Berends film-topic

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: Berend's film-topic

Bericht door jaime91 » 06 mar 2013 15:21

Jazeker hoor Berend, ik hou je recensies goed in de gaten. Mooi dat je Gone ook aanraad, ik wil die al een tijdje zien maar heb daar toch wat twijfels over. Zal hem toch een kans geven. En Patriot Games heb ik toevallig laatst opgenomen toen hij werd uitgezonden op RTL7. Geweldige film idd, Harrison Ford is gewoon badass en Sean Bean is ook fantastisch,zie hem allerliefst als badguy. Maar nu vroeg ik me af, The Sum Of Al Fears wat vond je daarvan? Is die beter dan Patriot Games of niet? En wat is die 3de film over Jack Ryan? En wie speelt dan die rol? Wil me namelijk een beetje voorbereiden voordat de nieuwe Jack Ryan film verschijnt met Chris Pine.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 06 mar 2013 15:48

Ik zal 'The Sum Of All Fears' binnenkort nog eens herbekijken. Ben dat trouwens van plan met alle Ryan-films. Het enige wat ik me nog van die film kan herinneren is dat ik hem ontzettend saai vond. Wel met Ben Affleck als Jack Ryan. Maarja, misschien is mijn mening na het herkijken compleet anders...

De 3e film over Ryan is trouwens het vervolg van 'Patriot Games', 'Clear And Present Danger'. Film die ik nooit heb afgezien, maar schijnt wel minder te zijn dan PG.
Laatst gewijzigd door JamesBond op 06 mar 2013 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 06 mar 2013 15:54

En dan heb je natuurlijk ook nog The Hunt for Red October.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 06 mar 2013 15:56

Ja, de eerste film met onder andere Sean Connery en Alec Baldwin. Heb ik ook nog niet gezien.

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 06 mar 2013 16:11

Oke top, ik schrijf ze op.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 07 mar 2013 14:26

Om dit topic wat persoonlijks te geven kom ik met de zogenaamde "Gunbarrels". De Gunbarrels zijn natuurlijk bekend door de James Bond-films, en dat is ook de reden dat ik ze hier toepas. Ik ga ze vanaf nu gebruiken voor de ratings van films.

(1 ster = 1 Gunbarrel)
Afbeelding

(2 sterren = 2 Gunbarrels)
Afbeelding

(3 sterren = 3 Gunbarrels)
Afbeelding

(4 sterren = 4 Gunbarrels)
Afbeelding

(5 sterren = 5 Gunbarrels)
Afbeelding

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 07 mar 2013 15:31

Beetje groot uitgevoerd misschien, maar wel leuk.
Bovendien: 'een barrel van een film' : i see what you did there. :wink:
barrel
de barrel zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: ['bɑrəl] Verbuigingen: barrel|s (meerv.) auto of fiets in slechte staat Voorbeeld: `een oud barrel`aan barrels liggen (in stukken uiteengevallen zijn) ...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/barrel

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 07 mar 2013 17:33

Haha, die gunbarrels zag ik al aankomen :P Leuk gedaan met dat rood :T

But nothing beats my feet :lol:

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Orangey » 07 mar 2013 17:40

Bilbo schreef:But nothing beats my feet :lol:
Jawel hoor, Sickboys geusjes :wink:

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 07 mar 2013 17:45

Oké, behalve de Geusjes dan...

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 07 mar 2013 19:35

Bedankt :)

Ja, de uitvoering is wat groot. Ik moet de grootte nog even aanpassen...

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 07 mar 2013 19:40

Voor mijn voetjes heb ik de avatarhoogte gedaan en de breedte van de avatar keer 5.

Dan wordt het dus:
Breedte= 400 px
Hoogte= 80 px

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 07 mar 2013 19:45

Yo, thanks :)

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 08 mar 2013 15:45

'Elementary'
Cast: Johnny Lee Miller (Sherlock Holmes), Lucy Liu (Joan Watson), Aidan Quinn (Captain Thomas Gregson), John Michael Hill (Detective Marcus Bell)

Afbeelding

'Elementary' is de nieuwe hit-serie over Sherlock Holmes. De serie is losjes gebaseerd op de boeken van Arthur Conan Doyle. Zoals het feit dat de serie zich niet vestigd in Londen. Sherlock Holmes is in deze serie een ex-verslaafde die vroeger diende als adviseur aan Scotland Yard. Maar nu is hij terug, maar is hij gevestigd in New York. Nog een verandering is het feit dat Holmes niet wordt bijgestaan door dokter John Watson. Nee, deze keer is het ex-arts Joan Watson, die dient als de afkick-buddy van Holmes.

Sherlock Holmes
Gespeeld door: Johnny Lee Miller

Afbeelding

Sherlock Holmes is in deze serie een ex-verslaafde die dient als adviseur van de NYPD. Het personage van Holmes heb ik altijd heel interessant gevonden, maar Miller geeft nog iets extra aan dit personage. Hij weet met één blik op een crime-scene al wat er gebeurd is. Hij speelt zijn rol erg overtuigend en zijn opmerkingen zijn ook geweldig. Ik vind de manier waarop Miller het personage neerzet echt heerlijk om naar te kijken!

Joan Watson
Gespeeld door: Lucy Liu

Afbeelding

Waar Watson in de films, boeken en andere series nog een man was, bedachten de bedenkers het plan om Watson in deze serie een vrouw te laten zijn. Dat plan pakt goed uit! In deze serie hoort meer een vrouwelijke Watson. Haar personage komt erg sterk over en hoe ze de rol speelt hoort ook goed bij het personage van Holmes en de serie zelf.

Captain Thomas Gregson
Gespeeld door: Aidan Quinn

Afbeelding

Een agent die eerst ook aan Scotland Yard werkte maar ook beland is in New York. Ik vind dat hij een erg goed personage is. Hij komt vaak nors over, maar hij heeft zijn hart op de goede plek zitten. Hij vertrouwt altijd compleet op Holmes en laat hem lekker z'n gang gaan.

Detective Marcus Bell
Gespeeld door: John Michael Hill

Afbeelding

Een agent van de NYPD. Hij is het niet altijd eens met de conclusies die Holmes trekt, maar vaak laat ook hij gewoon Holmes z'n gang gaan. Bell is een agent die graag alles volgens het boekje doet, maar hij blijkt toch een goede vriend en agent. Al is zijn personage niet altijd even belangrijk, ik vind toch dat hij een erg goed personage heeft.

Afbeelding

Al met al is 'Elementary' een hele fascinerende serie. Het heeft eigenlijk altijd een erg goed verhaal en er loopt toch wel een soort rode lijn door het verhaal. Voor de mensen die er opeens invallen is dit geen probleem, omdat je erg snel doorhebt waar ze het over hebben. Het is ook erg leuk hoe ze veel elementen uit de boeken in deze serie verwerkt hebben. De manieren waarop de rollen vervuld worden vind ik heerlijk om naar te kijken. Naar alles wat Holmes opmerkt wordt teruggewezen met een flashback. De manier waarop Sherlock een moord of ontvoering oplost is erg intrigerend en bijzonder om te zien. Tijdens de aflevering kan je ook wel eens op een verkeerd been worden gezet, wanneer je denkt dat iets is opgelost zit er toch meer achter dan je verwacht. Het is niet altijd even gemakkelijk om te volgen want de serie gaat erg snel, maar alles is erg goed onderhouden. De serie bevat dus naast een spannend verhaal en een goede cast ook een grote dosis heerlijke spanning. Er zijn afleveringen die ik echt ontzettend spannend vind, en er is nooit een aflevering die niet interessant is. Ik vind 'Elementary' een bijzonder fascinerende serie en het is één van mijn favoriete TV-series op dit moment!

Afbeelding

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 09 mar 2013 08:41

'Speed'
Cast: Keanu Reeves (Jack Traven), Sandra Bullock (Annie Porter), Dennis Hopper (Howard Payne), Joe Morton (Captain McMahon), Jeff Daniels (Harry Temple), Alan Ruck (Stephens)

Afbeelding

Een actiefilm die ik al vaak heb gezien. Ik kan echt geen genoeg krijgen van deze film! 'Speed' is een goed onderhoudende actiefilm die in mijn opzicht wel één van de betere uit de geschiedenis is.

Het verhaal gaat over Jack Traven, een agent van de LAPD. Nadat hij en zijn team erin geslaagd zijn mensen uit een lift te redden, lijkt de aanslag-pleger om te komen. Later blijkt van niet en hij heeft een bom op een bus gezet, en het is aan Jack om die bus te vinden en te zorgen dat de bom niet afgaat. Eén probleem: Als de bus harder rijdt dan 80 km per uur wordt de bom geactiveerd, en als de bom afremt zal de bom exploderen.

Het verhaal is razend spannend. Het feit dat Jack vanuit ergens in LA, de juiste bus moet vinden en die bus zien in te komen is erg spannend. Wanneer hij uiteindelijk in de bus beland wordt het nog spannender. Een aantal goede stunts en wat draaien in het verhaal helpen er ook aan mee dat dit een geslaagde film is.

De hoofdrol wordt hier vervuld door Keanu Reeves. Hij speelt agent Jack Traven en hij speelt zijn rol erg goed! Hij is een roekeloze agent die wel weet waar hij mee bezig is. Al laat hij het niet altijd merken, je ziet dat hij in paniek is. Zijn stunts doet Keanu zelf, en er is één stunt die echt heel goed is! De rol van Annie Porter wordt gespeeld door Sandra Bullock. Ze is een vrouw die een eigen wil heeft en helemaal niks gelooft van Jacks verhaal. Later gelooft ze het wel en zet zich ook volledig in om te zorgen dat die bus de lucht niet ingaat. Haar rol vind ik erg sterk, ze heeft een goede karakterontwikkeling, ook met de hoofdpersoon en dat wordt goed in beeld gebracht. De rol van slechterik wordt hier gespeeld door Dennis Hopper. Hij was degene die de mislukte aanslag pleegde aan het begin van de film. Hij speelt een erg goede en ook best angstaanjagende rol. Hopper blijkt de juiste persoon om dit personage te spelen.

Zoals ik eerder zei is 'Speed' een goed onderhoudende film. Er zit door de film alleen maar actie, en dan geen doorsnee actie. Nee, in deze film zit voornamelijk goede en vooral spannende actie. Je verveelt je geen moment tijdens het kijken. Dit alles wordt ook nog eens versterkt door een geweldige soundtrack! Enig minpunt dat ik aan de film kan ontdekken is de climax. De climax is gewoon een stuk minder spannend dan de rest van de film. Het is wel een aardige climax maar ik had daar toch iets meer van verwacht. Al met al is 'Speed' een geweldige film, en wat mij betreft één van de betere ooit gemaakt!

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie