Bilbo Reviews....

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
bobocad
Regisseur
Regisseur

Re: Bilbo Reviews....

Bericht door bobocad » 28 sep 2013 21:01

Wel ja als we toch de boel compeet proberen te maken (al is MoS natuurlijk uitgesloten).
Misschien is deze 14 DVD discs boxset wel een kijkje waard.

Afbeelding
Tja deze set bevat zelfs Superman and the Mole-Men, 9 Fleischer Superman cartoons en zelfs Look, Up in the Sky! The Amazing Story of Superman.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 20 okt 2013 19:04

THEMALOOS

In anderhalve maand heb ik alle 62 afleveringen van de serie Breaking Bad gekeken. Omdat ik geen idee heb wat ik nu met m'n leven moet doen, zal ik maar een review van de gehele serie plaatsen.

Breaking Bad (2008-2013)
Afbeelding

Gecreëerd door Vince Gilligan
Met Bryan Cranston (Walter White), Aaron Paul (Jesse Pinkman), Anna Gunn (Skyler White), RJ Mitte (Walter White, Jr.), Dean Norris (Hank Schrader), Betsy Brandt (Marie Schrader), Bob Odenkirk (Saul Goodman), Steven Michael Quezada (Steven Gomez), Jonathan Banks (Mike Ehrmantraut), Giancarlo Esposito (Gustavo 'Gus' Fring)

"Je moet Breaking Bad kijken!" zei een vriend tegen mij begin dit jaar tijdens een scheikundeles (passende setting). Ik had geen idee wat het was en vroeg waar het over ging. Toen ik het hoorde klonk het best saai en ik heb besloten niet te kijken. Maar toen het tweede deel van seizoen 5 begon, hoorde ik allerlei positieve reacties van mensen die de serie wel volgen. Over hoe intens de laatste afleveringen waren. Dit maakte me nieuwsgierig, en ik besloot de eerste aflevering te kijken. Een dag later de tweede enzovoorts. Midden in seizoen 2 begon de serie me pas helemaal te pakken, en ik keek meerdere afleveringen per dag. Vandaag heb ik de laatste twee afleveringen gekeken en de conclusie getrokken dat dit de beste serie is die ik ooit gezien heb.

Walter Hartwell White is scheikundeleraar op een school in Alburquerque. Daarnaast werkt hij parttime in een wasstraat. Hij is getrouwd en heeft een zoon met cerebral palsy. Op een dag krijgt Walter te horen dat hij longkanker heeft. Hij heeft geen idee hoe hij dit moet betalen, totdat hij terugdenkt aan een nieuwsbericht over de DEA (Drug Enforcement Administration) die een laboratorium waar de drug methamfetamine gemaakt werd hebben gevonden en daarbij oom de grote hoeveelheid geld gevonden hebben die daarmee te verdienen valt. Walt's zwager werkt bij de DEA en biedt Walt aan een keer mee te gaan met het binnenvallen van zo'n meth-laboratorium. Daar ziet Walt zijn oude leerling Jesse Pinkman, die bekend is in het "meth-wereldje". Op een avond benadert Walt Jesse en vraagt hem om hulp bij het maken en verkopen van meth, om zo zijn familie geld na te laten als hij er niet meer is. Walt maakt de puurste meth die men ooit gezien heeft, wat ervoor zorgt dat Walt steeds dieper in de wereld van het drugs dealen wordt getrokken, en dat neemt zo zijn risico's met zich mee.

" Some straight like you, giant stick up his ass, age what – 60? He's just gonna break bad?" - Jesse Pinkman (Aaron Paul)

Eén van de beste dingen aan deze serie is het schrijfwerk. En dan niet alleen karakterontwikkeling en de dialogen, maar ook de situaties en de oplossingen voor deze situaties zijn briljant en origineel geschreven. Het is geen serie met afleveringen waar de schrijvers gewoon wat zinnen op een blaadje hebben geflikkerd met het idee dat het toch wel gekeken wordt. Zelfs op de meest succesvolle momenten van de serie blijft het schrijfwerk van hoog niveau. Juist de laatste 8 afleveringen, wat waarschijnlijk de meest succesvolle afleveringen waren van de serie, zijn het beste geschreven. Spannend, onverwachts en een passend einde. De schrijvers hebben echt fantastisch werk geleverd met die afleveringen. Nog een geweldig iets is hoe je personages kan haten en dat je wenst dat ze snel het loodje leggen, maar dat je medelijden met ze krijgt zodra ze het loodje leggen. Ook is het fantastisch hoe Walt steeds slechter wordt door de serie heen, maar hem echt haten lukt niet. In tegendeel, je blijft voor hem juichen, of ben ik de enige die dit had? In ieder geval; petje af voor de schrijvers!

"I have spent my whole life scared – frightened of things that could happen, might happen, might not happen. Fifty years I spent like that. Finding myself awake at three in the morning. But you know what? Ever since my diagnosis, I sleep just fine." - Walter White (Bryan Cranston)
Afbeelding

Ik kan geen enkele acteur/actrice noemen die het echt slecht deed in de serie. Bryan Cranston zet een rol neer waarvoor woorden tekort komen. De evolutie van Walter White wordt perfect neergezet door Cranston. Van aardige en vredelievende vader tot bad ass is fantastisch, mede door de manier waardoor Cranston dit meedraagt. Maar ook al verandert hij langzaam in bad ass, kun je toch hier en daar nog de vredelievende Walter White bespeuren, al moet je steeds beter zoeken. Aaron Paul is ook fantastisch als Jesse Pinkman, die ook een bepaalde evolutie doormaakt in de serie en misschien wel één van de meest tragische personages wordt. Ook Anna Gunn heeft een paar aardige momenten. Dean Norris weet ook een goede rol neer te zetten als Hank Schrader, een personage dat ook een zekere ontwikkeling doormaakt, en in één van de laatste afleveringen zet Norris en topprestatie neer. Ook Giancarlo Esposito is fantastisch als de ijskoude Gus Fring, de beste antagonist uit de hele serie als je het mij vraagt en zeker ook één van de best ingevulde rollen. En dan is er ook nog Bob Odenkirk, die één van mijn favoriete personages uit de serie vertolkt; Saul Goodman.

"It's the way of the world, kid. Go with the winner." - Saul Goodman (Bob Odenkirk)

Nog iets wat de serie zo sterk maakt is het feit dat de serie zeer realistisch is. Zo wens je in sommige situaties dat de personages op een magische wijze een oplossing vinden. Het realisme zorgt er niet alleen voor dat je het idee krijgt dat dit allemaal echt zou kunnen gebeuren, maar ook dat je als kijker geschokt raakt door de harde realiteit waar de personages leven wat betekent dat je niet altijd kan rekenen op een happy end. Zo neemt de serie onverwachte wendingen die de kijkervaring alleen maar verbeteren. Elk seizoen wordt de serie extremer en harder en ook onvoorspelbaarder.

"If you try to interfere, this becomes a much simpler matter. I will kill your wife. I will kill your son. I will kill your infant daughter." - Gustavo Fring (Giancarlo Esposito)

En je blijft maar kijken. De ene aflevering na de ander, niet wetende dat je al een paar dagen de zon niet gezien hebt behalve in de serie zelf. En geloof me, het is het allemaal waard. De serie is zo vreselijk goed en zo vreselijk aangrijpend dat je maar wil blijven kijken. En geloof me, het is het allemaal waard! Elke minuut van de serie is niet verspild. Net als crystal meth is de serie verslavend en wil je meer, meer, meer! Maar ook deze serie kent zijn eind. De finale van 55 minuten genaamd "Felina" is één van de beste afleveringen uit de hele serie. Er bestaat zoveel kritiek op laatste afleveringen van series omdat ze vaak niet bevredigend zijn. De finale van Breaking Bad is zeer bevredigend en neemt op een gepaste manier afscheid van de serie. Een manier die je niet achterlaat met vragen als "Maar wat gebeurt er met....?".

"I did it for me. I liked it. I was good at it. And... I was... really... I was alive." - Walter White (Bryan Cranston)
Afbeelding

Anthony Hopkins schreef: "I have never watched anything like it. Brilliant!" en beschreef Cranston's performance als Walter White als "the best acting I have seen - ever." . En ook critici zijn uiterst positief over de serie en noemen het "één van de beste drama's uit de geschiedenis van televisie". Iedereen die de gehele serie heeft gekeken kan daar denk ik in meegaan. Van de eerste tot de laatste minuut van de serie heb ik me noot verveeld of nooit gedacht dat ik het beter had gekund. Breaking Bad is een serie die niet snel vergeten zal worden.

Afbeelding
Cijfer in getallen: 10

Afbeelding

Voor iedereen die de gehele serie heeft gezien (anders niet vanwege spoilers), een mooi filmpje:

Naar de inhoudsopgave
Laatst gewijzigd door Bilbo op 28 sep 2014 18:34, 2 keer totaal gewijzigd.

MissOrangey
Filmster
Filmster

Bericht door MissOrangey » 21 okt 2013 17:27

Lekker geschreven en mooi vormgegeven, Bilbo! :T

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 21 okt 2013 22:21

Bedankt :)

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 21 okt 2013 22:53

Top geschreven, Bilbo! :T Ik ga de serie ook maar eens kijken :)

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 23 okt 2013 12:58

Bedankt!

En het is zeker aan te raden om de serie te kijken. Beste serie die ik ooit gezien heb :T

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 01 dec 2013 18:07

Disney Classics

Afbeelding

"Heigh-ho, heigh-ho" en "When you wish upon a star" komen je vast bekend voor. Zoveel mensen zijn opgegroeid met de tekenfilms van Disney die zonder tegenspraak klassiekers genoemd kunnen worden. Met onvergetelijke hartverwarmende momenten en memorabele liedjes hebben deze klassieke films een plekje in de harten van vele mensen verdiend. Ook ik hoor bij deze groep mensen. Daarom zal ik een paar hartverwarmende klassiekers herkijken en recenseren.

Welke films zal ik kijken/recenseren?
> Snow White and the Seven Dwarfs (1937)
> Pinocchio (1940)
> Fantasia (1940)
> Bambi (1942)
> Sleeping Beauty (1959)
> The Lion King (1994)
> Pooh's Grand Adventure: The Search for Christopher Robin (1997)

Je zult misschien zien dat een aantal films van de lijst missen. Dit komt omdat er zoveel klassiekers zijn dat ik ze niet allemaal kan recenseren.

Alvast bedankt voor uw tijd en veel leesplezier!
Afbeelding

Naar de inhoudsopgave
Laatst gewijzigd door Bilbo op 28 sep 2014 18:34, 11 keer totaal gewijzigd.

SeungRi1997
Filmster
Filmster

Bericht door SeungRi1997 » 01 dec 2013 18:50

Heerlijke films!! Ik kijk uit naar je recensies. :)

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 01 dec 2013 21:14

Kan het altijd wel waarderen als mensen naar mijn recensies uitkijken, bedankt :D

Maar het zijn inderdaad heerlijke films. Het wordt ook een genot om ze weer te kijken!

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 02 dec 2013 17:14

Snow White and the Seven Dwarfs (1937)

Afbeelding

Met Adriana Caselotti, Lucille La Verne en Roy Atwell
Geschreven door Ted Sears, Richard Creedon, Otto Englander, Dick Rickard, Earl Hurd, Merrill De Maris, Dorothy Ann Blank, Webb Smith
Gebaseerd op het sprookje van Wilhelm & Jacob Grimm
Geregisseerd door William Cottrell, David Hand, Wilfred Jackson, Larry Morey, Perce Pearce, Ben Sharpsteen

Wie kent het iconische "Heigh-ho!" niet? Het beeld van 7 dwergen die na een lange dag werken in een mijn al zingend terug naar huis gaan. Of de scene waarin de dwergen en Sneeuwwitje in het huisje dansen en zingen? Of de duistere scene waarin de koningin verandert in een heks? Deze film zit vol met iconische momenten die je bijblijven. Met Snow White and the Seven Dwarfs heeft Walt Disney iets gedaan wat achteraf gezien is best briljant. Want hoe tijdlozer iets is, hoe langer het blijft hangen. En wat is een betere manier om dat te doen dan met een tekenfilmversie van een sprookje? Het heeft zeker gewerkt, want wie heeft deze film als kind niet gezien?

Het verhaal is denk ik wel bekend bij iedereen, maar ik zal het toch nog even uitleggen. Er was eens (om maar eens lekker traditioneel te beginnen) een prinses, genaamd Sneeuwwitje, die bij haar jaloerse en ijdele stiefmoeder woont. Haar stiefmoeder laat, uit angst dat Sneeuwwitje ooit mooier zal zijn dan zij, Sneeuwwitje al het vuile werk opknappen, en elke dag vraagt deze stiefmoeder (of 'koningin' , als je dit een handigere benaming vindt) aan haar magische spiegel of ze nog wel de mooiste is. Op een dag krijgt ze te horen dat er iemand mooier is dan zij; Sneeuwwitje. Ze stuurt Sneeuwwitje naar het bos met de jager, die haar moet vermoorden. De jager kan het echter niet over zijn hart halen om dit te doen en laat Sneeuwwitje gaan. Diep in het bos zoekt Sneeuwwitje onderdak in het huis van zeven dwergen...

"Magic Mirror on the wall, who now is the fairest one of all?" - The queen

Van alle Disney-prinsessen is Sneeuwwitje de meest vreemde. Op het ene moment is ze vrolijk, dan is ze opeens bang en verdrietig, maar een paar seconden later is ze weer vrolijker dan ooit. Als kind is dit je misschien nooit opgemerkt, maar nu zal je dit wel opmerken en misschien een beetje irritant vinden. De personages die deze film echt maken zijn de zeven dwergen, die allemaal een eigen persoonlijkheid en uiterlijk gekregen hebben. De dwergen zorgen voor vele heerlijk komische momenten. Verder is er nog de antagonist in deze film, de koningin, die niet echt dreigend is totdat ze verandert in een lelijke, oude vrouw voor een plan om weer de mooiste van het land te worden (best ironisch eigenlijk).

Afbeelding

Deze film kent een paar onlogische momenten. Zo is er het moment dat Sneeuwwitje wakker wordt in het huisje van de dwergen met de dwergen aan het bed. Je zou denken dat ze het niet meteen zou vertrouwen, maar vreemd genoeg, vind ze het gewoon goed. Zo zijn er een aantal dingen die niet logisch zijn, maar laten we eerlijk zijn, is dat nodig bij deze film? Je kijkt deze film met een enorme glimlach op je gezicht dat je alle kleine foutjes die de film heeft meteen vergeeft. De film oogt zo mooi dat je compleet in de film getrokken wordt. De muziek is zo sfeervol en de dwergen zo leuk dat je het niet over je hart kan halen om deze film onlogisch te noemen en daarvoor meteen punten af te trekken. Deze film brengt in ieder het kind weer naar boven, al is het maar een klein beetje.

Want dat is wat de Disney-klassiekers echt goed doen; ze brengen het kind in je weer naar boven. Want de Disney-klassiekers zijn zo tijdloos, dat bijna elke generatie nu wel iets heeft meegekregen van deze films. De magische liedjes, de mooie vormgeving en de heerlijke humor; iedereen kan wel genieten van de Disney-klassiekers, daarvoor hoef je eigenlijk geen excuus te hebben zoals nostalgie. Ik weet zeker dat de Disney-klassiekers nog een tijdje bij de opvoeding van de komende generaties zal zitten (mijn broertje van 5 kijkt deze films ook nog).

Afbeelding
Cijfer in getallen: 7,9

NEXT: Pinocchio (1940)

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 02 dec 2013 17:40

Disney blijven altijd leuk en een review ervan is nooit verkeerd!

Maar...

Waar blijven je Superman reviews!?! :x

:wink: :P

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 02 dec 2013 17:43

Een andere keer misschien :wink:

SeungRi1997
Filmster
Filmster

Bericht door SeungRi1997 » 02 dec 2013 20:29

Leuke recensie. Nu ik dit zo lees, krijg ik er zelf ook weer zin in om " het kind in me naar boven te halen". :Y

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 02 dec 2013 20:41

Je bent nooit te oud voor Disney-films :)

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 02 dec 2013 20:42

hehe... innerlijke kind, nooit te jong.... leuk om te horen van de jongste mensen op het forum :)

Plaats reactie