Berends film-topic

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Berends film-topic

Bericht door JamesBond » 13 feb 2013 15:58

Even een introductie over mijn interesse in films:

Nadat ik het meesterlijke 'Raiders Of The Lost Ark' zag wist ik het zeker. Ik wil acteur worden. Het begrip "film" betekent kunst voor mij, het waarmaken van je fantasie met beelden. Daarom heb ik dit topic ook aangemaakt, ik wil jullie op de hoogte houden wat ik met films doe in het dagelijks leven. Denk dan aan recensies, film ideeën en eigen filmpjes.

Verder maak ik dus zelf filmpjes op Youtube en schrijf ik recensies voor de schoolkrant.

Youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/rclemenkowff?feature=mhee

Please enjoy :)
Laatst gewijzigd door JamesBond op 18 apr 2013 15:48, 2 keer totaal gewijzigd.

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: Berend's film-topic

Bericht door jaime91 » 13 feb 2013 16:00

Nice man! Heb me ook geabonneerd op je youtubekanaal, ben benieuwd!

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 13 feb 2013 16:04

Ik begin maar gelijk met de recensie van mijn favoriete film, die ik onlangs nog opnieuw gekeken heb.

'Raiders Of The Lost Ark
Regie: Steven Spielberg
Cast: Harrison Ford (Indiana Jones), Karen Allen (Marion Ravenwood), Paul Freeman (René Belloq), John Rhys-Davies (Sallah), Ronald Lacey (Major Arnold Toht), Denholm Elliot (Marcus Brody), Alfred Mollina (Satipo).

Afbeelding

Fantastische film!

Ook deze film heb ik er maar weer eens bij gepakt, toen ik de film voor de eerste keer zag, ongeveer twee jaar geleden vond ik hem erg goed! Maar in de twee jaar ben ik erachter gekomen dat 'Raiders Of The Lost Ark' voor mij niet zomaar een goede film is, nee, 'Raiders Of The Lost Ark' is mijn favoriete film!

De film gaat over de schatten jager Indiana Jones die achter de Ark des Verbonds aangaat. Maar dat gebeurt niet zonder gevaren. Hij wordt achtervolgt door Nazi's en krijgt te maken met zijn rivaal René Belloq. Normaal heb ik niet zo veel met archeologie, maar deze film maakt het spannend en interessant.

De titelrol wordt hier gespeeld door Harrison Ford, die door zijn prestatie in deze film mijn favoriete acteur is geworden. Hij speelt een heerlijk droog karakter die altijd op het verkeerde moment op juiste plek is. Hij weet zich ook erg goed te redden in de situaties waarin hij terecht komt. Zijn tegenspeelster Marion Ravenwood wordt gespeeld door Karen Allen. Ik vind haar een erg sterk personage, ze is erg pittig maar laat ook zien dat ze erg bang kan zijn. De rivaal van Indiana, Belloq, wordt gespeeld door Paul Freeman, een Franse archeoloog die de Ark alleen wil hebben voor zich zelf. Ook hem vind ik een sterk personage.

De film heeft één van, zo niet de bekendste openingsscène in de filmgeschiedenis. Indiana is ergens in Zuid-Amerika om een beeldje op te sporen in een tempel. En niet het in de tempel is spectaculair, maar het ontsnappen uit de tempel! Eerst wordt hij bijna overhoop geschoten door pijltjes, en vervolgens zie je één van de bekendste scènes uit de geschiedenis. Een enorm rotsblok verplettert onze held bijna maar op het nippertje weet hij te ontsnappen! Ook met de actiescènes in de rest van de film zit er wel goed. Waar hij in Caïro droog een Ninja neerschiet, hangt hij later aan de zijkant van een rijdende truck.

Dit alles wordt nog eens gecombineerd met een geweldige climax en een legendarische soundtrack. En daarom is dit mijn favoriete film! De Indiana Jones-reeks zal altijd een speciaal plekje in mijn hart hebben...

Afbeelding

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Orangey » 13 feb 2013 17:01

Opeens wil iedereen een recensie topic. LEUK :T Goede recensie, Berend.

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 13 feb 2013 17:06

Goede recensie Berend. Lekker kort en bondig. Top! :T

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 13 feb 2013 17:13

Bedankt :)

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 13 feb 2013 17:20

Hier dan maar de volgende recensie, van eveneens één van mijn favoriete films en ook mijn favoriete James Bond-film.

'Skyfall'
Regie: Sam Mendes
Cast: Daniel Craig (James Bond), Javier Bardem (Raoul Silva), Dame Judi Dench (M), Bérénice Marlohe (Sévérine), Naomie Harris (Eve), Ben Whishaw (Q)

Afbeelding

Fantastische film!

Nadat James Bond na 'Quantum Of Solace' vier jaar uit het zicht verdween is er een periode geweest waarin de kans bestond dat er geen nieuwe James Bond-films zouden komen. Maar nu, vier jaar later is Bond weer terug, en hoe!

We beginnen bij het verhaal. Het is heel origineel en mooi in beeld gebracht dat de schurk van deze film niet achter Bond zelf aan is. Er worden geheimen uit Bond's baas M haar verleden verteld waardoor zijn trouw aan haar zwaar op de proef wordt gesteld. Dit hele gegeven is van geen enkel Bond-boek afgeleid, en dat geeft de film nog even dat extra credit. Ze nemen deze film goed de tijd om het verhaal uit te leggen, en dat is ook waar de vorige film in faalde. Het uitleggen van het verhaal heeft als enige nadeel dat de eerste helft van de film weinig actie bevat. Dat wordt gelukkig in de tweede helft van de film volledig goedgemaakt.
Bond wordt deze film weer naar prachtige locaties gevoerd. Istanbul, Sjanghai, Macau, Londen en Schotland komen voorbij. De film is prachtig gefilmd en geeft mooie plaatjes van het nachtelijke Sjanghai en de omgeving van het regenachtige Schotland.

Bij de Bond-girls had ik geen "wauw" gevoel. Naomie Harris en Berenice Marlohe zijn twee prachtige vrouwen, maar ik had gevoel dat ze er vooral inzaten om ze er in te hebben. Ze hadden voor de rest van het verhaal geen cruciale toevoeging. Bond heeft nog wel een intieme scène met laatst genoemde Berenice Marlohe onder de douche.

Over de acteerprestaties kan ik alleen maar zeggen dat iedereen het fantastisch doet! Vooral over Daniel Craig, Judi Dench, en Javier Bardem ben ik erg te spreken. Daniel Craig zet in deze film een gevoelige en gebroken Bond neer. Hij heeft hier en daar nog even zijn humoristische momenten en dat maakt hem nog even extra Bond.
Het is nu de zevende film van Judi Dench als M, en ze kent haar vak door en door. M heeft in deze film een grotere rol dan normaal en laat hier ook tijdens actiescènes van zich weten. Deze film draait meer om M en er wordt meer over haar onthuld.
Javier Bardem zet hier een fantastische rol neer! Een enge, sadistische en bovenal traditionele Bond-schurk. In deze film heeft de schurk nog een appeltje met M te schillen. Hij is erg angstaanjagend en valt te vergelijken met The Joker uit 'The Dark Knight' van Christopher Nolan. Al vanaf het punt dat ie geïntroduceerd wordt zit Bardem in zijn rol, en hij speelt zijn rol geweldig..

De vele bekende Bond-personages die we in de vorige films miste zijn terug. Q is twee films afwezig geweest en wordt hier voor de verandering gespeeld door de wat jongere Ben Wishaw. Q is hier meer een computergeek dan een oude verstrooide man. Ik vind dat hij zijn rol erg goed vervuld en het is weer eens wat anders in de Bond-films.

De film zit vol met actie! In de eerste helft van de film wordt de tijd genomen het verhaal te introduceren, maar de tweede helft maakt alles weer goed. Iets wat ik in deze films beter vond dat in de anderen waren de hand-to-hand-combat gevechten. Deze gevechten zijn goed gechoreografeerd en zijn te vergelijken met de gevechten uit de Bourne reeks. In deze film ook veel stunts, de stunts zijn weliswaar niet altijd even geloofwaardig maar ze zien er wel super uit!

De muziek krijgt ook veel lof. Vanaf het punt dat de stem van Adele weerklinkt weet je dat je naar een Bond-song luistert. De laatste twee films zaten meer in het rock-genre. Maar met dit nummer wordt weer naar de soul van vroeger geneigd. Waar in de vorige zes films David Arnold de muziek componeerde, is het nu de beurt aan Thomas Newman. Hij maakt geweldige actiemuziek en raakt het Bond-theme nergens uit het oog. De muziek voegt bij elke scène sfeer toe.

Met de film wordt weer een klassieke Bond-film neergezet. De quotes die in de vorige film afwezig waren zijn weer helemaal terug! Voor de rest zit de film weer vol met actie, stunts, vrouwen, schurken en auto's! Sam Mendes heeft een prachtig geregisseerde film neer gezet, en wanneer de zin "James Bond will return" in beeld komt geeft dat hoop voor de toekomst!

'Skyfall' is met een simpel woord fantastisch te noemen! Bond is really back!

Afbeelding

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 13 feb 2013 17:39

Leuk dat je ook bent begonnen! :T

Wel een opmerking: Naomie Harris geen toevoeging voor het verhaal? :}

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 13 feb 2013 17:43

Oké, ze was op één moment echt belangrijk voor het verhaal, maar voor de rest was ze niet cruciaal.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 13 feb 2013 17:45

Leuk om er weer een liefhebber erbij te hebben. Succes :)
(Nog even en er staan op het forum meer recensies dan op de site)

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 13 feb 2013 17:46

Ik schrijf de recensies niet op dit moment hè, dat zal ik in de komende weken wel gaan doen, maar ik zal ook gewoon wat recensies die ik eerder geschreven heb overnemen en hier plaatsen.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 13 feb 2013 17:49

Naast het schrijven van filmrecensies voor de schoolkrant doe ik dus ook aan mijn eigen YouTube-kanaal. Samen met een goede vriend van me zijn wij B & B Producties en maken filmpjes die toch wel goed bekeken worden. Ik zal hier even twee video's plaatsen.

'Hunted'

Toelichting: Waarschijnlijk ons beste filmpje tot nu toe. Een gewone man die wordt opgejaagd door een duivels persoon genaamd "The Slayer". De muziek op de achtergrond komt van "Two Steps From Hell", een muziekband die erg veel muziek voor trailers maken. We vonden de muziek erg goed bij het filmpje passen en in de komende maanden komt er waarschijnlijk nog een vervolg.

'From Duty To Vengeance'

Toelichting: Een filmpje dat we al een tijdje wouden maken. Als grote James Bond-fans wilden we een filmpje maken in die trant, vandaar dat er een aantal shots in zitten die gebaseerd zijn op 'Skyfall'. Dit is naast een ander project een filmpje waar we een film van willen maken, ben zelf ondertussen bezig met een verhaal.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 13 feb 2013 20:50

Even een recensie over wat mij betreft een teleurstellende film uit 2012.

'Prometheus'

Afbeelding

Regie: Ridley Scott
Cast: Noomi Rapace (Elizabeth Shaw), Michael Fassbender (David), Charlize Theron (Meredith Vickers), Idris Elba (Janek), Guy Pearce (Peter Weyland), Logan Marshell-Green (Charlie Holloway)

Goede film!

Heb me met deze film goed vermaakt. Ik wou de film al eerder in de bioscoop zien, maar wegens leeftijdsgrenzen is dat niet gelukt. Toen ik de kans kreeg om de film te kijken, heb ik die kans gegrepen.

'Prometheus' is een prequel op het legendarische 'Alien' maar 'Prometheus' weet nergens het niveau te bereiken wat 'Alien' heeft. Dat maakt 'Prometheus' geen slechte film, in tegendeel zelfs, het is redelijk goede film!

Over de cast niks te klagen, Noomi Rapace speelt hier een goede rol maar ze komt niet altijd even overtuigend over naar mijn zeggen. Ze weet wel wat overleven is, als je kijkt naar alle situaties waar ze in beland. Het is voor mij de eerste keer dat ik Michael Fassbender is een film zie schitteren, en hij weet zich zeker te meten met de top. Hij speelt een hele overtuigende rol als robot David. Ook de rest van de cast speelt erg overtuigend.

Toch stelde de film mij een beetje teleur. De eerste helft van de film was geweldig, erg spannend en mooi in beeld gebracht. Maar daarna zakt de film een beetje in, en is het net of je naar een kopie van 'Alien' zit te kijken.
Ik had bij de film soms wel momenten waarbij ik me afvroeg waar ik naar zat te kijken. Het is natuurlijk een film over Aliens, dus een realistische film kan je niet verwachten, maar soms werd het iets te.

Is 'Prometheus' een perfecte film? Nee, zeker niet. 'Prometheus' is een redelijk geslaagde film, die mij toch een beetje teleurstelde. Kijk de film niet met hoge verwachtingen, want de film zal in dat geval teleurstellen..

Afbeelding

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Orangey » 13 feb 2013 21:18

Goede recensie, Berend. Alleen ben je nog een beetje te mild, vind ik :)

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 13 feb 2013 21:22

Misschien een beetje, maar 3 1/2 ster vond ik precies goed voor 'Prometheus'. Al had ie 4 sterren kunnen hebben, maar hij miste net dat beetje spanning...

Plaats reactie