DC Cinematic Universe

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

DC Cinematic Universe

Bericht door Bilbo » 22 feb 2015 23:29

Afbeelding

Al jaren domineert Marvel het superheldengenre op het witte doek. Sinds 2008 stromen de zalen vol en brengt Marvel succesfilm na succesfilm. Hun "Cinematic universe" brengt hun helden (of tenminste degene waar ze de rechten nog van hebben) samen in één filmuniversum. Eén grote vraag bleef onder de mensen: waar bleef DC met deze stap?

Sinds Man Of Steel is het DC Cinematic Universe officieel, zou men kunnen zeggen. Hieronder de line-up van de geplande films van Warner Brothers/DC Entertainment:

Batman v Superman: Dawn Of Justice (2016)

Afbeelding

In 2013 verscheen Zack Snyder plots op het podium tijdens Comic-Con, met een speciale aankondiging. Deze aankondiging? Batman zal verschijnen naast Superman in de volgende film van DC Entertainment. Nerds over de hele wereld gingen los, totdat ze hoorden wie Batman zou gaan vertolken: Ben Affleck. Steeds meer aankondigingen zorgden voor gemengde reacties, zoals Jesse Eisenberg als iconische antagonist Lex Luthor.

Over het plot is weinig duidelijk. Wel zullen we Wonder Woman, gespeeld door Gal Gadot, kunnen verwachten in een waarschijnlijk grote rol en heel misschien een cameo van Jason Momoa als Aquaman. Ook kunnen we Ray Fisher als Victor Stone/Cyborg verwachten. Dit zal de film zijn die het Cinematic Universe van DC Entertainment zal openen en ook zal deze film waarschijnlijk leiden tot de Justice League.

Suicide Squad (2016)

Afbeelding

Suicide Squad is te vergelijken met de Justice League, maar dan onder de villains van de stripwereld van DC Entertainment. In de film, die geregisseerd zal worden door David Ayer, zullen we kennismaken met Harley Quinn (Margot Robbie), Deadshot (Will Smith), Rick Flagg (Joel Kinnaman), Captain Boomerang (Jai Courtney) en Enchantress (Cara Delevingne). Daarnaast zullen we hier geïntroduceerd worden aan de nieuwe versie van The Joker, deze keer gespeeld door Oscarwinnaar Jared Leto. Het team zal geleid worden door Amanda Waller, neergezet door Viola Davis.

Mogelijk zal ook Eisenberg's Lex Luthor te zien zijn in Suicide Squad, maar dat is (nog) niet officieel bekend gemaakt.

Wonder Woman (2017)

Afbeelding

Werd het niet eens tijd dat een vrouwelijke superheld eens een eigen film kreeg? Zowel feministen als DC Entertainment gaven antwoord op die vraag, en dat antwoord is "ja". In 2017 zal Wonder Woman (gespeeld door Gal Gadot) aan wie we in Batman v Superman: Dawn Of Justice (2016) al zullen worden geïntroduceerd, een eigen film krijgen. Veel is er niet bekend over de film tot nu toe, naast dat de opnames dit najaar zullen moeten beginnen. Michelle MacLaren (bekend van o.a. afleveringen uit Breaking Bad en Game Of Thrones) zal op de regiestoel komen te zitten, met het script van Jason Fuchs (Ice Age: Continental Drift).

Justice League: Part One (2017)

Afbeelding

Waar Marvel eerst de helden introduceerde en dan pas iedereen bij elkaar bracht, geeft DC Entertainment ons de ensemble-film voordat de helft van het team een eigen film gekregen heeft. Of het een goede keuze of een slechte keuze is, is een groot vraagstuk bij vele mensen. Het team is in ieder geval bekend: Superman (Henry Cavill), Batman (Ben Affleck), Wonder Woman (Gal Gadot), Aquaman (Jason Momoa), Cyborg (Ray Fisher) en The Flash (Ezra Miller). Wie de villain zal zijn is niet bekend, en ook is het niet bekend wat het verhaal zal zijn. Het script zal geschreven worden door Chris Terrio (Argo) en Zack Snyder zal op de regiestoel zitten.

The Flash (2018)

Afbeelding

Terwijl The Flash momenteel een eigen serie heeft, is het personage te groot om te ontbreken in het Cinematic Universe. Het is bevestigd dat de series van DC Entertainment en de films niks met elkaar te maken zullen hebben, althans, niet direct. Het idee van een "multiverse" is een paar keer besproken, en het zou zomaar kunnen zijn dat we straks tweemaal The Flash zullen zien in één film! Er is echter niet meer bekend dan dat Ezra Miller (We Need To Talk About Kevin) de rol van The Flash op zich zal nemen.

Aquaman (2018)

Afbeelding

Al heel lang zweven er geruchten rondom het web: Jason Momoa is Aquaman. Hoe vaak Momoa ook heeft ontkend dat hij Aquaman zal zijn, bleef men doordrammen. En wat bleek? Hij is daadwerkelijk de nieuwe Aquaman! DC Entertainment zal Aquaman hard aanpakken en tonen aan het publiek dat hij niet de zwakkeling is die mensen van hem maken. Ze nemen het heel serieus. Momenteel hebben ze twee scenaristen aan het werk gezet om elk een script te schrijven voor de film en de beste zal uiteindelijk werkelijkheid worden. Ook toont de eerste foto die Zack Snyder heeft uitgebracht op zijn eigen Twitter dat Aquaman serieus zal worden aangepakt in het Cinematic Universe.

Shazam! (2019)

Afbeelding

Over geruchten gesproken: Dwayne "The Rock" Johnson sprak al tijden over een geheime rol in een DC Entertainment film. Maar welke zou dat zijn? Er werd steeds meer gespeculeerd, en hints van The Rock zelf zorgden ervoor dat men ging speculeren dat hij Shazam of Black Adam zou zijn. En wat bleek? Hij zal inderdaad Black Adam zijn in de Shazam-film die in 2019 op het witte doek te zien zal zijn! Veel is er niet bekend over de film, en dat is ook niet zo gek als je kijkt naar de releasedatum.

Justice League: Part Two (2019)

Afbeelding

Wacht... WAT?! Part Two?! Ja, dat klopt. Twee jaar na de eerste Justice League-film zal het team weer verschijnen. Het "Part One" en "Part Two" aspect doet suggereren dat het misschien wel één verhaal zal vormen. Veel meer weten we niet dan dat Zack Snyder weer zal terugkeren als regisseur.

Cyborg (2020)

Afbeelding

In Batman v Superman: Dawn Of Justice (2016) zullen we kennismaken met Victor Stone, ook wel bekend als Cyborg. Dit was zeker verrassend, aangezien niemand had verwacht hem te zien in de film; men was al verrast bij de aankondiging dat Wonder Woman zal verschijnen! En nu zal Cyborg ook nog zijn eigen film krijgen, met een acteur in de hoofdrol van wiens IMDB-pagina niet bepaalt vol staat. Het is afwachten wat hiermee gedaan zal worden.

Green Lantern (2020)

Afbeelding

Over elke opkomende DC-film is er wel iets bekend, behalve Green Lantern, die in 2020 zal moeten verschijnen. In 2011 verscheen er al een film rondom de bekende DC-held, maar een groot succes was die film niet. Het was de film die het Cinematic Universe had moeten starten, maar omdat het geen succes was, is dat niet gebeurd. Nu heeft Man Of Steel die plek ingenomen. Tegen 2020 zouden we de slechte smaak van de film met Ryan Reynolds uit onze mond moeten hebben gewassen en is het tijd om Green Lantern een nieuwe kans te geven.

Batman solofilm & Man Of Steel 2 ?

Afbeelding

Het meest opvallende aan deze line-up is dat zowel Batman als Superman geen eigen solofilm meer krijgen. DC Entertainment's grootste helden en ze krijgen niet eens een eigen film! Wat hiermee zal gebeuren zullen we in de toekomst wel zien, maar opvallend is dit zeker.

Dus, daar is de line-up van de films die Warner Bros./DC Entertainment zal uitbrengen. Dit topic zal er zijn voor discussie, speculatie, blijdschap of geklaag rondom het nieuws en natuurlijk uiteindelijk de films die uitgebracht zullen worden binnen het DC Cinematic Universe.

AfbeeldingAfbeelding

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re: DC Cinematic Universe

Bericht door Ed Crane » 23 feb 2015 14:16

Inderdaad, mooi helder neergezet.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 23 feb 2015 17:32

Ik dacht dat DC zich bewust juist meer op series (Arrow, Flash, Constantine) had gericht, omdat Marvel inderdaad de markt nogal domineert.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 23 feb 2015 17:55

Momenteel zien we DC voornamelijk op TV ja, zowel live-action als animatie, maar met iconische figuren als Batman, Superman en Wonder Woman is het zonde om daar niet groter van te profiteren door middel van bioscoopfilms, wat Warner Brothers/DC ook al doorhad.

Ook sinds 2011 waren er al plannen voor een Cinematic Universe (de reden waarom we de Green Lantern-film hadden), dus zo nieuw is het idee van een DC Cinematic Universe niet.

Het is wel spannend om te zien hoe de "box office strijd" tussen Marvel en DC zal gaan.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 23 feb 2015 18:17

Mwoah, spannend, ik denk dat ze er te laat mee beginnen..
Ook zullen veel mensen het verschil niet kennen, die zien alleen een superhelden film.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 23 feb 2015 19:59

Suicide Squad en de Batman vs. Supermanfilm lijken mij er interessant, maar Wonder Woman en Aquaman interesseren me niet echt, doe mij maar een goede Batman Stand Alone, dat is ook alweer 23 jaar geleden en dat wordt nu wel weer eens tijd.

De Aquaman lijkt me trouwens een behoorlijk groot risico. Dat is nu niet echt een karakter met een ontzettend goede reputatie, in tegendeel.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 23 feb 2015 20:08

23 jaar geleden? Misschien begrijp ik het verkeerd maar de gehele Dark Knight trilogie was dus niet goed? Is dat hip om te zeggen? :P

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 23 feb 2015 20:14

Geen idee of het hip is om te zeggen, maar ik blijf het zwaar overgewaardeerde films vinden. De laatste zelfs oerslecht. Maar goed, mijn mening in deze is hier inmiddels wel bekend denk ik.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 23 feb 2015 20:38

Eigenlijk niet, ik denk dat deze toch steeds ondersneeuwt bij de mening van Ed.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 23 feb 2015 20:41

Als ik naar de jaartallen bij al die filmtitels kijk kan ik er nog niet direct warm voor lopen. Ik verwacht dat ik tegen de tijd dat dit een beetje op stoom komt een beetje "cinematic universe"-moe zal zijn geworden.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 23 feb 2015 22:28

Straka schreef:Eigenlijk niet, ik denk dat deze toch steeds ondersneeuwt bij de mening van Ed.
:D

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 23 feb 2015 22:49

Vleeshaak schreef:De Aquaman lijkt me trouwens een behoorlijk groot risico. Dat is nu niet echt een karakter met een ontzettend goede reputatie, in tegendeel.
Die arme Aquaman...

Afbeelding

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 23 feb 2015 22:53

:D

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 25 feb 2015 19:26

Vleeshaak schreef:Geen idee of het hip is om te zeggen, maar ik blijf het zwaar overgewaardeerde films vinden. De laatste zelfs oerslecht. Maar goed, mijn mening in deze is hier inmiddels wel bekend denk ik.
Straka schreef:Eigenlijk niet, ik denk dat deze toch steeds ondersneeuwt bij de mening van Ed.
Mij is het zeker niet onopgemerkt gebleven. Het doet me goed om te zien dat onze grootste liefhebber van het slijk uit de krochten van het filmriool hier zelfs een grens trekt. Het sterkt me dat ik een medestander heb; het is zoals wanneer iedereen zegt dat een kromme lijn recht is, terwijl je weet dat 'ie krom is: het leidt tot vervreemding. Om de aansluiting met de realiteit niet te verliezen is het erg belangrijk om dan een persoon te hebben die fungeert als een koord dat je verbindt met de buitenwereld, als een anker, of in dit geval een vleeshaak.

Mooi in The Dark Knight Rises is overigens ook dat Talia Al Ghul, de vrouw die vindt dat Bruce Wayne verantwoordelijk is voor de dood van haar vader, Wayne intens haat en een heel masterplan heeft opgezet om pappie te wreken, met Bruce naar bed gaat. Zoals Kevin Smith hierover al zei: dat zal hem leren!

Maar ik ben echt gigantisch blij dat het geen onderdeel uitmaakt van de DC-CU en het weer gereboot wordt. Ik wil graag een Batman die echt ass kan kicken als een ninja ipv dat hij door ninja's wordt opgeleid maar vervolgens niet kan vechten. Snyder gaat er voor het eerst echt iemand van maken die goed onderlegd is in de Oosterse vechtsporten, dus ik ben benieuwd.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 25 feb 2015 19:40

Ed Crane schreef:Het doet me goed om te zien dat onze grootste liefhebber van het slijk uit de krochten van het filmriool hier zelfs een grens trekt.
Euh... bedankt? Denk ik? Ik neem dat het een compliment is. Toch? Of... Noem jij me nu een Twilight fan? }:

Plaats reactie