Old Boy (Spike Lee remake)

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
Papigiulio
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Old Boy (Spike Lee remake)

Bericht door Papigiulio » 11 jul 2013 01:38

Tijd geleden dat hier geweest ben. Hopenlijk is dit de juiste plek om te posten.

De Old Boy remake van Spike Lee.

Wat zijn jullie opinies? Ik vond het een slecht idee, er was totaal geen remake nodig en heb lopen klagen. Maar nu ik de trailer zie, ziet er toch beter uit dan ik had verwacht.

Wat jullie? :)

http://twitchfilm.com/2013/07/first-blo ... ammer.html

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Old Boy (Spike Lee remake)

Bericht door WizardOfOss » 11 jul 2013 10:48

Na de eerste berichten dat er een remake zou komen zag ik het met zeer weinig vertrouwen tegemoet, maar met Spike Lee aan het roer en ook de insteek dat de film meer vanuit het bronmateriaal dan als directe remake van Park's meesterwerk wordt gemaakt is dat toch wel veranderd.

Ik ben momenteel de manga aan het lezen (zit nu in deel 5 van 8, het "spel" is nu echt begonnen), uiteraard is de basis van een man die jarenlang opgesloten heeft gezeten en daarna de reden daarvoor moet achterhalen hetzelfde, maar de invulling van het verhaal, de karakters en de algehele sfeer zijn totaal verschillend. Kijkend naar de trailer lijkt dit een mix te worden van de manga, van Park's Oldboy maar zeker ook weer een geheel nieuw stuk eigen invulling. Ik ben toch wel benieuwd wat Lee ervan bakt.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 11 jul 2013 14:14

De trailer laat een heel ander, en positief, beeld zien dan dat ik van te voren in gedachten had. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar het gene dat Lee er van gemaakt heeft...

Papigiulio
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Papigiulio » 12 jul 2013 03:14

Hey Wizard, RichArt, ik herinner jullie nog wel hah. :)

Ik wist niet dat er een old boy manga was, waar heb je die vandaan? Lijkt me niet dat ze die verkopen in nl?

pff google ik nu even, staat alles gewoon online :)
http://manga.animea.net/old-boy-chapter-1-page-1.html

Wachten op een volgende trailer, maar tot nu toe ziet het er niet slecht uit.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 12 jul 2013 08:44

Het ziet er tot nog toe inderdaad ruig uit. Ik was als jij, en zag er het nut van een remake ook niet direct in. Maar op basis van trailer en wat Wizard zegt, ben ook ik voorzichtig optimistisch aan het worden.

Als mijn geheugen me niet in de steek laat had ik Oldboy een heus BB'tje gegeven. :P (één van de weinige, ik ben er zuinig op) Dus ja, beter kan het niet worden zou je zeggen, maar wellicht wel 'anders' ...
producent Roy Lee schreef:"The ending will be something that the audiences will all be, especially the fans of the original, will be very happy with. In fact, some may consider it to be a bit darker."
... wat voor mij nog niet eens zozeer hoeft, twee keer hetzelfde op briljante wijze gebracht, is ook goed.

Maar mijn nieuwsgierigheid is gewekt.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 12 jul 2013 19:22

Papigiulio schreef:Hey Wizard, RichArt, ik herinner jullie nog wel hah. :)
O jee, ik hoop niet omdat we je ooit iets aangedaan hebben? Voor je het weet zitten we zoveel jaar eenzaam in een cel opgesloten :P
Papigiulio schreef:Ik wist niet dat er een old boy manga was, waar heb je die vandaan? Lijkt me niet dat ze die verkopen in nl?

pff google ik nu even, staat alles gewoon online :)
http://manga.animea.net/old-boy-chapter-1-page-1.html
De manga was er al voor de film, dus dat is het originele verhaal. Nu heb ik daarvan nog drie van de acht delen delen te lezen dus wellicht dat dan de verhalen meer concrete overeenkomsten gaan vertonen, maar vooralsnog zie ik de manga meer als inspiratiebron dan als echt bronmateriaal. De hoofdpersoon heeft inderdaad in beide gevallen jarenlang opgesloten gezeten, het eerste spoor vindt ie ook aan de hand van het eten wat hem al die jaren voorgeschoteld was, de speurtocht verandert halverwege inderdaad van "door wie" naar "waarom", maar praktisch alles daaromheen is anders. De hoofdpersoon uit de film was toch wel een beest dat nergens voor terugdeinsde, terwijl die van de manga veel behoedzamer te werk gaat (maar zo op z'n tijd uiteraard ook de hardere middelen niet schuwt).

Ik heb die manga's gewoon bij Amazon.de besteld, Engelstalige uitgaven (wel right-to-left) van Dark Horse Manga. Op de een of andere manier gaat er nog steeds niks boven ouderwets papier...
(iets wat ik wel heb moeten bezuren met m'n One Piece-verslaving, 67 volumes met nog veel meer op komst...)

Plaats reactie