
7. Schindler's List
8. 12 Angry Men
9. The Lord Of The Rings: The Return Of The King
10. Fight Club

Dit zijn toch wel duidelijk films die er op duiden dat IMDB niet alleen maar bestaat uit fanboys… Tenminste, als we het nog steeds over fanboys/gewone filmkijkers hebben. Want het moge duidelijk zijn dat IMDB vooralsnog voornamelijk uit fanboys bestaat. Lijkt er toch op dat ze wel een goede smaak hebben :P
Laatst gewijzigd door JamesBond op 08 nov 2014 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 08 nov 2014 19:08

Wel voorzichtig zijn met die fakkel, anders vliegt de boel hier in de fik.

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 08 nov 2014 19:16

JamesBond schreef:aangezien mijn tweede naam Benjamin is
Mijn tweede naam is Karel.
Zo leer je nog eens wat van elkaar ;)

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 08 nov 2014 19:19

Haha, je leert elke dag wat nieuws :P

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 08 nov 2014 23:31

Dat stemmen op IMDb is allemaal leuk en aardig, maar echt representatief is het niet, zeker niet bij Interstellar. De film had al 4000 keer een 9 en een 10 nog voordat 'ie uit was. Het mag toch vrij duidelijk zijn dat bij het geval van Interstellar er geen sprake is van een representatieve steekproef. Een stuk representatiever en objectiever is in dit geval en op dit moment denk ik de CinemaScore (in ieder geval in de VS), waarbij de eerste dagen na de release mensen die de film net gezien hebben wordt gevraagd wat ze er van vonden. In principe is zo'n steekproef per definitie representatiever dan wanneer mensen zélf moeten gaan stemmen. Interstellar kreeg een B+ cinemascore. Een redelijk aardig 'cijfer' dus en veel meer in lijn met het beeld dat we al hadden: namelijk dat de film enigszins wisselend wordt ontvangen, maar gemiddeld toch duidelijk uitslaat naar positief. Maar een 9 is het niet.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 09 nov 2014 22:24

Heh,

Ik geef Interstellar 10/10

En voor de rest voor Nolan:

Inception 9/10
Batman Begins 8/10
Memento 8/10
TDKR 7/10
TDK 6/10

Maakt me toch zeker geen fanboy neem ik aan? ;)

IMDB heeft ondertussen toch wel 9,1 van 91000 mensen. En een 8,8 op basis vd regular voters. Dat is toch wel een hoog cijfer.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 10 nov 2014 20:57

Heb nog is even na zitten denken over het eind, ik blijf het helemaal niets vinden. Als die McConaughey, als die slim was, is die niet, maar dan had hij toen ze
Spoiler
om dat zwarte gat gingen katapulten, gewoon via die luchtsluis dat schip kunnen verlaten en nog lang en gelukkig met dat mens op die derde planeet kunnen zitten. Die sars robot had makkelijk zelf dat geheim kunnen doorsturen
Kijk, dat had ik nou een eind gevonden. Maar dan wel nog daarvoor een mega battle met die badguy. Niet
Spoiler
Jason Bourne uit een ondergelopen grafkist laten komen, tien minuten slap lullen en dan is hij ineens die badguy, die twee fucking minuten later alweer sterft
pleur ff op weet je. Dan nog iets wat ik niet snap dat Nolan dat in godesnaam in die film heb gestopt:
Spoiler
midden in dat zwarte gat toen zijn ruimteschip door weet ik veel wat uit elkaar viel gaat ie een schietstoel gebruiken?!?!?!
Ja, als Michael Bay dat had gedaan had iedereen meteen gelachen en stomme grappen gemaakt, doet Nolan dat en duizenden fanboys gaan die scene naspelen door met hun hand en hun lul ook wat weg te laten schieten. Zelfs
Spoiler
al had ie het overleefd en aan de andere kant uit dat zwarte gat gekomen dan wordt ie er meteen weer ingezogen voor een retourtje, of eindeloos in de ruimte zweven voor eeuwig en altijd, zonder zuurstof.
Klopt toch niet.

Kan nog wel meer op gaan noemen waarvan ik denk: waar heb ik naar zitten kijken. Daarom heb ik ook net besloten toen ik in de lift stond dat ik Contact, voor mijn gevoel een zelfde soort film, veel beter vind dan Interstellar.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 10 nov 2014 21:06

En nu ben je in de war? :B:

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 10 nov 2014 21:13

Mark schreef:...doet Nolan dat en duizenden fanboys gaan die scene naspelen door met hun hand en hun lul ook wat weg te laten schieten...
:D :D

Trouwens, ik ben helemaal eens met je, Mark. Het einde sloeg inderdaad nergens op, maar ook ík geef toch een 8,5!

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 10 nov 2014 21:16

Ik vond het einde juist één van de beste dingen aan de film! :)

Plaats reactie