De TV-film met Patrick Steward die nog aardig begint maar uiteindelijk compleet ontspoort. Dat ik het begin nog als “aardig” omschrijf heeft waarschijnlijk te maken met het “feest der herkenning”, maar wanneer dat eenmaal weg is gezakt dringt ook het zeer wisselvallige om niet te zeggen slechte acteren tot me door. Bovendien vallen de dialogen en ellenlange monologen op. Ik weet niet of het echt zo is en ik heb ook geen zin om het na te kijken maar het lijkt erop dat sommige gewoon letterlijk uit het boek van Melville zijn overgenomen. De makers zijn er aan voorbij gegaan dat een dialoog er op papier geweldig uit kan zien maar dat dat niet noodzakelijkerwijs wil zeggen dat hij ook op het witte doekuit de verf komt.Red schreef:Welke? De originele film of die miniserie die er een paar jaar gelden van is gemaakt?Bukowski schreef:1. Moby Dick
De doodsteek voor deze veel te lange film is trouwens het moment dat de makers het nodig achtten om de boel een beetje te verlevendigen met wat groen-gloeiende magie. The Horror!!