Remon's Top-Pick

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Re: Remon's Top-Pick

Bericht door McMurphy » 05 jun 2013 10:20

Dan kan ik jullie Izgnanie (The Banishment) ook zeer aanbevelen _O_. Dat is de opvolger van The Return en die vond ik zelfs nog net iets beter. Jammer dat deze weinig bekendheid geniet, prachtige film! De cinematografie en de oogstrelende beelden deden met meermaals denken aan een Malick.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 05 jun 2013 10:33

Die heb ik ook al geregeld, en stond al op de planning voor vanavond! Als deze film nog beter is dan The Return dan komt Zvyagintsev wel heel hoog op mijn lijstje. Heeft iemand hier zijn 3e film, Elena, ook al gezien?

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 05 jun 2013 10:40

Ik heb The Banishment nog steeds liggen om een keer te kijken, The Return vond ik een jaar of twee terug echt ronduit geniaal, dus snap niet dat ik dat steeds uitstel. Zal die er ook eens ingooien binnenkort, kan ik ook gelijk The Return een herkijkje doen.

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 21 jun 2013 11:04

Ik las dat Casey Affleck ook een rol krijgt inde film.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 21 jun 2013 15:55

In welke?

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 04 jan 2014 11:26

NO COUNTRY FOR OLD MEN (2007)
Regie: Joel & Ethan Coen
Cast: Josh Brolin (Llewelyn Moss), Javier Bardem (Anton Chigurh), Tommy Lee Jones (Ed Tom Bell), Woody Harrelson (Carson Wells)

Afbeelding

Joel en Ethan Coen maakten furore met Fargo en Blood Simple maar kregen ook veel kritiek op flops als The Ladykillers en The Hudsucker Proxy. In 2007 behaalden ze hen grootste succes met No Country For Old Men. In deze moderne westerrn volgen we volgen we Llewelyn Moss die achterna wordt gezeten door een groep Mexicanen en huurmoordenaar Anton Chigurh. Daarachter volgt nog de oude sheriff Ed Tom Bell die eigenlijk niet weet of hij het nog wel aan kan. Interessant is het om te zien dat de 3 elkaar blijven achtervolgen, maar nooit samen in beeld te zien zijn.

Een van de absolute hoogtepunten in de film is Javier Bardem als de gewetenloze psychopaat Chigurh, die de dood symboliseert. Bardem zet een legendarische schurk neer en won terecht een Oscar. Geheel in het zwart gekleed is Chigurh bijna een bovennatuurlijk personage. Zonder kogels, maar gewapend met een luchtdrukpistool gaat hij te werk - alsof zijn slachtoffers de laatste adem uitblazen.

Cinematograaf van dienst is Roger Deakins, die prachtige beelden van de natuur heeft geschoten en veel spanning weet te creëren met silhouetten en schaduw. Met de lange trage shots, spaarzame dialogen en geen muziek, bewijzen De Coens dat de hype van flitsend camerawerk en bombastische muziek helemaal niet nodig is. De film draait om de dood, maar ook om onvoorspelbaar toeval, iets wat resulteert in wat fantastische wendingen die niet iedereen kan waarderen. No Country For Old Men is een unieke film die je overdonderd achterlaat.

Afbeelding

Afbeelding

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 04 jan 2014 16:55

Remon schreef:...maar kregen ook veel kritiek op flops als The Ladykillers en The Hudsucker Proxy.
Hallo zeg. The Hudsucker Proxy in één adem noemen met The Ladykillers is al gewaagd maar door deze film dan ook tegelijk als flop te betitelen is iets wat tHP absoluut niet verdiend.
Noem dan echte(re) Coen bro's flops als artistiek product.

Okay, qua omzet mag de film niet echt gescoord hebben (wat wil je ook als de première in USA in slechts vijf zalen is) maar deze openingsfilm van het filmfestival van Cannes scoort toch een mooie 7,3 op IMDB. Niks teveel.

Met dertig miljoen budget zou je je wel vragen waar dat allemaal aan gespendeerd is... :-?

Dik verdient ook want niet alleen is het verhaal hilarisch, Tim Robbins speelt ook een geweldige rol.
Daarnaast natuurlijk het optreden van Ol' Blue Eyes Paul Newman, wat ook nooit zo erg is.
      • Afbeelding
Daarnaast heeft tHP een zeer bekende quote opgeleverd "You know, for kids."

Oftewel: ken je deze Coen Brothers-film niet? Laat je niet op het verkeerde been zetten en ga 'm zeker 's kijken.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 04 jan 2014 17:18

Dr. Strangelove schreef:Hallo zeg. The Hudsucker Proxy in één adem noemen met The Ladykillers is al gewaagd maar door deze film dan ook tegelijk als flop te betitelen is iets wat tHP absoluut niet verdiend.
:T

Hetzelfde heb ik overigens ook met Intolerable Cruelty, ook vaak als miskleun bestempeld, terwijl het op zichzelf gewoon een geslaagde film is. Maar net als The Hudsucker Proxy heeft ie het nadeel dat ie in de schaduw staat van de talloze echte toppers die de gebroeders gemaakt hebben. Ook een mindere Coen is nog altijd een ruimschoots bovengemiddelde film. Nou ja, op die ene totale miskleun genaamd The Ladykillers na dan, die is gewoon volgens elke standaard gewoon ronduit slecht.

NWRfan
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door NWRfan » 16 jan 2014 19:57

Ik heb net een aantal van je reviews gelezen en ik ben het over het algemeen zeer met je eens! Mijn naam doet misschien anders vermoeden, maar Kubrick is ook mijn favoriete regisseur. Zelf vind ik The Shining zijn beste, gevolgd door Eyes Wide Shut en 2001. Full Metal Jacket vind ik de minste (maar is ondanks dat nog steeds een zeer goede film).
Ik zou wel eens een review van Letyat Zhuravli (The Cranes are Flying) van je willen lezen. Ik heb voor mijn opleiding (Filmwetenschap) daar onlangs een essay over geschreven en zou wel eens willen weten wat jij ervan vindt!

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 16 jan 2014 23:42

Leuk om te lezen! Kan ik jouw reviews ook ergens lezen?
Letyat Zhuravli zegt mij niet veel, maar ik zal eens kijken wat ik kan doen! :)

NWRfan
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door NWRfan » 17 jan 2014 10:27

Je reactie bracht me op het idee om een blog te starten waarin mijn recensies, analyses etc. ga publiceren 8)
Ben je dus benieuwd naar mijn interpretatie, ga dan naar : De Film Meneer

edit: heb er ondertussen iets meer op staan, dus voor de analyse van Letyat Zhuravli moet je een stukje naar beneden scrollen :8

awaumans
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door awaumans » 17 jan 2014 15:19

Leuke site!
Een tip, probeer niet in de ik-vorm te schrijven.

NWRfan
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door NWRfan » 17 jan 2014 15:28

Haha vind ik juist wel fijn om eens vrij daarin te zijn! T wordt bij essays e.d. vaak afgestraft, maar nu had ik een blog dus vond ik het wel fijn om die vrijheid te gebruiken. Maar je hebt wel gelijk hoor, t leest ook minder prettig. Thanks :)

awaumans
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door awaumans » 17 jan 2014 15:32

Waar studeer je filmwetenschappen?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 jan 2014 16:30

Blijft toch jammer, hoe in het Nederlands taalgebied de ik-vorm en een openlijk persoonlijke benadering van films vaak wordt gezien als een soort taboe. Terwijl het toch juist tot meer inzicht in zowel het oordeel als de beargumentatie van de schrijver kan leiden, mits goed gedaan.

Plaats reactie