Interstellar (Christopher Nolan)

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: Interstellar (Christopher Nolan)

Bericht door FilmMaster » 29 jul 2014 08:08

Morgen verschijnt de derde trailer.

www.interstellarmovie.com

luukdeman111
Figurant
Figurant

Bericht door luukdeman111 » 08 aug 2014 21:47

Ben wel benieuwd naar de meningen over Matthew McConaughey in de hoofdrol nu...

Ik hoorde pas dat hij in interstellar zou gaan spelen nadat ik Dallas Buyers Club had gezien en terwijl ik True Detectives aan het kijken was. En ik moet zeggen, ik kon niet blijer zijn met die keuze.

Ik had eigenlijk maar weinig van hem gezien daarvoor maar in Dallas Buyers Club speelt hij werkelijk briljant en in True Detective overtreft hij naar mijn mening zijn tegenspeler Woody Harrelson, die toch ook geen slechte acteur is. Zelfs in Wolf of Wallstreet wist hij me best te overtuigen, ondanks dat hij daarin een erg kleine rol heeft.

Zijn de meningen van de anti-McConaugheyanen(vanaf heden een woord) al een beetje bijgedraaid?

WillemJ
Bijrol
Bijrol

Interstellar - waar in Nederland, in Imax te zien?

Bericht door WillemJ » 19 sep 2014 16:22

Ik en twee vrienden van mij kijken enorm uit naar Interstellar. Ik neem aan dat dat ook voor een aantal mensen hier geld.
Nou heb ik dus vernomen dat Interstellar in (maar) 50 Imax zalen ter wereld uit komt :-?

Weet iemand heel toevallig welke zalen in Nederland?

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Interstellar - waar in Nederland, in Imax te zien?

Bericht door Roeltje » 19 sep 2014 16:27

Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Tilburg en Den haag.

Kijk voor meer informatie op

http://www.pathe.nl/special/imax

WillemJ
Bijrol
Bijrol

Bericht door WillemJ » 19 sep 2014 16:31

Bedankt! ;)

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 19 sep 2014 16:59

Graag gedaan hoor. :)

Veel plezier alvast!

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 19 sep 2014 17:23

Ik heb nooit een film in een imax zaal gezien, voor deze film doe ik dat wel denk ik.

WillemJ
Bijrol
Bijrol

Bericht door WillemJ » 19 sep 2014 17:39

Zeker doen! Heb TDKR in Imax gezien. Schitterend :)

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 19 sep 2014 18:22

De films die ik in IMAX heb gezien zijn

-Man of Steel
-Transformers: Age of Extinction
-Guardians of the Galaxy

En in maart 2015 ga ik ook nog eens naar London, dus ga daar een IMAX bezoekje aan de BFI ook zeker niet overslaan!

JorisTheWise
Bijrol
Bijrol

Bericht door JorisTheWise » 30 okt 2014 13:18

Helaas in Nederland niet te bekijken op film :-(, heel erg jammer.
Digitaal is wel mooi maar niet zoals Christopher Nolan heeft bedoeld :(. Doet natuurlijk geen afbreuk aan de film maar het gaat om de gedachte.

kampermann
Figurant
Figurant

Nolan loopt vast in episch SF drama

Bericht door kampermann » 08 nov 2014 01:17

Het moet gezegd zijn, na lange tijd heeft een grote Hollywood regisseur het weer aangedurfd een episch SF drama ten tonele te brengen nadat het genre geplaagd werd door louter frivole, lichtvoetige niemandsdalletjes zoals het meest recente Guardians of the Galaxy. Het is een moeilijk genre, omdat het vraagt om een zekere geloofwaardigheid of zo onzinnig is dat enkel de humor of de actie de voorstelling goedmaken. Wat opvallend is aan Interstellar is niet zozeer de film, die overigens meer dan de moiete waard is om te zien, maar de misplaatste lovende recensies. We mogen Nolan waarderen om de moed en de tomeloze inzet waarmee hij dit SF spektakel heeft weten te verfilmen, het ontbreekt de kijker niet aan de 'Batman' gelijkende epische aanpak, maar Nolan weet niet waar hij mee bezig is. Gaandeweg de film verliest hij zich in zijn verhaal, dat gaat al stotterend vanaf het begin. Naar het einde toe rammelt het script zo storend, dat het op een Disnley familiefilm lijkt. Daar snap je het einde nog, maar hier blijft de kijker hoogst ongemakkelijk zitten met de vraag "heb ik iets gemist?". De film is zonder meer spannend en visueel een hoogstandje, maar vergelijkingen met meesterwerken als A Space Odyssey van Stanley Kubrick volstrekt misplaatst. Wie een betere Interstellar wilt zien, downloadt Contact met Jodie Foster en eveneens Matthew McConaughey die overigens zijn uiterste best doet in de film. Tenslotte wordt beweerd dat het script voornamelijk gebaseerd is op de wetenschappelijke theorieën van de gerenommeerde theoretische natuurkundige Kip Thorn. Nu, vergeet dat maar, want Nolan heeft hier echt weinig kaas van gegeten en sluit de film af met een soort van Star Wars heroiek die de film naar een bedenkelijk niveau haalt. Jammer. Er had zoveel meer ingezeten.

benjamin
Filmster
Filmster

Bericht door benjamin » 08 nov 2014 11:49

Airbender schreef:Kampermann de lovende recensies vallen best mee (de rottentomatoes en metacritic scores bewijzen dat), het zijn de Nolan fanboys die de film te snel een 10 geven.
Of heel misschien vonden mensen de film gewoon goed? Tenzij je nu wil beweren dat de recensie op deze site geschreven is door iemand die niet in staat is objectief naar een film te kijken?

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 08 nov 2014 12:09

Oh, een 9 komt zeker niet in de buurt van een 10…? Een 9 of 10 lijkt toch meer terecht dan de lachwekkende 3 die jij aan de film geeft. Kijkende naar het feit dat je films als Sucker Punch sneller een 10 zou geven bewijst volgens mij dat jij een Snyder fanboy bent, want iedereen weet dat die film absoluut geen 10 waard is :D

benjamin
Filmster
Filmster

Bericht door benjamin » 08 nov 2014 12:13

Airbender schreef:
benjamin schreef:
Airbender schreef:Kampermann de lovende recensies vallen best mee (de rottentomatoes en metacritic scores bewijzen dat), het zijn de Nolan fanboys die de film te snel een 10 geven.
Of heel misschien vonden mensen de film gewoon goed? Tenzij je nu wil beweren dat de recensie op deze site geschreven is door iemand die niet in staat is objectief naar een film te kijken?
De recensie op deze site geeft geen 10.
Neen, hij geeft geen 10, maar wel een 9 wat echt wel niet zo'n gigantisch verschil is en nog steeds bij de bijzonder lovende recensies mag gerekend worden.

benjamin
Filmster
Filmster

Bericht door benjamin » 08 nov 2014 12:17

Airbender schreef:Een 9 is alsnog geen 10 en ik had het over een 10, tieeeeen. Geen negeeen maar TIEN. Gelukkig is rottentomatoes wel redelijk met hun 71/72% :D
Ai, sorry, een misverstand dus, ik dacht dat je probeerde iets zinnigs te zeggen, mijn fout, zal niet meer gebeuren....

Maar een 9 is dus wel compleet redelijk en serieus te nemen? Het is enkel dat ene puntje (of halve puntje op de sterrenschaal hier) dat het verschil maakt?
Laatst gewijzigd door benjamin op 08 nov 2014 12:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie