De Heineken Ontvoering 2011 (Afilm,IDTV)

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
TheCube
Bijrol
Bijrol

De Heineken Ontvoering 2011 (Afilm,IDTV)

Bericht door TheCube » 12 jan 2013 10:53

De Heineken Ontvoering IMDB 6,4

Afbeelding

Omdat ik laatst een televisie programma zag over de Heineken Ontvoering werd ik toch wel erg benieuwd naar de film die daarbij hoort.

Rutger Hauer is natuurlijk ons boegbeeld als het gaat om Nederlandse acteurs,en ik heb erg van zijn rollen genoten bijvoorbeeld in die van Batman. In deze film speelt hij natuurlijk de welbekende Alfred Heineken, en ondanks hij hier totaal niet op lijkt vind ik hem deze rol erg goed vertolken. Ik weet natuurlijk hoe de echte Heineken in elkaar zat,en misschien zit Rutger Hauer er wel helemaal naast in zijn personage, maar ik ben toch erg onder de indruk van zijn acteerwerk,hij maakt de rol zijn eigen en dat is het beste wat een acteur kan doen in mijn ogen.

Nu even over de film,want ik dwaal af. De film is in mijn ogen niet Nederlands, het is meer een Engels-Amerikaanse film met Nederlandse acteurs, en dat vond ik erg verassend. Regisseur Maarten Treurniet gaat compleet buiten het boekje van "Nederlandse film" en dat kwam bij mij erg modern en gelikt over. Het is knap om in Nederland zo'n film neer te zetten.

De technische kant van deze film vond ik prima,de straten in Amsterdam waren zo goed als omgetoverd tot een jaren tachtig exterieur,en de color correctie mooi "vintage" uit de bus gekomen.

Wat ik zelf wat minder vond is dat in het eerste deel van de film de ontvoerders de hoofdpersonen zijn in de film en na een uur ook echt het leven van Heineken zelf aan bod komt, wat voor mij heel even verwarrend was, dit klopte namelijk gewoon niet, het had in mijn ogen beter geweest als in het begin van de film ook over de achtergrond van Heineken zelf was gegaan.

Echter vond ik het erg interessant om een kijkje in het leven van de ontvoerders te krijgen,daardoor ben ik aangenaam verrast, voor een Nederlandse film vind ik dit een erg goed product,hier kunnen wij Nederlanders trots op zijn.

Van mij krijgt deze film een : 7,3

Laat me weten wat jullie van deze film vinden,ik ben benieuwd! :T

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Re: De Heineken Ontvoering 2011 (Afilm,IDTV)

Bericht door JamesBond » 12 jan 2013 10:58

Ik ben nooit echt groot fan geweest van Nederlandse films, maar een vriend van me kwam een keer aanzetten met een verhaal over deze film. Ik was niet bijster enthousiast maar nadat ik de trailer had gezien, wilde ik de film graag zien. Jammergenoeg is dat er nog niet van gekomen, maar ik ben het zeker van plan!

Elizabethan
Bijrol
Bijrol

Re: De Heineken Ontvoering 2011 (Afilm,IDTV)

Bericht door Elizabethan » 21 mei 2014 16:39

Mega goede film! Wat een talent, wat een breed talent is Rutger Hauer! Wat bedoel je met 'gelikt'? Wat is een gelikte film?

Plaats reactie