shrek 2

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Aphelion
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Aphelion » 07 jul 2004 22:32

Door renzo geplaatst als topicstart in helaas een 2e shrek topic die nu gesloten is.
Ik ben er gisteren naartoe geweest en zag dat er nog geen topic over was. Ik vond 'm geweldig!! supermelige humeur, was er met vriendin naartoe gegaan en echt gelachuh. Meer als bij deel 1 eigenlijk, is niet vaak maar met komedies wel vaker als met andere films. Vooral de verwijzingen naar andere films waren heel leuk. Natuurlijk de verwachte sprookjes, maar ook wat stukjes (vooral shots) uit LOTR, gweldig, heel leuk dat de makers uit die dingen inspiratie hebben gezocht. Verder waren de stemmen heel goed gecast (net als deel 1, is niet moeilijk omdat de belangrijkste figuren 'tzelfde waren, maar de nieuwe waren ook leuk), geweldig beeld, heel mooi geanimeerd. Verder niet echt heel boeiend verhaal en veel dingen uit 1, niet echt orgineel dus. Maar de geweldige humeur maakte dat ruimschoots goed voor mij.
Ik geef 'm een 8,5!

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 08 jul 2004 11:47

Ik ga er morgen heen, ik heb er helemaal zin in. De eerste Shrek was echt hilarisch, hopen dat ik weer zo erg kan lachen bij deel 2.

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 08 jul 2004 18:55

Aphelion schreef:Door renzo geplaatst als topicstart in helaas een 2e shrek topic die nu gesloten is.
bedankt dat je 'm er ff bij hebt gezet :T

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 10 jul 2004 14:59

Gisteren heen geweest, hij is echt geweldig.
Ik moest zo lachen om de zovele leuke karakters waaronder Pinokkio, de blinde muizen, de Gelaarsde kat en Donkey. En uiteraard niet te vergeten Shrek zelf.

Het is meer van het zelfde en dat is juist wat de kijker wil. Het eerste deel sprak enorm aan en om juist dezelfde humor te gebruiken in deel 2 vinden mensen dit deel ook super.

Het is gewoon een echte aanrader. _O_

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 10 jul 2004 15:07

Puss in boots :D

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 10 jul 2004 17:01

Een geweldige film.. wie van deel 1 hield/houd, moet zeker deze ook zien.
:T

Iedereen was geweldig, Pinokkio, maar vooral de Puss...
Donky is irri als altijd... Geweldig...
4/5

P.s.. voor die gene die hem nog moet zien, blij(f) kijken, tijdens de aftiteling (na een minuut ofzo)... :wink:

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 14 jul 2004 14:00

Konami schreef:P.s.. voor die gene die hem nog moet zien, blij(f) kijken, tijdens de aftiteling (na een minuut ofzo)... :wink:
gelukkig zaten wij nog, bijna iedereen was al naar onder aant hobbelen, maar wij hebben 't nog goed kunnen zien.
Geweldig stukje :D

Happyhenk
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Happyhenk » 16 jul 2004 21:46

Errug goede en leuke film! Hij doet zeker niet onder voor de eerste shrek. Alhoewel de karakters veel dezelfde grappen maken heeft het toch iets vernieuwends door de nieuwe karakters. Zeker een aanrader: 8/10

plopstarr
Figurant
Figurant

Bericht door plopstarr » 10 aug 2004 18:41

de graphics en animatie vond ik ook een stuk beter als in deel één, bijvoorbeeld de scene waarin Shrek in een schuur moet schuilen voor de regen :T

N.E.R.D
Filmster
Filmster

Bericht door N.E.R.D » 10 aug 2004 18:44

renzo schreef:
Konami schreef:P.s.. voor die gene die hem nog moet zien, blij(f) kijken, tijdens de aftiteling (na een minuut ofzo)... :wink:
gelukkig zaten wij nog, bijna iedereen was al naar onder aant hobbelen, maar wij hebben 't nog goed kunnen zien.
sh*t die stuk heb ik gemist :x

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 10 aug 2004 20:02

Lees mijn recensie maar in het recensietopic van mij (Recensies> Gollum 36's Standaard Recensiehoekje). Voor wie dat niet wil doen is hier mijn mening: Stukken minder vervolg op deel een. Meer van hetzelfde, rare plotwending, té realistisch bij vlagen wat niet in de sfeer past, teveel filmverwijzingen (het lijkt wel een naked-gun-film) maar ook positieve dingen als de humor (die soms ook erg flauw is), Puss in Boots en het redelijke verhaal. Mijn cijfer: een 7,5 zeker niet meer.

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 10 aug 2004 21:25

gollum36 schreef:Lees mijn recensie maar in het recensietopic van mij
Ben het best met je eens (alleen is mijn eindoordeel nog lager). Ik vond hem behoorlijk tegenvallen ten opzichte van deel 1, nadat ik iedereen hier zo positief zag doen over de film (misschien vergroot dat de teleurstelling). Puss In Boots zorgde wel voor enig vermaak :)

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 10 aug 2004 22:29

Capone schreef:
gollum36 schreef:Lees mijn recensie maar in het recensietopic van mij
Ben het best met je eens (alleen is mijn eindoordeel nog lager). Ik vond hem behoorlijk tegenvallen ten opzichte van deel 1, nadat ik iedereen hier zo positief zag doen over de film (misschien vergroot dat de teleurstelling). Puss In Boots zorgde wel voor enig vermaak :)
Same here. Niet dat ik er veel van had verwacht, maar 't was wel erg flauw en makkelijk allemaal. 'n 6je, meer niet.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 10 aug 2004 22:46

Ben ik dan zowat de enige die Shrek 2 beter vond dan Shrek? Ik vond de humor op een of andere manier leuker, Puss in Boots was een geweldige toevoeging, en ook de animaties waren stukken beter, bijna realistisch.

Het enige was dat het verhaal wel erg leek op dat van het eerste deel, alleen dan met wat meer knipoogjes naar andere sprookjes. De link naar LotR vond ik bijvoorbeeld erg leuk, en de gingerbreadman (zoiets) is erg leuk. De enorme gingerbreadman (zoiets) vond ik een beetje "te", maar wel grappig.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 10 aug 2004 22:48

N.E.R.D schreef:
renzo schreef:
sh*t die stuk heb ik gemist :x
Ik met gezelschap waren de enigen die er nog zaten, en het was erg leuk. Spoiler: Donkey is pappa _O_

Plaats reactie