The Three Flavours Cornetto Trilogy

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 23 aug 2013 19:17

Heel opvallend. Vooral omdat Shaun of the Dead en Hot Fuzz de Nederlandse bioscoop wel haalden en het volgens mij niet onverdienstelijk deden.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: The Three Flavours Cornetto Trilogy

Bericht door Vleeshaak » 24 aug 2013 22:49

Godverdomme, meuk als die film van 1 Direction komt wel gewoon in de bios, maar deze dan opeens weer niet? Wat is dat voor ongein? Zeker omdat er geen 3D in de titel staat. Had me er erg op verheugd, maar ik ben bang dat ik heel 2014 geen bioscoop van binnen ga bekijken op deze manier }:

WoutervdW
Figurant
Figurant

Bericht door WoutervdW » 24 aug 2013 23:01

Voor wat het waard is, ik heb met anderen een petitie opgezet om de aandacht van Universel Pictures NL te trekken.

Vind je het een tof idee, teken dan niet alleen maar help ons het woord te verspreiden!
http://www.petities24.com/signatures/br ... e_bioscoop

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re:

Bericht door Bilbo » 25 aug 2013 00:14

Thiver schreef:Heel opvallend. Vooral omdat Shaun of the Dead en Hot Fuzz de Nederlandse bioscoop wel haalden en het volgens mij niet onverdienstelijk deden.
De opbrengsten waren niet bepaald spectaculair in vergelijking met andere landen..

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 25 aug 2013 13:50

Breug schreef:This is the end draait niet in Pathe (andere biossen wel)
World's end komt niet uit in Nederland.
En daar zit het probleem: Pathé wil dat de film alleen in hun bioscopen draait, of de film helemaal niet draaien, en in beide gevallen wordt het voor Universal lastiger om veel geld te verdienen, aangezien het een soort film is die in de ene stad prima in de Pathé kan draaien maar in andere steden/dorpen eerder in andere bioscopen zou draaien. Tenminste, zo heb ik het me laten uitleggen.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 25 aug 2013 14:03

Dan blijft de vraag waarom ze This is the end wel uitbrengen buiten Pathé en The world's end niet. Het lijkt er tenslotte op dat rond beide films een zelfde spelletje wordt gespeeld.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 25 aug 2013 14:25

Daar weet ik het fijne ook niet van, maar een verschil is wel als ik het zo zie dat The World's End direct door Universal wordt uitgebracht (of nu ja, niet dus) terwijl This is the End door Sony via Universal wordt uitgebracht, tenminste volgens IMDb, en daar kan Universal misschien niet zomaar op eigen houtje over beslissen.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 26 aug 2013 15:55

The World's End en This Is The End, weer een koppeltje voor in het rijtje Antz/ A Bug's Life; Deep Impact/ Armageddon; Vulcano's/ Dante's Peak. En dan te bedenken dat er dit jaar twee Witte-Huis-films zijn uitgekomen! Wat een topjaar tot nu toe!

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 26 aug 2013 16:47

En dan heette This Is the End oorspronkelijk nog The End of the World, wat de verwarring helemaal compleet had gemaakt. Overigens zijn er dit jaar ook twee biopics over Steve Jobs uitgekomen, waarvan er waarschijnlijk maar een de Nederlandse bioscopen zal halen.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 26 aug 2013 17:05

Och ja, dat is ook zo... hebben we dus een triple-double-bill dit jaar. Maar het filmjaar is nog niet over, daar kan nog wel een filmkoppel bij.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 26 aug 2013 18:17

In dat opzicht is het jammer dat die tweede Linda Lovelace-biopic (nog) niet van de grond is gekomen.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 27 aug 2013 08:43

Na Kapringen krijgen we met Captain Philips dit jaar nog een Somalische piraten double bill.

On-topic: jammer dat de film in de petitie nog een keer "At World's End" wordt genoemd. Maar goed, de intentie van zo'n petitie is natuurlijk leuk.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 05 sep 2013 12:52

Wellicht toch:

Afbeelding

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 05 sep 2013 12:57

Nice! Neem aan dat een officiële bevestiging nog moet komen?

Complete nieuwsbericht
film.fok.nl schreef:Nadat Edgar Wright's The World's End in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk niet optimaal scoorde, leek dit slecht nieuws voor Shaun of the Dead en Hot Fuzz-fans die de film in Nederland wilden gaan zien. Medio augustus werd bekend dat de Nederlandse tak van Universal Pictures besloten had geen heil te zien in een lokale release, maar dit besluit lijkt te worden omgedraaid.

Distributeur Universal gaf in augustus aan dat de film niet commercieel interessant was en werd daarom van de releasekalender, waar deze een plek had in de derde week van augustus, verwijderd. Filmsite Filmpjekijken.com ontdekte echter dat hoofdrolspeler Simon Pegg via Twitter verklaarde dat de film wel degelijk in Nederland uit zou komen.

Gevraagd om een reactie, verklaart de distributeur: "We zijn aan het kijken of we de film alsnog kunnen uitbrengen. Zodra we weten wat de releasedatum is zullen we dit bekend maken," aan zowel Filmpjekijken.com als FOK!, wat geen garantie is, maar zeker een goede hoop voor ongeduldige fans. De vraag is echter of de oorspronkelijke annulering van de film er niet toe heeft geleid dat potentiële bioscoopbezoekers inmiddels andere middelen hebben gezocht om de film te kijken, waardoor de resultaten alsnog kunnen tegenvallen. De film heeft tot nu toe in het thuisland meer opgebracht dan Shaun of the Dead, maar minder dan Hot Fuzz.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 05 sep 2013 15:13

O wee als dit een dode mus is.

Plaats reactie