Berends film-topic

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Re: Berend's film-topic

Bericht door JamesBond » 27 mar 2013 15:21

Sorry mensen, krijg geen tijd om een recensie te plaatsen! Van het weekend beloof ik dat ik er eentje plaats!

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 03 apr 2013 18:53

Oké, vorig weekend niet gelukt... Druk met school dus heb deze week nog geen tijd. Dit weekend probeer ik er één te plaatsen :)

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Orangey » 03 apr 2013 18:58

Nu verwacht ik wel een hele goede recensie natuurlijk. :wink:

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 03 apr 2013 19:04

Haha, ja ik ook. Even kijken welke ik zal doen ;)

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 06 apr 2013 17:14

Al even geen recensies, dus heb deze film voor de recensie nog even opnieuw bekeken.

'Ransom'
Regie: Ron Howard
Cast: Mel Gibson (Tom Mullen), Rene Russo (Katherine Mullen), Gary Sinise (James Shaker), Brawley Nolte (Sean Mullen), Delroy Lindo (Lonnie Hawkins), Lili Taylor (Maris Conner), Liev Schreiber (Clark Barnes)

Afbeelding

Heb de film al eens eerder gezien en vond hem toen erg goed. Heb hem nu nogmaals bekeken en ik ben alleen maar positiever geworden over de film. Een erg spannend verhaal, een aantal goede plotwendingen en een geweldige cast maken 'Ransom' tot één van de beste thrillers uit de geschiedenis!

Tom Mullen is een miljonair en op een dag slaat het noodlot toe. Zijn zoon wordt ontvoerd en als hij niet doet wat de ontvoerders zeggen zal hij zijn zoon nooit meer terugzien. Maar inplaats van dat hij het losgeld betaalt neemt Mullen het heft in eigen handen en begaat een paar risico's die hem zijn huwelijk en zijn zoon kunnen kosten. Het verhaal van 'Ransom' is redelijk standaard, maar de spanningsopbouw en een paar spannende plotwendingen zorgen ervoor dat de film zich onderscheid in dit genre.

Mel Gibson speelt hier Tom Mullen. Een miljonair waarvan zijn zoon ontvoerd wordt en vervolgens het heft in eigen handen neemt. Gibson zet hier een geweldige rol neer. Alleen al door deze rol is Gibson één van mijn favoriete acteurs. Hij speelt zijn rol met heel veel overtuiging en je leeft mee met het personage. Naast een geweldige rol van Gibson hebben we ook Gary Sinise die een bijzonder goede rol neerzet als de ontvoerder James Shaker. Hij heeft een hele enge blik en speelt zijn rol erg overtuigend en angstaanjagend. Hij is het meesterbrein achter de hele operatie en je ziet hem langzaam veranderen van een rustige man naar iemand die helemaal gek wordt van de frustratie.

Ik had het al over de spanningsopbouw en de plotwendingen. De film begint heel simpel, maar bij elke zet van Mullen voel je de spanning van de film toenemen. De absolute hoogtepunt van de film is wel waar Mullen op TV verschijnt en het losgeld opgeeft als beloning. Ik vind het een hele spannende scène en het is één van mijn favoriete filmscènes. Ook de finale van de film vind ik erg goed. De laatste confrontatie tussen Mullen en Shaker is erg spannend en goed in beeld gebracht. Dit alles wordt gecombineerd met een geweldige soundtrack en dat maakt 'Ransom' tot één van de beste thrillers ooit gemaakt.

Afbeelding

Toelichting beoordeling: Na een tweede keer kijken is mijn mening over deze film alleen maar beter geworden. Een goed verhaal met een geweldige spanningsopbouw en een aantal geweldige plotwendingen worden gecombineerd met een fantastische cast en een erg goede soundtrack. Dat maakt 'Ransom' tot een briljante film en een uitblinker in het thriller-genre.

Afbeelding

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Orangey » 06 apr 2013 17:44

Orangey schreef:Nu verwacht ik wel een hele goede recensie natuurlijk. :wink:
Je hebt mijn verwachtingen waargemaakt. Prima recensie, Berend. Leest lekker weg en is to the point. :T

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 06 apr 2013 23:30

Bedankt Gabriel :D

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Re: Berends film-topic

Bericht door JamesBond » 18 apr 2013 15:49

Morgenavond naar 'Oblivion' dus dat is waarschijnlijk de eerste aankomende recensie :)

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 20 apr 2013 08:35

Gisteren gezien en heb genoten!

'Oblivion'
Regie: Joseph Kosinski
Cast: Tom Cruise (Jack Harper), Olga Kurylenko (Julia), Andrea Riseborough (Victoria), Morgan Freeman (Malcolm Beech), Nikolaj Coster-Waldau (Sykes)

Afbeelding

Regisseur Joseph Kosinski maakte al eerder 'Tron: Legacy'. Een film die vooral visueel verbaasde. Nu komt Kosinski opnieuw met een visueel verbazingwekkende film: 'Oblivion'.

'Oblivion' is een post-apocalyptische science-fiction film die zich afspeelt zestig jaar na een nucleaire oorlog. De planeet is grotendeels onbewoonbaar geworden en wordt bewoond door buitenaardse wezens, de zogenaamde Scavengers, die tegen de straling kunnen. De twee overlevenden Jack en Victoria zijn de schoonmaakploeg en moeten zorgen dat alle drones goed blijven werken. Hun missie zit er bijna op, maar wanneer Jack een overlevende red uit een gecrashte capsule neemt zijn missie een drastische wending.

Het verhaal van 'Oblivion' oogt op het begin simpel maar dat is het niet. De film heeft eigenlijk verschillende lagen. De film bevat een goede plotwending. En niet zo'n voorspelbare plotwending. Deze plotwending steekt goed in elkaar en zie je niet aankomen. De film begint redelijk rustig, het verhaal wordt vertelt en we worden getrakteerd op verbluffende panorama-shots van het indrukwekkende verwoestte aardoppervlak.

De hoofdrol is hier weggelegd voor Tom Cruise. Ik vind hem nog steeds erg goed acteren. Deze keer rent hij niet van her naar der waarbij hij iedereen overhoop schiet. Met zijn personage Jack Harper zet hij een rustig doch goed personage neer. Hij is erg overtuigend in zijn rol. Zijn tegenspeelster in deze film is ex-Bondgirl Olga Kurylenko. Over haar personage weten we aan het begin weinig. Ze crasht met haar capsule en is de enige overlevende van haar crew. Natuurlijk is het al gelijk duidelijk dat ze belangrijk is voor de loop van het verhaal en het is eigenlijk al te voorspellen welke rol ze heeft. Ook als je dit weet blijft haar relatie met Jack wel interessant om te zien. Er is een goede chemie tussen hen twee. Naast Tom en Olga hebben we ook Morgan die zijn gezicht laat zien. Morgan Freeman speelt hier Malcolm Beech. De leider van een verzet. Het is misschien niet de beste rol van Freeman maar hij speelt wel een overtuigend personage.

Na de trailer verwachte ik een actievolle science-fiction film, maar dat is niet. Het heeft een paar erg mooie actiescènes maar over het algemeen blijft het op gebied van actie redelijk rustig in deze film. Visueel is 'Oblivion' van het hoogste niveau. Prachtige locaties en schitterende panorama-shots van het verwoestte aardoppervlak zijn verbazingwekkend om naar te kijken.

De soundtrack van de film is geweldig. Het doet erg denken aan muziek uit 'The Dark Knight Rises' en dat is precies wat je bij deze film verwacht. Erg bombastisch en sfeer toevoegend. Het einde was niet wat ik verwachte maar het was wel een goed einde. Ik hoop enigszins wel op een vervolg waarbij ze ingaan op alles. 'Oblivion' is visueel een prachtige film. Een apart maar interessant verhaal en een sterke cast maken dit tot een geweldige film en één van de beste sci-fis van de laatste jaren!

Afbeelding

8,5/10

Toelichting beoordeling: Visueel prachtig en een apart maar interessant verhaal worden gecombineerd met een sterke cast een geweldige soundtrack. Kosinski levert één van de beste sci-fis van de laatste jaren! Een geweldige film waarop ik enigszins een vervolg hoop.

Afbeelding

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 20 apr 2013 10:13

Je bent niet mild, Berend. Zoals ik al aangaf in het andere topic viel hij mij wat tegen. Visueel inderdaad indrukwekkend, maar het verhaal is zo simpel als wat. Plotgaten vliegen je om de oren, en de twist is eigenlijk best wel voorspelbaar.

En de soundtrack die doet denken aan The Dark Knight Rises? Lijkt wel alsof ze hem zo hebben overgenomen, weer hetzelfde *BWOOOOPPPPP* geluidje.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 20 apr 2013 11:04

Bedoel je dat de soundtrack ook hier oorverdovend hard en alles overheersend is?

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 20 apr 2013 12:32

Toch wel eens met Remon. Visueel zag het er allemaal prachtig uit maar er had wel veel meer ingezeten. De soundtrack deed mij ook denken aan The Dark Knight trilogie maar was niet zo overheersend. Was wel blij dat het geen 3D was en bewijst maar weer eens dat je geen 3D nodig hebt om een visueel indrukwekkende film te maken.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 20 apr 2013 15:38

Remon, wat bedoel je precies te zeggen met dat ik niet mild ben?

Voor de rest is het natuurlijk ieders eigen mening. Verhaal was inderdaad wel apart, soms een beetje ingewikkeld vond ik. Maar ik vond het wel erg interessant. Maarja, ik vond hem geweldig en jullie niet. Ieder zijn mening :)

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 20 apr 2013 17:52

JamesBond schreef:Remon, wat bedoel je precies te zeggen met dat ik niet mild ben?

Voor de rest is het natuurlijk ieders eigen mening. Verhaal was inderdaad wel apart, soms een beetje ingewikkeld vond ik. Maar ik vond het wel erg interessant. Maarja, ik vond hem geweldig en jullie niet. Ieder zijn mening :)
Dat je een, in mijn ogen, vrij hoog cijfer geeft. Maar zoals je zelf al zegt, ieder zijn mening.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 20 apr 2013 18:25

Ik ben inderdaad niet mild :) Maar ik vind 'Oblivion' een hele gave film, maar dat is mijn mening.

Plaats reactie