Fifty Shades of Grey (2015)

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Fifty Shades of Grey (2015)

Bericht door Axeqlusive » 11 feb 2015 15:25

Straka schreef:Zo controversieel is het toch ook weer niet. Er zijn toch al films geweest als een Secretary en vorig jaar nog Von Trier met Nymphomaniac.
Ik denk dat het vooral toegankelijker gebracht wordt dan bijvoorbeeld een Nymphomaniac. Ik bedoel... waarom worden goede drama films door (ik denk) dezelfde doelgroep betiteld als traag en saai, maar gaan de waargebeurde verhalen TV films op RTL4 als zoete broodjes? Toegankelijkheid.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 11 feb 2015 15:39

Dat is dus ook precies wat ik bedoel. De hype maakt het toegankelijker en brengt het naar de massa, inhoudelijk is het niet per definitie nieuws.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 11 feb 2015 15:47

Straka schreef:Zo controversieel is het toch ook weer niet. Er zijn toch al films geweest als een Secretary en vorig jaar nog Von Trier met Nymphomaniac.
Alsof non-cinefielen ooit van die films hebben gehoord! Eerlijk gezegd ken ik heel Secretary niet....

Renu
Bijrol
Bijrol

Bericht door Renu » 11 feb 2015 15:50

Ik snap niet waarom mensen (voornamlijk vrouwen) zeggen dat het boek slecht geschreven is. Het is toch ook geen literatuur die op de boekenlijst terecht komt van Havo 3?

Wereldwijd zijn er meer dan 90 miljoen (!!!) boeken van verkocht. Zo slecht kunnen ze ook weer niet zijn dan :wink:

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 11 feb 2015 15:53

Secretary heeft toch wel enige bekendheid en een bepaalde cult-status behaald. Daarnaast was het ook wel een soort van doorbraak voor Maggie Gyllenhaal.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 11 feb 2015 15:54

Renu schreef:Wereldwijd zijn er meer dan 90 miljoen (!!!) boeken van verkocht. Zo slecht kunnen ze ook weer niet zijn dan :wink:
Ah dus verkoop-/ bezoekersaantallen zeggen iets over de kwaliteit? Interessant.
Michael Bay is alvast erg blij met je :lol:

Misschien moet ik de Twilight franchise dan ook maar eens een kans geven :|

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 11 feb 2015 15:55

Dat zal dan mijn beperking zijn, maar je kunt mij niet wijsmaken dat die Secretary bekendheid heeft bij het grote publiek. Met groot publiek doel ik dus op de massa, die nu naar alle waarschijnlijkheid wel naar Fifty Shades gaan.
En euh alleen de term cult-status (onder de films) vind ik al iets voor cinefielen :P

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 11 feb 2015 15:57

Straka schreef:Dat is dus ook precies wat ik bedoel. De hype maakt het toegankelijker en brengt het naar de massa, inhoudelijk is het niet per definitie nieuws.

Renu
Bijrol
Bijrol

Bericht door Renu » 11 feb 2015 16:00

Axeqlusive schreef:
Renu schreef:Wereldwijd zijn er meer dan 90 miljoen (!!!) boeken van verkocht. Zo slecht kunnen ze ook weer niet zijn dan :wink:
Ah dus verkoop-/ bezoekersaantallen zeggen iets over de kwaliteit? Interessant.
Michael Bay is alvast erg blij met je :lol:

Misschien moet ik de Twilight franchise dan ook maar eens een kans geven :|
Het zegt niets over de kwaliteit van schrijven, dat bedoelde ik er mee te zeggen. Ik heb de 3 boeken in nog geen 2 weken tijd uitgelezen. Dat zegt wel iets over het makkelijk weglezen (en wegdromen, maar dat terzijde) en toch een wel interessante verhaallijn.

En met Michael Bay ben ik vaak ook blij :D

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 11 feb 2015 17:45

McMurphy schreef:
Rem schreef:En dat allemaal gebaseerd op (uiteraard van horen zeggen, ik ga die onzin zelf niet lezen. Ben je gek.) een slecht, ordinair boek.
Personen die dit roepen zouden die boeken juist moeten lezen! Als je dergelijke handelingen, voorkeuren etc. ordinair vind, dan ligt dat meer aan je eigen kennis en kunde. Het kan natuurlijk niet je cup-of-tea zijn, maar 'ordinair' slaat natuurlijk nergens op.
Ik zeg niet dat ik het onderwerp slecht en ordinair vind. Ik zeg dat ik van horen zeggen inschat dat het boek slecht en ordinair is. Het thema op zich stoort me niet en als er een verhaal wordt verteld over waarom mensen zich hierin interesseren, echt de psyche achter een personage, dan lijkt me dat helemaal niet een verkeerd boek (of film) op te hoeven leveren. Dat ik uiteindelijk niet kan oordelen tot ik de boeken zelf heb gelezen, zou dan wel een heel redelijk punt zijn. Dat kan ik ook niet, maar ik heb vanuit allerlei hoeken gehoord dat het toch een (wat Straka dus bijv. ook zegt) gewoon niet sterk geschreven boek is. Nymphomaniac ben ik wel benieuwd naar. Oké, ik kom weinig subtiel door de bocht in m'n eerdere post, maar ik hekel hypes bijna per definitie. Die hysterie er omheen. Voor zover ik het dus kan inschatten gaat dan in dit geval ook weer eens om een hoop lucht en een flink gebrek aan inhoud of experiment.

Ik geef bovendien aan dat ik als kritiek hoor dat de film saai is (Zo Amerikaans als het maar kan als het op seks aankomt), dat is wat anders dan dat ik de film/het boek afkraak op seksuele voorkeuren. Niet per se, maar toch wel eerder het tegenovergestelde is dan het geval. Bovendien is de opmerking die je vervolgens maakt over kennis en kunde (of een gebrek eraan) van de potentiële lezer een op z'n zachtst gezegd vreemde en kortzichtige opmerking. Een flinke desinteresse voor deze film is er zeker van mijn kant en m'n vorige post erover was dan ook niet subtiel, maar dat gaat niet om een thema, maar om de veronderstelde uitwerking en hypevorming eromheen. Ik keur een thema eigenlijk nooit af. Maakt niet uit wat. Dat ik dan te lui ben/teveel andere mooie dingen te bekijken heb om op dit moment twee uur van m'n leven te geven aan deze film (Godzijdank ben ik er aan ontkomen mee te moeten :D ), fair enough.
McMurphy schreef:
Rem schreef:
''Zeg, zullen we lekker gaan kijken naar een film waarin er met zweepjes geslagen wordt?'' Niets romantischer.
Ik heb de boeken niet gelezen en heb derhalve ook geen behoefte om de film in de bios te gaan kijken, maar dit is ook wel weer heel erg kortzichtig :}.

Door alle commotie ben ik bijna geneigd om de boeken tevoorschijn te halen......just to see what all the fuzz is about :Y
Oké, dat is dus een causaal verband wat je zelf legt. Ik zeg dat nergens. En ik zou zoiets ook nooit zeggen. Ik zeg dat ik genoeg negatiefs over de film zelf heb gehoord en het leek me in m'n post toch wel duidelijk dat dat op zich al genoeg bewijs voor mij om de film niet te gaan kijken. Daarna haal ik pas de bron (het boek) erbij. Door al de commotie om deze film zou ik er dus nog met een grotere bocht om heen lopen. En van commotie lijkt me ook geen sprake, eerder een hype.
Axeqlusive schreef:
McMurphy schreef:Ik heb de boeken niet gelezen en heb derhalve ook geen behoefte om de film in de bios te gaan kijken, maar dit is ook wel weer heel erg kortzichtig :}.
Je hebt de boeken niet gelezen en daardoor geen behoefte om de film in de bios te kijken? Dan hoop ik maar dat je veel boeken leest. Wanneer heb je Lord of the Rings of The Hobbit voor het laatst gelezen bijvoorbeeld? :lol:
Boem en zo wordt er voortgeborduurd op verdraaide woorden en heb je voor je het weet een compleet uit z'n verband gerukt verhaal. De media doen dit met eenzelfde snelheid. :+

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 11 feb 2015 20:00

Eerlijk gezegd ben ik toch wel enigszins benieuwd naar wat de uiteindelijke film is, al hoef ik hem echt niet in de bioscoop te zien. De berichten die ik tot nu toe gehoord heb zijn niet ontzettend positief, maar ook niet zo negatief als ik verwacht had. Ben dus toch wel benieuwd of de film werkelijk zo slecht is als de recensies beweren :)

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 11 feb 2015 22:21

Denk dat ik dinsdag ofzo die film wel ff ga checken in de bios, alleen en zonder vermomming. Film die me gaat shockeren tot op het diepste van me botten met zijn ordinaire seks scenes. Kan niet wachten! Om in de stemming te komen kijk ik daarvoor nog wel even deze (NSFW).

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 12 feb 2015 09:20

Rem schreef:een heel verhaal...
Jammer dat je de essentie mist van mijn opmerking. Dan kun je er een heel verhaal van maken, maar uiteindelijk ging het mij alleen om de woordkeuze 'ordinair' in de context van het boek/film.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 12 feb 2015 10:25

Je gaf zelf aan dat het je om het onderwerp van het boek ging. Dat had ik niet zo beschreven en ordinair ging op voor het boek zelf en de vermeende allesbehalve hoogstaande literatuur dat het is. Dat zijn twee verschillende dingen.

Renu
Bijrol
Bijrol

Bericht door Renu » 12 feb 2015 10:25

Gisteren heb ik de film gezien.

Onderstaand stukje is eigenlijk voor een vrouw geschreven, misschien dat de weinige vrouwen hier (zijn die hier wel?) hier wat aan hebben :D

Nadat wij tijdens de ladies night klaargestoomd werden voor de film (in de hal kon je je opgeven voor een "Tupperware" party thuis en natuurlijk de mannen van Pathé met goed lichaam en alleen een pantalon, manchetknopen en vlinderstrik) begon de film eindelijk. Een ladies night is voor een filmfreak als ik killing! Het geluid stond te zacht en de dames konden hun mond niet houden (ga dan lekker naar de kroeg!). Ik heb daardoor een hoop ge-sssttttt. Bij elke kinky scène gingen de dames gniffelen en ongemakkelijk lachen. Halloooo we hebben allemaal de boeken gelezen (er gingen er 90 miljoen van over de toonbank...) dan weet je toch hoe het verhaal gaat? Waarom wordt er dan ongemakkelijk gelachen tijdens zo'n scène? Preutse vrouwen :-?

En nu wat iedereen wil weten; hoe waren die scenes? Er zaten een paar heftige scenes in ja. Dakota gaat full frontal en Jamie helaas niet. Ik ga verder geen spoilers weggeven

Jamie is zeker een Mr Grey alhoewel hij wel wat strenger mocht zijn zoals het boek.

Er werd goed geacteerd, alleen gingen sommige stukjes te snel naar mijn mening.

Al met al een must see. Met of je vriendinnen of je vriendje. En ga alsjeblieft niet zitten gniffelen.

Plaats reactie