Top 5 regisseurs

Plaats reactie
Brakhage
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Brakhage » 20 mar 2007 10:57

Jens schreef:
Brakhage schreef:
Jens schreef:Hans Weingartner

Ik heb zonet dit topic nog eens overlopen, en wat me opvalt is dat velen uit mijn top vijf nog niet vernoemd waren...
:D Ja, vind je het gek? Who the F*ck is Hans Weingartner? :-?
Hij nam de regie voor zijn rekening in onderandere Die Fetten Jahre Sind Vorbei (The Edukators) & Das Weiße Rauschen (The White Sound) en op dit moment is hij bezig aan een nieuwe productie, die Free Rainer zal gaan heten, en waar ik eveneens veel van verwacht.
Dus op basis van die twee films is hij een van de beste regisseurs ooit? :O

Jens
Filmster
Filmster

Bericht door Jens » 20 mar 2007 11:11

Brakhage schreef:
Jens schreef:
Brakhage schreef: :D Ja, vind je het gek? Who the F*ck is Hans Weingartner? :-?
Hij nam de regie voor zijn rekening in onderandere Die Fetten Jahre Sind Vorbei (The Edukators) & Das Weiße Rauschen (The White Sound) en op dit moment is hij bezig aan een nieuwe productie, die Free Rainer zal gaan heten, en waar ik eveneens veel van verwacht.
Dus op basis van die twee films is hij een van de beste regisseurs ooit? :O
Ook zijn zwart-wit kortfilms J-Cam & Frank vond ik knappe projecten... Maar misschien heb je gelijk, enkel en alleen op basis van twee langspeelfilms en twee kortfilms kan je niet beoordelen. Ik schrap Weingartner in mijn lijstje en zet Orson Welles in de plaats. Komt ervan zeker als je overhaast te werk gaat...

Brakhage
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Brakhage » 20 mar 2007 11:35

Jens schreef:Ook zijn zwart-wit kortfilms J-Cam & Frank vond ik knappe projecten... Maar misschien heb je gelijk, enkel en alleen op basis van twee langspeelfilms en twee kortfilms kan je niet beoordelen. Ik schrap Weingartner in mijn lijstje en zet Orson Welles in de plaats. Komt ervan zeker als je overhaast te werk gaat...
Nou, van mij mag je die kerel zoveel in je lijstje zetten als je wilt, mij maakt het weinig uit :wink:

Ik vond het alleen wel grappig dat je een opmerking maakte over dat jouw namen bij zo weinig mensen in de lijstjes voorkwamen en dan vervolgens iemand opnam die anderhalve film heeft gemaakt :D :D Ik kan ook Doris Wishman opnemen en dan verbaasd reageren dat weinig mensen haar in hun lijstje hebben opgenomen :wink:

Maar Doris Wishman verdient dan eigenlijk serieus ook een plek in mijn top 5.

Jens
Filmster
Filmster

Bericht door Jens » 20 mar 2007 12:01

Brakhage schreef:
Jens schreef:Ook zijn zwart-wit kortfilms J-Cam & Frank vond ik knappe projecten... Maar misschien heb je gelijk, enkel en alleen op basis van twee langspeelfilms en twee kortfilms kan je niet beoordelen. Ik schrap Weingartner in mijn lijstje en zet Orson Welles in de plaats. Komt ervan zeker als je overhaast te werk gaat...
Nou, van mij mag je die kerel zoveel in je lijstje zetten als je wilt, mij maakt het weinig uit :wink:

Ik vond het alleen wel grappig dat je een opmerking maakte over dat jouw namen bij zo weinig mensen in de lijstjes voorkwamen en dan vervolgens iemand opnam die anderhalve film heeft gemaakt :D :D Ik kan ook Doris Wishman opnemen en dan verbaasd reageren dat weinig mensen haar in hun lijstje hebben opgenomen :wink:

Maar Doris Wishman verdient dan eigenlijk serieus ook een plek in mijn top 5.
Met die opmerking had ik het vooral over Almodovar & Amenábar.
En wat Doris Wishman betreft, die heeft toch al een heleboel films op haar palmares staan? Of heb ik het mis? Ik denk zelfs dat ik nog met school naar één van haar recentere werken ben gaan kijken. Satan is a Woman of iets dergelijks, kan dat? In ieder geval, ik denk dat zij net iets meer bekendheid geniet dan Weingartner.

Brakhage
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Brakhage » 20 mar 2007 12:06

Jens schreef:Met die opmerking had ik het vooral over Almodovar & Amenábar.
Ah, OK.
Jens schreef: En wat Doris Wishman betreft, die heeft toch al een heleboel films op haar palmares staan? Of heb ik het mis? Ik denk zelfs dat ik nog met school naar één van haar recentere werken ben gaan kijken. Satan is a Woman of iets dergelijks, kan dat? In ieder geval, ik denk dat zij net iets meer bekendheid geniet dan Weingartner.
Ze heeft meer dan 30 films op haar naam staan en er zullen er helaas geen meer bijkomen want ze is inmiddels overleden. 'Satan is a woman' is inderdaad een van haar recentere werken, helaas ook niet een van haar betere. Ik vraag me af of zij meer bekendheid geniet dan Weingartner aangezien vrijwel haar complete oeuvre bestaat uit extreem low-budget sexploitationfilms, ik geloof dat geen van haar films op IMDB hoger krijgt dan een 5 en de veel schommelen volgens mij zo rond de 2,5. Maar er is meer creativiteit in haar oeuvre te vinden dan in dat van de meeste bekendere filmmakers. Als ze bekender is dan Weingartner spring ik een gat in de lucht want ik ben de afgelopen anderhalf jaar druk bezig geweest om haar werk te promoten :wink:

En als we dan toch bezig zijn kan ik net zo goed een paper die ik over haar geschreven heb hier plaatsen:

De ongeziene kunst van Doris Wishman

Sokolsky
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sokolsky » 20 mar 2007 12:56

Een top-20 van hedendaagse regisseurs zouden ze bij mij wel halen, Almodóvar ook wel een top-10, maar hoger niet.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 20 mar 2007 13:13

Sokolsky schreef:
Een top-20 van hedendaagse regisseurs zouden ze bij mij wel halen, Almodóvar ook wel een top-10, maar hoger niet.
Bij een top 10 van hedendaagse regisseurs haalt Almodóvar zeker een plaats bij mij. De films die ik tot nu toe van hem heb gezien vind ik prima en ik hoop dat hij nog veel films gaat regisseren.

Brakhage
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Brakhage » 20 mar 2007 13:17

Ann McDunn schreef:
Sokolsky schreef:
Bij een top 10 van hedendaagse regisseurs haalt Almodóvar zeker een plaats bij mij. De films die ik tot nu toe van hem heb gezien vind ik prima en ik hoop dat hij nog veel films gaat regisseren.
Als we het enkel over hedendaagse regisseurs hebben haalt Almodóvar bij mij misschien zelfs wel de top 5, zeker als hij het hoge niveau van zijn laatste films blijft halen. Met 'Volver' maakte hij zijn meest volwassen en stabiele film tot op heden, dus als dat een teken is voor de rest van zijn films _O_ _O_

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 20 mar 2007 13:22

Mooi Brakhage dan zijn wij het daarover eens, ik heb genoten van Volver. :Y

Sokolsky
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sokolsky » 20 mar 2007 13:25

Hable con ella vind ik zijn beste, gevolgd door Volver, Mala Educación en Carne Tremula.

Brakhage
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Brakhage » 20 mar 2007 13:34

Ann McDunn schreef:Mooi Brakhage dan zijn wij het daarover eens, ik heb genoten van Volver. :Y
Zeker, ik ook. Zijn we het toch nog eens :wink:
Sokolsky schreef:Hable con ella vind ik zijn beste, gevolgd door Volver, Mala Educación en Carne Tremula.
Ik moet hier zeker 'Todo Sobre mi Madre' en 'Mujeres al borde de un ataque de nervios' aan toevoegen, hoewel ook 'Kika' van zijn vroegere films aan sterke aanrader is.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 20 mar 2007 13:38

Zelf heb ik het idee dat je van Almodóvar films houdt of ze haat, maar ik hou er wel van ook van de films die hij in zijn "wildere" tijd heeft gemaakt, van Volver heeft hij zelf gezegd dat hij het rustiger aan gaat doen, dat heeft met zijn levensstijl te maken.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 11 mei 2007 20:42

Kyrill schreef: 1: Alfred Hitcock
2: Martin Scorsese
3: Quentin Tarantino
4: Ridley Scott
5: Stanley Kubrick

Is nu eigenlijk:

1: Alfred Hitchcock
2: Martin Scorsese
3: Quentin Tarantino
4: Stanley Kubrick
5: David Fincher
6: Kim Ki Duk
7: Ridley Scott
8: Roman Polanski
9: Cristopher Nolan
10: Francis Ford Coppola

Laatst gewijzigd door Kyrill op 12 mei 2007 00:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Groundhog » 11 mei 2007 22:03

Waarom Ridley Scott eruit?

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 12 mei 2007 00:31

Groundhog schreef:Waarom Ridley Scott eruit?
Ja, daar vraag je me wat. Ik heb het nu veranderd. Vind het erg moeilijk voor die laatste plaats, ben gegaan voor Spielberg eruit. Op het feit dat ik Saving Private Ryan en Schindler's List geweldig vindt. Alleen Close Encounter, Jaws, en Raiders trilogy enorm vind tegenvallen.
Van degene die ik er nu in heb staan, vind ik tenminste 3 films erg goed.

Plaats reactie