Fifty Shades of Grey (2015)

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Renu
Bijrol
Bijrol

Bericht door Renu » 11 feb 2015 12:59

Ik ben benieuwd of er mannen zijn die (vrijwillig) naar deze film gaan en wat ze van de hype vinden :-)

Ik ga vanavond naar de Ladies Night van deze film, ben erg benieuwd!

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: 50 Shades

Bericht door Axeqlusive » 11 feb 2015 13:16

Ik ga zaterdag met the missus... ik heb ondertussen wat recensies gelezen het het houdt niet over allemaal. Dat schijnt overigens niet aan de acteerprestaties te liggen (Dakota Johnson wordt zelfs geprezen), maar vooral aan de conversie van boek naar het scherm. Ik denk dat dat ook bijna onmogelijk was om goed voor elkaar te krijgen. Het boek schijnt (ik heb het zelf niet gelezen) de fantasie van (met name) de vrouw aan te wakkeren en de zintuigen te prikkelen, maar dat komt natuurlijk vooral door het beeld dat je er zelf bij maakt. En hoe vaak zal dat bij die persoon in kwestie nog verder zijn gegaan als het boek is weggelegd. Nu krijg je het gewoon te zien zoals het is en daar moet je het mee doen.

Ik ga er dan ook heen met niet al te hoge verwachtingen.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 11 feb 2015 13:44

Volgens mij ga je hier als man inderdaad niet vrijwillig naartoe. Ik heb gelezen dat het een saaie film is met een hoofdpersoon die zo houterig is als het maar kan. En dat allemaal gebaseerd op (uiteraard van horen zeggen, ik ga die onzin zelf niet lezen. Ben je gek.) een slecht, ordinair boek. Het is natuurlijk allemaal een enorm bewuste keuze dit voor Valentijnsdag uit te brengen, maar toch vind ik het maar een rare aangelegenheid. ''Zeg, zullen we lekker gaan kijken naar een film waarin er met zweepjes geslagen wordt?'' Niets romantischer. Het kan niet anders dan dat de meest pijnlijke slag toch is voor de man die mee gaat/moet: totally whipped. :lol:

Renu
Bijrol
Bijrol

Bericht door Renu » 11 feb 2015 14:00

Ik heb het boek wel gelezen en ok het is geen hoogstaande literatuur. Maar.... het is wel vermakelijk en leest makkelijk weg. Een hoop vrouwen hebben inspiratie opgedaan en het heeft een taboe doorbroken. Vrouwen praten openlijk over het boek en wat er in de slaapkamer kan gebeuren.

Waarom is het een slechte keuze geweest om deze film met Valentijnsdag uit te brengen? Mijns inziens kan het stellen juist een boost geven als ze al jaren bij elkaar zijn :-)

En misschien kan een man nog tips opdoen als hij de film gezien heeft :D

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 11 feb 2015 14:22

Renu schreef:En misschien kan een man nog tips opdoen als hij de film gezien heeft :D
Ja of de vrouw natuurlijk :wink: want dat die pas openlijk praten over wat er in de slaapkamer kan gebeuren nadat ze dit boek hebben gelezen zegt ook wel wat (over de veiligheid en vertrouwen in je relatie wellicht?).

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 11 feb 2015 14:25

Fifty Shades of Grey (2015) ?

Vermeld dat dan ajb netjes en compleet.
Wel zo makkelijk.

Renu
Bijrol
Bijrol

Bericht door Renu » 11 feb 2015 14:26

Axeqlusive schreef:
Renu schreef:En misschien kan een man nog tips opdoen als hij de film gezien heeft :D
Ja of de vrouw natuurlijk :wink: want dat die pas openlijk praten over wat er in de slaapkamer kan gebeuren nadat ze dit boek hebben gelezen zegt ook wel wat (over de veiligheid en vertrouwen in je relatie wellicht?).
Touché :wink:

Renu
Bijrol
Bijrol

Re: Fifty Shades of Grey (2015)

Bericht door Renu » 11 feb 2015 14:30

Dr. Strangelove schreef:Fifty Shades of Grey (2015) ?

Vermeld dat dan ajb netjes en compleet.
Wel zo makkelijk.
Afbeelding

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 11 feb 2015 14:54

Rem schreef:En dat allemaal gebaseerd op (uiteraard van horen zeggen, ik ga die onzin zelf niet lezen. Ben je gek.) een slecht, ordinair boek.

Personen die dit roepen zouden die boeken juist moeten lezen! Als je dergelijke handelingen, voorkeuren etc. ordinair vind, dan ligt dat meer aan je eigen kennis en kunde. Het kan natuurlijk niet je cup-of-tea zijn, maar 'ordinair' slaat natuurlijk nergens op.
''Zeg, zullen we lekker gaan kijken naar een film waarin er met zweepjes geslagen wordt?'' Niets romantischer.
Ik heb de boeken niet gelezen en heb derhalve ook geen behoefte om de film in de bios te gaan kijken, maar dit is ook wel weer heel erg kortzichtig :}.

Door alle commotie ben ik bijna geneigd om de boeken tevoorschijn te halen......just to see what all the fuzz is about :Y

Renu
Bijrol
Bijrol

Bericht door Renu » 11 feb 2015 15:00

McMurphy schreef:Door alle commotie ben ik bijna geneigd om de boeken tevoorschijn te halen......just to see what all the fuzz is about :Y
Ik ben benieuwd wat een man van de boeken vindt :D

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 11 feb 2015 15:02

McMurphy schreef:
Rem schreef:''Zeg, zullen we lekker gaan kijken naar een film waarin er met zweepjes geslagen wordt?'' Niets romantischer.
Ik heb de boeken niet gelezen en heb derhalve ook geen behoefte om de film in de bios te gaan kijken, maar dit is ook wel weer heel erg kortzichtig :}.
Je hebt de boeken niet gelezen en daardoor geen behoefte om de film in de bios te kijken? Dan hoop ik maar dat je veel boeken leest. Wanneer heb je Lord of the Rings of The Hobbit voor het laatst gelezen bijvoorbeeld? :lol:

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 11 feb 2015 15:05

Scherp! Echter, het thema is natuurlijk wel even van andere properties. Een stuk controversiëler en bij menig vrouw dus vele malen interessanter om te zien hoe de verfilming is van zo'n boek dan van een fantasy epos ;).

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 11 feb 2015 15:14

Er is iets dat vrouwen aantrekt in die boeken, dus daarom kan het voor ons mannen interessant zijn om deze te lezen. Maar ik heb begrepen dat de boeken niet erg sterk geschreven zijn en dat er inmiddels beter werk in dit genre te krijgen is.
Verder was ik niet van plan om de film te gaan zien, maar ik gun de fans een goede adaptatie naar het witte doek.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 11 feb 2015 15:15

De succesvolste fanfiction ooit?

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 11 feb 2015 15:20

McMurphy schreef:Scherp! Echter, het thema is natuurlijk wel even van andere properties. Een stuk controversiëler en bij menig vrouw dus vele malen interessanter om te zien hoe de verfilming is van zo'n boek dan van een fantasy epos ;).
Zo controversieel is het toch ook weer niet. Er zijn toch al films geweest als een Secretary en vorig jaar nog Von Trier met Nymphomaniac. Het is waarschijnlijk vooral de hype en daarmee ligt het dichter bij de verfilming van een fantasy epos als Lord of the Rings dan dat het in eerste instantie lijkt.

Plaats reactie