Nee, helaas allemaal niet gezien. Ik heb verder ook niet zo gek veel oude films (zeg van voor 1970) gezien hoor, maar de meeste die ik gezien heb konden me niet echt boeien.Sokolsky schreef:Wel Hitchcocks maar geen andere oude films?
Hm, ken je Charade? Of Double Indemnity? Of The Maltese Falcon?
Top 10 films BUITEN de imdb top 250.
Nou, het heeft er in ieder geval niks mee te maken dat ze niet snel, of flitsend, of "fast and furious" (wat ik overigens een hele vervelende film vind) genoeg zijn. Sterker nog, "snelle" en "flitsende" films vind ik over het algemeen redelijk vervelend.onzehans schreef:Niet snel genoeg? Niet flitsend genoeg?DocTari schreef: Ik heb verder ook niet zo gek veel oude films (zeg van voor 1970) gezien hoor, maar de meeste die ik gezien heb konden me niet echt boeien.
Niet fast en furious genoeg?
Niet genoeg speed?
Waar het dan wel aan ligt, ja, dat verschilt per film, en het gaat echt wat te ver om dat allemaal hier in dat topic uit te gaan leggen.
1. Tokyo Story
2. La règle du jeu
3. À bout de souffle
4. Ivan the Terrible part II
5. Le salaire de la peur
6. PlayTime
7. This is Spinal Tap
8. Duel
9. All or nothing
10. JFK
11. Ivan the Terrible
12. Odd man out
13. The French connection
14. Lolita
15. Blowup
16. Network
17. White heat
18. The Godfather, part III
19. Eyes wide shut
20. The elephant man
oh en nog Anatomy of a murder
2. La règle du jeu
3. À bout de souffle
4. Ivan the Terrible part II
5. Le salaire de la peur
6. PlayTime
7. This is Spinal Tap
8. Duel
9. All or nothing
10. JFK
11. Ivan the Terrible
12. Odd man out
13. The French connection
14. Lolita
15. Blowup
16. Network
17. White heat
18. The Godfather, part III
19. Eyes wide shut
20. The elephant man
oh en nog Anatomy of a murder
Wat vind je zo goed aan Odd Man Out? Ik ben een enorme Reed-fan, maar Odd Man Out ontspoort na de geweldige eerste helft echt totaal. Vind ik. De subplotjes buitelen over elkaar en het nogal, eh, 'extravagante' acteerwerk van een aantal bijrolspelers helpt ook niet echt. Waarom vond je Odd Man Out beter dan, zeg, The Fallen Idol of The Agony and the Extacy?bepgreet schreef:12. Odd man out
- Sokolsky
- Oscar winnaar
Ik noemde deze titels omdat je een uitzondering maakte voor Hitchcocks. Dit zijn klassiekers die enigszins Hitchcockiaans ogen.DocTari schreef:Nee, helaas allemaal niet gezien. Ik heb verder ook niet zo gek veel oude films (zeg van voor 1970) gezien hoor, maar de meeste die ik gezien heb konden me niet echt boeien.Sokolsky schreef:Wel Hitchcocks maar geen andere oude films?
Hm, ken je Charade? Of Double Indemnity? Of The Maltese Falcon?
Hij is tenminste eerlijk. Liever iemand die gewoon zegt dat oude films hem niet boeien (en in het midden laat of dat aan die films of aan hemzelf ligt!) dan iemand die quasi-achteloos met Fritz Lang-titels strooit om indruk te maken en toch stiekem het liefst naar The Rock kijkt.onzehans schreef:Niet snel genoeg? Niet flitsend genoeg?DocTari schreef: Ik heb verder ook niet zo gek veel oude films (zeg van voor 1970) gezien hoor, maar de meeste die ik gezien heb konden me niet echt boeien.
Niet genoeg speed?
Ik ben het met je eens dat The Rock leuker kijken is dan Metropolis of M, maar dat wil niet zeggen dat ik (of iemand anders) indruk wil maken door die titels als favorieten op te geven. Het zijn veel betere films dan The Rock, en veel bevredigender. The Rock is misschien wel de film die ik het meest gezien heb, en nu ken ik het wel, eerlijk gezegd. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit moe word van Metropolis of M. Kijk, Nuit et brouillard kijk je ook maar drie keer in je leven, maar dat wil niet zeggen dat hij minder goed is dan Taran en de Toverketel. Het schijnt raar te zijn voor mensen dat sommigen daadwerkelijk die oude films beter vinden dan de nieuwe. Wat is daar nou zou pretentieus aan? Ik kijk zelfs liever (dus niet alleen omdat 'ie beter is) naar Notorious of Citizen Kane dan naar The Rock.Bolo schreef:Hij is tenminste eerlijk. Liever iemand die gewoon zegt dat oude films hem niet boeien (en in het midden laat of dat aan die films of aan hemzelf ligt!) dan iemand die quasi-achteloos met Fritz Lang-titels strooit om indruk te maken en toch stiekem het liefst naar The Rock kijkt.onzehans schreef:Niet snel genoeg? Niet flitsend genoeg?DocTari schreef: Ik heb verder ook niet zo gek veel oude films (zeg van voor 1970) gezien hoor, maar de meeste die ik gezien heb konden me niet echt boeien.
Niet genoeg speed?
Ik ben nog jong, dus/en ik ken die laatste twee niet. The third man, Odd man out en Oliver! zijn de enige Reed films die ik ken. Ik vond Odd man out geweldig, een klein meesterwerk. Spannend, sfeervol, realistisch (zeker vergeleken met The devil's own en Patriot games of zo) en lekker Noir. The third man veegt Odd man out natuurlijk compleet van de tafel, maar toch vind ik OMO een geweldige film!Sai schreef:Wat vind je zo goed aan Odd Man Out? Ik ben een enorme Reed-fan, maar Odd Man Out ontspoort na de geweldige eerste helft echt totaal. Vind ik. De subplotjes buitelen over elkaar en het nogal, eh, 'extravagante' acteerwerk van een aantal bijrolspelers helpt ook niet echt. Waarom vond je Odd Man Out beter dan, zeg, The Fallen Idol of The Agony and the Extacy?bepgreet schreef:12. Odd man out
En de rest van die lijst is ook niet mis, dacht ik

Ik had het toch ook helegaar niet over jou of ook maar iemand in het bijzonder?bepgreet schreef:Ik ben het met je eens dat The Rock leuker kijken is dan Metropolis of M, maar dat wil niet zeggen dat ik (of iemand anders) indruk wil maken door die titels als favorieten op te geven. Het zijn veel betere films dan The Rock, en veel bevredigender. The Rock is misschien wel de film die ik het meest gezien heb, en nu ken ik het wel, eerlijk gezegd. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit moe word van Metropolis of M. Kijk, Nuit et brouillard kijk je ook maar drie keer in je leven, maar dat wil niet zeggen dat hij minder goed is dan Taran en de Toverketel. Het schijnt raar te zijn voor mensen dat sommigen daadwerkelijk die oude films beter vinden dan de nieuwe. Wat is daar nou zou pretentieus aan? Ik kijk zelfs liever (dus niet alleen omdat 'ie beter is) naar Notorious of Citizen Kane dan naar The Rock.Bolo schreef:Hij is tenminste eerlijk. Liever iemand die gewoon zegt dat oude films hem niet boeien (en in het midden laat of dat aan die films of aan hemzelf ligt!) dan iemand die quasi-achteloos met Fritz Lang-titels strooit om indruk te maken en toch stiekem het liefst naar The Rock kijkt.onzehans schreef: Niet snel genoeg? Niet flitsend genoeg?
Niet genoeg speed?

Nergens voor nodig om je te verdedigen, ik geloof je op je woord.
Ik zeg ook niet dat het per se pretentieus is om oude films in het algemeen beter te vinden dan nieuwe... sterker nog, soms denk ik ook wel eens dat ze dat gewoon zijn.
Maar het blijft een feit dat pretentieuze lui gewoon bestaan; ik wilde alleen aangeven dat ik dan liever te maken heb met iemand die botweg stelt dat ouwe films hem niet boeien.
- onzehans
- Oscar nominatie
- Contacteer:
Ja, sorry hoor, maar als iemand stelt: "Films van voor 1970 boeien me geen van allen, behalve die van Hitchcock", dan vind ik dat dat zo'n rare, generaliserende en ongefundeerde uitlating dat een prikkelende reactie gerechtvaardigd is.Bolo schreef: Ik had het toch ook helegaar niet over jou of ook maar iemand in het bijzonder?Ik reageerde op onzehans' sneer richting DocTari.
Nergens voor nodig om je te verdedigen, ik geloof je op je woord.
Ik zeg ook niet dat het per se pretentieus is om oude films in het algemeen beter te vinden dan nieuwe... sterker nog, soms denk ik ook wel eens dat ze dat gewoon zijn.
Maar het blijft een feit dat pretentieuze lui gewoon bestaan; ik wilde alleen aangeven dat ik dan liever te maken heb met iemand die botweg stelt dat ouwe films hem niet boeien.
Jammer Bolo: mensen met valse pretenties zijn irritant, maar mensen die botweg generaliseren zijn gevaarlijk!
Enne: wat is dat, The Rock?