Top 10 films BUITEN de imdb top 250.

DocTari
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door DocTari » 04 mei 2005 21:57

Sokolsky schreef:Wel Hitchcocks maar geen andere oude films?

Hm, ken je Charade? Of Double Indemnity? Of The Maltese Falcon?
Nee, helaas allemaal niet gezien. Ik heb verder ook niet zo gek veel oude films (zeg van voor 1970) gezien hoor, maar de meeste die ik gezien heb konden me niet echt boeien.

onzehans
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door onzehans » 06 mei 2005 14:12

DocTari schreef: Ik heb verder ook niet zo gek veel oude films (zeg van voor 1970) gezien hoor, maar de meeste die ik gezien heb konden me niet echt boeien.
Niet snel genoeg? Niet flitsend genoeg?
Niet fast en furious genoeg?
Niet genoeg speed?

:O

DocTari
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door DocTari » 07 mei 2005 12:18

onzehans schreef:
DocTari schreef: Ik heb verder ook niet zo gek veel oude films (zeg van voor 1970) gezien hoor, maar de meeste die ik gezien heb konden me niet echt boeien.
Niet genoeg speed?

Nou, het heeft er in ieder geval niks mee te maken dat ze niet snel, of flitsend, of "fast and furious" (wat ik overigens een hele vervelende film vind) genoeg zijn. Sterker nog, "snelle" en "flitsende" films vind ik over het algemeen redelijk vervelend.

Waar het dan wel aan ligt, ja, dat verschilt per film, en het gaat echt wat te ver om dat allemaal hier in dat topic uit te gaan leggen.

bepgreet
Filmster
Filmster

Bericht door bepgreet » 07 mei 2005 15:20

1. Tokyo Story
2. La règle du jeu
3. À bout de souffle
4. Ivan the Terrible part II
5. Le salaire de la peur
6. PlayTime
7. This is Spinal Tap
8. Duel
9. All or nothing
10. JFK
11. Ivan the Terrible
12. Odd man out
13. The French connection
14. Lolita
15. Blowup
16. Network
17. White heat
18. The Godfather, part III
19. Eyes wide shut
20. The elephant man

oh en nog Anatomy of a murder

Sai
Filmster
Filmster

Bericht door Sai » 07 mei 2005 15:25

bepgreet schreef:12. Odd man out
Wat vind je zo goed aan Odd Man Out? Ik ben een enorme Reed-fan, maar Odd Man Out ontspoort na de geweldige eerste helft echt totaal. Vind ik. De subplotjes buitelen over elkaar en het nogal, eh, 'extravagante' acteerwerk van een aantal bijrolspelers helpt ook niet echt. Waarom vond je Odd Man Out beter dan, zeg, The Fallen Idol of The Agony and the Extacy?

Sokolsky
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sokolsky » 08 mei 2005 20:40

DocTari schreef:
Sokolsky schreef:Wel Hitchcocks maar geen andere oude films?

Hm, ken je Charade? Of Double Indemnity? Of The Maltese Falcon?
Nee, helaas allemaal niet gezien. Ik heb verder ook niet zo gek veel oude films (zeg van voor 1970) gezien hoor, maar de meeste die ik gezien heb konden me niet echt boeien.
Ik noemde deze titels omdat je een uitzondering maakte voor Hitchcocks. Dit zijn klassiekers die enigszins Hitchcockiaans ogen.

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 09 mei 2005 08:29

onzehans schreef:
Niet genoeg speed?

Hij is tenminste eerlijk. Liever iemand die gewoon zegt dat oude films hem niet boeien (en in het midden laat of dat aan die films of aan hemzelf ligt!) dan iemand die quasi-achteloos met Fritz Lang-titels strooit om indruk te maken en toch stiekem het liefst naar The Rock kijkt.

bepgreet
Filmster
Filmster

Bericht door bepgreet » 09 mei 2005 09:11

Bolo schreef:
onzehans schreef:
Niet genoeg speed?

Hij is tenminste eerlijk. Liever iemand die gewoon zegt dat oude films hem niet boeien (en in het midden laat of dat aan die films of aan hemzelf ligt!) dan iemand die quasi-achteloos met Fritz Lang-titels strooit om indruk te maken en toch stiekem het liefst naar The Rock kijkt.
Ik ben het met je eens dat The Rock leuker kijken is dan Metropolis of M, maar dat wil niet zeggen dat ik (of iemand anders) indruk wil maken door die titels als favorieten op te geven. Het zijn veel betere films dan The Rock, en veel bevredigender. The Rock is misschien wel de film die ik het meest gezien heb, en nu ken ik het wel, eerlijk gezegd. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit moe word van Metropolis of M. Kijk, Nuit et brouillard kijk je ook maar drie keer in je leven, maar dat wil niet zeggen dat hij minder goed is dan Taran en de Toverketel. Het schijnt raar te zijn voor mensen dat sommigen daadwerkelijk die oude films beter vinden dan de nieuwe. Wat is daar nou zou pretentieus aan? Ik kijk zelfs liever (dus niet alleen omdat 'ie beter is) naar Notorious of Citizen Kane dan naar The Rock.

bepgreet
Filmster
Filmster

Bericht door bepgreet » 09 mei 2005 09:14

Sai schreef:
bepgreet schreef:12. Odd man out
Wat vind je zo goed aan Odd Man Out? Ik ben een enorme Reed-fan, maar Odd Man Out ontspoort na de geweldige eerste helft echt totaal. Vind ik. De subplotjes buitelen over elkaar en het nogal, eh, 'extravagante' acteerwerk van een aantal bijrolspelers helpt ook niet echt. Waarom vond je Odd Man Out beter dan, zeg, The Fallen Idol of The Agony and the Extacy?
Ik ben nog jong, dus/en ik ken die laatste twee niet. The third man, Odd man out en Oliver! zijn de enige Reed films die ik ken. Ik vond Odd man out geweldig, een klein meesterwerk. Spannend, sfeervol, realistisch (zeker vergeleken met The devil's own en Patriot games of zo) en lekker Noir. The third man veegt Odd man out natuurlijk compleet van de tafel, maar toch vind ik OMO een geweldige film!

En de rest van die lijst is ook niet mis, dacht ik :r

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 09 mei 2005 09:25

bepgreet schreef:
Bolo schreef:
onzehans schreef: Niet snel genoeg? Niet flitsend genoeg?
Niet genoeg speed?

Ik ben het met je eens dat The Rock leuker kijken is dan Metropolis of M, maar dat wil niet zeggen dat ik (of iemand anders) indruk wil maken door die titels als favorieten op te geven. Het zijn veel betere films dan The Rock, en veel bevredigender. The Rock is misschien wel de film die ik het meest gezien heb, en nu ken ik het wel, eerlijk gezegd. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit moe word van Metropolis of M. Kijk, Nuit et brouillard kijk je ook maar drie keer in je leven, maar dat wil niet zeggen dat hij minder goed is dan Taran en de Toverketel. Het schijnt raar te zijn voor mensen dat sommigen daadwerkelijk die oude films beter vinden dan de nieuwe. Wat is daar nou zou pretentieus aan? Ik kijk zelfs liever (dus niet alleen omdat 'ie beter is) naar Notorious of Citizen Kane dan naar The Rock.
Ik had het toch ook helegaar niet over jou of ook maar iemand in het bijzonder? :-? Ik reageerde op onzehans' sneer richting DocTari.
Nergens voor nodig om je te verdedigen, ik geloof je op je woord.

Ik zeg ook niet dat het per se pretentieus is om oude films in het algemeen beter te vinden dan nieuwe... sterker nog, soms denk ik ook wel eens dat ze dat gewoon zijn.
Maar het blijft een feit dat pretentieuze lui gewoon bestaan; ik wilde alleen aangeven dat ik dan liever te maken heb met iemand die botweg stelt dat ouwe films hem niet boeien.

gert
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door gert » 11 mei 2005 11:15

Solyaris
Stalker
Thin Red Line
Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Spring, Summer etc.)
Sonatine
Hana-bi
Lolita
Barry Lyndon
Akahige (Red Beard)
Kakushi Toride No San Akunin (Hidden Fortress)

onzehans
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door onzehans » 12 mei 2005 12:03

Bolo schreef: Ik had het toch ook helegaar niet over jou of ook maar iemand in het bijzonder? :-? Ik reageerde op onzehans' sneer richting DocTari.
Nergens voor nodig om je te verdedigen, ik geloof je op je woord.

Ik zeg ook niet dat het per se pretentieus is om oude films in het algemeen beter te vinden dan nieuwe... sterker nog, soms denk ik ook wel eens dat ze dat gewoon zijn.
Maar het blijft een feit dat pretentieuze lui gewoon bestaan; ik wilde alleen aangeven dat ik dan liever te maken heb met iemand die botweg stelt dat ouwe films hem niet boeien.
Ja, sorry hoor, maar als iemand stelt: "Films van voor 1970 boeien me geen van allen, behalve die van Hitchcock", dan vind ik dat dat zo'n rare, generaliserende en ongefundeerde uitlating dat een prikkelende reactie gerechtvaardigd is.

Jammer Bolo: mensen met valse pretenties zijn irritant, maar mensen die botweg generaliseren zijn gevaarlijk!

Enne: wat is dat, The Rock?

Twaggel
Bijrol
Bijrol

Bericht door Twaggel » 12 mei 2005 13:08

- dogma
- pay it forward
- scarface
- donnie brasco
- fear and loathing in las vegas
- blow
- traffic
- adaptation
- the wonderers

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 12 mei 2005 15:40

Twaggel schreef:- scarface
zit scarface niet in de imdb top 250

onzehans
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door onzehans » 12 mei 2005 15:48

PUMA schreef:
Twaggel schreef:- scarface
zit scarface niet in de imdb top 250

Die jojoot daar in en uit samen met een heleboel films die ongeveer gelijk staan

Plaats reactie